schriker Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia (edytowane) Cześć, aktualnie jeżdżę na hardtailu enduro Dartmoor Hornet 2016r. bardzo lubię ten rower, kupiłem go w przekonaniu, że czasem wypadnę na jakieś szlaki zjazdowe MTB a skończyło się na tym, że jeżdżę wycieczki 50km-75km 50% asfalt 50% las i szutry. Dlatego końcem tego roku lub początkiem olejnego chciałbym kupić coś co bardziej spasuje to tego typu jazdek. Co chciałbym w nowym rowerze: Elektroniczne przerzutki - prześledziłem wszystkie za i przeciw i jestem zdecydowany. Napęd 1x? - aktualnie w enduro mam 1x10 i jest dobrze, nie brakuje mi niczego dlatego w nowym rowerze też celuje w napęd z 1 blatem z przodu. Jak najmniej autorskich rozwiązań - chciałbym móc bez problemu jak coś się zepsuje wymienić sobie sam zamiennikami dostępnymi na rynku, nie czekać aż producent łaskawie doślę mi część. Żeby miał mocowania na akcesoria - aktualnie nie mam żadnych mocowań i jest to dość upierdliwe Podobają mi się aktualnie te modele: Grizl CF SL 6 AXS - [https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-6-axs/3696.html?dwvar_3696_pv_rahmenfarbe=R095_P11] z przesyłką wyjdzie coś ok 12k Argon 18 Dark Matter 28" Apex AXS Wild Olive - [https://wertykal.com/pl/p/Argon-18-Dark-Matter-28-Apex-AXS-Wild-Olive/11230] z przesyłką 14k znalazłem go tutaj na forum w innym wątku, wygląda fajnie ale rocznikowo to jest chyba model 2023 i w sieci ogólnie nie za wiele opinii. Revolt Advanced 1 - [https://www.giant-bicycles.com/pl/revolt-advanced-1] niestety bez elektroniki, choć bardzo mi się podoba wizualnie, więc jest opcją awaryjną. Co wybralibyście w podobnej sytuacji? A może coś innego? Edytowane 2 Sierpnia przez schriker Kwota w tytule. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEFTONES Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Do 1500 zł to starczy na jedno przyzwoite koło do gravela 😄 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schriker Napisano 2 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia O matko skopiowało się bez jednego "0" Więc budżet rośnie do 15 000zł 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Tak naprawdę każdy rower w tym budżecie jest obiektywnie dobry także jeśli chcesz mieć elektronikę to we ten, który ci się najbardziej podoba i tyle. https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-apex-axs-xplr-1x12-2710904?product_shape=*blue+haze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia (edytowane) brałbym Argona 😆 - bo nie jest to coś co często widać na drogach 😆 jako użytkownik elektroniki, śmiem twierdzić że w napędach 1x jest ona prawie bez sensu Największy plus z elektroniki według mojej oceny, to że nie trzeba tykać lewej wajchy, bo się samo trymuje, jak i przy zmianie z przodu reaguje odpowiednio na tyle.... w napędach 1x w/w nie występuje, jedyny plus jak dla mnie z elektroniki to taki że nie trzeba ciągnąc kabli 😆 bo zrzucanie jest neimalze identyczne... w rzucaniu trzeba machnać bardziej ...po 2 latach na elektryce jestem przekonany że do 1x nie potrzebuję.... Edytowane 2 Sierpnia przez player123 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schriker Napisano 2 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia (edytowane) @player123 Tak podoba mi się też Argon, ale tak jak na drogach i w sieci nie wiele opinii na jego temat, nie śledzę za bardzo rynku, to jest dość solidna marka? Do jakiej z tych bardziej znanych można to porównać jeśli chodzi o jakość produktów? Kurcze czuję, że ta elektronika to takie trochę moje widzimisię, ale nigdy nie jeździłem na czymś takim i bardzo bym chciał spróbować, podoba mi się głównie przez prostotę, cyk bateria i gotowe, odpadają dodatkowe linki, a i pewnie feedback w zmianie biegów jest inny niż w mechanicznych. Edytowane 2 Sierpnia przez schriker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia (edytowane) Ja bym wolał zamiast elektroniki porządne karbonowe koła na stożku 40-50 mm. Najlepiej takie w których nie trzeba stosować taśmy uszczelniającej. PS. Też niespecjalnie widzę sens elektroniki przy napędzie 1x. Zdecydowanie natomiast chciałbym ją mieć w napędzie 2x lub kiedy używam lemondki. Edytowane 2 Sierpnia przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Po co w Gravelu stożek 40-50 mm? Dla wyższej wagi i żeby kamienie miały się o co obijać? Giant ma jedną przewagę: nie ma tego kretyńskiego prowadzenia kabli przez łożyska sterów. Piszę to jako użytkownik takiego rozwiązania, a nie jako hejter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia (edytowane) Jeśli grizla, to w cenie SL6 AXS jest SL8 1by, zamiast elektryki masz sztycę VCLS, wyższy model kół DT i kasetę o większej rozpiętości. RX800 też jest niby wyżej pozycjonowany niż Apex, ale nie mam osobiście porównania do Srama. Edytowane 2 Sierpnia przez some1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia To jest serio dobra opcja, rama robiona w Polsce https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-rs-2-0-szary-zielony-polysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 1 godzinę temu, Krypto.Szosowiec napisał: Po co w Gravelu stożek 40-50 mm? Bo ładnie wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schriker Napisano 2 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia @panSocjolog Tak te krossy też śledzę. Jedyny problem z nimi jaki mam to że kiepsko z dostępnością na ten moment, malowanie jest paskudne i nie podoba mi się gwarancja krossa i te płatne przeglądy. Ale nie skreślam ich całkiem, jakby były w fajnej cenie to też je biorę pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: Po co w Gravelu stożek 40-50 mm? Dla wyższej wagi i żeby kamienie miały się o co obijać? Nie zrozumiesz pragmatyczny zacofańcu 😉. Wysoki stożek w gravelu jest po to, żeby po pierwszym większym kamieniu można było narzekać że się stożek uszkodził i trzeba go wymienić na nowy 😁. A tak na poważnie to chyba po to żeby, przy sprzyjającym wietrze, przy prędkości rzędu 45km/h zyskać 4 waty 🤣. 57 minut temu, chrismel napisał: Bo ładnie wygląda No tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Zależy gdzie i jak kto jeździ, na gravelu aero też coś daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Ciekawa relacja: ustawienie siodła - długość mostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schriker Napisano 2 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Panowie nie zależy mi na super Aero, to są raczej romantyczne wycieczki rowerowe W tym roku planuję pierwsze 100km ale nie zależy mi super na czasie czy średniej prędkości, tak jak pisałem to są wypady po 50-75km, wolałbym jednak elektroniczne przerzutki niż stożki w karbonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ullses01 Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Wydaje mi się, że w tej cenie nie ważne co kupisz będzie dobrze, najważniejsze żeby Tobie się podobał i był wygodny. Chcesz elektronikę to idź w to, może uznasz potem, że to przerost formy nad treścią a może wręcz przeciwnie. Jeśli sam się nie przekonasz to nie będziesz wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Ja mam karbonowe stożki w gravelu, bo mi się podobają. Z tych 3 to był brał gianta. Najfajniejsza rama i nie tylko. Plus w przyszłości łatwo sprzedaż, bo te marke i model każdy zna po 5 minutach szukania używanego gravela. Na 50% lasów i szutrów też revolt zrobi robotę, jest zaprojektowany tak, aby coś tam minimalnie tłumić. Rzuć też okiem na GT model Grade, bardzo fajny projekt ramy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schriker Napisano 3 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia Ok, ostatecznie padło na Focusa Atlas 8.9. Dzięki wszystkim za dyskusję, jak przyjdzie to wrzucę pierwsze wrażenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 3 Sierpnia Udostępnij Napisano 3 Sierpnia Też bardzo dobry wybór. Solidna firma i fajny model. Niech kręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 13 godzin temu, schriker napisał: Ok, ostatecznie padło na Focusa Atlas 8.9. Dzięki wszystkim za dyskusję, jak przyjdzie to wrzucę pierwsze wrażenia A focus ma juz normalne zamykanie sztywnych osiek? Czy dalej twgo beznadziejnego RATa czy jak tam sie to nazywa. Nawet chyba GCN mowil, że to tylko kwestia czasu, kiedy to zacznie trzeszczeć itp. W dniu 2.08.2024 o 08:17, schriker napisał: @player123 Tak podoba mi się też Argon, ale tak jak na drogach i w sieci nie wiele opinii na jego temat, nie śledzę za bardzo rynku, to jest dość solidna marka? Do jakiej z tych bardziej znanych można to porównać jeśli chodzi o jakość produktów? Argon jest spoko, jeszcze niedawno był w WorldTourze, któraś z ekip jezdziła. W dniu 2.08.2024 o 09:24, Krypto.Szosowiec napisał: Po co w Gravelu stożek 40-50 mm? Dla wyższej wagi i żeby kamienie miały się o co obijać? Giant ma jedną przewagę: nie ma tego kretyńskiego prowadzenia kabli przez łożyska sterów. Piszę to jako użytkownik takiego rozwiązania, a nie jako hejter. Zakładajac że właściciel będzie używał roweru przy ładnej pogodzie, w rowerze jest elektronika( a takie użycie wydaje się bedzie w tym wątku), to takie łożyska steru starczą na kilka lat, czyszczenie tak żeby nie trzeszczało raz na rok można zapewne zrobic bez rozpinania hydrauliki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Jasne że można, natomiast jako użytkownik, ja bym tego komuś nie polecił. Jeżeli o wyborze decydują detale, to ja bym właśnie wybrał ten z "normalnym" prowadzeniem pancerzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Oj tam, niech decyduja detale ale istotne przy codziennym uzytkowaniu, a nie jakies drobiazgi serwisowe...jak gośc nie bedzie sam serwisowal...to wogole temat mozba pominac. Jak nie bedzie jezdzil w deszczu, to mozna pominac jeszcze bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.