Skocz do zawartości

[Szosa] Rower szosowy Felt FR Advanced 105 Di2 czy Ultegra Di2?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym wymienić Gravela na szosę i wstępnie wybór padł na Felt FR Advanced, tylko są dwie wersje tańsza 105 Di2 i droższa z Ultegra Di2. Wersja na 105 jest dostępna w czarnym kolorze, który mi się podoba, a droższa w niebieskiem. Jakie są zasadnicze różnicę między z 105 a Ultegrą. W sumie to chciałbym mieć możliwość zmiany biegów na lemondcę, czy to jest możliwe przy elektroniczne zmianie biegów?.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest taka, że Ultegra to jedna grupa wyżej. Obydwa napędy to 12s. Ultegra będzie trochę lżejsza, może ma też jakieś dodatkowe w zasadzie bezużyteczne Featury typu Free Stroke. No i jak coś zepsujesz, to wymiana będzie droższa ;)

Jeżeli różnica to powiedzmy 500 zł, to bierz Ultegra. Jeżeli jednak jest to koszt powiedzmy 2000 zł, to ja bym brał 105. 

 "Problem" z Shimano jest taki, że każda kolejna grupa w zasadzie nie oferuje na tyle dużo, żeby uznawać ją jako jakiś Must Have. Wyjątkiem jest przeskok pomiędzy Sora a Tiagra, gdzie Sora to kompatybilna tylko ze sobą, nierozbieralna grupa, podczas gdy Tiagra pozwala na wiele kombinacji z innymi grupami i jest w pełni serwisowalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupy różni szybkość zmiany biegów z przodu. 

Konstrukcja ramion korb. 

Fluorowane sworznie pantografu tylnej przerzutki w ultegrze. 

Kółka ultrgry na łożyskach maszynowych. 

Dźwignie hamulcowe ultegry karbonowe.

Kaseta ultegry na 2 pająkach. 

Koronki w kasetach ultegry z innym wykończeniem powierzchni. 

Łańcuch z lepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym.  

  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że te zmiany są dość mało istotne tak naprawdę...

35 minut temu, tobo napisał:

Konstrukcja ramion korb. 

 

35 minut temu, tobo napisał:

Dźwignie hamulcowe ultegry karbonowe.

To się sprowadza do wagi i ewentualnego szpanu na dzielni. Jeżeli chcesz urywać gramy, to warto. Jeżeli nie, to nic Ci to nie zmieni. No chyba że jesteś koniem i poczuje zmianę sztywności, co jest wątpliwe.

36 minut temu, tobo napisał:

Fluorowane sworznie pantografu tylnej przerzutki w ultegrze. 

Miałem i zwykłe i fluorowane. Różnicy nie ma, bo i jaka ma niby być? Marketingowa ściema.

37 minut temu, tobo napisał:

Kółka ultrgry na łożyskach maszynowych. 

Zgadzam się. Jednak taki upgrade, to koszt 50 zł.

37 minut temu, tobo napisał:

Grupy różni szybkość zmiany biegów z przodu. 

Nie wypowiem się, natomiast to może być jeden realny plus tej grupy jeżeli różnica jest zauważalna.

38 minut temu, tobo napisał:

Łańcuch z lepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym.  

Ma to znaczenie tylko gdy jeździ się dużo po mokrym i przez cały rok. W innym przypadku, nie ma to znaczenia kompletnie.

39 minut temu, tobo napisał:

Kaseta ultegry na 2 pająkach. 

Koronki w kasetach ultegry z innym wykończeniem powierzchni. 

Ponownie jest to głównie kwestia wagi. Może i ta powierzchnia coś daje ( miałem i zwykłe błyszczące i te "matowe" jak w Ultegra. Wielkiej różnicy nie widzę), natomiast nie jest to wielka karta przetargowa.

Tak naprawdę zyskasz nieco na wadze ( zastraszające 280 gramów na całej grupie!) i być może zmianie zębatki z przodu. Reszta to detale. Ja bym chyba wolał za te 1500 zł kupić sobie najlepsze dostępne opony i ewentualnie podmienić coś, co jakością odstaje od reszty roweru.

Gdyby 105 była 11s, a Ultegra 12s, to bym powiedział: bierz Ultegra. No ale w tym przypadku? No nie wiem.

PS: wersja z Ultegra ma lepsze tarcze hamulcowe. Niby detal, no ale jednak jest to zmiana na duży plus.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, to ostatnie pytanie, na które jeszcze nie uzyskałem odpowiedzi czy do tej grupy Shimano 105 R7150 Di2 w tańszym modelu, można dodać dodatkowy przycisk do zmiany biegów?. Być może do zdecyduje do wyborze po tym co się już dowiedziałem od Was. 

  • 2x12
  • Przerzutka przedniaShimano 105 Di2 FD-R7150, 2s
  • Przerzutka tylnaShimano 105 Di2 RD-R7150, 12s
  • ManetkiShimano 105 Di2 ST-R7170
  • Mechanizm korbowyShimano 105 FC-R7100 (50/34T)
  • Kaseta/wolnobiegShimano 105 CS-R7100 (11-34T)
  • Wkład suportuPressfit BB386
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś znalazłem.

The only 11-speed shifters that are also 12-speed compatible are:

ST-R9160 Rim brake lever and button

ST-R9180 Hydraulic Disc brake lever and button

ST-R8060 Rim brake lever and button

SW-R9160 bar-end switches

SW-R9150 satellite shifter

They need to be used with the EW-AD305 adapter, they need to be updated BEFORE using them on a 12-speed bike, and there needs to be wired path from the 11-speed shifters to the battery.

(You’d connect all your 11-speed shifters to SM-JC41 or EW-JC130 Y-splitter and then use a single EW-AD305 between that and the battery.

Other shifters won’t work, because they never got the required firmware and the bike will not work if you connect other 11-speed shifters.

[UPDATE]
If you'd like to add a shifter to your clip-on aero bars though, take a look at SW-RS801-E (or SW-RS801-S + extender). The SW-RS801-E plugs into a regular shift lever's bottom port, comes with a 740mm wire and a 24mm diameter clamp.

Sądzę że może nie być osoby na forum która tego używa więc uderzyłbym z pytaniem do porządnego sklepu. Jak go znaleźć nie wiem. Jest strona Shimano Service Center ale jak spojrzałem na punkty w Warszawie to na liście znajduje się co najmniej jeden do którego roweru bym nie oddał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisaliście o wszystkim, tylko nie o najważniejszym. 105 12s  jest 50-34 a Ultegra12s na 52-36. Subtelna różnica. Zwłaszcza że 105 jest parowane z 11-34 a Ultegra z 11-30. 

Dwa światy.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, KNKS napisał:

Jak dla mnie to jest zasadnicze zagadnienie, czy autor potrzebuje kompaktu, czy szosowego napędu. A nie jakieś fluorowania i powłoki antykorozyjne.

@Krypto.Szosowiec Jeżdzisz na 52-36 x 11-30 ? Dla mnie różnica jest ogromna. Zwłaszcza w stopniowaniu.

Chociaż dobra, zacząłem mieć Flashbacki ze swojego "Prime Time" i coś kojarzę, że różnica była jednak znacząca. Mając szosę Race, zacząłem z 52T i dość szybko poszedłem w 50T, bo była dla mnie za twardo.

A robiąc Off Topic: 48T mam dlatego że robiłem przekładkę korby z Gravela i jakoś tak zostało. Normalnie bym brał 50T.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że jeżeli jeździ po płaskim i nie jest koniem ani początkującym, to nie będzie to kluczowe.

Ja na 52x34 podjeżdzałem warszawskie "górki", a jestem przeciętniakiem. Zmieniłem korbę na kompakt ze względu na planowaną jazdę w górach (a przy okazji chęc posiadania krótszego ramienia).

Edytowane przez hulk14
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Tyle że te zmiany są dość mało istotne tak naprawdę...

 

To się sprowadza do wagi i ewentualnego szpanu na dzielni. Jeżeli chcesz urywać gramy, to warto. Jeżeli nie, to nic Ci to nie zmieni. No chyba że jesteś koniem i poczuje zmianę sztywności, co jest wątpliwe.

Miałem i zwykłe i fluorowane. Różnicy nie ma, bo i jaka ma niby być? Marketingowa ściema.

Zgadzam się. Jednak taki upgrade, to koszt 50 zł.

Nie wypowiem się, natomiast to może być jeden realny plus tej grupy jeżeli różnica jest zauważalna.

Ma to znaczenie tylko gdy jeździ się dużo po mokrym i przez cały rok. W innym przypadku, nie ma to znaczenia kompletnie.

Ponownie jest to głównie kwestia wagi. Może i ta powierzchnia coś daje ( miałem i zwykłe błyszczące i te "matowe" jak w Ultegra. Wielkiej różnicy nie widzę), natomiast nie jest to wielka karta przetargowa.

Tak naprawdę zyskasz nieco na wadze ( zastraszające 280 gramów na całej grupie!) i być może zmianie zębatki z przodu. Reszta to detale. Ja bym chyba wolał za te 1500 zł kupić sobie najlepsze dostępne opony i ewentualnie podmienić coś, co jakością odstaje od reszty roweru.

Gdyby 105 była 11s, a Ultegra 12s, to bym powiedział: bierz Ultegra. No ale w tym przypadku? No nie wiem.

PS: wersja z Ultegra ma lepsze tarcze hamulcowe. Niby detal, no ale jednak jest to zmiana na duży plus.

Nie wiem czy ciężko zrozumieć ale pytał o różnice. A nie co wnoszą różnice.  

 

13 godzin temu, chrismel napisał:

Pytałem o to niedawno i raczej ogarnięta osoba nie potwierdziła tej informacji.

Górny screen do ultegry,  dolny do 105. 

Sprzedawaliśmy łańcuchy shimano montowane także w serwisowanych rowerach. 

Dużo szybciej i łatwiej gniły 105tki. Eksploatowane w identycznych warunkach. 

Screenshot_20240812_223405_Chrome.thumb.jpg.e6a218ec62c518a6bb8188ffd28d44b4.jpg

Screenshot_20240812_223538_Chrome.jpg

Edytowane przez tobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...