Skocz do zawartości

[szosa] Drugi rower


Alex81

Rekomendowane odpowiedzi

Co do kół,opon nie zbiję tu nic.Koła Proway 45-50 mm waga 1390g , opony pod dętke Conti GP 5000 o wadze coś lekko ponad 200g i dętki ultralekkie zapomniałem nazwy o wadze bodajże 25 g jedna.W ten oto sposób właśnie zszedłem z TCR-em który ważył 8200g z pedałami do 7750g. Jak macie pomysł gdzie zbiję jeszcze 200g chętnie zapomnę o nowym rowerze i zrobię tuning TCR-a ;) Niemniej z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Michal2008 napisał:

"Raz zapomniałem pełnego bidonu i przez 40 minut zastanawiałem się jak dobry dzień mam bo jedzie mi się lekko,szybko itd różnica była olbrzymia."

:D ;D

Wiem mam schizofrenię i wydawało mi się.W ogóle zmieniając koła było to samo co wcześniej a to wszystko mi się śniło w ogóle a reszta to placebo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się wtrącę z boku z czystej ciekawości. Są dostępne jakieś badania, dowodzące, że 1 kg masy rowerzysty wpływa na szybkość jazdy dokładnie tak samo jak 1 kg roweru? Czyżby fizyka udzielała tu aż tak prostej odpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Alex81 napisał:

.Raz zapomniałem pełnego bidonu i przez 40 minut zastanawiałem się jak dobry dzień mam bo jedzie mi się lekko,szybko itd różnica była olbrzymia.Jak sięgnąłem ręką żeby się napić wszystko wyszło..

🤣

Tak z ciekawości, jakie moce generujesz ? Jakie FTP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Wdg Garmina mam 3,5 W/kg

@Dargen ale w czym masz problem ? Odpisuje na pytanie i podałem parę przykładów.Nie masz nic ciekawego do wniesienia - nie pisz. Napisałem o moich odczuciach i tyle.A czytam uważnie i wyciągam wnioski i już wiem że drogi rower nie ma sensu.

Edytowane przez Alex81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Mam pomiar mocy Inpeak jednostronny. Garmin zbiera mi z trenażera więc taki podałem.

15 minut temu, locomotiv12 napisał:

W temacie odchudzania roweru polecam sklep r2-bike.com który ma opisane wagę wszystkich elementów które są w sklepie

Przykładowo:

Karbonowa kierownica 126 g

Karbonowe siodełko 55g

Karbonowy mostek 55g

Bardzo pomocne - dziekuje.

Edytowane przez Alex81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Napisałem o moich odczuciach i tyle.A czytam uważnie i wyciągam wnioski i już wiem że drogi rower nie ma sensu.

Odczucia są subiektywne i nie mają większego znaczenia. Znaczenie mają tylko twarde dane. 

 

Jeżeli chcesz odchudzić rower i/lub mieć drogi rower - jak najbardziej, przecież to Twój rower i Twój hajs, nikogo to nie powinno obchodzić.

Tylko co tutaj próbujemy Ci przekazać, to czy przejedziesz tę samą trasę rowerem ważącym 7,8kg, a 7,6kg - różnicy w prędkości nie będzie żadnej istotnej. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, dargenn napisał:

Odczucia są subiektywne i nie mają większego znaczenia. Znaczenie mają tylko twarde dane. 

 

Jeżeli chcesz odchudzić rower i/lub mieć drogi rower - jak najbardziej, przecież to Twój rower i Twój hajs, nikogo to nie powinno obchodzić.

Tylko co tutaj próbujemy Ci przekazać, to czy przejedziesz tę samą trasę rowerem ważącym 7,8kg, a 7,6kg - różnicy w prędkości nie będzie żadnej istotnej. 

 

Ok rozumiem jak najbardziej. Pozostaje więc tuning TCR-a jeśli w ogóle istnieje tego sens. Bo pewnie też wydam niemałą kasę zbiję kolejne 200-300g a wdg odpowiedzi różnice będą marginalne. .Zadaje sobie tylko pytanie czy jako drugi rower oprócz tcr, aero taki np. Propel juz nie patrząc na wagę zupełnie nie byłby przykładowo na płaskie odcinki dobra alternatywą i w takim terenie jednak szybszą. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi.z

Wdg Inpeak z tamtego roku mam 3.4 W/kg wdg Garmina jest to 3,56 W/KG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Alex81 napisał:

Ok rozumiem jak najbardziej. Pozostaje więc tuning TCR-a jeśli w ogóle istnieje tego sens. Bo pewnie też wydam niemałą kasę zbiję kolejne 200-300g a wdg odpowiedzi różnice będą marginalne. .Zadaje sobie tylko pytanie czy jako drugi rower oprócz tcr, aero taki np. Propel juz nie patrząc na wagę zupełnie nie byłby przykładowo na płaskie odcinki dobra alternatywą i w takim terenie jednak szybszą. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi.z

Wdg Inpeak z tamtego roku mam 3.4 W/kg wdg Garmina jest to 3,56 W/KG

Tylko tak jak ktoś już zauważył... Co Ci z tego że będzie szybciej? Startujesz w zawodach? Ma to aż takie znaczenie?

Jeżeli myślisz o nowym rowerze w kontekście wagi, to tak jak pisałem, nic właściwie nie zyskasz. Musiałbyś kupić coś, co bardzo bardzo pochyloną pozycję. Pytanie czy dasz radę na nim jeździć.

Masz aktualnie podkładki pod mostkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dajcie chłopakowi spokój. Chce jak najlżejszy sprzęt - ma do tego prawo. Pomińmy te bzdury o wpływie 250 gramów na prędkość średnią na segmentach, bo wiadomo że to farmazon. 🙄

@Alex81 Jeśli nie dysponujesz obecnie kwota rzędu 69 000zł na "nowego" S-Works Tarmac SL8 (6,66kg), to pozostaje odchudzanie tego sprzętu który masz. Droga jest prosta i przetarta. Zintegrowany kokpit + lekka sztyca + lekka korba. Lekkie siodło, lekkie koszyki i minimalistyczny uchwyt pod Garmn'a. Wszystkiego jest pod dostatkiem, tylko zamawiać i montowć.

Sam jestem zdeklarowanym szosowcem i również cieszy mnie jak rower który posiadam jest lepszy, lżejszy, bardziej aero. Osobiście preferuje szosy aero, a te jak wiadomo cierpią na nadwagę względem typowych climberów. Obecny rower, w gotowości, waży 8,15kg, poprzedni ważył 8,35kg. Czy jestem przez to szybszy ? Szczerze wątpie...

Czy drogie koła, które posiadam, coś dają ? Tak, dają. Bardzo fajny dźwięk 😁. No i wyglądają kozacko. Nic ponad to.

Szybszy stajesz się dzięki litrom potu, krwi i łez wylanych podczas ciężkich treningów 😎. Dzięki diecie i suplementom, a co poniektórzy dzięki testosteronowi, EPO i hormonowi wzrostu 😁

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KNKS 

"Czy drogie koła, które posiadam, coś dają ? Tak, dają. Bardzo fajny dźwięk 😁. No i wyglądają kozacko. Nic ponad to.

Szybszy stajesz się dzięki litrom potu, krwi i łez wylanych podczas ciężkich treningów 😎. Dzięki diecie i suplementom, a co poniektórzy dzięki testosteronowi, EPO i hormonowi wzrostu 😁. "

To jest niestety prawda - nie masz nogi to nie pojedziesz 🙂

@Alex81 Mniejsza masa roweru ma znaczenie na podjazdach na prostych bardziej liczy się rower aero i pozycja aero - to przynosi największy przyrost prędkości

Edytowane przez locomotiv12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, KNKS napisał:

Panowie, dajcie chłopakowi spokój. Chce jak najlżejszy sprzęt - ma do tego prawo.

Nie chodzi o czy chce, czy nie, ale na przygotowanie człowieka na rozczarowanie. Trzeba mieć realistyczne oczekiwania względem tego, co się robi i z tym nastawieniem kupować ... cokolwiek właściwie. Każdy z nas miał okres zafascynowania nowolepszym i trzeba ten etap przejść.

18 godzin temu, Miro1970 napisał:

Są dostępne jakieś badania, dowodzące, że 1 kg masy rowerzysty wpływa na szybkość jazdy dokładnie tak samo jak 1 kg roweru?

Gdyby było inaczej to woda w bidonie i kanapka w tylnej kieszeni wpływałaby na jazdę inaczej niż woda i rzeczona kanapka w brzuchu. Z czego najlepszą taktyką na przyśpieszenie przed podjazdem byłoby zjedzenie śniadania.

Wyobraź to sobie - jedziesz w peletonie, chcesz atakować, więc najpierw zjadasz 500g snikersów jadących w kieszeni i JAZDA!

 

 

19 godzin temu, chrismel napisał:

Co do wagi to jest jak napisałem wyżej 1-2% generowanej mocy za każdy 1 kg. Strasznie mało ?

To jest zbyt daleko idące uproszczenie.

Prawidłowe stwierdzenie to:

Sufitem korzyści z redukcji masy jest procent redukcji masy roweru z rowerzystą.

I to występuje podczas podjeżdżania w próżni. W praktyce - można się do tego zbliżyć jedynie na bardzo stromych podjazdach ( takie 5% w górę ). Ale.

Jeżeli OP swojego OCRa zredukował z 8kg do 7kg i sam waży, strzelam, 70kg, to uzyskał te 1% korzyści - więc na podjeździe o odpowiednim nachyleniu podjedzie te 1% prędzej przy tej samej mocy.

Podczas jazdy po równym, to korzyści z redukcji masy są czysto iluzoryczne - chyba, że mówimy tutaj o jakimś kryterium ulicznym, gdzie trzeba non stop zmieniać prędkość pomiędzy 10 a 30km/h. Ale nawet wtedy sufitem jest, w tym przypadku, te 1%..

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...