Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej! 

zacznę od tego, że prześledziłem trochę forum i tematów jest mnóstwo, natomiast myślę, że każdy z nas ma swój indywidualny przypadek, dlatego też podjąłem decyzję, iż wspomogę się Waszymi radami odnośnie zakupu roweru.

 

Szukam gravela, tak mi się przynajmniej wydaję do 5tys. Rowerem będę robić myślę, że do 200km tygodniowo max, oraz dłuższe wypady może weekendowe, ale sporadycznie. Głównie ścieżki rowerowe, ale odrobine szutru będzie również. Ze względu na to, że nigdy nie posiadałem roweru jakiegokolwiek droższego niż 1500zł, oraz ogólnie mało w życiu jeździłem, nie wiem kompletnie czego się złapać. Zajawka rośnie z dnia na dzień, a kilometrów przybywa :) 

 

Poprosiłbym Was o pomoc. Znalazłem Kross Ekser 4.0 MS w obecnie chyba dość przystępnej cenie ~3700zł, oraz troszkę droższy Romet Aspre 2 ~4750zł. Nie zamykam się na inne modele, stąd też jeżeli ktoś miałby inną sugestię, to z przyjemnością ją przyjmę.

1) Czy oba modele przy moim kilometrażu to dobry wybór?
2) Czy np. zakładając, że zwiększy się mój apetyt do jazdy, to czy lepszym pomysłem jest wziąć Eskera, który ma stalową ramę, ale troszkę gorsze podzespoły (mechaniczne hamulce, oraz brak GRX)?

3) Czy może od razu lepiej wybrać coś droższego, co da mi od razu i jedno i drugie? (obecnie mało sam dłubię, jeżeli chodzi o rowery, także wymiana osprzętu to byłaby dla mnie nauka)

 

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc :) !

Napisano
Cytat

1) Czy oba modele przy moim kilometrażu to dobry wybór?

Aspre 2 to dobry wybór.

Cytat

2) Czy np. zakładając, że zwiększy się mój apetyt do jazdy, to czy lepszym pomysłem jest wziąć Eskera, który ma stalową ramę, ale troszkę gorsze podzespoły (mechaniczne hamulce, oraz brak GRX)?

Stalowa rama w rowerze tej klasy to żadna zaleta, to nie jest topowy produkt od columbusa żeby w to inwestować tylko pospawane byle jak rurki kanalizacyjne,

Cytat

3) Czy może od razu lepiej wybrać coś droższego, co da mi od razu i jedno i drugie? (obecnie mało sam dłubię, jeżeli chodzi o rowery, także wymiana osprzętu to byłaby dla mnie nauka)

W sensie stalową ramę (sensowną) i grx? To byś musiał budżet mnożyć

 

 

IMO jeśli masz ofertę 4750 za aspre to się nie ma co zastanawiać, bardzo dobra cena

Napisano
12 godzin temu, Mihau_ napisał:

Aspre 2 to dobry wybór.

Stalowa rama w rowerze tej klasy to żadna zaleta, to nie jest topowy produkt od columbusa żeby w to inwestować tylko pospawane byle jak rurki kanalizacyjne,

W sensie stalową ramę (sensowną) i grx? To byś musiał budżet mnożyć

 

 

IMO jeśli masz ofertę 4750 za aspre to się nie ma co zastanawiać, bardzo dobra cena

Dziekuje bardzo za odpowiedzi :) 

 

myslalem, ze rama ma realne przelozenie mimo wszystko, pewnie jakies tam ma, ale przy takiej cenie domyslam sie ze tak jak piszesz, jest to znikome

 

zastanawiam sie jeszcze, czy moze dobrym wyborem jest Boreas 2 2023, ale no juz troszke ponad budzet. Naped 1x11 mnie troche kusi. Cena 5300, z calym osprzetem Sram

Napisano
Cytat

myslalem, ze rama ma realne przelozenie mimo wszystko, pewnie jakies tam ma, ale przy takiej cenie domyslam sie ze tak jak piszesz, jest to znikome

Ta również ma realne przełożenie ale tylko na wyższą wagę roweru.

Cytat

zastanawiam sie jeszcze, czy moze dobrym wyborem jest Boreas 2 2023, ale no juz troszke ponad budzet. Naped 1x11 mnie troche kusi. Cena 5300, z calym osprzetem Sram

Jeśli większość przebiegu będziesz robił po asfalcie/utwardzonej nawierzchni albo w mało wymagającym terenie to zostałbym przy 2x

Napisano
19 minut temu, merloofy napisał:

myslalem, ze rama ma realne przelozenie mimo wszystko, pewnie jakies tam ma, ale przy takiej cenie domyslam sie ze tak jak piszesz, jest to znikome

Ma na to, że rower jest cięższy i mniej wygodny niż można by było sądzić :D Miałem tego Eskera 4.0 z oponami 40c. Możesz wierzyć lub nie, ale po przesiadce na aluminiową szosę z karbonowym widelcem i oponami 32c, wcale nie poczułem spadku komfortu na rowerze.

Pisząc krótko: lubiłem 4.0 i nieco żałuję że sprzedałem, ale nie jest to stal która by coś realnie wnosiła w temacie komfortu. Na plus na pewno było to, że rama była wykonana naprawdę estetycznie, lakier był chyba najlepszy ze wszystkich rowerów jakie miałem, a środek był fabrycznie zabezpieczony przed korozją. No i najzwyczajniej w świecie mi się podobał ;)

Ja bym wybierałem pomiędzy Kross a Romet, z modeli najbliżej Twojego maksymalnego budżetu. Gdybyś jednak dorzucił do 6k, to wydaje mi się że miałbyś nieco szerszą ofertę.

Napisano

Tyle tego wszystkiego, ze co chwile pojawia sie cos nowego w glowie :)

 

Na razie jestem sklonny bardziej przy Aspra 2, natomiast dopytam jeszcze, bo producent zaleca tam opone do rozmiaru max 40. Rower jest z fabryczna opona 38. Nigdy wczesniej nie jezdzilem na tak waskiej oponie i zastanawiam sie czy to nie za malo na takie lekko trudniejsze tereny? Czytalem duzo osob ze taki fajny optymalny rozmiar to 42, ale no tutaj niby nie wejdzie.

Napisano

40 mm jest wystarczające, jeżeli używasz Gravela zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli szutrowe/ ubite drogi. Jeżeli planujesz jakieś wjazdy do lasu z korzeniami czy duże kamienie, to 40 mm to będzie za mało. Ogólnie ja bym celował w coś, co ma miejsce na te 45 mm. Lepiej mieć zapas, niż potem żałować.

Napisano (edytowane)
6 godzin temu, merloofy napisał:

Tyle tego wszystkiego, ze co chwile pojawia sie cos nowego w glowie :)

 

Na razie jestem sklonny bardziej przy Aspra 2, natomiast dopytam jeszcze, bo producent zaleca tam opone do rozmiaru max 40. Rower jest z fabryczna opona 38. Nigdy wczesniej nie jezdzilem na tak waskiej oponie i zastanawiam sie czy to nie za malo na takie lekko trudniejsze tereny? Czytalem duzo osob ze taki fajny optymalny rozmiar to 42, ale no tutaj niby nie wejdzie.

Tak jak już wspomniano, lepiej mieć więcej miejsca na oponę niż mniej. Ja dla przykładu mam rower co pomieści do 50 ( aktualnie mam 45, ale realnie mi wychodzi 48 ) i w terenie taki "balon" robi robotę, bo nawet po piachu się jedzie w miarę ok - mimo że opony zaliczają się do tych szybkich, a na asfalcie też nie jestem jakimś mułem. Komfort dla mnie jest kluczowy, bo dzięki temu potrafię więcej i szybciej przejechać. 

Edytowane przez Mandoleran
Napisano

`A ja powiem, że jeśli ktoś faktycznie chce jeździć w terenie to niech lepiej rozgląda się za prawilnym hardtailem pod XC. Sam jeździłem przez ostatnie dwa lata pseudograwelem pod oponki 1,5'' i 1,4'' i jest "fajnie" ale to nigdy nie będzie to samo co 2''.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Prawilnym hartailem pod XC to można właściwie skutecznie tylko w terenie a człowiek chce ścieżki, asfalt, szuter. 

Mam w swoim gravelu opony 48 i lecą po szutrach, lesie jak złe. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Wszystko jest kwestią perspektywy... jeżdżę na codzień fullem 130mm na 880 gramowych oponach 2,35 z korbą 30t.

Dokupiłem ostatnio hardtaila xc. Z korbą 36t oraz 590 gramowymi oponami 2,25 to subiektywnie jest rakieta, średnia 26,7km/h na ~50km trasie "gravelowej" jadąc na spokojnie na granicy 3 i 4 strefy tętna.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Przymierzyłem kilka modeli i największy komfort miałem przy ramie 22, natomiast zdecydowałem się posiadać minimum dobrą oponę 42, ze względu na ilość trasy poza asfaltem. Jak tak przeglądam te rowerki, to niestety ciężko znaleźć taką ramę, z taką oponą, także pewnie zostanie mi zakup większej ramy z cieńszą oponą i po prostu wymiana. Esker 5.0 niestety za mały na mnie, bo tam rama max 21. Może ktoś natrafił na jakiś model z ramą 22 i 42ami :) ?

Edytowane przez merloofy
Napisano

Nie idź drogą zakupu większej ramy, żeby wsadzić szerszą oponę.

Pamiętaj że jeżeli producent deklaruje 40 mm, to tam jest trochę zapasu. Z tego co pamiętam, jest jakaś zasada, że podaje się maksymalny rozmiar biorąc pod uwagę zapas 5 mm z obydwu stron.

Napisano

Dlaczego ty się posługujesz jakimiś rozmiarami w calach? To nie trekking albo inny cross, to jest gravel, tutaj rozmiarem jest efektywna długość rury poziomej a nie podsiodłowej

Nie ma żadnego znaczenia ile cali ma rura podsiodłowa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...