Skocz do zawartości

[3000?] Fitness do miasta i na wycieczki


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam roweru fitness (albo jak ktoś chce się kłócić, to gravela z prostą kierownicą, albo crossa bez amortyzatora - generalnie roweru z prostą kierownicą i sztywnym widelcem).

Ogólnie chodzi mi o rower który byłby "w kontrze" do mojego obecnego MTB - czyli niekoniecznie stricte szosowy i nastawiony na idealną kadencję, rekordy watów i prędkości, ale jednak taki który "chce jechać" na asfalcie, lekki, zrywny. Przeznaczenie to jazda po mieście, wycieczki po okolicy, czasami wrzucenie sakw na bagażnik i wyjazd na kilka dni, raczej po niezbyt wymagających trasach.

Co jest dla mnie najważniejsze:
- geometria na pozycję "zrównoważoną", może w stronę lekko pochylonej - coś w tym stylu, tylko że oczywiście na prostej kierze: https://www.cyclingwest.com/cms/wp-content/uploads/2021/09/Alankpost-1.jpg . Ewentualna korekta mostkiem nie stanowi problemu.
- koniecznie otwory montażowe na bagażnik, błotniki.
- możliwość założenia opon około 38 mm.
- w miarę niska masa, na moje 178 cm pewnie będzie pasował rozmiar M - myślę że w tym rozmiarze można znaleźć fitnessa, który ważyłby <11kg.

Co jeszcze chciałbym mieć:
- frameset najchętniej aluminium.
- hamulce tarczowe, mogą być mechaniczne, chyba nawet takie bym wolał.
- zewnętrzne prowadzenie linek, ewentualnie jak wewnętrzne to jakoś mądrze rozwiązane, że w środku ramy są jakieś prowadnice.
- polubiłem bardzo napęd 1x w MTB, może w fitnessie też by się nadał. Wystarczy 8-9 z tyłu, może być jakiś tam Microshift albo niska grupa Shimano - byle działał i się nie psuł.
- wszelkie "pro" rozwiązania, typu sztywne osie, taperowane główki, karbony i inne bajery, których prawdopodobnie nie odczuję - zdecydowanie nie wymagam, zresztą to chyba nie ten budżet.

Cena 3000 jest orientacyjna, im taniej tym lepiej. Może być model używany sprzed 2-3-4 lat. Generalnie szukam roweru, który będzie tani, bardzo prosty i taki żeby "nie było go szkoda" jak gdzieś mi się przewróci albo porysuje. Łatwy i tani do wymiany części, jakiejś naprawy, albo do pogrzebania przy nim z nudów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marin Presidio 1 spełnia chyba wszystkie wymagania oprócz wagi bo waży jeśli dobrze pamiętam ok 12 kg. Ale masz fabrycznie dość ciężką korbę na kwadrat, kupujesz chinola za ~180 zł. na HT2 i już schodzisz z wagą dobrze poniżej 12 kg.

Naprawdę fajny rower miałem go kiedyś, już nawet skompletowałem napęd 1x11 ale coś mnie naszło na sprzedaż. Zachciało się gravela.. 🤪

PXL-20210911-124619543.jpg

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


niestety w tej cenie ciężko będzie znaleźć coś poniżej 11 kg. 

Jest nowy Trek Fx2

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-2-gen-4/p/40815/

może Giant Escape, ma carbonowy widelec ale napęd 2x

https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-disc-1-2023
 

Marin DSX

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2024-dsx

 

całkiem fajny jest też Kentfield 2, ale trzeba by dołożyć  300 zł i wymienić hamulce na hydrauliczne.

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-kentfield-2-2

Niestety wszystko wagowo szału nie robi. I bliżej tam 12 kg a może trochę więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, CRMOCAAD napisał:

Cześć, 

najlepiej by było jak byś poszukał rower jaki ci się podoba i wkleił linki do kilku ogłoszeń i byśmy je porównali ;)

No właśnie taki mam problem, że nie bardzo jestem rozeznany w fitnessach (dotychczas prawie zawsze był u mnie amor). Większość modeli które przejrzałem ma albo stalowy widelec (np. wszystkie? fitnessy Marina), który jakoś nie pasuje mi do koncepcji zrywnego szybkiego roweru. Albo karbonowy widelec (rowery Triban albo Cube), który z kolei kojarzy mi się z podatnością na uszkodzenia w rowerze do "przetyrania", chociaż nie mam osobistego doświadczenia z karbonem. W rzekomo wspaniale tłumiące właściwości tych materiałów nie do końca wierzę, nie wiem czy poczułbym różnicę w ślepym teście, co ma wytelepać to i tak wytelepie :) Wydaje mi się, że pełny frameset aluminiowy byłby dla mnie najlepszy... ale może się mylę?

Lubię sobie podłubać domowo w rowerze, więc nie wszystkie wymagania z pierwszego posta muszą być spełnione. Spokojnie mogę kupić rower np. z napędem 2x, jeździć nim i dobrze się bawić, a w międzyczasie przejrzeć sobie czasem OLXa i poczekać na okazję na tanie części do 1x. Albo zostać przy 2x, bo też bez przesady z tym całym osprzętem. Ale fajnie żeby frameset mi odpowiadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz na olx popatrzeć na używki Cube SL Road, już za około 2-2,5 tys. można kupić. Ja kupiłem za 1,5 tys. zł podstawową wersję na Clarisie, z aluminiowym widelcem i osiami qr i wymieniłem Clarisa na Tiagrę (większość gratów też kupiłem na olx z demontażu z nowych rowerów a tylko łańcuch i kasetę kupiłem nowe ale też kompletowałem całość na spokojnie przez zimę i polowałem na wyprzedaże i przeceny). Zobacz też Felty, jest model Verza Speed 50 na v-brake za 1,5 tys. zł i Verza Speed 20 na Tiagrze i hydraulicznych hamulcach za 3-3,5 tys. zł. Oprócz tego Kellys Soot 20 na Clarisie, Marin Presidio i chyba król budżetowych fitnessów czyli Kands Pure

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://kellysbike.com/pl/fitness-c981/physio-50-p71278

https://salon-rowerowy.pl/fitness/117653-rower-kellys-physio-50-rozmiar-m-8585053807674.html

A może Kellys Physio 50 będzie dobrym wyborem? W drugim linku to chyba naprawdę spoko cena za to wyposażenie. Nie wiem czy poniżej to wiarygodna strona, ale tu podają wagę grubo poniżej 11 kg:

https://www.bikechill.pl/kellys-physio-50-m-72277.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, zlatan napisał:

Wystarczy 8-9 z tyłu, może być jakiś tam Microshift albo niska grupa Shimano - byle działał i się nie psuł.

Nie wiem, jaki masz teraz napęd w MTB, ale do sprawnej i jako takiej dynamicznej jazdy napęd jest ważny. Mam w crossie alu (z płytkim powietrznym amorem, który na ogół blokuję) SLX 1x11 z korbą 34 - przeskoki między przełożeniami są stosunkowo małe, przerzutka i manetka chodzą bardzo płynnie i jest naprawdę różnica między tym SLX a napędem 1x8 czy 1x9 z niższych grup Shimano czy tym bardziej nie-Shimano, które to napędy też znam. Powiem, że nie ma porównania w płynności jazdy, zmienianiu szybkości itd. na moich górnośląskich asfaltach, ścieżkach, dròżkach szutrowych, które raz lecą w górę, a raz w dół, a to znów po płaskim.

Różnica w koszcie parę stów w sumie, a jakbym miał zejść z obecnego napędu znów w jakiś dziurawy i ospały napęd 1x8, to by mi się jeździć odechciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, zlatan napisał:

A może Kellys Physio 50 będzie dobrym wyborem?

Całkiem sensownie wygląda, ma też już fabrycznie błotniki co w mieście w sezonie jesienno-zimowym jest przydatne.

Nie wiem gdzie mieszkasz ale tu masz Cube SL Road (niestety Sprzedawca nie podał rozmiaru ramy) za 1350 zł:

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-cube-sl-road-28-CID767-ID11kvJ9.html

I jeszcze zostaje sporo kasy na ewentualny upgrade napędu

Edytowane przez Greg1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marvelo, Prawdopodobnie nie wiem i się nie dowiem hehe, bo dla mnie kręcenie po płaskim ok. 35-40/h to bardzo dużo, więcej nie potrafię 🙃 

Bardziej mi chodziło o sprawność napędu, szybkość/płynność zmiany biegów na mocno pofałdowanej i skręcającej drodze niż o bezwzględną szybkość na prostych płaskich odcinkach.

Zresztą, kichać - to są wszystko bardzo subiektywne odczucia, zależne od oczekiwań i formy osobnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem ostatnio czegoś podobnego i w sumie enduransów coraz mniej to sobie wciągnąłem:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kellys-soot-20-pd37447/?v_Id=206474

Praktycznie to samo co "lajtowa szosa" z flatbarem i szerszymi widłami pod większą oponę.

Na minus napęd i hamulce - to po sezonie wymieniam na GRXa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne takie rowerki, ale ten Kellys to przedziwna mieszanka. Fajna rama, sztywne osie, karbonowy wideł, do tego agresywne opony, szosowy napęd i mechaniczne hamulce we flatbarze za 3k. W sumie nie wiem czy jest na rynku jakikolwiek inny rower w tej cenie posiadający mechaniczne tarcze. Nie wiem czym kierowali się projektanci że przy płaskiej kierownicy wsadzili tam to wszystko. Ze względu na flat mount hydrauliki wyjdą trochę drożej niż typowe mt200, ale no mogli to przekalkulować (mocną konkurencją jest Giant Espace Disc, tyle że tam jest QR).

Na szczęście niewielkim kosztem można tego Kellysa zrobić pod siebie. 

Ja też ostatnio poskładałem podobny rowerek (czyli przerobiłem gravela na płaską), przede wszystkim ze względu na hamulce (i związanych z tym kwestii finansowych) no i dlatego że rama była na mnie trochę za długa, teraz jest ideał. Jest hydraulika tektro, 1x11 na deore/slx, w kolejce jeszcze tylko korba czeka na coś lżejszego i z oryginalnego Topstone 4 zostanie sam frameset. Jednak sama zmiana hamulców, była śmiesznie tania (hamulce kompletne 200 zł, kierownica z chwytami 100 zł no i manetka 70zł), cała reszta mogła zostać fabryczna.

Ostatnio robiłem traskę 90km i nie widzę powodów dla których miałbym wrócić do baranka. 

unnamed1.jpg

unnamed 2.jpg

unnamed 3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletne hamulce hydrauliczne mt200 na płaską kierownicę kosztują nawet poniżej 200 zł. Podstawowe Tektro podobnie więc wkładanie mechaników do tego Kellysa to jakieś nieporozumienie. Jak już pisałem wcześniej, wszystkomającą opcją jest Cube Nulane - sztywne osie, hamulce hydrauliczne, karbonowy widelec. Wersja Pro ma nawet napęd GRX 2x10. Niestety u nas importer oferuje ten rower w chorej cenie. W Niemczech podstawowy Nulane kosztuje około 800 eur, na promocjach nawet mniej a wersja Pro 1100 eur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Greg1 jest jak piszesz, tylko zwróć wagę na jedną sprawę. Do tych rowerów (Kellys, czy mój Topstone) nie da rady założyć podstawowych mt200, bo masz mocowanie flat mount i robią się małe schody. Jak na widelcu można kombinować z przejściówkami tak z tyłu jest ciasno i zacisk na adapterze może się nie zmieścić.

Podstawowe hydrauliczne heble na flat mount to Tektro R280, lub Shimano klamka mt200 zacisk ur300. No i kolorowo z dostępnością nie jest jeżeli chodzi o nowe a cena nie jest też taka atrakcyjna (mi udało się kupić nowe zdemontowane z roweru). Co nie zmienia faktu, że te heble w tym Kellys to jedno wielkie nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2024 o 08:19, Miro1970 napisał:

Prawdopodobnie nie wiem i się nie dowiem hehe, bo dla mnie kręcenie po płaskim ok. 35-40/h to bardzo dużo, więcej nie potrafię 🙃 

Nie potrafisz, bo nie masz do tego odpowiednich przełożeń. Kręcenie z kadencją 100 obr/min (przełożenie 34/11) by jechać 40 km/h tam, gdzie warunki do tego sprzyjają (lekko z górki i /lub lekko z wiatrem) jest po prostu stratą energii i sam zbyt długo bym tego nie był w stanie kontynuować. W takiej sytuacji często kręcę tylko 70-80 obr/min, na przełożeniu np. 53/11, 53/12. Gwarantuję Ci, że zakres posiadanych przełożeń znacząco zmienia postrzeganie dostępnych rowerzyście prędkości. Lata całe jeździłem na kołach 27x1 1/4 (32-630), korbie 52/40 i wolnobiegu 14-28. Gdy zmieniłem rower na pięć kilo lżejszy, bez błotników i bagażnika i na nieco mniejszych kołach (700x25, czyli obręcz 622mm/28"), od razu wyczułem, że brak mi szybszych przełożeń (wielkości zębatek takie same, ale obwód koła nieco mniejszy). W końcu udało mi się znaleźć szosowy wolnobieg Regina (12,13,14,15,18,19, 21).  Lekkich biegów to tam brakowało, ale w zakresie dużych prędkości od razu była poprawa. A w końcu przeszedłem na kasetę 11-24 i początkowo miałem obawy, czy tą 11-kę będę wykorzystywał, ale okazało się, że nawet częściej niż myślałem. W zasadzie to już od 40 km/h czasem zapodaję 53/11 i zaręczam, że u nas na wyżynie takich sytuacji jest całe mnóstwo, by ta prędkość nie była abstrakcją i nie wymagała nawet wielkiego wysiłku. Nie mówię, że często jadę powyżej 50 km/h, ale ten zakres w okolicach 40-45km/h to już na pewno nie jest dla przełożenia 34/11 i mając takiego crossa na jakiejś szybkiej oponie 700x32 męczyłbym się okrutnie.  

Kto nigdy nie miał w rowerze długich przełożeń ten po prostu tego nie zrozumie i nie wie, co traci, ale wystarczy raz zasmakować co to jest opór pod nogą aż do prędkości 60-70 km/h, by już nigdy nie chcieć z tego zrezygnować. 

Mam dwa rowery, które mogę określić jako fitness. Oba zbudowane na ramach szosowych (w dość dużych rozmiarach, ale akurat pod prostą kierownicę i mój długi tułów to zaleta). oba z napędem 2x8. Ten z lewej waży (jak na zdjęciu, z bagażnikiem) 10 kg, przełożenia 48/38, 11-13-15-17-20-23-26-30, ten z prawej 11 kg, rama stalowa Bianchi, widelec Bianchi, przełożenia 53/42, 11-12-14-16-18-21-24-28.

Ten aluminiowy ma dużo lżejsze koła i lepiej przyspiesza, a królem dużych prędkości jest stalówka na stożkach i z prawdziwymi szosowymi przełożeniami. Powyżej 45-50 km/h to naprawdę czuć.  

Gdybym zamontował tam napędy 1x z korbą 34 zęby, to nie nadawałyby się do niczego. Nawet nie próbuję sobie wyobrazić, jaka to byłaby męka jazda na takim młynku. A wcale nie mam tam jakiejś bardzo agresywnej pozycji, bez problemu na rowerze  crossowym można taką ustawić odpowiednią kierownicą i mostkiem.   

image.thumb.png.a2c37fbd231bb8f25bd10e54ba6c403d.png 

Edytowane przez marvelo
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marvelo,Dzięki za obszerne wyjaśnienia.

W rowerze w stylu fitness, który właśnie buduję, będzie zębatka 40 lub 42, bo to 34 też mnie już męczy 🙃

Więc będę przełożenia gravelowe 42x11-42. Nie chcę z różnych powodów napędu 2x, a myślę, że  ta większa tarcza poprawi sytuację wystarczająco dla mnie, bo przypuszczam, że masz znacznie więcej siły ode mnie. Miałem dawno temu rowery z napędami trekkingowy mi 3x i nie wykorzystywałem najtwardszych przełożeń.Co prawda teraz jestem bardziej wyrobiony, ale zobaczymy., jak będzie się jeździć.

Edytowane przez Miro1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...