Happio Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia (edytowane) Cześć, chcę się zabrać za serwis sterów w starym rowerze marki Puch, czy ktoś wie co to za stery (dołączam zdjęcia) i jak się je serwisuje? Jakie narzędzia są potrzebne do ich rozebrania?? Edytowane 1 Sierpnia przez Happio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 6 Sierpnia Udostępnij Napisano 6 Sierpnia (edytowane) To klasyczne (antyczne?) stery 1" gwintowane: Wyjmujesz sztycę mostka kierownicy, odkręcasz górną nakrętkę kontrującą - u Ciebie to ten ozdobny kołpak. Zdejmujesz podkładkę zabezpieczającą przed obrotem (pod kołpakiem) i odkręcasz górną bieżnię - ten pierścień z rowkowanym brzegiem. Odkręcając bieżnię przytrzymuj od dołu widelec żeby nie wypadł. Wysuwasz widelec, zdejmujesz wianki z kulkami. Myjesz wszystko i jak nie jest zużyte lub uszkodzone to smarujesz i składasz w odwrotnie kolejności. Poradniki krok po kroku znjadziesz w sieci. Z narzędzi potrzebujesz praktycznie tylko klucz hakowy: Można go zastąpić śrubokrętem czy przecinakiem/wybijakiem i odkręcać waląc młotkiem. Ale ten rower to klasyk i jeśli nie chcesz porozbijać tych nacięć w kołpaku to warto kupić klucz za kilkanaście złotych. Bieżnia powinna się dać odkręcić palcami, ale jak dawno nie była ruszana, to trzeba pomóc sobie żabką do rur. Szczęki żabki warto owinąć taśmą izolacyjną żeby nie porysować ryflowanej powierzchni bieżni. Edytowane 6 Sierpnia przez Garlock 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.