Ktyczynski Napisano 10 Sierpnia Udostępnij Napisano 10 Sierpnia (edytowane) Elko, mam taką korbę i coś zaczęło mi w niej strzelać. Kiedyś miałem już podobna sytuacje i okazało się w skrócie że serwis sił gwintowanie i popękało łączenie w środku, wstawili nową nagwintowana tuleję i chyba znowu popękała. Chciałbym wymienić ją najlepiej na cos tytanowego, żeby była w stanie dźwigać 150-200kg i nie kosztowała więcej niż 300-350zł. Moglibyście coś doradzić? Korba jest 3 rzędowa pod nią manetki jakieś standardowe https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2020-four-corners , czy byłaby możliwość bez wymiany manetek zainstalowania 2 rzędowej korby? A i to jest Hollowtech II jeżeli to ma jakieś znaczenie. Edytowane 10 Sierpnia przez Ktyczynski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Sierpnia Udostępnij Napisano 10 Sierpnia Dobrze zrozumiałem, że chcesz tytanową korbę za 350 zł? No ale co pękło? Bo nie da się zrozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 10 Sierpnia Udostępnij Napisano 10 Sierpnia (edytowane) Tytanowe korby robi Cane Creek . Zobacz ile kosztują bo za 300-350 to sobie możesz tylko parę śrubek z tego materiału kupić. Za 300- 350 możesz kupić co najwyżej budżetowe korby z aluminium. I jak w serwisie przestrzegaliby momentów i równomierności dociągania śrub to nic by nie pękło. Edytowane 10 Sierpnia przez pecio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 10 Sierpnia Udostępnij Napisano 10 Sierpnia Tytan jest mocniejszy ale w tablicach ... tytan się stosuje bo pozwala osiągnąć tę samą wytrzymałość elementu i zredukować jednocześnie jego masę. Jeśli się nie ścigasz na duże pieniądze to zastanawianie się nad tytanem nie ma sensu Problem opisujesz niejasno - jesteś obcokrajowcem i stoujesz jakiś translator np z niderlandzkiego na polski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ktyczynski Napisano 11 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia (edytowane) 9 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał: Dobrze zrozumiałem, że chcesz tytanową korbę za 350 zł? No ale co pękło? Bo nie da się zrozumieć. Tytanową w sensie odporności a nie materiału Nie ważne co się stało tak naprawdę muszę wymienić część korby z blatem i jako zielony proszę was o radę co jako zamiennik A dla tych co naprawdę muszą wiedzieć to prawdopodobnie pękła tulejka zamontowana w miejsce wcześniej już 2 razy gwintowanego otworu tam gdzie wkręca się pedał (od strony blatu). Ale to tylko przypuszczenia bo owszem brzmi to tak samo podczas jazdy jak wcześniej tzn kilkukrotne szybkie pyknięcia wydobywające się tylko podczas cięższego pedałowania i w konkretnym ustawieniu korby (powiedzmy gdy prawe ramie znajduje się na godz 11). 9 godzin temu, pecio napisał: Tytanowe korby robi Cane Creek . Zobacz ile kosztują bo za 300-350 to sobie możesz tylko parę śrubek z tego materiału kupić. Za 300- 350 możesz kupić co najwyżej budżetowe korby z aluminium. I jak w serwisie przestrzegaliby momentów i równomierności dociągania śrub to nic by nie pękło. Tytanowa w sensie odporności, swoje ważę i potrzebuje czegoś ciut mocniejszego. A co do serwisu to na pewno, skoro dwa razy zrobili to samo i za każdym razem jest ten sam problem. W ogóle zauważyłem że w stolicy ciężko jest o dobry serwis.... Edytowane 11 Sierpnia przez Ktyczynski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia (edytowane) @Ktyczynski to do tego górnego twojego budżetu w wysokości 350 złotych polskich dorzuć zero i jeszczę parę stówek na golutkie same korby z TYTANU. Powodzenia bo chyba sam nie za bardzo wiesz co tak naprawdę potrzebujesz i w dodatku jesteś przekonany o mitycznej wytrzymałości tego materiału. W branży rowerowej nie stosuje się czystego tego pierwiastka tylko jego stopów z aluminium, piszę o tym tak jakbyś o tym nie miał pojęcia. Edytowane 11 Sierpnia przez pecio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ktyczynski Napisano 11 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia Widzę że niektórzy tutaj nie czają bazy za bardzo. Jeżeli nie rozumiesz o co mi chodzi po tym jak napisałem już 3 razy że chodzi mmi o coś wytrzymalszego pod większe obciążenia a nazwaniem ,,wytrzymałości tytanu'' użyłem w potocznym tego sformułowaniu znaczeniu, no to ja nie wiem co jest z Tobą nie tak ziomuś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia Nie kupisz nic wytrzymalszego. Urywasz gwint w który wkręca się pedał. W zasadzie to im droższa korba, tym lżejsza i może się okazać że nie urwiesz gwintu, tylko cała korba pęknie. Nie bez powodu, rowery mają limit masy rowerzysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ktyczynski Napisano 11 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia Dobrze to już nie ważne o coś mocniejszego, żeby miało wytrzymałość tej Sory co mam teraz bo ten gwint za pierwszy razem musiał być robiony z mojej winy, źle pedał wkręciłem dwa razy i się zerwał potem zaczęli przy nim majstrować i wiadomo że konstrukcja z tuleją będzie słabsza niż jednolita. Akurat mój Marin ma wysoki limit wagowy który przekraczam o może 5kgi do zerwania gwintu po raz pierwszy jeździłem rok przekraczając limit wagowy dobre 20kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia No to kup może korbę... Sora? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ktyczynski Napisano 11 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia No jak patrzyłem po necie to jedyną opcją jaką znalazłem to 750zł, trochę drogo dlatego pytam o jakiś zamiennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia Na 99% możesz kupić korbę 2s i przełożyć zębatki. https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-sora-fc-r3000-pd8183/ Dokumentacja wskazuje, że samo ramie korby jest częścią wspólną dla obydwu wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ktyczynski Napisano 11 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia Przełożyć zębatki czyli? Odkręcić dwa blaty ze swojej i zamontować w nowej tak żeby były 3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia Mam leżącą po wymianie napędu Sora 30/39/50 z osłoną. Stan bardzo dobry. Przebieg kilka tysięcy ale nie wiem dokładnie ile. Szacuję że jakieś 4000-6000 km. Widzę że jesteś z Warszawy. Możesz podjechać, obejrzeć i kupić lub nie. Mieszkam na Saskiej Kępie. Cena 250 zł. Fotki nie mam czym zrobić. Jak coś to pisz na priv. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia Godzinę temu, Ktyczynski napisał: Przełożyć zębatki czyli? Odkręcić dwa blaty ze swojej i zamontować w nowej tak żeby były 3? Przełożyć wszystko oprócz samej korby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 11 Sierpnia Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 18 godzin temu, Ktyczynski napisał: Chciałbym wymienić ją najlepiej na cos tytanowego, 7 godzin temu, Ktyczynski napisał: Widzę że niektórzy tutaj nie czają bazy za bardzo. Jeżeli nie rozumiesz o co mi chodzi po tym jak napisałem już 3 razy .... ZIOMUŚ to Ty masz wielkie problemy z wyłuszczeniem o co Tobie tak naprawdę chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ktyczynski Napisano 11 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia Nie ziomuś to Ty masz problem z czytaniem całego tematu najwyraźniej skoro jeszcze do tej pory nie z czaiłeś o co mi chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ktyczynski Napisano 11 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 5 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał: Na 99% możesz kupić korbę 2s i przełożyć zębatki. https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-sora-fc-r3000-pd8183/ Dokumentacja wskazuje, że samo ramie korby jest częścią wspólną dla obydwu wersji. Dobra, kupie w takim razie https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-shimano-fc-r3000-sora-50-34-175mm-9b-czarny-wyprzedaz-14131265433 i spróbuje skręcić te dwie stare zębatki z tą nową. Najwyżej zrobię zwrot, a w porównaniu do tego co oferował kolega wyżej za 250zł to tu za 300zł mam chociaż nówkę i gwarancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ktyczynski Napisano 16 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia W dniu 11.08.2024 o 12:46, Krypto.Szosowiec napisał: Przełożyć wszystko oprócz samej korby. W dniu 11.08.2024 o 11:22, Ktyczynski napisał: Przełożyć zębatki czyli? Odkręcić dwa blaty ze swojej i zamontować w nowej tak żeby były 3? Niestety nie da rady, brakuje wejsc na najmniejsza zebatke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz50 Napisano 16 Sierpnia Udostępnij Napisano 16 Sierpnia dlatego było, że 99%😏 możesz próbować montować te dwa rzędy, ale problemem może być łyżka przerzutki - musiałbyś pokombinować z wysokością jej ustawienia względem korby... oczywiście zamontuj do tego swoje blaty, w razie co będziesz mógł odesłać tą korbę na zwrot jeśli nie chcesz się bawić, to trzeba było kupić 4703, delikatnie ponad budżet np. KLIK - ogólnie do dostania za ok. 4 setki bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marinbiker Napisano 16 Sierpnia Udostępnij Napisano 16 Sierpnia (edytowane) W dniu 10.08.2024 o 20:25, Ktyczynski napisał: czy byłaby możliwość bez wymiany manetek zainstalowania 2 rzędowej korby? Kupiłeś dwublatową korbę i chcesz dokręcić trzy zębatki, bo się zgubiłem? To po co pytasz o dwublat w pierwszym poście? Swoją drogą, trzeba być "niezłym majstrem", żeby przykręcać pedały odwrotnie i "na siłę". Serwis zrobił, co mógł, żeby naprawić budżetowo to, co spaprałeś, dorabiając nagwintowaną tuleję. Ja nigdy bym się nie zdecydował na takie druciarstwo, zwłaszcza, że to newralgiczna część napędu. Nie życzę awarii w środku lasu. P.S. Mam Marina i wymieniłem w nim korbę na jednoblatową GRX. Działa wyśmienicie. P.S. 2 Z objawów, które opisujesz, może być jeszcze kłopot z suportem. Edytowane 16 Sierpnia przez Marinbiker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ktyczynski Napisano 17 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia (edytowane) 14 godzin temu, Bartosz50 napisał: dlatego było, że 99%😏 możesz próbować montować te dwa rzędy, ale problemem może być łyżka przerzutki - musiałbyś pokombinować z wysokością jej ustawienia względem korby... oczywiście zamontuj do tego swoje blaty, w razie co będziesz mógł odesłać tą korbę na zwrot jeśli nie chcesz się bawić, to trzeba było kupić 4703, delikatnie ponad budżet np. KLIK - ogólnie do dostania za ok. 4 setki bez problemu Na chwile obecną to wezmę cokolwiek będzie pasować pod resztę tej Sory a 4 stówki jak za nową to jeszcze w budżecie. A no i jeszcze kwestia linii łańcucha w tej tiagrze, bo tam jest 43,5 a w sorze 45. 10 godzin temu, Marinbiker napisał: Kupiłeś dwublatową korbę i chcesz dokręcić trzy zębatki, bo się zgubiłem? To po co pytasz o dwublat w pierwszym poście? Swoją drogą, trzeba być "niezłym majstrem", żeby przykręcać pedały odwrotnie i "na siłę". Serwis zrobił, co mógł, żeby naprawić budżetowo to, co spaprałeś, dorabiając nagwintowaną tuleję. Ja nigdy bym się nie zdecydował na takie druciarstwo, zwłaszcza, że to newralgiczna część napędu. Nie życzę awarii w środku lasu. P.S. Mam Marina i wymieniłem w nim korbę na jednoblatową GRX. Działa wyśmienicie. P.S. 2 Z objawów, które opisujesz, może być jeszcze kłopot z suportem. Chciałbym docelowo przejść na dwublat a kupienie dwublatu i próba dokręcenia do niego w sumie 3 to był pomysł jednego z użytkowników który się nie sprawdził. A kto napisał że przekręciłem pedał odwrotnie? Serwis zrobił jakąś fuszerkę, bo zamiast zeszlifować gwinty i od razu wstawić tuleje za pierwszym razem to się bawili w jakieś uszczelniaczo/wypełniacze które pękły po dwóch tygodnia , z reszta już gdzieś opisywałem tą sytuacje na forum. No może to też być suport, przypomina to poprzednia usterkę ale dla pewności zaniosę rower do serwisu żeby obejrzeli cały napęd. Edytowane 17 Sierpnia przez Ktyczynski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marinbiker Napisano 17 Sierpnia Udostępnij Napisano 17 Sierpnia (edytowane) W dniu 11.08.2024 o 07:44, Ktyczynski napisał: Dobrze to już nie ważne o coś mocniejszego, żeby miało wytrzymałość tej Sory co mam teraz bo ten gwint za pierwszy razem musiał być robiony z mojej winy, źle pedał wkręciłem dwa razy i się zerwał potem zaczęli przy nim majstrować i wiadomo że konstrukcja z tuleją będzie słabsza niż jednolita. Akurat mój Marin ma wysoki limit wagowy który przekraczam o może 5kgi do zerwania gwintu po raz pierwszy jeździłem rok przekraczając limit wagowy dobre 20kg. Tu napisałeś, że źle wkręciłeś pedały i to dwa razy. Oprócz przedłużaczy osi pedałów, wkręcanych w ramiona korby, nie znam przypadku szlifowania gwintów i stosowania jakiejś tulei, żeby przykręcić pedały. Po prostu zerwałeś gwint kręcąc kluczem, nie wiedząc w którą stronę i próbujesz zrzucić winę na serwis. Kończąc, radzę do Marina FC zastosować dwa blaty 40T/30T, wykorzystując najmniejszą zębatkę z trzyblatu, albo jeden 40T. Jeśli nie jeździsz w góry i się nie ścigasz, to w zupełności wystarczy. Zresztą ściganie się Marinem FC to trochę masochizm. I porównałbym długość ramion korby. Edytowane 17 Sierpnia przez Marinbiker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ktyczynski Napisano 17 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia (edytowane) 35 minut temu, Marinbiker napisał: Tu napisałeś, że źle wkręciłeś pedały i to dwa razy. Oprócz przedłużaczy osi pedałów, wkręcanych w ramiona korby, nie znam przypadku szlifowania gwintów i stosowania jakiejś tulei, żeby przykręcić pedały. Po prostu zerwałeś gwint kręcąc kluczem, nie wiedząc w którą stronę i próbujesz zrzucić winę na serwis. Kończąc, radzę do Marina FC zastosować dwa blaty 40T/30T, wykorzystując najmniejszą zębatkę z trzyblatu, albo jeden 40T. Jeśli nie jeździsz w góry i się nie ścigasz, to w zupełności wystarczy. Zresztą ściganie się Marinem FC to trochę masochizm. I porównałbym długość ramion korby. No ale gdzie napisałem że pedał wkręciłem odwrotnie? Gwint się zerwał bo pedał wkręciłem lekko pod kątem i za drugim razem tak samo to raz, a dwa tuleja była źle zamontowana bo dosłownie po 2 tygodniach jazdy pedał praktycznie wypadł z z połową tulei. Wyobraź sobie może najpierw jak wygląda gwint po zeszlifowaniu go, no bo w jaki inny sposób chcesz to nagwintować jeszcze raz bez zeszlifowania poprzedniego? Oczywistym jest że powstaje ubytek i czymś trzeba chyba uzupełnić tą ,,dziurę'' między gwintem korby a gwintem pedału, za pierwszym razem wstawili cos czego nie jestem w stanie zidentyfikować ale po tym jak to wypadło wyglądało to jak cienkie okrągłe aluminiowe skrawki a za drugim jak to określili tuleję. Czyli właściwie to mogę sobie cokolwiek zainstalować na to wychodzi skoro proponujesz jeden blat 40 i po prostu nie używać lewej manetki xd Edytowane 17 Sierpnia przez Ktyczynski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 17 Sierpnia Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 9 godzin temu, Ktyczynski napisał: Na chwile obecną to wezmę cokolwiek będzie pasować pod resztę tej Sory a 4 stówki jak za nową to jeszcze w budżecie. A no i jeszcze kwestia linii łańcucha w tej tiagrze, bo tam jest 43,5 a w sorze 45 Korba 4703 ma 45 tak jak 3rz Sora. Chyba model 4703, wydaje się najrozsądniejszym wyborem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.