locomotiv12 Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia @Alex81 Jakie masz koła i ile ważą? Jakie masz opony? Jakie masz dętki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex81 Napisano 6 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia Co do kół,opon nie zbiję tu nic.Koła Proway 45-50 mm waga 1390g , opony pod dętke Conti GP 5000 o wadze coś lekko ponad 200g i dętki ultralekkie zapomniałem nazwy o wadze bodajże 25 g jedna.W ten oto sposób właśnie zszedłem z TCR-em który ważył 8200g z pedałami do 7750g. Jak macie pomysł gdzie zbiję jeszcze 200g chętnie zapomnę o nowym rowerze i zrobię tuning TCR-a Niemniej z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia Test jest prosty. Jedziesz jedną trasę w kilku konfiguracjach. Zakładasz na siebie 10 kg balastu. Potem zdejmujesz balast, ale dodajesz bidon 500 ml do roweru. W obydwu przypadkach wynik przejazdu powinien być taki sam. To są takie bzdury, że aż cięzko pojąć, że ktoś w to wierzy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia @Alex81 - przestań już z tą wagą, przeczytaj uważnie i ze zrozumieniem wszystkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia Koła możesz mieć lżejsze, np. takie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex81 Napisano 6 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 5 minut temu, Michal2008 napisał: "Raz zapomniałem pełnego bidonu i przez 40 minut zastanawiałem się jak dobry dzień mam bo jedzie mi się lekko,szybko itd różnica była olbrzymia." ;D Wiem mam schizofrenię i wydawało mi się.W ogóle zmieniając koła było to samo co wcześniej a to wszystko mi się śniło w ogóle a reszta to placebo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia Tak się wtrącę z boku z czystej ciekawości. Są dostępne jakieś badania, dowodzące, że 1 kg masy rowerzysty wpływa na szybkość jazdy dokładnie tak samo jak 1 kg roweru? Czyżby fizyka udzielała tu aż tak prostej odpowiedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 13 minut temu, Alex81 napisał: .Raz zapomniałem pełnego bidonu i przez 40 minut zastanawiałem się jak dobry dzień mam bo jedzie mi się lekko,szybko itd różnica była olbrzymia.Jak sięgnąłem ręką żeby się napić wszystko wyszło.. 🤣 Tak z ciekawości, jakie moce generujesz ? Jakie FTP ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia Dostałeś sporo sensownych odpowiedzi, więc temat można zamknąć i rozpocząć szyderę, bo autor jest albo trollem, albo nie potrafi czytać. Próbowałeś przed jazdą się dobrze wysrać? To kolejne 0.5kg czyli pełen bidon. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex81 Napisano 6 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia (edytowane) Wdg Garmina mam 3,5 W/kg @Dargen ale w czym masz problem ? Odpisuje na pytanie i podałem parę przykładów.Nie masz nic ciekawego do wniesienia - nie pisz. Napisałem o moich odczuciach i tyle.A czytam uważnie i wyciągam wnioski i już wiem że drogi rower nie ma sensu. Edytowane 6 Sierpnia przez Alex81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia W temacie odchudzania roweru polecam sklep r2-bike.com który ma opisane wagę wszystkich elementów które są w sklepie Przykładowo: Karbonowa kierownica 126 g Karbonowe siodełko 55g Karbonowy mostek 55g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia Według Garmina czy według testu FTP przeprowadzonym przy użyciu pomiaru mocy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex81 Napisano 6 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia (edytowane) Mam pomiar mocy Inpeak jednostronny. Garmin zbiera mi z trenażera więc taki podałem. 15 minut temu, locomotiv12 napisał: W temacie odchudzania roweru polecam sklep r2-bike.com który ma opisane wagę wszystkich elementów które są w sklepie Przykładowo: Karbonowa kierownica 126 g Karbonowe siodełko 55g Karbonowy mostek 55g Bardzo pomocne - dziekuje. Edytowane 6 Sierpnia przez Alex81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia Cytat Napisałem o moich odczuciach i tyle.A czytam uważnie i wyciągam wnioski i już wiem że drogi rower nie ma sensu. Odczucia są subiektywne i nie mają większego znaczenia. Znaczenie mają tylko twarde dane. Jeżeli chcesz odchudzić rower i/lub mieć drogi rower - jak najbardziej, przecież to Twój rower i Twój hajs, nikogo to nie powinno obchodzić. Tylko co tutaj próbujemy Ci przekazać, to czy przejedziesz tę samą trasę rowerem ważącym 7,8kg, a 7,6kg - różnicy w prędkości nie będzie żadnej istotnej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia To nie to samo. Mi garmin mówi, że mam FTP ~300W a w teście FTP 20 min. to mam ~270W (285-5%). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex81 Napisano 6 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 25 minut temu, dargenn napisał: Odczucia są subiektywne i nie mają większego znaczenia. Znaczenie mają tylko twarde dane. Jeżeli chcesz odchudzić rower i/lub mieć drogi rower - jak najbardziej, przecież to Twój rower i Twój hajs, nikogo to nie powinno obchodzić. Tylko co tutaj próbujemy Ci przekazać, to czy przejedziesz tę samą trasę rowerem ważącym 7,8kg, a 7,6kg - różnicy w prędkości nie będzie żadnej istotnej. Ok rozumiem jak najbardziej. Pozostaje więc tuning TCR-a jeśli w ogóle istnieje tego sens. Bo pewnie też wydam niemałą kasę zbiję kolejne 200-300g a wdg odpowiedzi różnice będą marginalne. .Zadaje sobie tylko pytanie czy jako drugi rower oprócz tcr, aero taki np. Propel juz nie patrząc na wagę zupełnie nie byłby przykładowo na płaskie odcinki dobra alternatywą i w takim terenie jednak szybszą. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi.z Wdg Inpeak z tamtego roku mam 3.4 W/kg wdg Garmina jest to 3,56 W/KG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia TCR i propel to są 2 modele za którymi ja bym się rozglądał jakby mnie było stać na zmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia Godzinę temu, Alex81 napisał: Ok rozumiem jak najbardziej. Pozostaje więc tuning TCR-a jeśli w ogóle istnieje tego sens. Bo pewnie też wydam niemałą kasę zbiję kolejne 200-300g a wdg odpowiedzi różnice będą marginalne. .Zadaje sobie tylko pytanie czy jako drugi rower oprócz tcr, aero taki np. Propel juz nie patrząc na wagę zupełnie nie byłby przykładowo na płaskie odcinki dobra alternatywą i w takim terenie jednak szybszą. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi.z Wdg Inpeak z tamtego roku mam 3.4 W/kg wdg Garmina jest to 3,56 W/KG Tylko tak jak ktoś już zauważył... Co Ci z tego że będzie szybciej? Startujesz w zawodach? Ma to aż takie znaczenie? Jeżeli myślisz o nowym rowerze w kontekście wagi, to tak jak pisałem, nic właściwie nie zyskasz. Musiałbyś kupić coś, co bardzo bardzo pochyloną pozycję. Pytanie czy dasz radę na nim jeździć. Masz aktualnie podkładki pod mostkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex81 Napisano 6 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia Tak są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia To wyjmij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia (edytowane) Panowie, dajcie chłopakowi spokój. Chce jak najlżejszy sprzęt - ma do tego prawo. Pomińmy te bzdury o wpływie 250 gramów na prędkość średnią na segmentach, bo wiadomo że to farmazon. 🙄 @Alex81 Jeśli nie dysponujesz obecnie kwota rzędu 69 000zł na "nowego" S-Works Tarmac SL8 (6,66kg), to pozostaje odchudzanie tego sprzętu który masz. Droga jest prosta i przetarta. Zintegrowany kokpit + lekka sztyca + lekka korba. Lekkie siodło, lekkie koszyki i minimalistyczny uchwyt pod Garmn'a. Wszystkiego jest pod dostatkiem, tylko zamawiać i montowć. Sam jestem zdeklarowanym szosowcem i również cieszy mnie jak rower który posiadam jest lepszy, lżejszy, bardziej aero. Osobiście preferuje szosy aero, a te jak wiadomo cierpią na nadwagę względem typowych climberów. Obecny rower, w gotowości, waży 8,15kg, poprzedni ważył 8,35kg. Czy jestem przez to szybszy ? Szczerze wątpie... Czy drogie koła, które posiadam, coś dają ? Tak, dają. Bardzo fajny dźwięk 😁. No i wyglądają kozacko. Nic ponad to. Szybszy stajesz się dzięki litrom potu, krwi i łez wylanych podczas ciężkich treningów 😎. Dzięki diecie i suplementom, a co poniektórzy dzięki testosteronowi, EPO i hormonowi wzrostu 😁. Edytowane 6 Sierpnia przez KNKS 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia (edytowane) @KNKS "Czy drogie koła, które posiadam, coś dają ? Tak, dają. Bardzo fajny dźwięk 😁. No i wyglądają kozacko. Nic ponad to. Szybszy stajesz się dzięki litrom potu, krwi i łez wylanych podczas ciężkich treningów 😎. Dzięki diecie i suplementom, a co poniektórzy dzięki testosteronowi, EPO i hormonowi wzrostu 😁. " To jest niestety prawda - nie masz nogi to nie pojedziesz 🙂 @Alex81 Mniejsza masa roweru ma znaczenie na podjazdach na prostych bardziej liczy się rower aero i pozycja aero - to przynosi największy przyrost prędkości Edytowane 6 Sierpnia przez locomotiv12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia Ja bym powiedział, że na podjazdach to płuco limituje najbardziej. Przynajmniej mnie, Po prostych to poprostu cykor, bo zawsze jakiś tam zakręcik się znajdzie i zaczynasz odpuszczać, a to trzeba się jak na MotoGP składać i iśc pełnym ogniem nonstop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 15 godzin temu, KNKS napisał: Panowie, dajcie chłopakowi spokój. Chce jak najlżejszy sprzęt - ma do tego prawo. Nie chodzi o czy chce, czy nie, ale na przygotowanie człowieka na rozczarowanie. Trzeba mieć realistyczne oczekiwania względem tego, co się robi i z tym nastawieniem kupować ... cokolwiek właściwie. Każdy z nas miał okres zafascynowania nowolepszym i trzeba ten etap przejść. 18 godzin temu, Miro1970 napisał: Są dostępne jakieś badania, dowodzące, że 1 kg masy rowerzysty wpływa na szybkość jazdy dokładnie tak samo jak 1 kg roweru? Gdyby było inaczej to woda w bidonie i kanapka w tylnej kieszeni wpływałaby na jazdę inaczej niż woda i rzeczona kanapka w brzuchu. Z czego najlepszą taktyką na przyśpieszenie przed podjazdem byłoby zjedzenie śniadania. Wyobraź to sobie - jedziesz w peletonie, chcesz atakować, więc najpierw zjadasz 500g snikersów jadących w kieszeni i JAZDA! 19 godzin temu, chrismel napisał: Co do wagi to jest jak napisałem wyżej 1-2% generowanej mocy za każdy 1 kg. Strasznie mało ? To jest zbyt daleko idące uproszczenie. Prawidłowe stwierdzenie to: Sufitem korzyści z redukcji masy jest procent redukcji masy roweru z rowerzystą. I to występuje podczas podjeżdżania w próżni. W praktyce - można się do tego zbliżyć jedynie na bardzo stromych podjazdach ( takie 5% w górę ). Ale. Jeżeli OP swojego OCRa zredukował z 8kg do 7kg i sam waży, strzelam, 70kg, to uzyskał te 1% korzyści - więc na podjeździe o odpowiednim nachyleniu podjedzie te 1% prędzej przy tej samej mocy. Podczas jazdy po równym, to korzyści z redukcji masy są czysto iluzoryczne - chyba, że mówimy tutaj o jakimś kryterium ulicznym, gdzie trzeba non stop zmieniać prędkość pomiędzy 10 a 30km/h. Ale nawet wtedy sufitem jest, w tym przypadku, te 1%.. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia @uzurpator chyba muszę dokładnie zweryfikować to co napisałem o 1-2% bo wygląda na to ze masz rację i będzie to nie 1-2 tylko 1. W każdym razie dzięki za zajęcie na najbliższy wieczór a może nawet na kilka kolejnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.