RabbitHood Napisano 10 Sierpnia Udostępnij Napisano 10 Sierpnia (edytowane) Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad konwersją swojego bułkowozu z 26'' na 28'' na ostro i się zastanawiam, czy oryginalnie rama nie była przygotowana na taką zmianę. Miejsca w przednim i tylnym widle jest sporo a sam suport jest stosunkowo nisko przy ziemi. Po co chcę to zrobić - z dwóch powodów - chcę szybciej jeździć i lepiej hamować. Z większym przednim kołem mam jakąś szansę na normalne hamulce a nie wyrób hamulcopodobny. Edytowane 10 Sierpnia przez RabbitHood Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 10 Sierpnia Udostępnij Napisano 10 Sierpnia Czy na tym zdjęciu jest błędnie (750 mm zamiast 75 mm) oznaczony prześwit widelec-obręcz? Czy może jednak nie ma błędu i z 750 mm chodzi o coś innego? Nie chcę się wymądrzać, ale jeśli to jest błędnie zapisane 75 mm prześwitu, to ten widelec chyba z łatwością łyknie koła 28" - a przynajmniej wygląda, że jest tam wystarczająco miejsca na tę różnice 31,5 mm między dwoma obręczami (zwłaszcza, jak nowa opona będzie węższa/niższa). W stanie obecnym przedni hamulec musiałby być very 🙂 long reach, szczególnie jakby liczyć ten reach jak u Sheldona Browna https://www.sheldonbrown.com/calipers.html to tam będzie chyba ponad 90 mm. Nie wiem, czy najdłuższe zaciski nie będą właśnie pod 92 mm (pytanie jeszcze, jak mierzone). Więc chcąc mieć w miarę solidne hamulce, musisz iść w większy rozmiar obręczy... Zresztą współcześnie wiele zacisków opisywanych jako "long reach" w rzeczywistości poległoby na tym widelcu, - zamiast podziału: short, medium, long, wszystko, co nie jest zaciskiem szosowym, staje się long reach... Ciekawy zbiór dłuższych zaciosków masz tu: https://www.bicycling.com/bikes-gear/a20008036/an-ode-to-long-reach-brakes/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 10 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia no 75 mm Nie wiem skąd mi się wzięło to zero! Będę musiał ze znajomkami pogadać czy ktoś nie ma 28'' kół z ośkami na nakrętkę i przymierzyć jak to wygląda. A hamulce to typowe stare badziewia które bardziej się gną niż hamują - patrząc na moją jazdę po mieście to cud, że jeszcze żyję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 10 Sierpnia Udostępnij Napisano 10 Sierpnia Do przymiarki i sprawdzenia rozmiaru nie musi być nawet gwintowana oś... Nada się zarówno koło piastą pod szybkozamykacz jak i oś przelotową (byle wsadziś do niej jakiś "równy patyk", żeby w miarę osadzić w widełkach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 17 Sierpnia Udostępnij Napisano 17 Sierpnia A jakiego typu hamulce posiadasz obecnie? Jak przed wielu laty zmienialiśmy koła ( przerabiając ówczesne szosy na coś co można nazwać pregravelem największy problem był z dostosowaniem hamulców. Może po prostu da się dopasować jakieś lepsze hamulce - w końcu od ery M- systemów istniały skuteczne hamulce, wadą zaawansowanych hamulców szczękowych była kiepska skuteczność na mokro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robi68 Napisano 7 Września Udostępnij Napisano 7 Września Jeżeli nie masz kół i opon to zastanów się nad opłacalnością tej modernizacji. Może okazać się , ze taniej wyjdzie kupić używany rower na kołach 28. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.