toomees Napisano 3 Sierpnia Udostępnij Napisano 3 Sierpnia Witam. Odpowietrzałem hamulce hydrauliczne i po założeniu klocków na tarczę zaczęły niesamowicie piszczeć podczas hamowania. Pomyślałem że może dotknąłem okładziny tłustymi palcami podczas odpowietrzania hamulców i na wszelki wypadek umyłem je płynem do naczyń i dodatkowo lekko starłem wierzchnią warstwę papierem ściernym. Ale żadnych tłustych plam na klockach i na tarczy nie stwierdziłem. Podpowiedzcie czy one same się wyregulują i zaczną cicho pracować? Bo zauważyłem że jak zacząłem mocniej hamować to zaczęły troszkę ciszej pracować. Na początku piszczały jak pociąg sunący po szynach i straszyłem wszystkich dookoła 🙂 Prośba o poradę co z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 3 Sierpnia Udostępnij Napisano 3 Sierpnia Musiałeś je zatłuścić lub tłoczek zaczął przeciekać. Ewentualnie klocki wpadają w wibracje i stąd ten dźwięk. Bywa też tak, że klocki piszczą bo takich ich urok. Natomiast jeżeli wcześniej nie piszczały, to raczej nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 3 Sierpnia Udostępnij Napisano 3 Sierpnia Piszczenie to ZAWSZE objaw zanieczyszczenia - i najczęściej kloców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toomees Napisano 4 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 17 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał: Musiałeś je zatłuścić lub tłoczek zaczął przeciekać. Ewentualnie klocki wpadają w wibracje i stąd ten dźwięk. Bywa też tak, że klocki piszczą bo takich ich urok. Natomiast jeżeli wcześniej nie piszczały, to raczej nie to. Miałem taką sytuację że nie mogłem wyregulować klocków bo cały czas piszczały, więc próbowałem to zrobić tak, że ja ten tłoczek na maksa wypchałem wyciągając wcześniej klocki z zacisków, a później je śrubokrętem z powrotem wepchnąłem do środka i pamiętam że wtedy trochę płynu ulało się z przewodu i musiałem jeszcze raz odpowietrzyć. Jak napisałeś o tym tłoczku, to podejrzewam że mogła wtedy zostać uszczelka uszkodzona. Teraz nie wiem jak to ewentualnie wymienić, bo nigdy tego nie robiłem i czy części dostanę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Uszczelki nie występują jako część zamienna od Shimano, ale chyba da się je gdzieś dokupić. Weryfikacja jest prosta. Wyjmij klocki. Jak tył klocka będzie wilgotny, to znasz odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toomees Napisano 4 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Mam w tej chwili Shimano BR-M486. Jeśli okaże się że hamulec przecieka i jest do d**y, to czy do takich hamulców mógłbym włożyć inny zacisk shimano, tak żeby nie wymieniać całości łącznie z dźwignią hamulca i tarczą? 16 minut temu, Krypto.Szosowiec napisał: Uszczelki nie występują jako część zamienna od Shimano, ale chyba da się je gdzieś dokupić. Weryfikacja jest prosta. Wyjmij klocki. Jak tył klocka będzie wilgotny, to znasz odpowiedź. Sprawdziłem, na tą chwilę nie przecieka, ale jest taka sprawa, że od dwóch dni mam w zacisku włożony klocek serwisowy, który wpycha te tłoczki do środka na maxa. W tej chwili czekam na nowe klocki które zamówiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.