Skocz do zawartości

[opony] Szybkie opony do Gravela


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam gravela z Schwalbe G-One Bite 40C, jednak jeżdzę głównie po asfaltach/ścieżkach, więc interesowałaby mnie jakaś szybsza opona. Okazjonalny wjazd na szuter, ale to bardziej kwestia małego odcinka lub dojechania gdzieś byle dojechac.

Co powiecie o Continental GP 5000 32C?

Edytowane przez abcabc123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 3-ch miesięcy jeżdżę na GP5000 AS 35C i jestem mega zadowolony. Poprzednio blisko rok jeździłem na GP5000 32C i zmęczyły mnie. Musiałem strasznie uważać przy każdym zjeździe z asfaltu. Komfort był na przyzwoitym poziomie ale na asfalcie. Natomiast na ścieżkach z kostki, łącznikach szutrowych jak dla mnie za bardzo telepało.

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Krypto.Szosowiec Conti GP5000 AS w każdym aspekcie przebija Vittoria Corsa N.ext. Ma niższe opory toczenia, bardziej odporne ścianki boczne, lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Poza tym wkładka Vectran używana przez Conti daje bardzo dobrą odporność na szkło. Dodatkowo ten wzorek cięty laserowo na oponie poprawia aerodynamikę. Nie wiem w jakim stopniu ale jest znów kolejny mały plusik dla Conti. Nie widzę żadnego sensu kupowania Vittori w tym układzie.

  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, chrismel napisał:

@Krypto.Szosowiec Conti GP5000 AS w każdym aspekcie przebija Vittoria Corsa N.ext. Ma niższe opory toczenia, bardziej odporne ścianki boczne, lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Poza tym wkładka Vectran używana przez Conti daje bardzo dobrą odporność na szkło. Dodatkowo ten wzorek cięty laserowo na oponie poprawia aerodynamikę. Nie wiem w jakim stopniu ale jest znów kolejny mały plusik dla Conti. Nie widzę żadnego sensu kupowania Vittori w tym układzie.

O chłopie...

Jeżeli używa się dętki, to zestaw z GP5000 AS będzie potwornie ciężki. N.ext są bardzo lekkie, bo 34c waży 240 gramów.

Continentale są absurdalnie drogie. To jest już pułap cenowy, gdzie człowiek zaczyna myśleć że ktoś się do niego dobiera bez wazeliny.

Jeżeli chodzi o poprawę aerodynamiki, to daje sobie coś uciąć, że nawet najdrobniejszy odstający element z roweru lub rowerzysty, daje większy opór niż te opony dają zysku. A właściwie to opona, bo w zasadzie liczy się tylko przednia. Jestem pewny, że wyjęcie jednej podkładki spod mostka, da DUŻO większy zysk aerodynamiczny, niż ta opona.

Edytowane przez Krypto.Szosowiec
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam napisałeś niedawno mit lekkich kół został już dawno obalony. Poza tym zakładam że jak ktoś szuka szybkich opon to nie będzie pakował do środka butylu tylko założy TPU lub latex. Co do ceny to Vittoria kosztuje chyba około 200 zł. Conti można kupić za 292 zł: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html Na oponach przejeżdżamy powiedzmy 10k km. Przy średniej 25 km/h daje to 400 godzin jazdy. 200 zł różnicy w cenie przekłada się na oszczędność 50 gr za godzinę jazdy. Należałoby jeszcze wziąć pod uwagę koszt ewentualnego uszkodzenia ścianki bocznej lub przebicia na szkle gdzie w przypadku Conti ta szansa jest mniejsza. Mi nijak nie wychodzi żeby dla oszczędności 200 zł opłacało się kupić gorszą oponę.

Urywając 1 kg z wagi roweru przy generowanej mocy na poziomie 200W zyskujemy 2W w terenie górzystym a na płaskim nic. Ludzie dopłacają za to grube tysiące a my rozmawiamy o zbliżonych a w dużej ilości przypadków znacznie większych zyskach za 200 zł.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Krypto.Szosowiec napisał:

A co jak się okaże, że jednak autorowi nie pasują?

Wyboru każdy musi dokonać sam na podstawie zebranych opinii. Dlatego w pierwszym poście podałem link do strony BTRR żeby autor miał dostęp do większej ich ilości. A może znajdzie sobie opony o których tu nie rozmawialiśmy, nie rozważał ich albo nawet o nich nie wiedział a lepiej wpisują się w jego potrzeby.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismel jeszcze jedna sprawa odnośnie wagi, żebym był dobrze zrozumiany.

Jeżeli mam dwie opony do wyboru i dwie spełniają moje wymagania, to zawsze wybiorę tą lżejszą. Jest tak z każdą rzeczą rowerową którą kupuję.

Natomiast nie przypominam sobie, żebym miał parcie na wagę kosztem użyteczności, wytrzymałości itd.

Pisząc krótko: po schodach wolę targać 0.5 kg mniej niż więcej, natomiast nie mam złudzeń że to coś zmieni w mojej jeździe :D

A wracając do tematu. Budżetowo, to bardzo dobrze wspominam Continental Contact Speed. Jadą nieźle po asfalcie, nie ma strachu żeby wyjechać poza asfalt i są tanie. Jedyne co mi przeszkadzało, to że przez te wszystkie wkładki i inne dodatki, opona wydawała się dość twarda i "tępa". No i waga bez rewelacji, no ale coś kosztem czegoś.

Edytowane przez Krypto.Szosowiec
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, chrismel napisał:

 Dodatkowo ten wzorek cięty laserowo na oponie poprawia aerodynamikę.

No tak... 😅🤣😂.

Ktoś tu przedawkował materiały marketingowe.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@abcabc123 - tylko weź latex albo TPU. Latex daje mniejsze opory toczenia, na poziomie tubeless ale wymaga pompowania codziennie. Mi to nie przeszkadza bo i tak przed każdą jazdą sprawdzałem ciśnienie ale nie każdemu może to odpowiadać. Na butylu masz kilka dodatkowych Watów w oporach toczenia więc nie mało.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vittoria. Zero problemów. Poza pompowaniem oczywiście. Ale jak miałem GP5000 pod dętkę schodził 1 bar na dobę. Z TR GP5000 AS schodzi 0.5 bara na dobę. Zastanawiam się czy gdybym założył taśmę tubeless na obręcz spadek ciśnienia by się zmniejszył. Ta opona nieźle trzyma ciśnienie nawet bez mleka. Więc jedynym miejscem przez który mogłoby schodzić powietrze byłby styk wentyla z obręczą. Kiedyś pewnie to zrobię ale na razie szkoda mi czasu. Sądzę że listopad będzie idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak ze pwietrze uchodzi ciagle i na koniec jedziemy na flaku. 

U mie kola na rocznym mleku, nie trzymaly wyzszego cisnienia niz 1.2bar (nie pamietam dokladnie ile, w mtb, nie szosie), po tej granicy mozna bylo jechac i 100km i nic nie ubywalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...