Skocz do zawartości

[Szosa czy gravel] Potrzebna pomoc w wyborze


Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieję że nie zaśmiecam forum. 

Od jakiegoś czasu szukam roweru. Będę jeździł 70% asfalt, 30% szutrowe ścieżki. Już prawie zdecydowałem się na zakup VIA NIRONE 7 105 11sp - Rowery Bianchi.

Myślałem żeby do tego dokupić zestaw kół w teren i zmieniać w razie potrzeby (może ktoś może tu coś doradzić jeśli chodzi o model). Ma ktoś doświadczenie w takim "uterenowieniu" szosy? 

Czy jednak lepiej gravel? Rowery gravelowe - Bianchi Nirone Allroad Gravel .. Celeste .. NOWY ROWER .. WYPRZEDAŻ - CAR-BIKE (rowerszosowy.pl)

Dodam że lubię się czasem powspinać po asfalcie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Myślałem żeby do tego dokupić zestaw kół w teren i zmieniać w razie potrzeby

Legenda głosi, że jeden z dziesiątek tysięcy planujących takie rozwiązanie rzeczywiście kupił ten drugi komplet i nawet raz na kilka miesięcy zmienia.

 

Kup sobie coś takiego, szosa z miejscem na 40c https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-team-elite-se-pd36745/ zapakuj dobrej klasy, w miarę gładkie opony pokroju 35-38 i będzie to najsensowniejsze wyjście

 

A z tymi bianchi to nawet nie wiem jak skomentować - popatrz na te ramy, popatrz na te spawy a później wytłumacz sobie (i ewentualnie nam) za co tam płacić "premium"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Myślałem żeby do tego dokupić zestaw kół w teren i zmieniać w razie potrzeby

Bez sensu, zeby nie powiedziec gluoi pomysl ;)  Takie pomysly pojawiaja sie tu notorycznie. Niech rzuci kamieniem, kto tak zrobil.
Czasem napompowac kola sie nie chce 

A czy tylko seledynowy wchodzi w gre? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Mihau_ napisał:

Legenda głosi, że jeden z dziesiątek tysięcy planujących takie rozwiązanie rzeczywiście kupił ten drugi komplet

Ja tak zrobiłem.

7 minut temu, Mihau_ napisał:

nawet raz na kilka miesięcy zmienia

Zmieniłem 1 raz. 3 lata temu. Jak kupiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dobrze jest mieć opcję, niż jej nie mieć. jak sytuacja Zmusiła by mnie do posiadania tylko jednego roweru, to oczywiście że bym zmieniał koła. 

Nie wyobrażam sobie sytuacji gdy kolega który ma szosę zaprasza mnie na szybką rundę ok 120km i miałbym się kulać na oponach gravelowych i odwrotnie, być dla kogoś kulą u nogi bo nie chciało mi się zmienić opon i robić z siebie sierotę na lekkich oponach na szutrze.  

Obecne rowery są dość uniwersalne i można połączyć obie opcje w jednym rowerze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega na gravelu,- " bo ja se zmienię opony i będę jak na szosie, nawet Ci wdupcę :)"

- Oukej, się boję jadę na startówce z lat 80- tych. Zrobiłem 45 km/h na kilkukilometrowym podjeździe 2% , się zrzygał pięciokrotnie i tyle było ze zmian , dynamiki i pojeżdżenia . :D i ogólnie wniosków z treningów .

Gravel na szosowych oponach..... To nigdy nie będzie szosa  :)

 

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...