23adamek Napisano 6 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia Wczoraj zamówiłem stalowy "blat" NW na AliExpress. Dam Ci znać jak dojdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob555 Napisano 7 Sierpnia Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Kaseta pordzewiała nie świadczy o serwisowaniu tego roweru. Może stał rok albo dwa pod chmurką. 1000 km przebiegu i problem ze spadaniem łańcucha to też nie za dobrze świadczy. Jeśli łańcuch spada z przedniej zębatki, to wymiana kasety, potem manetki z 9 na 10 rzędów bynajmniej nie pomoże. Masz problemy z tym rowerem, kupiłeś go od kolegi to idź do niego i go zwróć, albo niech ci go doprowadzi do stanu używalności . Nie wiem co to za rower, może jakiś chiński ulep z najtańszych randomowych części, może faktycznie linia łańcucha jest skopana. Zmiana tarczy na większą może częściowo rozwiązać problem. Zamiast jeździć na 6.7.8 biegu, będzie się używać 5,6,7 lub 4,5,6. To może poprawić linię łańcucha. Tylko pytanie, czy jak zmieniłeś łańcuch to czy on nie był skrócony do tarczy 36T. Jak dasz większą tarczę, to może być za krótki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
23adamek Napisano 8 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia (edytowane) Rower Lapierre Overvolt 5.5, Rok produkcji 2021, kupiony wówczas za prawie 14 klocków. Ja dałem "piątkę" plus bilet na koncert Depeche Mode Poniżej link do specyfikacji, tylko mój jest na ramie M. https://mocnerowery.pl/lapierre-overvolt-ht-55-20.html Podobno przyzwoity rower, tylko chyba mocno zaoszczędzili na jakości osprzętu... Serwisant wspomniał o słabej jakości kasety. Że to jakaś "taniocha". Co ciekawe, blat powinien być NW, a fabrycznie założona była do korby standardowa zębatka (na zdjęciach w poprzednich postach). I nie była jednak wymieniana od nowości, co sugerował mi Pan w serwisie, bo wizualnie faktycznie wygląda na mało zużytą. Ale to dlatego, że rower ogólnie był mało używany, tylko nikt nie dbał o smarowanie. Jeśli po sezonie rower tak jak stał, został wsadzony do garażu, postał w nim 5-6 miesięcy, a przed nowym sezonem zostały tylko dopompowane koła, no to chyba niczego innego nie można było się spodziewać, po za tym , że przybędzie kosztów. I podejrzewam, że z tego samego powodu najmniejsze zębatki w kasecie poszły się paść. Brudny smar na zębatkach i na łańcuchu zmieszany z błotem i piaskiem nie przeszkadzały w jeździe komuś, kto nie używa wyższych przełożeń. Wsiadłem ja, wrzuciłem "najwyższy bieg" i ów syf zrobił swoje... Nie ma rady, wymieniam wszystko po kolei na zestaw LinkGlide. Wszystko wyniesie mnie 500 - 600 złotych. Polskich. Nowych Edytowane 8 Sierpnia przez 23adamek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.