bart50 Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Witam, 1. Mogę kupić nowy rower elektryczny na silniku Panasonic UX Ultimate z osprzętem: a) manetka, przerzutka i łańcuch Sram Eagle SX 12s b) kaseta Sram CS-PG1210 Eagle 11-50z c) korba Sram X-Sync 2 38Z CRS ISIS 170mm Nie znam się na temacie, ale z lektury tutejszego forum i sprawdzenia cen wynika, że eksploatacja może być kosztowna. Czy możliwa jest wymiana fabrycznego osprzętu po wyeksploatowaniu na jakiś tańszy zestaw (tu chyba najlepiej 1x11 Shimano Deore) i czy to będzie działać? Nie wiem jak istotne znaczenie mają kwestie typu linia łańcucha etc. Rower będzie używany rekreacyjnie, raczej na asfalcie, choć pewnie czasem i w Alpach. 2. Dodatkowo, obawiam się kwestii związanych z nasłoniecznieniem lub zalewaniem baterii oraz elektroniki. Czy pod tym względem umieszczenie baterii od spodu ramy jest istotnie lepsze niż od góry? Rower ma baterię wkładaną od góry i zastanawiam się na ile zwiększa znacznie ryzyko eksploatacyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia (edytowane) Linii łańcucha nie bierz pod uwagę, bo z przodu jest jedna zębatka. Istotny jest system mocowania kasety na bębenku, zwykły Shimano i Micro Spline nie są kompatybilne. Akurat ten Sram jest pod klasyczny bębenek Shimano, więc masz wybór od 8 rzędów w górę Nie znam się na sramowskich manetkach, więc nie wiem, czy ona obsłuży kasetę inną od 12 rz. Podejrzewam, że nie. Akumulator - według mnie korzystniejsze jest umiejscowienie od góry dolnej rury. Zauważ, że całe błoto i woda z przedniego koła leci na jej spód. Edytowane 4 Sierpnia przez burz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart50 Napisano 4 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Dzięki, ale co masz na myśli? Co to oznacza, że mam wybór od 8 rzędów w górę w Shimano, skoro zwykły Shimano (cokolwiek to znaczy) odpada jak w zdaniu wcześniejszym? Manetkę mogę zmienić in spe. Wziąłbym inny rower na Shimano Deore, ale o ile kusi bateria 900W to jakoś nie mogę się przekonać do pracy Bafanga M500. Niby, to rusza i jeździ, ale o rząd długości mniej płynnie niż Panasonic i nawet Oli Sport, którym miałem okazję jechać. Plus Bafang dla mnie trochę irytująco gwiżdże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Zwykły, czyli pod klasyczny bębenek Shimano, przyjmie kasety 8, 9, 10, 11 i 12 rzędów. Czyli od 8 w górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart50 Napisano 4 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Dzięki, teraz złapałem, że mogę przekonwertować się na kasetę, przerzutki, łańcuch, korbę Schimano ze Sram Eagle Plus ewentualnie manetka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Możesz też przerzutke zmienić na GX, albo najtaniej NX. Gdybyś tak zrobił to jeszcze przymiar za 30 PLN do regulacji kółka prowadzącego względem kasety. Cokolwiek zrobisz to pamiętaj że łańcuch to podstawa. Czy Sram czy Shimano to cena za łańcuch w granicy 200 PLN musi być. On pierwszy się zużywa i niszczy resztę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart50 Napisano 4 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Dzięki. Można prosić o linka, bo nie łapię co to za urządzenie poza tym, że służy chyba do sprawdzania stanu łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 5 Sierpnia Udostępnij Napisano 5 Sierpnia Tym https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/urzadzenia-i-przyrzady/prod/sram-chain-gap-v2 ustawisz jak bardzo przerzutka ma być pod kasetą. Piszę tak obrazowo a jak to zrobić Innym przyrządem sprawdzisz stan łańcucha https://www.rowertour.com/p/265516/przymiar-zuzycia-lancucha-sram albo tańszy znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart50 Napisano 5 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia Dzięki. Nabrałem wiedzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia (edytowane) W przypadku sx'a słabym ogniwem jest przerzutka która jest mocno plastikowa. Kaseta ma dokupowalne koronki luzem, więc to też nie jest problem. Do napędów 1x12 warto założyć jako kolejny lepszy łańcuch, np x01 eagle, albo częściej wymieniać tańsze modele. Przesiadka na 1x11 deore wiąże się z zakupem paru części więc to i tak generuje koszty jeśli chcesz zostać w zakresie homogenicznego systemu. Ja zacząłbym od jeżdżenia na tym co jest. Przypuszczam że używalność największej koronki w tej kasecie będziesz miał sporadyczną. Co oznacza że możesz zamienić tą kasetę na 11sp o zakresie 11-42 np shimano, do niej kupować tanie koronki które są dostępne luzem , 5 najmniejszych. Kaseta 11sp będzie obsługiwana przez sx 12sp - wystarczy wkręcić ogranicznk na przerzutce - kaseta 12 sp jest szersza o jedną koronkę od 11tki. Jeśli porównałbym przerzutkę deore do srama sx to oferuje lepszą trwałość, ale w stosunku do wyższych modeli oferuje gorszą kulturę pracy. Sprzęgło srama działa bez utwardzania pracy dźwigni manetki, tak jak to robi sprzęgło przerzutki shimano. Edytowane 7 Sierpnia przez tobo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart50 Napisano 7 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Dzięki Tobo za bardzo praktyczne info, tak zacznę. Martwiłem się niepotrzebnie na zapas, bo wiedzy o mechanice rowerowej nie mam. Jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.