Skocz do zawartości

[Pompowanie opon] skąd mam wiedzieć kiedy odpowiednio napompuje koło?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem początkującym kolarzem, więc bardzo proszę o wyrozumiałość, nadrabiam zapałem :) 

Kupiłem pierwsza pompkę stojącą, o maksymalnym ciśnieniu 8 bar. Nie posiada ona manometra, ani nie mam go przy sobie. 

Skąd mam wiedzieć, że ciśnienie faktycznie wynosi 7,5-8? Czy ona sama jakoś wystrzeli z wentyla, czy będę czuł bardzo duży opór uniemożliwiający dalsze pompowanie? 

Jeżdżę na szosie, 190 cm 90 kg, większość doradza 7,5-8 barów stąd moje pytanie. Dzięki za pomoc :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze podajcie autorowi wzór ile bar pompować w zależności od roweru, skoku zawieszenia, masy uźytkownika, szerokości.opony i obręczy, wielkości koła, typu bieżnika i zastosowań docelowych w danym dniu. Bez tego manometr można sobie w trampki wsadzić.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal/zwróć to gówno i kup jakąś najtańszą sensowną pompkę rowerową z manometrem i możliwością pompowania do tych 11-12 bar. Przed kolejnym zakupem czegokolwiek do roweru doradź się swoich bardziej doświadczonych kolegów lub załóż wątek na forum żeby nie utopić kolejnych pieniędzy 😁

Edytowane przez TomekSw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde ja chyba jakiś dziwny jestem, całe życie wszystkie rowery (było ich trochę) pompowałem, pompuję i będę pompował bez manometru i żadnych problemów nie uświadczyłem. Co za czasy. MUSI być tensometr do zaplatania, manometr do pompowania, bikefitting dla amatorów. Ludzie nie dajcie się zwariować ....

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, raven82 napisał: