olm8to Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Cześć wszystkim, Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad wyborem roweru, będzie to moja pierwsza szosa. Moim celem jest 200-300 km tygodniowo. Mam 181 cm wzrostu i 81 kg, nie znam niestety swojego przekroku (nie wiem czy jestem w stanie dokonać dobrego pomiaru samemu). Wcześniej jeździłem na zwykłym góralu, nic specjalnego. Nie zamierzam się ścigać z innymi, co najwyżej podbijać moje osiągi. Także stawiam na zastosowanie bardziej rekreacyjne. Będzie to rower kupiony na raty, więc trzeba odrzucić parę producentów czy stron. Z tego co udało mi się wywnioskować po przejrzeniu kilkunastu filmików, recenzji itp. Rozumiem, że podstawą jest dobra rama, osprzęt też, ale jest stawiany na drugim miejscu. Wybrałem parę modeli i prosiłbym użytkowników o poradę. 1. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-sle-pd35801/?v_Id=227518 2. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-limited-105-2x12-pd41753/ 3. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-105-pd41754/ 4. https://skiteam.pl/rowery-szosowe--/7634-374513-rower-cube-729300-axial-ws-race-4054571426031.html#/3265-rozmiar-53_cm/3294-maincolor-czarny/3460-rama-uniwersalna/4028-sex-kobieta/14520-kolor-metalblk_rainbow 5. https://www.greenbike.pl/rower-szosowy-orbea-avant-h30-105-disc-w-100-gotowy-gratis-p-7605.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwzby1BhCQARIsAJ_0t5PexL8Gby7iqSvHLdYUPI6Z8wUliNVJ-DJgOnBUMDum5bx9--MCB2QaAiVqEALw_wcB Teraz jakie moje pytania: Jaka pozycja jest dla mnie relatywnie najlepsza? I teraz tak, czy pozycja nr. 2 i 3 różni się czymś innym niż kolorem? W specyfikacji widzę inny zapis co do widelca, a w opisie już tak samo... Czy opłaca się dopłacić te 700 zł względem nr. 1 (nie ukrywam, że kolorystycznie wole czarną, ale czerwone to pewnie szybsze ) W którym rowerze ta rama i inne komponenty wypadają najlepiej? Czy będę musiał zmieniać koła w tych rowerach? (spotkałem się z takimi poradami, że trzeba uwzględnić takie koszta dla komfortu) Jeśli macie jakąś propozycję dot. innego roweru to jestem otwarty (raczej nie chciałbym używki) Ma to być rower na lata, jakieś drobne "ulepszenia" wchodzą w grę. Nie planuje na ten moment inwestować w nic droższego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia (edytowane) Nie analizowałem specyfikacji podanych przez Ciebie modeli ale zwróć uwagę na to czy rama przyjmie opony 35C. Zaraz pojawią się głosy że po co 35C w szosie. Powiem tak. Jeździłem przez rok na szerokich jak na szosę GP5000 32C. Od 3-ch miesięcy jeżdżę na GP5000 AS 35C i nie wyobrażam sobie powrotu do węższych czy nawet założenia innego modelu na chwilę obecną. Jakaś tam różnica w prędkości jest ale nieistotnie minimalna natomiast zalet jest mnóstwo. Komfort, trzymanie na mokrym (dosłownie kilkanaście minut temu się o tym przekonałem ), możliwość w miarę bezstresowego zjazdu z asfaltu na łączniki szutrowe. A jak koniecznie będziesz chciał zaoszczędzić tych 5-6W to zawsze możesz założyć węższe. W drugą stronę się nie da. Jak ktoś Ci napisze że do szosy taka opona nie przystoi to poniżej fotka roweru Pogacara z ostatniego Tour de France: Edytowane 4 Sierpnia przez chrismel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia (edytowane) Podstawą jest dobra rama ( sztywność, waga, geometria) i koła( sztywność, waga, konstrukcja). Osprzęt? Ten dobiera się w/g kilku kryteriów np profilu terenu Po płaskim móglbym mieć singla @chrismel Edytowane 4 Sierpnia przez kaido2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 3 godziny temu, olm8to napisał: Rozumiem, że podstawą jest dobra rama, osprzęt też, ale jest stawiany na drugim miejscu. Rower za taką kasę ma być dobry jako całokształt. Jakiekolwiek wymiany osprzętu nie mają sensu, szosowe części są po prostu zbyt drogie w detalu, nie opłaca się. 3 godziny temu, olm8to napisał: Jaka pozycja jest dla mnie relatywnie najlepsza? To kwestia indywidualnych preferencji, poziomu wytrenowania, mobilności itd. 3 godziny temu, olm8to napisał: Czy opłaca się dopłacić te 700 zł względem nr. 1 (nie ukrywam, że kolorystycznie wole czarną, ale czerwone to pewnie szybsze ) Różnica to korba i kolor. Czy warto dopłacić 7 stów do korby jeśli ci się kolor nie podoba? Nie. Różnica w detalu pomiędzy tymi korbami to jakieś 100 zł 3 godziny temu, olm8to napisał: W którym rowerze ta rama i inne komponenty wypadają najlepiej? Sensy najlepiej, orbea najgorzej. A cube to tak w ogóle damski model, męski to attain 3 godziny temu, olm8to napisał: Czy będę musiał zmieniać koła w tych rowerach? (spotkałem się z takimi poradami, że trzeba uwzględnić takie koszta dla komfortu) Koła to z reguły najsłabszy element nowego roweru ale nie ma sensu ich zmieniać jeśli nie będziesz odczuwał ich "wad". Jak będą z nimi problemy to sobie zmienisz 3 godziny temu, olm8to napisał: Jeśli macie jakąś propozycję dot. innego roweru to jestem otwarty (raczej nie chciałbym używki) W obecnych warunkach nie znajdziesz nic z lepszym stosunkiem cena/zastosowane części niż sensa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olm8to Napisano 4 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia @Mihau_ a w tych jest różnica tego widelca czy to błędy w zapisie na stronie, mowie o tabeli specyfikacji. 1. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-105-pd41754/ 2. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-limited-105-2x12-pd41753/ I nie zmieścił by tutaj nic szerszego pewnie? tak jak wspomniał @chrismel I znalazłem ten "męski" odpowiednik https://skiteam.pl/rowery-szosowe--/5386-37031-rower-cube-676400-attain-slx-4054571407221.html#/2212-kolor-gry_blk/3279-rozmiar-62_cm/3335-maincolor-grafitowy/3460-rama-uniwersalna/4026-sex-unisex , rozumiem, że też nic lepszego niż sensa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olm8to Napisano 4 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia edit: // robi różnicę te 400 g między tym za 4999zł a tym za 5799zł? Tak jak producent podaje. Jak to się przekłada na jazdę? I skąd taka różnica ta korba daje różnice tylu gram? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Jeżeli chodzi o samą prędkość to 1 kg wagi przekłada się na stratę 1-2% generowanej mocy w zależności od warunków. Jak generujesz 200W to stracisz 2-4W na 1 kg. Tracisz też na dynamice ale nie znalazłem żadnych miarodajnych danych ile naprawdę. To dużo i niedużo zarazem. Dla amatora strata praktycznie pomijalna. Bardzie opłaca się wydać kasę na absolutnie topowe opony, w drugiej kolejności na strój (aerodynamika) a dopiero jak dojdziemy do ściany i zostało nam jeszcze coś na koncie zbijamy wagę . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 5 Sierpnia Udostępnij Napisano 5 Sierpnia Skoro 1kg to 1-2% w generowanej mocy to 2kg to 2-4% generowanej mocy. Zatem mam w garażu karbonowego tcr'a i alu contenda (oczywiście koła i opony po upgradzie). Dzieli je 2kg wagi, dzieli je również kosmiczna różnica w osiągach, przyśpieszeniu, dynamice itp. Nawet nie ma co porównywać. Opony, koła, strój- byle przy ciele (czy to będzie coś z deca, czy castelli to już średnie znaczenie), sztywność całego układu (rower+koła) to wszystko ma znaczenie oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.