23adamek Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Witam! Kupiłem niedawno rower, używany, na którym jeździ przede wszystkim moja żona. Od jakiegoś czasu zaczął jej przeskakiwać łańcuch podczas jazdy. Myślałem, że poprzedni jest zużyty, więc kupiłem nowy. Niestety wymiana nie przyniosła żadnego rezultatu. W dodatku łańcuch zaczął mi spadać, i to tak dziwnie, bo niekiedy spada do wewnątrz, a niekiedy na zewnątrz. Straciłem w sumie niemal cały dzień na zabawę z regulacją, gdzie "na sucho" wszystkie przełożenia chodzą bez zarzutów, natomiast jak wsiadam na rower, to problem powraca. I ten właśnie problem przeskakującego łańcucha występuje przede wszystkim przy jeździe na większym obciążeniu, tj. na wyższych przełożeniach [7,8,9]. Zrezygnowany udałem się więc do serwisu, i dostałem chyba niekompletną (tak myślę) diagnozę. Serwisant skupił się przede wszystkim na korbie, tłumacząc mi, że łańcuch spada, bo do tej kasety, która jest w rowerze tj. 9-cio rzędowa Sunrace CSM090 11-36T , powinna być zastosowana korba Narrow Wide. Wspominał coś o osi łańcucha i przekosach, ale mi to nic nie mówi... Dodał również, że przerzutka jest "budżetowa", ale że zrobi regulację. Wyregulował mi przerzutki i pojechałem do domu. Po drodze 3 razy spadł mi łańcuch, więc uważam, że nic się nie zmieniło. Łańcuch nadal przeskakuje i spada. Dzwoniłem do tego serwisanta, po jakieś dalsze porady, no i ten zasugerował mi wymianę kasety na 10-cio rzędową, a co za tym idzie manetki, przerzutki i oczywiście łańcucha. Aha, Przednia tarcza nie ma żadnego napinacza... Podesłał mi linki do proponowanych części...No i jak to wszystko zliczyłem, to wychodzi, że musiałbym wywalić jakieś 700-800 złotych na nowy osprzęt. Moje pytanie a w zasadzie prośba. Doradźcie mi proszę, co Waszym zdaniem najlepiej jest wymienić w pierwszej kolejności, żeby tanim sumptem pozbyć się przeskakującego łańcucha? Boję się, że jak wymienię przerzutkę, to okaże się że jednak kaseta też jest do wymiany, i że forsa wydana na przykład na Deore XT RD-MT772 SGS pójdzie w błoto, bo lepiej było kupić kasetę 10-cio rzędową i dedykowaną pod nią przerzutkę... No i co myślicie o tej korbie Narrow Wide ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Jakie narrow wide... Narrow wide używa się w napędach 1-rzędowych, gdzie nie ma wózka przerzutki trzymającego łańcuch. A że kaseta jest 9-rzędowa to spodziewam się, że korba ma 3 tarcze. Dlaczego po wymianie łańcucha przeskakuje na najcięższych przełożeniach? Klasycznie - bo te zębatki są zazwyczaj najbardziej zużyte. Nowy łańcuch nie będzie z nimi współpracował, więc musisz wymienić też kasetę. Jak Ci łańcuch skacze i spada z tyłu, to przy napędzie niskiej jakości może też spadać z korby, bo przerzutka nie ma wystarczająco mocnej sprężyny, by zniwelować negatywne skutki przeskakiwania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 39 minut temu, 23adamek napisał: Kupiłem niedawno rower, używany, na którym jeździ przede wszystkim moja żona. A wiadomo, co ktoś tam wstawił? Może ktoś sobie zrobił napęd 1x9 na zwykłej korbie, bez NW. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
23adamek Napisano 2 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 47 minut temu, TheJW napisał: Jakie narrow wide... Narrow wide używa się w napędach 1-rzędowych, gdzie nie ma wózka przerzutki trzymającego łańcuch. A że kaseta jest 9-rzędowa to spodziewam się, że korba ma 3 tarcze. Dlaczego po wymianie łańcucha przeskakuje na najcięższych przełożeniach? Klasycznie - bo te zębatki są zazwyczaj najbardziej zużyte. Nowy łańcuch nie będzie z nimi współpracował, więc musisz wymienić też kasetę. Jak Ci łańcuch skacze i spada z tyłu, to przy napędzie niskiej jakości może też spadać z korby, bo przerzutka nie ma wystarczająco mocnej sprężyny, by zniwelować negatywne skutki przeskakiwania. No dokładnie, korba jest 1 rzędowa! Serwisant wspominał, że tarcza była wymieniana, bo nie widać po niej zbytniego zużycia, i że prawdopodobnie ktoś, kto ją wymieniał, zasugerował się jedynie rozstawem śrub i ilością zębów, i że właśnie powinna tam być tarcza NW... Czyli diagnoza poprawna z jego strony. Więc idąc za Twoją radą TheJW, teraz kolej na wymianę kasety... No dobra, to w takim razie jaką proponujecie kasetę ? Obecna to Sunrace CSM090 11-36T... Dlatego pytałem, czy nie lepiej , tak jak to poradził mi serwisant, faktycznie zmienić kasetę i przerzutkę na 10-rzędową, ale to koszty mi strasznie rosną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
23adamek Napisano 2 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia (edytowane) Godzinę temu, marvelo napisał: A wiadomo, co ktoś tam wstawił? Może ktoś sobie zrobił napęd 1x9 na zwykłej korbie, bez NW. Według specyfikacji ten model ma fabrycznie napęd 1x9, więc wszystko się zgadza, tylko wychodzi na to że ktoś, kto wymienił tarczę, założył nie taką jaka być powinna. Na stronie producenta nie ma informacji dotyczącej modelu korby, i nie jestem w stanie stwierdzić, czy tam była od nowości tarcza NW, czy zwykła🤔 Jest tylko napisane korba - 32T i tyle... Edytowane 2 Sierpnia przez 23adamek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Ok, to wiele wyjaśnia. Mój błąd. Mimo wszystko większość z tego co napisałem ma zastosowanie - zużyta kaseta i skaczący łańcuch, którego nic nie trzyma na zębatce korby, bo nie ma zębów narrow-wide. Wygląda na to, że czeka Cię jeszcze wymiana zębatki, kasety i kółek przerzutki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Nie dramatyzowałbym Najpierw zmiana zębatki w korbie . Daj fotkę co tam teraz siedzi i model korby 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
23adamek Napisano 2 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Właśnie najpierw chciałem wymienić , zgodnie z zaleceniami serwisanta, zębatkę w korbie. Tylko jak się dowiedziałem, że prawdopodobnie będę musiał wymienić jeszcze przerzutkę, a być może również kasetę, to zaszło pytanie, czy nie warto by wymienić kasety ale już na 10-cio rzędową. Tylko wtedy robią mi się kolejne koszty, bo i łańcuch trzeba będzie kolejny raz wymienić i jeszcze manetkę na 10-tkę... i tak, z powiedzmy 100-tu pln zrobiło mi się prawie 600 pln, i to bez robocizny, bo sam tego nie ogarnę. Bo nawet gdybym najpierw wymienił zębatkę w korbie, to czy ona potem będzie kompatybilna z nową kasetą 10-tką? Marcin, fotki wrzuciłem! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 5 godzin temu, 23adamek napisał: I ten właśnie problem przeskakującego łańcucha występuje przede wszystkim przy jeździe na większym obciążeniu, tj. na wyższych przełożeniach [7,8,9]. Ja się opieram wyłącznie na tym. Klasyka w przypadku jazdy siłowej i mocno wyciągniętego łańcucha. W 95% przypadków kończy się wymianą kasety, ale widzę, że nie chcecie pozbawiać autora nadziei... 😄 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Ale to elektryk ? Używany ? No to diagnoza serwisanta może być słuszna Fotkę kasety jeszcze z chęcią bym zobaczył , tak żeby było widać ząbki dokładnie. Napędy w elektrykach potrafią umrzeć przy przebiegu 1000 km, całościowo , z kasetą , łańcuchem i korbą . Tymczasowo pierwsza lepsza zębatka NW z olx z 104 bcd może pomóc . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
23adamek Napisano 2 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia (edytowane) Tak , elektryk, od kolegi kupiony, niby serwisowany Ale gdzie on z tym rowerem na serwis jeździł, to ja nie wnikam. Aha, i czy ta ewentualna zębatka NW może być później wykorzystana do nowej kasety ? Bo co do Kasety, to czytałem już wcześniej tu na forum burzliwą rozmowę, n/t kompatybilności i jedni mówili, że kasetę 10-tkę może uda się wyregulować na manetce i przerzutce do 9-tki, ale większość głosów była na NIE, więc nie ryzykuje A może mój łańcuch był podobnie jak zębatka źle kupiony,tj, na przykład ktoś wsadził zbyt długi łańcuch i dlatego przeskakuje??? Jak sprawdzić, czy jest odpowiednia długość łańcucha ? Myślałem o takim zestawie, plus jeszcze ta zębatka NW, ale nie wiem czy można zmienić na tarczę z większą ilością zębów, bo nie wiem, jak to się dobiera ;/ Tylko tutaj jest krótki wózek GS w przerzutce, a ta stara Acera ma chyba długi... Też tego nie czaję, jakie są różnice Edytowane 2 Sierpnia przez 23adamek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia No dół kasety nie wygląda za ciekawie. Ja bym kupił kasete 9 i zębatkę nw do korby . Pisałeś że łańcuch wymieniałeś . PS na 10 nie ma sensu przechodzić 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
23adamek Napisano 2 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia (edytowane) No i to już są konkrety. Dziękuję, biorę się za wyszukiwanie dobrej , stalowej zębatki BCD 104 NW, aha, a ilość zębów musi być taka jak w oryginale, czy mogę kupić większą ? Np o dwa, cztery zęby więcej, czyli zamiast 32, to 34-36?? I czy wiązać się to będzie z kolejną zmianą łańcucha? Bo nadal nie wiem, jak sprawdzić, czy mam dobrą długość PS. Ten zestaw LinkGlide mi się spodobał, bo trochę poczytałem na jego temat... Edytowane 2 Sierpnia przez 23adamek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia (edytowane) Długość dobierasz wg. instrukcji producenta przerzutki. Jak dobierzesz dobrą długość, to +/-2 zęby nie będą robiły wielkiej różnicy w przypadku chęci wymiany zębatki korby. I na przyszłości - takie istotne informacje, jak to, że rower jest elektryczny z napędem 1x podawaj od razu na samym początku, to wiele upraszcza. Edytowane 2 Sierpnia przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
23adamek Napisano 2 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Okey, sorry, wpisywałem pierwotnie w temacie, ale wyświetlało mi na czerwono, w ramce, że są błędy w opisie i nakazało mi uprościć temat wg schematu. No i potem mi to umknęło 🫣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Spoko, luz, to taka uwaga na przyszłość. Co do stanu napędu to się nie wypowiem, bo na telefonie widzę zdjęcia w bardzo niskiej jakości więc nie jestem w stanie ocenić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
23adamek Napisano 2 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia A dlatego się wahałem, i w sumie nadal waham z przejściem na 10-tkę, bo taj jak już pisałem wcześniej, jak przekalkulowałem ile muszę dać za tarczę NW i kasetę, a być może w niedalekim czasie pewnie jeszcze przerzutkę też będę musiał zmienić🤔, to już by mi została tylko manetka i łańcuch ( w sumie dwie najtanze rzeczy) i mam komplet... 17 minut temu, TheJW napisał: Spoko, luz, to taka uwaga na przyszłość. Co do stanu napędu to się nie wypowiem, bo na telefonie widzę zdjęcia w bardzo niskiej jakości więc nie jestem w stanie ocenić. To tutaj może odrobin lepiej doświetlone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia To nie kwestia zdjęć, po prostu na telefonie nie wyświetlają mi się w takiej jakości jak na kompie. Ale faktycznie teraz coś tam widzę i "dół" kasety wygląda na naprawdę zmęczony, łańcuch ma prawo po tym skakać. Kółka przerzutki naturalnie przy wymianie całości też do wymiany. Nie ma jeszcze szpilek, ale też są już nieco zużyte. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
23adamek Napisano 4 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Chciałbym już zakończyć wątek, ale mam jeszcze pytanie dotyczące tarczy Narrow Wide. Serwisant doradził mi, żebym kupił stalową... I tu się robi kłopot, bo jest ich bardzo mało do wyboru, w porównaniu z aluminiowymi, albo są bardzo drogie. Fabrycznie powinna być założona BCD 104 32T NW a ja znalazłem taką, która ma o 2 zęby więcej : Czy to zmieni długość łańcucha, czy raczej obejdzie się bez wymiany? Jest co prawda polecana tarcza alu, producenta DARTMOOR, która ma dobre opinie, ale może ktoś mi podpowiedzieć, która będzie lepsza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pytkum Napisano 5 Sierpnia Udostępnij Napisano 5 Sierpnia Stalowa zębatka będzie miała większą trwałość. Jeśli teraz masz odpowiednio dobraną długość łańcucha zmiana o 2 zęby na korbie nie powinna wpłynąć na jego długość. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 5 Sierpnia Udostępnij Napisano 5 Sierpnia No będzie miała większą trwałość , ale 4x od alu ? Snail, Deckac z allegro czy olx kosztują po 45 pln, 1/4 tego co wyżej . I w tym kierunku bym szedł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 5 Sierpnia Udostępnij Napisano 5 Sierpnia (edytowane) Daj pan spokój z tymi blatami z Allegro, tu masz praktycznie to samo za grosze. https://pl.aliexpress.com/item/32851702057.html Można też dostać stalowe. A za 170 zł. to możesz całą korbę razem z suportem kupić. https://pl.aliexpress.com/item/1005005552212238.html Edytowane 5 Sierpnia przez keltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
23adamek Napisano 5 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia No te z AliEx spoko, tylko czas oczekiwania spory, a sezon w pełni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
23adamek Napisano 5 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia W dniu 2.08.2024 o 20:54, TheJW napisał: Ja się opieram wyłącznie na tym. Klasyka w przypadku jazdy siłowej i mocno wyciągniętego łańcucha. W 95% przypadków kończy się wymianą kasety, ale widzę, że nie chcecie pozbawiać autora nadziei... 😄 Wybrałem się dzisiaj do "innego" serwisu, do którego wysłał mnie kolega, który sprzedał mi ów rower Okazuje się, i tu ciekawostka, że fabrycznie włożyli do roweru słabej jakości, budżetową kasetę, a do tego zwykły blat w korbie... Nikt wcześniej nie wymieniał (podobno) tarczy w korbie. Rower ma przejechane w tej chwili, zaledwie 1150km z czego 300 to zrobiła moja żona w przeciągu trzech, czterech tygodni. I praktycznie jeździła "niesiłowo", bo woli rekreację od sportu;) Skoro tarcza stalowa, fabryczna, nie wytrzymała 1200km to ciekaw jestem, na ile wystarczy aluminiowa? Na pewno będę regularnie czyścił łańcuch. Bo kumpel przyznał mi się, że z tym rowerem, to on jednak nie jeździł na serwis, bo na nim, to jeźdiła tylko jego córka, i nie widział takiej potrzeby... PS. Czy mam w jakiś sposób zakończyć wątek, czy automatycznie zostanie on przeniesiony do archiwum? I chciałbym z tego miejsca bardzo podziękować wszystkim, którzy dali mi cenne rady, i z pewną , zdawkową, ale jednak wiedzą, dzięki Wam wybrałem się do serwisu:) STOKROTNE 🍻!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia @23adamek Przesyłki z Ali teraz w ~tydzień docierają 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.