Skocz do zawartości

[Serwis piasty tylnej] Aspre1 - dokręcanie konusów


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, zabrałem się za serwis tylnej piasty w Aspre1. Wymieniłem kulki, konusy, smar bo elementy były zużyte. Nie mogę teraz skręcić konusów ponieważ ich rant nie wystaje z żadnej ze stron żeby chwycić przy konturowaniu. Czy trzeba zdjąć tarcze hamulcowa do tego? Nie mam klucza do odkręcenia tarczy a muszę mieć złożone koło na jutro rano. Ktoś ma jakiś sposób?

IMG-20240814-WA0022.jpeg

IMG-20240814-WA0020.jpeg

IMG-20240814-WA0018.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjąć tarczę.

Inna sprawa że coś źle złożyłeś, bo z jednej strony wystaje Ci kawał ośki, a z drugiej tylko kawałek.

Jakie konusy kupiłeś? Bo jeżeli nie dedykowane do danej piasty, to duża szansa że nie pasują. Mogą nie pasować zarówno długością, jak i kątem bieżni.

W ogóle co to znaczy że były zużyte? Miały jakieś mocne wżery? Jeżeli kulki i konusy były rzeczywiście do wymiany, to bieżnie też. Pisząc krótko, głupiego robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej brakuje jakiejś podkładki / tulejki, bo tam trzeba z 5mm dołożyć.

Tak czy inaczej bez demontażu tarczy się nie obejdzie. 

To jest ten sam klucz co do suportów Hollowtech 2

Jeżeli to jest piasta Shimano to wejdź sobie na https://si.shimano.com/pl/

Wpisz symbol piasty FH-..... i otwórz dokument EV.

Tam zobaczysz przynajmniej jakie części i co, gdzie ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciek.B napisał:

To stożki muszą mieć inną wysokość.

P.S.

Teraz trochę po fakcie, ale na przyszłość zdradzę Ci sekret...

Nigdy w życiu nie przyszłoby mi do głowy aby brudzić sobie ręce smarem przy piaśnie, która nowa kosztuje 49zł ;)

Sama się wymieni? A może ktoś zrobi podmiankę za 50 zł, a potem co miesiąc centrowanie?

Tak czy inaczej, coś zrobiłeś źle. Dobra metodą jest ruszać na raz tylko jedną stronę i pomierzyć ustawienie konusa na osi, względem starego zestawu.

A ośkę też wymieniałeś? Za nakrętką powinno wystawać jej tyle, żeby tylko opierała się o haki, ale za nie nie wystawała. To jest dosłownie z 5 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, raqszpaq napisał:

Nie mogę teraz skręcić konusów ponieważ ich rant nie wystaje z żadnej ze stron żeby chwycić przy konturowaniu. Czy trzeba zdjąć tarcze hamulcowa do tego?

Tylne piasty ustawia się najpierw tak, by oś wystawała właśnie około 5 mm z prawej strony (od napędu), kontruje, a dopiero potem ustawia luz z lewej strony i kontruje. W piastach pod hamulce obręczowe z prawej zawsze jest łatwy dostęp i do konusa, i do kontry. W przypadku hamulców tarczowych jak tutaj, niestety tarczę trzeba odkręcić. Jeśli wszystkie elementy na osi są i każdy ma odpowiedni wymiar, to lewa strona powinna wyjść symetrycznie, czyli oś też powinna wtedy wystawać około 5 mm. 

Dużo te konusy kosztowały? Bo  w przypadku tak tanich piast czasem lepiej kupić całą nową piastę jako dawcę części (jeśli miski są w dobrym stanie). Wymieniamy konusy, kulki, a w gratisie mamy jeszcze zapasowy bębenek, ośkę i zacisk. 

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...