lukasino Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Witam, Chciałbym wymienić Gravela na szosę i wstępnie wybór padł na Felt FR Advanced, tylko są dwie wersje tańsza 105 Di2 i droższa z Ultegra Di2. Wersja na 105 jest dostępna w czarnym kolorze, który mi się podoba, a droższa w niebieskiem. Jakie są zasadnicze różnicę między z 105 a Ultegrą. W sumie to chciałbym mieć możliwość zmiany biegów na lemondcę, czy to jest możliwe przy elektroniczne zmianie biegów?. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Różnica jest taka, że Ultegra to jedna grupa wyżej. Obydwa napędy to 12s. Ultegra będzie trochę lżejsza, może ma też jakieś dodatkowe w zasadzie bezużyteczne Featury typu Free Stroke. No i jak coś zepsujesz, to wymiana będzie droższa Jeżeli różnica to powiedzmy 500 zł, to bierz Ultegra. Jeżeli jednak jest to koszt powiedzmy 2000 zł, to ja bym brał 105. "Problem" z Shimano jest taki, że każda kolejna grupa w zasadzie nie oferuje na tyle dużo, żeby uznawać ją jako jakiś Must Have. Wyjątkiem jest przeskok pomiędzy Sora a Tiagra, gdzie Sora to kompatybilna tylko ze sobą, nierozbieralna grupa, podczas gdy Tiagra pozwala na wiele kombinacji z innymi grupami i jest w pełni serwisowalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Grupy różni szybkość zmiany biegów z przodu. Konstrukcja ramion korb. Fluorowane sworznie pantografu tylnej przerzutki w ultegrze. Kółka ultrgry na łożyskach maszynowych. Dźwignie hamulcowe ultegry karbonowe. Kaseta ultegry na 2 pająkach. Koronki w kasetach ultegry z innym wykończeniem powierzchni. Łańcuch z lepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 12 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Dopłata to 1500 zł, to myślę że warto bo sporo tych różnic 🙉, a dodatkowy przycisk do zmiany biegów na baterie przy wersji z Ultegrą można dokupić?. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Tyle że te zmiany są dość mało istotne tak naprawdę... 35 minut temu, tobo napisał: Konstrukcja ramion korb. 35 minut temu, tobo napisał: Dźwignie hamulcowe ultegry karbonowe. To się sprowadza do wagi i ewentualnego szpanu na dzielni. Jeżeli chcesz urywać gramy, to warto. Jeżeli nie, to nic Ci to nie zmieni. No chyba że jesteś koniem i poczuje zmianę sztywności, co jest wątpliwe. 36 minut temu, tobo napisał: Fluorowane sworznie pantografu tylnej przerzutki w ultegrze. Miałem i zwykłe i fluorowane. Różnicy nie ma, bo i jaka ma niby być? Marketingowa ściema. 37 minut temu, tobo napisał: Kółka ultrgry na łożyskach maszynowych. Zgadzam się. Jednak taki upgrade, to koszt 50 zł. 37 minut temu, tobo napisał: Grupy różni szybkość zmiany biegów z przodu. Nie wypowiem się, natomiast to może być jeden realny plus tej grupy jeżeli różnica jest zauważalna. 38 minut temu, tobo napisał: Łańcuch z lepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Ma to znaczenie tylko gdy jeździ się dużo po mokrym i przez cały rok. W innym przypadku, nie ma to znaczenia kompletnie. 39 minut temu, tobo napisał: Kaseta ultegry na 2 pająkach. Koronki w kasetach ultegry z innym wykończeniem powierzchni. Ponownie jest to głównie kwestia wagi. Może i ta powierzchnia coś daje ( miałem i zwykłe błyszczące i te "matowe" jak w Ultegra. Wielkiej różnicy nie widzę), natomiast nie jest to wielka karta przetargowa. Tak naprawdę zyskasz nieco na wadze ( zastraszające 280 gramów na całej grupie!) i być może zmianie zębatki z przodu. Reszta to detale. Ja bym chyba wolał za te 1500 zł kupić sobie najlepsze dostępne opony i ewentualnie podmienić coś, co jakością odstaje od reszty roweru. Gdyby 105 była 11s, a Ultegra 12s, to bym powiedział: bierz Ultegra. No ale w tym przypadku? No nie wiem. PS: wersja z Ultegra ma lepsze tarcze hamulcowe. Niby detal, no ale jednak jest to zmiana na duży plus. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Pewnie największa i odczuwalna różnica to hamulce. Te ultegrowe będą miały lepsze tarcze klocki no i jest szansa na mniejsze prawdopodobieństwo, że zaciski będa przeciekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 1 godzinę temu, tobo napisał: Łańcuch z lepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Pytałem o to niedawno i raczej ogarnięta osoba nie potwierdziła tej informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Godzinę temu, lukasino napisał: Dopłata to 1500 zł, to myślę że warto bo sporo tych różnic 🙉, Tylko żadna z nich na prędkość w trasie nie wpływa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 12 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Dziękuje, to ostatnie pytanie, na które jeszcze nie uzyskałem odpowiedzi czy do tej grupy Shimano 105 R7150 Di2 w tańszym modelu, można dodać dodatkowy przycisk do zmiany biegów?. Być może do zdecyduje do wyborze po tym co się już dowiedziałem od Was. 2x12 Przerzutka przedniaShimano 105 Di2 FD-R7150, 2s Przerzutka tylnaShimano 105 Di2 RD-R7150, 12s ManetkiShimano 105 Di2 ST-R7170 Mechanizm korbowyShimano 105 FC-R7100 (50/34T) Kaseta/wolnobiegShimano 105 CS-R7100 (11-34T) Wkład suportuPressfit BB386 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Jaki kod producenta ma ten przycisk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Takie coś znalazłem. The only 11-speed shifters that are also 12-speed compatible are: ST-R9160 Rim brake lever and button ST-R9180 Hydraulic Disc brake lever and button ST-R8060 Rim brake lever and button SW-R9160 bar-end switches SW-R9150 satellite shifter They need to be used with the EW-AD305 adapter, they need to be updated BEFORE using them on a 12-speed bike, and there needs to be wired path from the 11-speed shifters to the battery. (You’d connect all your 11-speed shifters to SM-JC41 or EW-JC130 Y-splitter and then use a single EW-AD305 between that and the battery. Other shifters won’t work, because they never got the required firmware and the bike will not work if you connect other 11-speed shifters. [UPDATE] If you'd like to add a shifter to your clip-on aero bars though, take a look at SW-RS801-E (or SW-RS801-S + extender). The SW-RS801-E plugs into a regular shift lever's bottom port, comes with a 740mm wire and a 24mm diameter clamp. Sądzę że może nie być osoby na forum która tego używa więc uderzyłbym z pytaniem do porządnego sklepu. Jak go znaleźć nie wiem. Jest strona Shimano Service Center ale jak spojrzałem na punkty w Warszawie to na liście znajduje się co najmniej jeden do którego roweru bym nie oddał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia (edytowane) Na moje oko to odpowiedź jest tutaj, jeżeli mówimy o klamkach 105 R7170. https://productinfo.shimano.com/en/compatibility/C-473 SW-RS801 w wersji S, T i E. Edytowane 12 Sierpnia przez Krypto.Szosowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia (edytowane) Napisaliście o wszystkim, tylko nie o najważniejszym. 105 12s jest 50-34 a Ultegra12s na 52-36. Subtelna różnica. Zwłaszcza że 105 jest parowane z 11-34 a Ultegra z 11-30. Dwa światy. Edytowane 12 Sierpnia przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Co kto tam uważa. Mi osobiście wielkiej różnicy by to nie robiło, bo przecież tak naprawdę przy najtwardszym przełożeniu, rozchodzi się tylko i wyłącznie o dokręcanie na zjazdach. Tak czy inaczej, cenna uwaga jeżeli ktoś szuka konkretnego zakresu napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia (edytowane) Jak dla mnie to jest zasadnicze zagadnienie, czy autor potrzebuje kompaktu, czy szosowego napędu. A nie jakieś fluorowania i powłoki antykorozyjne. @Krypto.Szosowiec Jeżdzisz na 52-36 x 11-30 ? Dla mnie różnica jest ogromna. Zwłaszcza w stopniowaniu. Edytowane 12 Sierpnia przez KNKS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Ja jestem cienias i jeżdżę na 48/34 z kasetą 13-25. Zestaw dla dzieci czy coś takiego Po prostu kwestia priorytetów. Ja byłbym w stanie sobie to jakoś zrekompensować kasetą, natomiast nie każdy musi mieć takie "lajtowe" podejście. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia (edytowane) @Krypto.Szosowiec Taaaa... 😃 Co do głównego zagadnienia, to na miejscu @lukasino zacząłbym od wyedukowania się z różnic pomiędzy napędem 50-34x11-34 vs 52-36x11-30. Edytowane 12 Sierpnia przez KNKS 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 12 minut temu, KNKS napisał: Jak dla mnie to jest zasadnicze zagadnienie, czy autor potrzebuje kompaktu, czy szosowego napędu. A nie jakieś fluorowania i powłoki antykorozyjne. @Krypto.Szosowiec Jeżdzisz na 52-36 x 11-30 ? Dla mnie różnica jest ogromna. Zwłaszcza w stopniowaniu. Chociaż dobra, zacząłem mieć Flashbacki ze swojego "Prime Time" i coś kojarzę, że różnica była jednak znacząca. Mając szosę Race, zacząłem z 52T i dość szybko poszedłem w 50T, bo była dla mnie za twardo. A robiąc Off Topic: 48T mam dlatego że robiłem przekładkę korby z Gravela i jakoś tak zostało. Normalnie bym brał 50T. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia (edytowane) Ja myślę, że jeżeli jeździ po płaskim i nie jest koniem ani początkującym, to nie będzie to kluczowe. Ja na 52x34 podjeżdzałem warszawskie "górki", a jestem przeciętniakiem. Zmieniłem korbę na kompakt ze względu na planowaną jazdę w górach (a przy okazji chęc posiadania krótszego ramienia). Edytowane 12 Sierpnia przez hulk14 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 52x34 ? 🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Tak, blat 52 z przodu, z tyłu koronka 34 (czasami mniejsza). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia (edytowane) 14 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał: Tyle że te zmiany są dość mało istotne tak naprawdę... To się sprowadza do wagi i ewentualnego szpanu na dzielni. Jeżeli chcesz urywać gramy, to warto. Jeżeli nie, to nic Ci to nie zmieni. No chyba że jesteś koniem i poczuje zmianę sztywności, co jest wątpliwe. Miałem i zwykłe i fluorowane. Różnicy nie ma, bo i jaka ma niby być? Marketingowa ściema. Zgadzam się. Jednak taki upgrade, to koszt 50 zł. Nie wypowiem się, natomiast to może być jeden realny plus tej grupy jeżeli różnica jest zauważalna. Ma to znaczenie tylko gdy jeździ się dużo po mokrym i przez cały rok. W innym przypadku, nie ma to znaczenia kompletnie. Ponownie jest to głównie kwestia wagi. Może i ta powierzchnia coś daje ( miałem i zwykłe błyszczące i te "matowe" jak w Ultegra. Wielkiej różnicy nie widzę), natomiast nie jest to wielka karta przetargowa. Tak naprawdę zyskasz nieco na wadze ( zastraszające 280 gramów na całej grupie!) i być może zmianie zębatki z przodu. Reszta to detale. Ja bym chyba wolał za te 1500 zł kupić sobie najlepsze dostępne opony i ewentualnie podmienić coś, co jakością odstaje od reszty roweru. Gdyby 105 była 11s, a Ultegra 12s, to bym powiedział: bierz Ultegra. No ale w tym przypadku? No nie wiem. PS: wersja z Ultegra ma lepsze tarcze hamulcowe. Niby detal, no ale jednak jest to zmiana na duży plus. Nie wiem czy ciężko zrozumieć ale pytał o różnice. A nie co wnoszą różnice. 13 godzin temu, chrismel napisał: Pytałem o to niedawno i raczej ogarnięta osoba nie potwierdziła tej informacji. Górny screen do ultegry, dolny do 105. Sprzedawaliśmy łańcuchy shimano montowane także w serwisowanych rowerach. Dużo szybciej i łatwiej gniły 105tki. Eksploatowane w identycznych warunkach. Edytowane 12 Sierpnia przez tobo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 13 Sierpnia Udostępnij Napisano 13 Sierpnia Nie wiem czy ciężko zrozumieć, ale używając tego co napisałeś, pokazałem że w sumie nie do końca warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 13 Sierpnia Udostępnij Napisano 13 Sierpnia @Krypto.Szosowiec Szczegóły robią różnicę. Moim zdaniem, o ile różnica między Ultegra a DuraAce jest stosunkowo niewielka, o tyle różnica między 105 a Ultegra jest wyraźnie zauważalna. Mając wybór nawet bym się nie zastanawiał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RoboTest1 Napisano 5 Września Udostępnij Napisano 5 Września @lukasinoHej, i co kupiłeś ten rower, jak się jeździ? Jaki rozmiar do jakiego wzrostu wziąłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.