tobo Napisano 13 Sierpnia Udostępnij Napisano 13 Sierpnia Hej. Ostatnio miałem specyficzną sytuację, nie byłem w stanie uszczelnić zestawu bezdętkowego. Szczegóły: - klient przyniósł koło które było złożone na piaście do wymiany oraz oponie w wersji tubeless, z wentylem jeśli dobrze pamiętam muc-off , taśmą i uszczelniaczem tego samego producenta. Zestaw był szczelny i działał. - do przeplotu zdjąłem tak jak zawsze oponę, wylałem resztę uszczelniacza, taśmę - klient przyniósł uszczelniacz który miał, żeby zamontować po przeplocie. - obręcz nie nosiła żadnych śladów uszkodzeń, po zdjęciu taśmy powierzchnia obręczy była w dobrym stanie - na obręczy były dwie warstwy taśmy - po przeplocie standardowa procedura, montaż taśmy, wentyla, opony, wlany nowy uszczelniacz - opona weszła na rant i uszczelniła się bez problemu, mimo dość nieciasnego spasowania. Użyłem taśmy tubeless którą używam zazwyczaj. - zestaw sprawiał wrażenie że trzyma ciśnienie i nie ma wycieków. - montaż tubeless robiłem tylko/aż kilkadziesiąt razy więcej dużego doświadczenia nie mam. - po 2h sprawdziłem czy nadal trzyma, było ok - rano (12 h od montażu) koło stało na flaku - napompowane, wsadzone do wody: bąbelkowanie przy jednym z otworów na nypel, bardzo powolne ale jednak; miejsce mniej więcej w 1/3 obwodu od wentyla, więc na ciągłym odcinku taśmy. - zamieniłem taśmę, zalałem tym samym uszczelniaczem - efekt jak wcześniej. - założyłem taśmę na 2 warstwy (jeden kawałek) , bez różnicy. - dałem znać klientowi że zestaw się nie uszczelnia, uznał że chce spróbować na swoim uszczelniaczu i swojej taśmie które miał zamontowane. - tym razem trzy próby: na jego taśmie, potem na jego z zamienionym na inny wentylem i ostatnia na moim uszczelniaczu. Zawsze ten sam wynik - czyli bąble powietrza przy jednym lub dwóch otworach pod nyple. 1. Obręcz nie miała uszkodzeń mechanicznych, wgniotów, "łoże" obręczy pod taśmę było w stanie dobrym, taśma była montowana na czystą powierznię. Przy każdej próbie demontażu schodziła z trudem i przylegała na całej powierzchni. 2. Jak wspomniałem- nie montowałem giga ilości bezdętek ale w każdym przypadku montaż był ok przy pierwszym podejściu albo korzystając z fabrycznej taśmy (na niektórych kołach jest taka zamontowana także przy zwykłych dętkach i oponach) albo z różnych które miałem (firmowe różnych producentów i chińczyki). Wentyle też były różne ale wszystkie firmowe. Trafiały mi się koła klientów z wgniotami na obręczy które kompletnie nie rokowały powodzenia montażu bezdętek, mimo tego uszczelniało się. Czy miewacie problem z uszczelnieniem tubelessa z powodu ucieczki powietrza przez otwory pod nyple? Taki przypadek miałem tylko ten raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 13 Sierpnia Udostępnij Napisano 13 Sierpnia Naklej kawałek taśmy w poprzek obręczy, w miejscu zgrzewania. Następnie powtórz procedurę sprawdzenia szczelności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 13 Sierpnia Udostępnij Napisano 13 Sierpnia @tobo A sprawdziłeś zaworek - może tam ucieka powietrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 13 Sierpnia Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 9 godzin temu, tobo napisał: bąbelkowanie przy jednym z otworów na nypel Jeżeli jest wentyl Schrader to sprawdź czy obręcz nie była rozwiercana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 19 godzin temu, locomotiv12 napisał: @tobo A sprawdziłeś zaworek - może tam ucieka powietrze? Tak jak pisałem - powietrze NIE ucieka nigdzie w standardowych miejscach tylko przez dziury pod nyple. Koło było w całości w wodzie. Obręcz jest fabryczna, nie była modyfikowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 14 Sierpnia Udostępnij Napisano 14 Sierpnia Tylko tam powietrze może się dostawać właśnie spod zaworka i tego wodą nie sprawdzisz... Ja tak miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 14 Sierpnia Udostępnij Napisano 14 Sierpnia (edytowane) @chudzinki Dokładnie tak może być - przy nieszczelnym połączeniu zaworka (wentyla) z obręczą powietrze ucieka do wnętrza obręczy i na zewnątrz @tobo Napisałeś, że powietrze ucieka przez dziury pod nyple, czyli taśma odkleja się od obręczy i powietrze ucieka bokiem? Być może obręcz ma niewidoczne pęknięcie na styku "łoża" z rantem obręczy (pomarańczowa strzałka poniżej) - można założyć szerszą taśmę tak aby boki taśmy zachodziły na rant obręczy (czerwona linia) Edytowane 14 Sierpnia przez locomotiv12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.