Samanderos Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia (edytowane) Hej wszystkim, mam pytanie czy opłaca się zmieniać napęd z 3/9(40-30-22 na 11-34) na 2/11(36/26) bądź 1/12(34). Z najmniejszej zębatki na korbie nie korzystam(była w użyciu 2 razy przez 3 lata) i przemieszczam głównie po mieście, jedynie w weekendy jazda po lesie poza płaskimi terenami. Przełożenie 40/11 to jedynie korzystam w mieście jadąc w dół, bo po prostej to za długo nie wytrzymuję(maks 100-200m przy prędkości 36-37km/h). Średnia prędkość w mieście którą utrzymuję to około 22km/h(wliczając światła itp.). Przeważnie jeżdżę na przełożeniu 15T z tyłu. Moje propozycje to: 2/11: https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-deore-fc-m4100-pd22295/ https://www.centrumrowerowe.pl/kaseta-shimano-slx-cs-m7000-pd16052/ https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-tylna-shimano-slx-rd-m7000-pd8064/ https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-przednia-shimano-slx-fd-m7025-pd8056/ https://www.centrumrowerowe.pl/suport-rowerowy-accent-air-pd24577/ https://www.centrumrowerowe.pl/manetka-shimano-deore-sl-m5100-pd22288/?s_Id=165372&v_Id=140941 dla napędu 1/11: https://www.centrumrowerowe.pl/kaseta-shimano-slx-cs-m7100-pd20153/ https://www.centrumrowerowe.pl/piasta-tylna-shimano-slx-fh-m7110-pd20159/ https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-slx-fc-mt610-pd40227/ https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-tylna-shimano-slx-rd-m7100-pd20164/ https://www.centrumrowerowe.pl/suport-rowerowy-accent-air-pd24577/ https://www.centrumrowerowe.pl/manetka-shimano-slx-sl-m7100-pd20152/ Edytowane 9 Sierpnia przez Samanderos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRMOCAAD Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia @Samanderos szczerzę, nie zmieniaj napędu, 2x9 jest najbardziej wszechstronny, wymieniając na 1x12 upośledzisz rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=26,39&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2126&TF=90&SL=3.5&UN=KMH&DV=teeth Policz albo sprawdź na symulatorze jakie przełożenia potrzebujesz . Jaki zakres i jakie stopniowanie . Osobiście jestem wielkim zwolennikiem napędu 3x9 ale tam gdzie jest on w pełni wykorzystywany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Samanderos Napisano 9 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia (edytowane) przy napędzie 2x11 w sumie wykorzystywałbym wszystkie przełożenia licząc tak od 19T z którego bym startował. A dało by się zrobić takiego potworka jak 2x12? I żeby to dobrze funkcjonowało? A i jak wygląda problem z młynkiem przy napędzie 2x11, przy jakiej prędkości maksymalnej można się go spodziewać? Edytowane 9 Sierpnia przez Samanderos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia (edytowane) Jak ,,rozgryziesz" ten kalkulator to wyjdzie ci jaka prędkość przy jakiej kadencji . 2x12 .... dla mnie bez sensu . Nie jestem pewien ale chyba ten gość próbował coś takiego robić . https://www.youtube.com/channel/UCALmZElU48SIRSyAHHXMwfA/videos Dla mnie już przechodzenie z 3x na 2x jest dyskusyjne . Przy 1x pozbywasz się przedniej przerzutki ale jeśli i tak ją masz to co za różnica czy z przodu 2 czy 3 tarcze ? I ogólnie trudno zrozumieć w czym jest problem . Korby 2x masz w rożnych konfiguracjach , nic nie pasuje żeby 2x10 czy 2x11 złożyć ? Edit , google mówi że nie tylko ty masz takie pomysły https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=napęd+rowerowy+2x12 Edytowane 9 Sierpnia przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Samanderos Napisano 10 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia W sumie jak bym miał iść to w napęd 2x11, bo jak patrzyłem to dla mnie jest wygodniejsze do codziennej jazdy. Tylko właśnie jak wygląda sprawa z młynkiem bo mój rekord z górki to było 48km/h i oryginalny napęd daje radę, a nie wiem jak by to było przy zmianie korby na mniejszą(36t). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 10 Sierpnia Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 20 godzin temu, CRMOCAAD napisał: @Samanderos szczerzę, nie zmieniaj napędu, 2x9 jest najbardziej wszechstronny, wymieniając na 1x12 upośledzisz rower Jestem gotów zaryzykować twierdzenie, że nigdy nie miałeś do czynienia z rowerem 1x12 Napęd 2x9 to 18 biegów z czego (ze względu na przekosy) realnie do wykorzystania ok. 10 (po pięć na każdą z tarcz korby). 1x12 to brak przedniej przerzutki i 12 funkcjonalnych biegów. Nie twierdzę, że 1x12 jest rozwiązaniem uniwersalnym. Jednak teierdzenie, że upośledza rower jest kompletną nieprawdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRMOCAAD Napisano 10 Sierpnia Udostępnij Napisano 10 Sierpnia @montell81 mam w domu 2 rowery z takim napędem, jeden na gx, drugi na x0, i nadal wolę 3x9, stare bezawaryjne xt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 10 Sierpnia Udostępnij Napisano 10 Sierpnia Porównaj sobie ceny kaset czy dobrych łańcuchów napędów 9 i np 11 czy 12 Do jazdy po mieście 11 czy 12 to jest nonsens ... Napęd 9x3 to świetna opcja w rowerze do wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.