abcabc123 Napisano 8 Sierpnia Udostępnij Napisano 8 Sierpnia (edytowane) Cześć, mam gravela z Schwalbe G-One Bite 40C, jednak jeżdzę głównie po asfaltach/ścieżkach, więc interesowałaby mnie jakaś szybsza opona. Okazjonalny wjazd na szuter, ale to bardziej kwestia małego odcinka lub dojechania gdzieś byle dojechac. Co powiecie o Continental GP 5000 32C? Edytowane 8 Sierpnia przez abcabc123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczupak56 Napisano 8 Sierpnia Udostępnij Napisano 8 Sierpnia Tufo Speedero. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 8 Sierpnia Udostępnij Napisano 8 Sierpnia Od 3-ch miesięcy jeżdżę na GP5000 AS 35C i jestem mega zadowolony. Poprzednio blisko rok jeździłem na GP5000 32C i zmęczyły mnie. Musiałem strasznie uważać przy każdym zjeździe z asfaltu. Komfort był na przyzwoitym poziomie ale na asfalcie. Natomiast na ścieżkach z kostki, łącznikach szutrowych jak dla mnie za bardzo telepało. https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia Vittoria Corsa N.ext 34c, jeżeli to ma być opona szosowa o dużej objętości. Jeżeli typowo Gravelowa, to Tufo Speedero. Rewelacyjna opona i gdyby tylko mój Road+ mieścił 36c, zamontowałbym ją bez wahania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia @Krypto.Szosowiec Conti GP5000 AS w każdym aspekcie przebija Vittoria Corsa N.ext. Ma niższe opory toczenia, bardziej odporne ścianki boczne, lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Poza tym wkładka Vectran używana przez Conti daje bardzo dobrą odporność na szkło. Dodatkowo ten wzorek cięty laserowo na oponie poprawia aerodynamikę. Nie wiem w jakim stopniu ale jest znów kolejny mały plusik dla Conti. Nie widzę żadnego sensu kupowania Vittori w tym układzie. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia @chrismel pracujesz w ich dziale marketingu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia Schwalbe G-One Speed Evolution - na nich jeżdzę obecnie i są szybkie, lekkie a w lesie i na polu dają radę. Alternatywnie: Tufo Speedero (pod warunkiem, że trafisz na dobrą partię) i Schwalbe G-ONE RS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia (edytowane) 35 minut temu, chrismel napisał: @Krypto.Szosowiec Conti GP5000 AS w każdym aspekcie przebija Vittoria Corsa N.ext. Ma niższe opory toczenia, bardziej odporne ścianki boczne, lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Poza tym wkładka Vectran używana przez Conti daje bardzo dobrą odporność na szkło. Dodatkowo ten wzorek cięty laserowo na oponie poprawia aerodynamikę. Nie wiem w jakim stopniu ale jest znów kolejny mały plusik dla Conti. Nie widzę żadnego sensu kupowania Vittori w tym układzie. O chłopie... Jeżeli używa się dętki, to zestaw z GP5000 AS będzie potwornie ciężki. N.ext są bardzo lekkie, bo 34c waży 240 gramów. Continentale są absurdalnie drogie. To jest już pułap cenowy, gdzie człowiek zaczyna myśleć że ktoś się do niego dobiera bez wazeliny. Jeżeli chodzi o poprawę aerodynamiki, to daje sobie coś uciąć, że nawet najdrobniejszy odstający element z roweru lub rowerzysty, daje większy opór niż te opony dają zysku. A właściwie to opona, bo w zasadzie liczy się tylko przednia. Jestem pewny, że wyjęcie jednej podkładki spod mostka, da DUŻO większy zysk aerodynamiczny, niż ta opona. Edytowane 9 Sierpnia przez Krypto.Szosowiec 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia Jak sam napisałeś niedawno mit lekkich kół został już dawno obalony. Poza tym zakładam że jak ktoś szuka szybkich opon to nie będzie pakował do środka butylu tylko założy TPU lub latex. Co do ceny to Vittoria kosztuje chyba około 200 zł. Conti można kupić za 292 zł: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html Na oponach przejeżdżamy powiedzmy 10k km. Przy średniej 25 km/h daje to 400 godzin jazdy. 200 zł różnicy w cenie przekłada się na oszczędność 50 gr za godzinę jazdy. Należałoby jeszcze wziąć pod uwagę koszt ewentualnego uszkodzenia ścianki bocznej lub przebicia na szkle gdzie w przypadku Conti ta szansa jest mniejsza. Mi nijak nie wychodzi żeby dla oszczędności 200 zł opłacało się kupić gorszą oponę. Urywając 1 kg z wagi roweru przy generowanej mocy na poziomie 200W zyskujemy 2W w terenie górzystym a na płaskim nic. Ludzie dopłacają za to grube tysiące a my rozmawiamy o zbliżonych a w dużej ilości przypadków znacznie większych zyskach za 200 zł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia Potraktuj zatem uwagę o wadze, tak samo jak Twoją uwagę o aerodynamice Tyle że nadal rozmawiamy o różnicy 380 zł vs 580 zł. A co jak się okaże, że jednak autorowi nie pasują? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowe_lowe Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia Pirelli Cinturato All Road ale niestety tanie nie są;) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 1 godzinę temu, Krypto.Szosowiec napisał: A co jak się okaże, że jednak autorowi nie pasują? Wyboru każdy musi dokonać sam na podstawie zebranych opinii. Dlatego w pierwszym poście podałem link do strony BTRR żeby autor miał dostęp do większej ich ilości. A może znajdzie sobie opony o których tu nie rozmawialiśmy, nie rozważał ich albo nawet o nich nie wiedział a lepiej wpisują się w jego potrzeby. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia (edytowane) @chrismel jeszcze jedna sprawa odnośnie wagi, żebym był dobrze zrozumiany. Jeżeli mam dwie opony do wyboru i dwie spełniają moje wymagania, to zawsze wybiorę tą lżejszą. Jest tak z każdą rzeczą rowerową którą kupuję. Natomiast nie przypominam sobie, żebym miał parcie na wagę kosztem użyteczności, wytrzymałości itd. Pisząc krótko: po schodach wolę targać 0.5 kg mniej niż więcej, natomiast nie mam złudzeń że to coś zmieni w mojej jeździe A wracając do tematu. Budżetowo, to bardzo dobrze wspominam Continental Contact Speed. Jadą nieźle po asfalcie, nie ma strachu żeby wyjechać poza asfalt i są tanie. Jedyne co mi przeszkadzało, to że przez te wszystkie wkładki i inne dodatki, opona wydawała się dość twarda i "tępa". No i waga bez rewelacji, no ale coś kosztem czegoś. Edytowane 9 Sierpnia przez Krypto.Szosowiec 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia (edytowane) 4 godziny temu, chrismel napisał: Dodatkowo ten wzorek cięty laserowo na oponie poprawia aerodynamikę. No tak... 😅🤣😂. Ktoś tu przedawkował materiały marketingowe. Edytowane 9 Sierpnia przez KNKS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcabc123 Napisano 9 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia Wybiorę chyba Conti GP5000 AS z dętką, bo moje obecne obręcze (Ryde DP19) nie przewidują innego rozwiazania z tego co wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia @abcabc123 - tylko weź latex albo TPU. Latex daje mniejsze opory toczenia, na poziomie tubeless ale wymaga pompowania codziennie. Mi to nie przeszkadza bo i tak przed każdą jazdą sprawdzałem ciśnienie ale nie każdemu może to odpowiadać. Na butylu masz kilka dodatkowych Watów w oporach toczenia więc nie mało. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia @chrismel których latexowych używasz? Jakieś problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia Vittoria. Zero problemów. Poza pompowaniem oczywiście. Ale jak miałem GP5000 pod dętkę schodził 1 bar na dobę. Z TR GP5000 AS schodzi 0.5 bara na dobę. Zastanawiam się czy gdybym założył taśmę tubeless na obręcz spadek ciśnienia by się zmniejszył. Ta opona nieźle trzyma ciśnienie nawet bez mleka. Więc jedynym miejscem przez który mogłoby schodzić powietrze byłby styk wentyla z obręczą. Kiedyś pewnie to zrobię ale na razie szkoda mi czasu. Sądzę że listopad będzie idealny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia (edytowane) Mimo że także pompuję często, to 1 Bar na dobę brzmi nieco odstraszająco. W sumie jak ktoś robi całodzienną wyprawę, to skończy z 0.5 Bara mniej Edytowane 9 Sierpnia przez Krypto.Szosowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia No właśnie, jeśli jadę 150km, czyli jakieś 4,5 - 5 godzin, to jest szansa, że dojadę bez odczuwalnego ubytku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia To nie tak ze pwietrze uchodzi ciagle i na koniec jedziemy na flaku. U mie kola na rocznym mleku, nie trzymaly wyzszego cisnienia niz 1.2bar (nie pamietam dokladnie ile, w mtb, nie szosie), po tej granicy mozna bylo jechac i 100km i nic nie ubywalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 9 Sierpnia Udostępnij Napisano 9 Sierpnia (edytowane) Coś źle zrozumiałes, kolego. Bo co ma mleko do dętek lateksowych i co ma ciśnienie 1,2bar do ciśnienia rzędu 6-7 bar w szosie ? Edytowane 9 Sierpnia przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.