Jendrass Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia (edytowane) Witam. Będę wymieniał w rowerze żony tylną przerzutkę. Chciałbym wymienić na coś lepszego niż Alivio. Jaka Deorka obsługująca 6-8 rzędów jest jeszcze obecnie w sprzedaży? Bo do kaset 9 rzędowych bez problemu dostanie się nowe modele RD-M 531 oraz RD-M592 - a te modele debiutowały ponad 10 lat temu Dlaczego Deore? Bo miałem wątpliwe szczęście potrzymać w ręku 2 modele Alivio - jeden 4 letni a drugi "w miarę współczesny". Obydwa nowe. Jakość w wykonaniu DUŻA. Czyli zachodzi domniemanie, że jakość materiałów też będzie gorsza. Tak więc liczę, że kupując Deorkę trafię "ponad" jakość Alivio produkowanego parę lat temu. Edytowane 11 Sierpnia przez Jendrass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia RD- M 592 obsłuży Ci bez problemu 6-8 biegów ( założyłem wnuczce na 8 rzędów i pracowało super) Ale jak nie planujesz zakładać dużej kasety to możesz też poszukać używanej Deore XT czy LX sprzed kilkunastu lat - są praktycznie niezniszczalne. Ja mam w rowerze używanym do dojeżdżania do sklepu Deore DX z początku lat 90 - działa bezbłędnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass Napisano 11 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia @PiotrWie dziękuję bardzo, a co myślisz o 531? Bo 592 nie ma baryłki regulującej napięcie linki. Zostaje tylko baryłka przy manetce... Tak w ogóle (PROSZĘ NIE BIĆ ZA TO CO NAPISZĘ) przerzutka będzie obsługiwać 6 rzędowy wolnobieg. Tak, wiem, każda za 40 zł da radę. Tylko to ja będę słyszał co 400 km: "to nie działa tak, jak na początku, podreguluj...". I będę musiał "podregulować", bo to żona a nie klientka. Więc wolę wydać +/- 200 zł i słyszeć: a ta przerzutka działa rewelacyjnie. Proszę, nieżonatych doradzających o empatię. Chcę do jej roweru wstawić BARDZO dobrą przerzutkę. I jeszcze jedno, na pewno nie powiem: Kochanie czas zmienić Twój ukochany rower na nowszy... Ciekawym życia proponuję wpisać w youtube frazę: "Mocna kawa wcale nie jest taka zła". Proszę mnie porawić: teoretycznie, aż do systemu DS, w systemach Shimano 1 mm naciągu manetki daje 2 mm przesunięcia wózka. Czyli jeśli nie zmienię manetki to stara manetka 6 rzędowa będzie poprawnie przesuwać wózek przerzutki. Z drugiej strony odstępy od blatów dla 6 - 8 rzędowych systemów były takie same. Dopiero 9 rzędowe zębatki zostały ciaśniej upakowane. Czyli 9 rzędowa przerzutka powinna mieć stosunkowo wąski wózek. Czy łańcuch 8 rzędowy np. KMC X8.93 nie będzie się ocierał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 531 jest modelem starszym więc może być nawet lepsza😀. Popatrz na kraj pochodzenia - kiedyś najlepsze podzespoły Shimano pochodziły z Japonii, trochę gorsze z Singapuru, na najgorszych nie było kraju pochodzenia. A jakie masz manetki i w jakim stanie? Bo o tym czy trzeba regulować przerzutkę co kilkaset kilometrów decyduje zestaw - manetka, linka, wolnobieg i w końcu przerzutka. Co to za rower? Ja po raz pierwszy miałem spokój z regulacją roweru żony jak jest założyłem pełny napęd Deore XT, ale abstrahując od kosztów ( na żonie nie należy oszczędzać) to cały komplet kupisz dopiero 10 rzędowy - nie wiem czy Ci tam wejdzie. Jako prostsze wyjście ( trochę gorsze) proponuję nowy wolnobieg 8 rzędów, najlepszą manetkę 8 rzędów jaką znajdziesz ( obawiam się że będzie to 310) i do tego RD- M 531. Ale nie licz na taki efekt jak przy pełnym Deore XT ☹️ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass Napisano 11 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia (edytowane) @PiotrWie rower to Moongose - prawie 30 letni cross? kupiony za 2 średnie krajowe - ciemno-szaro-różowy. Oczko w głowie. Rama CrMo, cieniowana, lakier pomimo ok. 20 - 30 tys. wygląda jak nowy. Rower produkowany w czasach, kiedy o ekologię dbało się produkując niesamowicie trwałe i drogie rzeczy, zamiast, jak dzisiaj, bełkocząc co drugie słowo "ekologia" produkować tanie odpady nadające się po roku na śmietnik. Wracając do przerzutki - nie znalazłem 531 to może nada się szosowa SHIMANO SORA RD-R3000 GS? Ma takie parametry: Największa zębatka_Maks.: 34T. Największa zębatka_Min.: 28T. Maks. przednia dyferencja: 20T. Wózek: GS Sprężyna typu Top-Normal_Podwójny mechanizm Servo. Najmniejsza zębatka_Maks.: 14T. Najmniejsza zębatka_Min.: 11T. Będzie pracować z wolnobiegiem 14-28 czyli powinna dać radę. Nie jest droga. Jest trwała. Wątpliwość budzi opis mocowania: Mocowanie_Mocowanie bezpośrednie (konwencjonalne): ✔ Można będzie przykręcić do haka? Nada się? Edytowane 11 Sierpnia przez Jendrass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia Powinna się nadać - ale na cuda nie licz. Manetki masz pewnie Grip Shifty z początku produkcji, w połowie lat 90-tych moja żona miała takie w Moongose Sycamore. Też miał ramę Cro-Mo double butted. Niestety ukradli go mojej córce we Wrocławiu. Ja mam Anlena Sable z początku lat 90-tych na pełnym Deore DX, wszystko działa jak w nowym - do obejrzenia w moim garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.