Skocz do zawartości

[zamiennik/wymiana] Sora


Rekomendowane odpowiedzi

Elko, mam taką korbę i coś zaczęło mi w niej strzelać. Kiedyś miałem już podobna sytuacje i okazało się w skrócie że serwis sił gwintowanie i popękało łączenie w środku, wstawili nową nagwintowana tuleję i chyba znowu popękała. Chciałbym wymienić ją najlepiej na cos tytanowego, żeby była w stanie dźwigać 150-200kg i nie kosztowała więcej niż 300-350zł. Moglibyście coś doradzić? Korba jest 3 rzędowa pod nią manetki jakieś standardowe https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2020-four-corners , czy byłaby możliwość bez wymiany manetek zainstalowania 2 rzędowej korby?

A i to jest Hollowtech II jeżeli to ma jakieś znaczenie. 

454403425_342705188796544_2734135806474814332_n.jpg

Edytowane przez Ktyczynski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytanowe korby robi Cane Creek . Zobacz ile kosztują bo za 300-350  to sobie możesz tylko parę śrubek z tego materiału kupić. Za 300- 350 możesz kupić co najwyżej budżetowe korby z aluminium.

I jak w serwisie przestrzegaliby momentów i równomierności dociągania śrub to nic by nie pękło.

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytan jest mocniejszy ale w tablicach ... tytan się stosuje bo pozwala osiągnąć tę samą wytrzymałość elementu i zredukować jednocześnie jego masę. Jeśli się nie ścigasz na duże pieniądze to zastanawianie się nad tytanem nie ma sensu

Problem opisujesz niejasno - jesteś obcokrajowcem i stoujesz jakiś translator np z niderlandzkiego na polski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
9 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Dobrze zrozumiałem, że chcesz tytanową korbę za 350 zł?

No ale co pękło? Bo nie da się zrozumieć.

Tytanową w sensie odporności a nie materiału :) Nie ważne co się stało tak naprawdę muszę wymienić część korby z blatem i jako zielony proszę was o radę co jako zamiennik :)

A dla tych co naprawdę muszą wiedzieć to prawdopodobnie pękła tulejka zamontowana w miejsce wcześniej już 2 razy gwintowanego otworu tam gdzie wkręca się pedał (od strony blatu). Ale to tylko przypuszczenia bo owszem brzmi to tak samo podczas jazdy jak wcześniej tzn kilkukrotne szybkie pyknięcia wydobywające się tylko podczas cięższego pedałowania i w konkretnym ustawieniu korby (powiedzmy gdy prawe ramie znajduje się na godz 11).

9 godzin temu, pecio napisał:

Tytanowe korby robi Cane Creek . Zobacz ile kosztują bo za 300-350  to sobie możesz tylko parę śrubek z tego materiału kupić. Za 300- 350 możesz kupić co najwyżej budżetowe korby z aluminium.

I jak w serwisie przestrzegaliby momentów i równomierności dociągania śrub to nic by nie pękło.

Tytanowa w sensie odporności, swoje ważę i potrzebuje czegoś ciut mocniejszego. 

A co do serwisu to na pewno, skoro dwa razy zrobili to samo i za każdym razem jest ten sam problem. W ogóle zauważyłem że w stolicy ciężko jest o dobry serwis....

Edytowane przez Ktyczynski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ktyczynski to do tego górnego twojego budżetu w wysokości 350 złotych polskich dorzuć zero i jeszczę parę stówek na golutkie same korby z TYTANU.

Powodzenia bo chyba sam nie za bardzo wiesz co tak naprawdę potrzebujesz i w dodatku jesteś przekonany o mitycznej wytrzymałości tego materiału. W branży rowerowej nie stosuje się czystego tego pierwiastka tylko jego stopów z aluminium, piszę o tym  tak jakbyś o tym nie miał pojęcia.

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że niektórzy tutaj nie czają bazy za bardzo. Jeżeli nie rozumiesz o co mi chodzi po tym jak napisałem już 3 razy że chodzi mmi o coś wytrzymalszego pod większe obciążenia a nazwaniem ,,wytrzymałości tytanu'' użyłem w potocznym tego sformułowaniu znaczeniu, no to ja nie wiem co jest z Tobą nie tak ziomuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to już nie ważne o coś mocniejszego, żeby miało wytrzymałość tej Sory co mam teraz bo ten gwint za pierwszy razem musiał być robiony z mojej winy, źle pedał wkręciłem dwa razy i się zerwał potem zaczęli przy nim majstrować i wiadomo że konstrukcja z tuleją będzie słabsza niż jednolita. Akurat mój Marin ma wysoki limit wagowy który przekraczam o może 5kgi do zerwania gwintu po raz pierwszy jeździłem rok przekraczając limit wagowy dobre 20kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam leżącą po wymianie napędu Sora 30/39/50 z osłoną. Stan bardzo dobry. Przebieg kilka tysięcy ale nie wiem dokładnie ile. Szacuję że jakieś 4000-6000 km. Widzę że jesteś z Warszawy. Możesz podjechać, obejrzeć i kupić lub nie. Mieszkam na Saskiej Kępie. Cena 250 zł. Fotki nie mam czym zrobić. Jak coś to pisz na priv.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Ktyczynski napisał:

 Chciałbym wymienić ją najlepiej na cos tytanowego,

 

 

7 godzin temu, Ktyczynski napisał:

Widzę że niektórzy tutaj nie czają bazy za bardzo. Jeżeli nie rozumiesz o co mi chodzi po tym jak napisałem już 3 razy ....

ZIOMUŚ  to Ty masz wielkie problemy z wyłuszczeniem o co Tobie tak naprawdę chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Na 99% możesz kupić korbę 2s i przełożyć zębatki.

https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-sora-fc-r3000-pd8183/

Dokumentacja wskazuje, że samo ramie korby jest częścią wspólną dla obydwu wersji.

Dobra, kupie w takim razie https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-shimano-fc-r3000-sora-50-34-175mm-9b-czarny-wyprzedaz-14131265433 i spróbuje skręcić te dwie stare zębatki z tą nową. Najwyżej zrobię zwrot, a w porównaniu do tego co oferował kolega wyżej za 250zł to tu za 300zł mam chociaż nówkę i gwarancję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2024 o 12:46, Krypto.Szosowiec napisał:

Przełożyć wszystko oprócz samej korby.

 

W dniu 11.08.2024 o 11:22, Ktyczynski napisał:

Przełożyć zębatki czyli? Odkręcić dwa blaty ze swojej i zamontować w nowej tak żeby były 3?  

Niestety nie da rady, brakuje wejsc na najmniejsza zebatke

Image_2024_08_16_16_56_35.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego było, że 99%😏 możesz próbować montować te dwa rzędy, ale problemem może być łyżka przerzutki - musiałbyś pokombinować z wysokością jej ustawienia względem korby... oczywiście zamontuj do tego swoje blaty, w razie co będziesz mógł odesłać tą korbę na zwrot

jeśli nie chcesz się bawić, to trzeba było kupić 4703, delikatnie ponad budżet np. KLIK - ogólnie do dostania za ok. 4 setki bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2024 o 20:25, Ktyczynski napisał:

 czy byłaby możliwość bez wymiany manetek zainstalowania 2 rzędowej korby?

Kupiłeś dwublatową korbę i chcesz dokręcić trzy zębatki, bo się zgubiłem? To po co pytasz o dwublat w pierwszym poście? 

Swoją drogą, trzeba być "niezłym majstrem", żeby przykręcać pedały odwrotnie i "na siłę". Serwis zrobił, co mógł, żeby naprawić budżetowo to, co spaprałeś, dorabiając nagwintowaną tuleję. Ja nigdy bym się nie zdecydował na takie druciarstwo, zwłaszcza, że to newralgiczna część napędu. Nie życzę awarii w środku lasu.

P.S. Mam Marina i wymieniłem w nim korbę na jednoblatową GRX. Działa wyśmienicie. 

P.S. 2 Z objawów, które opisujesz, może być jeszcze kłopot z suportem.

Edytowane przez Marinbiker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
14 godzin temu, Bartosz50 napisał:

dlatego było, że 99%😏 możesz próbować montować te dwa rzędy, ale problemem może być łyżka przerzutki - musiałbyś pokombinować z wysokością jej ustawienia względem korby... oczywiście zamontuj do tego swoje blaty, w razie co będziesz mógł odesłać tą korbę na zwrot

jeśli nie chcesz się bawić, to trzeba było kupić 4703, delikatnie ponad budżet np. KLIK - ogólnie do dostania za ok. 4 setki bez problemu

Na chwile obecną to wezmę cokolwiek będzie pasować pod resztę tej Sory a 4 stówki jak za nową to jeszcze w budżecie. A no i jeszcze kwestia linii łańcucha w tej tiagrze, bo tam jest 43,5 a w sorze 45.

10 godzin temu, Marinbiker napisał:

Kupiłeś dwublatową korbę i chcesz dokręcić trzy zębatki, bo się zgubiłem? To po co pytasz o dwublat w pierwszym poście? 

Swoją drogą, trzeba być "niezłym majstrem", żeby przykręcać pedały odwrotnie i "na siłę". Serwis zrobił, co mógł, żeby naprawić budżetowo to, co spaprałeś, dorabiając nagwintowaną tuleję. Ja nigdy bym się nie zdecydował na takie druciarstwo, zwłaszcza, że to newralgiczna część napędu. Nie życzę awarii w środku lasu.

P.S. Mam Marina i wymieniłem w nim korbę na jednoblatową GRX. Działa wyśmienicie. 

P.S. 2 Z objawów, które opisujesz, może być jeszcze kłopot z suportem.

Chciałbym docelowo przejść na dwublat a kupienie dwublatu i próba dokręcenia do niego w sumie 3 to był pomysł jednego z użytkowników który się nie sprawdził. 
A kto napisał że przekręciłem pedał odwrotnie? Serwis zrobił jakąś fuszerkę, bo zamiast zeszlifować gwinty i od razu wstawić tuleje za pierwszym razem to się bawili w jakieś uszczelniaczo/wypełniacze które pękły po dwóch tygodnia , z reszta już gdzieś opisywałem tą sytuacje na forum.  
No może to też być suport, przypomina to poprzednia usterkę ale dla pewności zaniosę rower do serwisu żeby obejrzeli cały napęd. 

Edytowane przez Ktyczynski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2024 o 07:44, Ktyczynski napisał:

Dobrze to już nie ważne o coś mocniejszego, żeby miało wytrzymałość tej Sory co mam teraz bo ten gwint za pierwszy razem musiał być robiony z mojej winy, źle pedał wkręciłem dwa razy i się zerwał potem zaczęli przy nim majstrować i wiadomo że konstrukcja z tuleją będzie słabsza niż jednolita. Akurat mój Marin ma wysoki limit wagowy który przekraczam o może 5kgi do zerwania gwintu po raz pierwszy jeździłem rok przekraczając limit wagowy dobre 20kg.

Tu napisałeś, że źle wkręciłeś pedały i to dwa razy.

Oprócz przedłużaczy osi pedałów, wkręcanych w ramiona korby, nie znam przypadku szlifowania gwintów i stosowania jakiejś tulei, żeby przykręcić pedały. Po prostu zerwałeś gwint kręcąc kluczem, nie wiedząc w którą stronę i próbujesz zrzucić winę na serwis. 

Kończąc, radzę do Marina FC zastosować dwa blaty 40T/30T, wykorzystując najmniejszą zębatkę z trzyblatu, albo jeden 40T. Jeśli nie jeździsz w góry i się nie ścigasz, to w zupełności wystarczy. Zresztą ściganie się Marinem FC to trochę masochizm. I porównałbym długość ramion korby.

 

Edytowane przez Marinbiker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

 

35 minut temu, Marinbiker napisał:

Tu napisałeś, że źle wkręciłeś pedały i to dwa razy.

Oprócz przedłużaczy osi pedałów, wkręcanych w ramiona korby, nie znam przypadku szlifowania gwintów i stosowania jakiejś tulei, żeby przykręcić pedały. Po prostu zerwałeś gwint kręcąc kluczem, nie wiedząc w którą stronę i próbujesz zrzucić winę na serwis. 

Kończąc, radzę do Marina FC zastosować dwa blaty 40T/30T, wykorzystując najmniejszą zębatkę z trzyblatu, albo jeden 40T. Jeśli nie jeździsz w góry i się nie ścigasz, to w zupełności wystarczy. Zresztą ściganie się Marinem FC to trochę masochizm. I porównałbym długość ramion korby.

 

No ale gdzie napisałem że pedał wkręciłem odwrotnie? Gwint się zerwał bo pedał wkręciłem lekko pod kątem i za drugim razem tak samo to raz, a dwa tuleja była źle zamontowana bo dosłownie po 2 tygodniach jazdy pedał praktycznie wypadł z z połową tulei.  Wyobraź sobie może najpierw jak wygląda gwint po zeszlifowaniu go, no bo w jaki inny sposób chcesz to nagwintować jeszcze raz bez zeszlifowania poprzedniego? Oczywistym jest że powstaje ubytek i czymś trzeba chyba uzupełnić tą ,,dziurę'' między gwintem korby a  gwintem pedału, za pierwszym razem wstawili cos czego nie jestem w stanie zidentyfikować ale po tym jak to wypadło wyglądało to jak cienkie okrągłe aluminiowe skrawki a za drugim jak to określili tuleję. 
Czyli właściwie to mogę sobie cokolwiek zainstalować na to wychodzi skoro proponujesz jeden blat 40 i po prostu nie używać lewej manetki xd

 

Edytowane przez Ktyczynski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Ktyczynski napisał:

Na chwile obecną to wezmę cokolwiek będzie pasować pod resztę tej Sory a 4 stówki jak za nową to jeszcze w budżecie. A no i jeszcze kwestia linii łańcucha w tej tiagrze, bo tam jest 43,5 a w sorze 45

Korba 4703 ma 45 tak jak 3rz Sora. Chyba model 4703, wydaje się najrozsądniejszym wyborem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...