kawozlop Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia (edytowane) Postanowiłem zabrać się za gruntowne czyszczenie mojego roweru, a jest to składak, narodzony dosłownie na początku XXI wieku, modernizowany co nieco i mocno eksploatowany w pierwszych latach, a potem studia, praca, rodzina... Obecnie napęd składa się z: BB-7420 FC-MC20 FD-M413 ST-EF29 FH-RM60 CS-HG30 RD-M410 ST-EF20 To gruntowne czyszczenie zakończyło się rozkręceniem w zasadzie wszystkiego, co było rozkręcalne. I teraz po odłupaniu błotosmaru okazuje się, że dwa z 3 blatów (dzisiaj poznałem to określenie) wyglądają na wołające o wymianę. Domyślam się, że przy tej korbie jest to raczej nieopłacalne i rozsądniej byłoby kupić nową korbę, a wtedy aż się prosi o wymianę suportu na coś innego niż kwadrat; jednocześnie ten kilkunastoletni suport wciąż się kręci jak nówka, chociaż od początku nie był chyba zbyt dobrze dobrany, bo wydaje mi się, że oś 110 mm to za mało. Poczytałem trochę o tych nowych rozwiązaniach i z jednej strony pojawiają się opinie, żeby z kwadratu przejść od razu na hollowtech 2, ale nie brakuje też takich, że skoro kwadrat się sprawdza, to nie ma sensu zmieniać. Więc proszę o poradę, co zrobić: szukać zębatek 32 i 42 (to jest chyba BCD 104 mm) i zostawić resztę w spokoju, kupić nową korbę na kwadrat czy wymienić całość? Edytowane 11 Sierpnia przez kawozlop literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia Jeśli blaty są styrane to oznacza że łańcuch tż jest do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia I kaseta. Najlepiej pokaż zdjęcia tych blatów. Czym większy blat, tym ma większą tolerancję na współpracę z nowym łańcuchem i całkiem możliwe, że wystarczy wymienić tylko środkowy, łańcuch i kasetę. Dużo zależy od tego, jak rower był eksploatowany, na których przełożeniach najwięcej i z jaką mocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawozlop Napisano 12 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Spore limity na załączniki :/ Nie pamiętam, jak wyglądały nówki, ale wydaje mi się, że te zęby nie wyglądają, jak powinny. Kasetę w sumie i tak planowałem wymieniać, ale z innego powodu i to inny temat. Chciałem niejako przy okazji przejść na ósemkę i z tego, co wiem, to piasta spokojnie to łyknie, ale mam baaaardzo starą ramę i się obawiam, że więcej niż te 7 rz. węjdzie. O wymianie łańcucha nie wspominałem, bo to jakby oczywista oczywistość O! Skoro posty się scalają, to dawaj dalej ;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia @kawozlop przecież to wszystko jak nówki nieśmigane🤩, pomyśl tylko o nowym łańcuchu. Ludzie jeżdżą na takich ..i się pytają, czy polata jeszcze następny sezon😲. To nie żart, autentycznie z tego forum, poczytaj😉. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawozlop Napisano 12 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Hmmm... może racja @Turysta05, dzięki. Ale to nasuwa smutny wniosek, że jednak mało przejechałem na tym rowerze :/ Zatem doczyszczę, poskładam wszystko do kupy, kupię łańcuch i postaram się doprowadzić napęd do stanu jak powyżej - wtedy będę miał poczucie, że sprzęt jest używany ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 12 Sierpnia Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Ostrzegam! Gdy będziesz jeździł w tzw. systemie na 3 łańcuchy, to po kilkunastu tys. kilometrów nadal będzie ok.👍 Tak więc życzę wytrwałości i przyjemności z jazdy😄😃😂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.