Skocz do zawartości

[3000-5000 zł] Rower crossowy lub trekkingowy


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry!

Przymierzam się do zakupu nowego roweru. Użytkowanie mieszane, lecz najwięcej jazdy byłoby po wrocławskich wałach (droga szutrowa / gruntowa ?), ale też ścieżki rowerowe asfaltowe, czy też drogi leśne. Trasy raczej krótkie (np 1-3h), ale czasem też coś dłuższego na weekend, więc byłoby ekstra mieć takie rzeczy jak błotniki czy też bagażnik.

Początkowo byłem nastawiony wyłącznie na trekking, ale po dłuższym czytaniu zastanawiam się, czy lepszy nie będzie jednak cross, do którego czasem dorzucę bagażnik w razie potrzeby? Baza jest wtedy znacznie lżejsza i na pewno chciałbym żeby takowy rower dawał jak najwięcej z frajdy z takich krótkich przejażdżek. 

Budżet do 5 tysięcy złotych, choć jeżeli ma być taka górna granica to byłoby dobrze, aby te dodatki miały realne zastosowanie - jestem amatorem, więc nie chciałbym dopłacać za rzeczy, z których nie skorzystam. 

Mój wzrost to 189 cm, waga 82 kg. Nie przepadam też za leżącą pozycją i byłoby super mieć wygodne, miękkie siodełko (choć wiem, że akurat to łatwo wymienić) oraz żeby ogólnie były fajne amortyzatory żeby w trakcie jazdy się raczej "płynęło" - na ile tylko jest to możliwe w rowerze...

Z góry dziękuję za propozycję! 

Edytowane przez aegon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierałbym raczej między tą dwójką, chociaż osobiście celowałbym w Polygona jakoś nie jestem przekonany do Cuesa. Wagowo też wypada trochę lepiej. (ok 12kg)

https://roweroza.pl/rower-crossowy-polygon-heist-x7

https://immotion.pl/rowery-crossowe/3446-rower-crossowy-giant-roam-0-disc-2024.html

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey @keltu,

Dziękuję za odpowiedź. Przyznaj, że myślałem o Giant Roam 0, choć trochę obawiam się małej liczby przerzutek? Czy Giant Roam 1 nie byłby w moim przypadku lepszym wyborem?

I czy łatwo jest do tego typu rowerów dokupić takie cuda, jak błotniki, czy też bagażnik? Nie chciałbym się z tym potem zakopać, podczas gdy jednak tani sprzęt to nie jest...

Przyznaję, że moją uwagę przykuły też takie modele jak Unibike Crossfire, a też nawet Flash EQ GTS, który jest w dodatku razem z bagażnikiem i błotnikiem... Czy różnica w jakości/przyjemności jazdy byłaby znacząca względem tych tańszych modeli Unibike, a takimi Giant Roam? Trochę też boję się, że w Roam pozycja jest zbyt leżąca - patrząc na te dwa modele Unibike kierownica zdaje się być ciut wyżej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd 1x czy 2x to z grubsza kwestia preferencji i tego gdzie się będziesz poruszał, 2x ma oczywiście swoje zalety masz znacznie lepsze stopniowanie, do tego twardsze/miększe przełożenia. Roam 1 też jest jak najbardziej ok.

Akcesoria bez problemu dołożysz.

Edytowane przez keltu
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...