robert4moments Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Potrzebuje pomocy w wyborze rozmiaru roweru ROMET Huragan CRD karbonowy Wzrost 191, wysokość do mostka 162, ramię 72, Noga/przekrok 90, stopa rozmiar 45, tułów 64, udo 63, dół nogi 59. Takie pomiary zrobiłem do kalkulatorów w necie, natomiast rozmiary jakie podaje producent poniżej. PRZEDZIAŁ WZROSTOWY cm 150-165 165-178 178-188 >188 ROZMIAR OPON 28" 28" 28" 28" DŁUGOŚĆ RURY PODSIODŁOWEJ 490 510 540 570 DŁUGOŚĆ GÓRNEJ RURY 522 542 543 560 WYSOKOŚĆ GŁÓWKI RAMY 120 130 155 175 DŁUGOŚĆ TYLNEGO WIDELCA 408 408 408 410 KĄT GŁÓWKI 71,5 73 73 73 KĄT RURY PODSIODŁOWEJ 73,5 73 73,5 73 BAZA KÓŁ 982 983 989 1000 STACK REACH PRZEKROK 750 835 Nie znalazłem tez jakiś opinii o tym modelu więc wszystkie sugestie mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia XL 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierzak1 Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Przymierzałem ten rower w rozmiarze L mając 183cm wzrostu i 86cm przekroku. Przy twoich parametrach zamawiaj rozmiar XL bezapelacyjnie. A co do samego roweru - na papierze wszystko wygląda rewelacyjnie lecz rzeczywistość jest zgoła inna. Jechałem zajarany do Decathlonu go przymierzyć i z dużą dozą prawdopodobieństwa kupić ale bliskie obcowanie z tym rowerem sprawiło, że mi po prostu przeszło. Po pierwsze - rower w Decathlonie ma inną specyfikacje niż podana na stronie. Model, który przymierzałem miał inne opony - Schwalbe Lugano 2 (nie wiem czy czasem nie druciane jeszcze). Wg specki powinny tam siedzieć zwijane Michelin Lithion 3 w rozmiarze 25c. Po drugie - koła sprawiają wrażenie wręcz badziewnych. Szerokość wewnętrzna obręczy to 13mm co sprawia, że nawet z laczkiem 25c wygląda to słabo (jest balon). We własnych Mavic Aksium mam 17mm szerokości wewnętrznej. Gdzieś trzeba było przyoszczędzić i Romet zrobił to akurat na kołach czyli bardzo ważnym elemencie wpływającym w dużej mierze na wrażenie z jazdy. Już podstawowy model DT P1800 pod hamulec obręczowy zrobiłby tu różnice na korzyść, ale wiadomo - kasa. Wg mnie zdecydowanie fajniejszą propozycją i bardziej przyszłościową (tarcze, sztywne osie, 12sp 105) byłaby aluminiowa Sensa Romagna Disc na 105 na hamulcach tarczowych. Trzeba dołożyć koło 8 stówek, ale rower zrobił na mnie lepsze wrażenie przy oględzinach w sklepie i przejażdżce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowe_lowe Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Chyba nie bede zbytnio oryginalny jeśli powiem że powinieneś w takim przypadku sam sobie to sprawdzić usiąść itd pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Co ma sobie sprawdzać? Na rozmiarze M siadać przy tym wzroście? Czy na podstawie własnych, zerowych doświadczeń z szosą decydować między ewidentnie za małym L a XL? A co do tematu - zastanów się poważnie czy "wyścigowy" romet na szczękach i poprzedniej generacji 105 to na pewno dobry wybór na pierwszą szosę. Osobiście mam wątpliwości a dodając do tego fakt trudnej odsprzedaży w razie wtopy powiedział bym nawet, że kupno tego sprzętu jest po prostu głupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert4moments Napisano 7 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Mihau_ to co byś doradził w cenie do 5k, do codziennych treningów i jazdy w triathlonie (sprint - 1/2)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierzak1 Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Do 5k masz jeszcze taką Sense do wyboru. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-sle-pd35801/ Jest okrojona o korbę względem tej którą podesłałem Ci wyżej. W tańszej masz pozagrupową FC-RS520, w droższej 105 FC-R7100. Różnią się głównie wagą i teoretycznie sztywnością, ale konia z rzędem temu kto to wyczuje pod nogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Jak nowy to ww sensa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert4moments Napisano 7 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia (edytowane) Na codzień jeżdżę góralem Unibike Expert 29er, Miałem okazję pojeździć trochę na szosie Trek Domane AL 2, na szczękowych hamulcach i to mi nie przeszkadzało, bo wielkich górek nie mam w okolicy. Osiągi w porównaniu z góralem o 7-8 km/h lepsze po asfalcie). Niestety rama trochę za mała, więc do startów w triathlonie, przydałaby się szosa w odpowiednim rozmiarze, stad pomysł na tego rometa model 2024, bo karbonowy i lekki w związku z tym. Rozumiem, że ta sensa ma lepszy osprzęt ale aluminiowa rama przez co jest cięższa. Edytowane 7 Sierpnia przez robert4moments Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekSw Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Na różnice w wadze wpływ ma, że Sensa jest na tarczach, ale samą wagą bym się nie przejmował, tylko tym co przedmówcy już napisali. Romet jest na szczękach - to jednak już stary standard i przy ewentualnej odsprzedaży możesz mieć problem. Tarcze jednak nie tylko w górach się przydają. Na płaskim dają również pewność co do hamowania, szczególnie jeśli zdecydujesz się jeździć w grupie lub w deszczu (o zgrozo na kołach karbonowych). Sensa wpisuje się w nowe trendy i wydaje mi się, że geometria ramy na dzień dobry może być dla Ciebie na początek przygody po prostu lepsza. Nie jest to jakaś wybitna marka, ale wydaje mi się, że jednak nieco lepsza niż Romet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierzak1 Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Jak nie masz górek w okolicy to parametr wagi roweru mocno traci na istotności. Więcej zyskasz optymalizując swoją sylwetkę pod kątem aerodynamiki, bo to zdecydowanie bardziej wpływa na ogólnie pojętą efektywność jazdy zwłaszcza na płaskim. Wagą się tak nie przejmuj. Szosa na tarczach zawsze będzie cięższa. Poza tym zawsze trafi się jakiś harpagan na 11kg rowerze, który utrze Ci nosa na ustawce Skup się raczej na tym by rower na który wydajesz 5 koła miał po prostu aktualne rozwiązania techniczne stąd poleciłem Ci Sense. Może i ma aluminiową ramę, ale wyposażoną w sztywne osie, najnowszą generacje napędu 105 i tarcze. Zdecydowanie bardziej przyszłościowy wybór pod względem modyfikacji i ewentualnej odsprzedaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert4moments Napisano 7 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Nie sprzedałem jeszcze żadnego z rowerów jakie mam lub miałem, prędzej idą na złom i nie zamierzam w przyszłości, więc ten argument w moim przypadku jest nieistotny. Oczywiście wyższość tarcz doceniam bo mam je w góralu. W tri drafting zabroniony, ustawki to nie moja bajka, więc jeżdżę albo samotnie albo w parze i tylko w dobrych warunkach. Co masz na mysli pisząc o lepszej geometrii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekSw Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Wydaje mi się, ale tylko wydaje, bo nie mogę znaleźć dokładnych danych co do stack i reach dla Rometa, że Romet będzie miał bardziej agresywniejszą geometrię, choć pod triathlon może Ci bardziej to podpasować. A nie zastanawiałeś się może nad rynkiem wtórnym. W tym budżecie masz np. Propela czy Reacto. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierzak1 Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia (edytowane) To tym bardziej jeśli trzymasz rowery do "śmierci" to kup coś w aktualnych trendach, które po prostu wolniej się zestarzeją i dłużej będziesz mógł dostać części zamienne. Ustawki to był tylko przykład, który miał Ci uświadomić, że za to jak rower jedzie odpowiada w przeważającej mierze jeździec. Rozumiem, że w tri drafting jest zabroniony, ale jednak opór powietrza pokonujesz jak wszyscy inni na tej planecie i chyba wolałbyś to robić optymalnie a nie być jak żagiel na pedałach Podsumowując - skup się na innych aspektach niż tylko waga roweru w przypadku twojego zastosowania. Poza tym skoro to ma być szosa ściśle pod triathlon to czemu nie poszukasz używanego roweru aero? Edytowane 7 Sierpnia przez swierzak1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert4moments Napisano 7 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 7 minut temu, TomekSw napisał: Wydaje mi się, ale tylko wydaje, bo nie mogę znaleźć dokładnych danych co do stack i reach dla Rometa, że Romet będzie miał bardziej agresywniejszą geometrię, choć pod triathlon może Ci bardziej to podpasować. A nie zastanawiałeś się może nad rynkiem wtórnym. W tym budżecie masz np. Propela czy Reacto. Tak jak nigdy nie sprzedawałem tak i w kupowaniu używek nie mam doświadczenia. Więc nie wiem gdzie i czego konkretnie szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekSw Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Osobiście zerknąłbym na olx i poszukał Meridy Reacto lub Giant Propel. Te dwa powyższe modele zostały podane przeze mnie jako najtańsze i dość popularne rowery aero. Swego czasu jak szukałem dla siebie roweru właśnie brałem używkę aero pod uwagę i z tego co pamiętam kilka z nich było właśnie przystosowanych pod tri, albo miały całe kierownice, albo lemondki. Dobrze byłoby zasięgnąć info gdzie jest więcej użytkowników startujących w tych zawodach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.