aegon Napisano 5 Sierpnia 2024 Napisano 5 Sierpnia 2024 (edytowane) Dzień dobry! Przymierzam się do zakupu nowego roweru. Użytkowanie mieszane, lecz najwięcej jazdy byłoby po wrocławskich wałach (droga szutrowa / gruntowa ?), ale też ścieżki rowerowe asfaltowe, czy też drogi leśne. Trasy raczej krótkie (np 1-3h), ale czasem też coś dłuższego na weekend, więc byłoby ekstra mieć takie rzeczy jak błotniki czy też bagażnik. Początkowo byłem nastawiony wyłącznie na trekking, ale po dłuższym czytaniu zastanawiam się, czy lepszy nie będzie jednak cross, do którego czasem dorzucę bagażnik w razie potrzeby? Baza jest wtedy znacznie lżejsza i na pewno chciałbym żeby takowy rower dawał jak najwięcej z frajdy z takich krótkich przejażdżek. Budżet do 5 tysięcy złotych, choć jeżeli ma być taka górna granica to byłoby dobrze, aby te dodatki miały realne zastosowanie - jestem amatorem, więc nie chciałbym dopłacać za rzeczy, z których nie skorzystam. Mój wzrost to 189 cm, waga 82 kg. Nie przepadam też za leżącą pozycją i byłoby super mieć wygodne, miękkie siodełko (choć wiem, że akurat to łatwo wymienić) oraz żeby ogólnie były fajne amortyzatory żeby w trakcie jazdy się raczej "płynęło" - na ile tylko jest to możliwe w rowerze... Z góry dziękuję za propozycję! Edytowane 5 Sierpnia 2024 przez aegon Cytuj
keltu Napisano 5 Sierpnia 2024 Napisano 5 Sierpnia 2024 (edytowane) Wybierałbym raczej między tą dwójką, chociaż osobiście celowałbym w Polygona jakoś nie jestem przekonany do Cuesa. Wagowo też wypada trochę lepiej. (ok 12kg) https://roweroza.pl/rower-crossowy-polygon-heist-x7 https://immotion.pl/rowery-crossowe/3446-rower-crossowy-giant-roam-0-disc-2024.html Edytowane 5 Sierpnia 2024 przez keltu Cytuj
aegon Napisano 5 Sierpnia 2024 Autor Napisano 5 Sierpnia 2024 Hey @keltu, Dziękuję za odpowiedź. Przyznaj, że myślałem o Giant Roam 0, choć trochę obawiam się małej liczby przerzutek? Czy Giant Roam 1 nie byłby w moim przypadku lepszym wyborem? I czy łatwo jest do tego typu rowerów dokupić takie cuda, jak błotniki, czy też bagażnik? Nie chciałbym się z tym potem zakopać, podczas gdy jednak tani sprzęt to nie jest... Przyznaję, że moją uwagę przykuły też takie modele jak Unibike Crossfire, a też nawet Flash EQ GTS, który jest w dodatku razem z bagażnikiem i błotnikiem... Czy różnica w jakości/przyjemności jazdy byłaby znacząca względem tych tańszych modeli Unibike, a takimi Giant Roam? Trochę też boję się, że w Roam pozycja jest zbyt leżąca - patrząc na te dwa modele Unibike kierownica zdaje się być ciut wyżej? Cytuj
keltu Napisano 5 Sierpnia 2024 Napisano 5 Sierpnia 2024 (edytowane) Napęd 1x czy 2x to z grubsza kwestia preferencji i tego gdzie się będziesz poruszał, 2x ma oczywiście swoje zalety masz znacznie lepsze stopniowanie, do tego twardsze/miększe przełożenia. Roam 1 też jest jak najbardziej ok. Akcesoria bez problemu dołożysz. Edytowane 5 Sierpnia 2024 przez keltu 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.