Krypto.Szosowiec Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia Hej, Zanim padnie to zdanie, napiszę od razu: tak, znam stronę Bike Rolling Resistance. Natomiast nie jest ona dla mnie 100% wyznacznikiem i chciałbym także posłuchać opinii użytkowników. Przestałem się łudzić, że mając miejsce na 35c, uda mi się wsadzić opony Gravelowe. Nie ma to sensu. Aktualnie mam Vittoria Corsa N.ext 34c, które mimo że są niesamowicie lekkie, odstają jednak nieco osiągami od Topowych opon szosowych. Pora po prostu z roweru szosowego, zrobić rower szosowy. Moje wymagania są proste: - Opony typowo pod dętkę, bo nie ma sensu przepłacać i dokładać wagi przy oponach TR, gdy ostatecznie i tak użyję dętki - 30c - Opory toczenia to priorytet Mam w zapasie także GP5000 32c. Zastanawiam się, czy przypadkiem nie są one właśnie numerem jeden, jeżeli chodzi o przedstawione wymagania. A może jednak warto kupić opony TR, mimo wyższej wagi i wrzucić dętkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia (edytowane) A może to w nodze jest problem, nie w oponach, skoro Vittoria Corsa jest za wolna? Kumpel jeździ na N.ext i kręci średnie 35+, ja jeżdżę na Corsie TLR 28c i też takie robię solo, na ustawkach 40+, przeloty pod 50. Odpowiadając na pytanie - na podstawie opinii wielu znajomych nie ma obecnie wśród popularnych opon szybszych niż GP5000. Ja jednak zerknąłbym też w kierunku Veloflex Corsa... tylko tam nie ma z tego co kojarzę 30c. Edytowane 1 Sierpnia przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia (edytowane) Dla mnie, zdeklarowanego szosowca gardzącego wszystkim co szersze niż 28C 😉, najlepiej jeździ się na P Zero Race i GP5000. Z tym zastrzeżeniem, że Continental'e szybciej się zużywają, a co z tym idzie szybciej zaczynają się ślizgać na mokrym. Vittoria Corsa PRO tez nie jest wolna, ale nie miałem okazji dłużej na niej pojeździć. Edytowane 1 Sierpnia przez KNKS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia GP5000 z tego co słyszałem są też podobno bardzo delikatne i podatne na uszkodzenia. Ale to samo czytałem przed zakupem Corsy, a jeżdżę na nich już chyba trzeci tysiąc i poza standardowymi dziurkami od kamyczków nie zauważam nic niepokojącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 1 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 16 minut temu, TheJW napisał: A może to w nodze jest problem, nie w oponach, skoro Vittoria Corsa jest za wolna? Kumpel jeździ na N.ext i kręci średnie 35+, ja jeżdżę na Corsie TLR 28c i też takie robię solo, na ustawkach 40+, przeloty pod 50. Odpowiadając na pytanie - na podstawie opinii wielu znajomych nie ma obecnie wśród popularnych opon szybszych niż GP5000. Ja jednak zerknąłbym też w kierunku Veloflex Corsa... tylko tam nie ma z tego co kojarzę 30c. A ja nie twierdzę że ta opona mnie ogranicza. Po prostu jak wymieniać, to na coś możliwie szybkiego. 34c jest bardzo wygodne, natomiast nieco brakuje tego szosowego "zrywu". Oczywiście, można napompować więcej, tylko po co wtedy wozić 34c? @KNKS czyli w zasadzie nie napisałeś niczego odkrywczego, czego bym nie wiedział. Tak żem czuł Teraz, TheJW napisał: GP5000 z tego co słyszałem są też podobno bardzo delikatne i podatne na uszkodzenia. Ale to samo czytałem przed zakupem Corsy, a jeżdżę na nich już chyba trzeci tysiąc i poza standardowymi dziurkami od kamyczków nie zauważam nic niepokojącego. A które Corsy masz konkretnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia (edytowane) Vittoria Corsa G2.0 4C TLR 28c, jakoś tak. Chyba ta: https://int.vittoria.com/products/corsa-tubeless-ready?_pos=4&_sid=3dc4d7bb1&_ss=r&variant=47236805099837 Wziąłem, bo trafiłem u Niemca za ok. 120zł/szt., chociaż też miałem dylemat co wybrać. No ale CCC - Cena Czyni Cuda. Ale jakby co, to jest też Corsa Pro i Corsa Speed...a nawet Corsa Pro Speed, która już z nazwy jest najszybsza z najszybszych. 😎 P.S. Za jedyne 299€ można kupić wersję limitowaną Corsa PRO Gold https://int.vittoria.com/products/corsa-pro-gold-limited-edition Edytowane 1 Sierpnia przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: Natomiast nie jest ona dla mnie 100% wyznacznikiem i chciałbym także posłuchać opinii użytkowników. Nie ma bardziej obiektywnej metody oceny szybkości poszczególnych modeli. Opinie użytkowników powstają często na zasadzie powielania opinii gdzieś zasłyszanych czy przeczytanych, wiary w zabobony , własnych wyobrażeń (najczęściej mylnych). Przejechałem w życiu grubo ponad 300.000 km. Próbowałem się kiedyś doliczyć ile różnych modeli opon miałem. Wyszło mi że gdzieś w okolicach 25-30. A opon są setki. Czy pomimo takiego przebiegu mogę się obiektywnie wypowiadać na temat szybkości różnych modeli ? Odpowiedz sobie sam. Użytkownicy mogą natomiast czasami wyrazić konstruktywną opinię na temat cech opon nie zawartych w tych testach jak odporność na przebicie czy trwałość. Czasami bo jak czytam: "przejechałem 2000 km, nie złapałem kapcia, opona jest odporna" to możliwości są dwie, faktycznie jest odporna albo ktoś miał fart. Moim ostatnim zakupem którego dokonałem na podstawie opinii były Schwalbe G-One Allround. W testach ostrzegali - nie polecamy. Ale co mi tam testy. Założyłem, wyjechałem na ulicę i co jest ? Jadę jak na trekkingu. Wtedy naszła mnie refleksja. A może by tak zaufać wynikom z tej strony ? Powiem tylko tak - nie żałuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia Czyli jaki model opony polecasz, bo nie wyłapałem tego z Twojej wypowiedzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 1 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia Godzinę temu, chrismel napisał: Nie ma bardziej obiektywnej metody oceny szybkości poszczególnych modeli. Opinie użytkowników powstają często na zasadzie powielania opinii gdzieś zasłyszanych czy przeczytanych, wiary w zabobony , własnych wyobrażeń (najczęściej mylnych). Przejechałem w życiu grubo ponad 300.000 km. Próbowałem się kiedyś doliczyć ile różnych modeli opon miałem. Wyszło mi że gdzieś w okolicach 25-30. A opon są setki. Czy pomimo takiego przebiegu mogę się obiektywnie wypowiadać na temat szybkości różnych modeli ? Odpowiedz sobie sam. Użytkownicy mogą natomiast czasami wyrazić konstruktywną opinię na temat cech opon nie zawartych w tych testach jak odporność na przebicie czy trwałość. Czasami bo jak czytam: "przejechałem 2000 km, nie złapałem kapcia, opona jest odporna" to możliwości są dwie, faktycznie jest odporna albo ktoś miał fart. Moim ostatnim zakupem którego dokonałem na podstawie opinii były Schwalbe G-One Allround. W testach ostrzegali - nie polecamy. Ale co mi tam testy. Założyłem, wyjechałem na ulicę i co jest ? Jadę jak na trekkingu. Wtedy naszła mnie refleksja. A może by tak zaufać wynikom z tej strony ? Powiem tylko tak - nie żałuję. Nie mam na myśli opinii o szybkości, bo nie są miarodajne. Natomiast czasami da się napisać o rzeczach, których takie testy nie sprawdzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia Zgadza się. Dlatego wspomniałem o cechach opon nie zawartych w testach. Ze swojej strony mogę napisać o wkładce Vectran w Continentalach które jest niezwykle przydatna w Warszawie gdzie często jeździmy po potłuczonym szkle. Daje naprawdę przyzwoitą ochronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia Problem polega na tym, że testy oporów toczenia na BTR nie są jedynymi pomiarami oporów toczenia jakie można znaleźć w necie. A opony w testach na różnych stronach potrafią kompletnie się rozbiegać. Co do opon szosowych to można w miarę zaufać BTR. Opony gravelowe/cx i mtb to już nieco inna bajka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia @Nemrod82 tak z ciekawości, mógłbyś podać namiary na inne strony prowadzące tego typu testy ? Chętnie bym porównał wyniki ale nie mogę nic przez Google namierzyć. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia https://www.aero-coach.co.uk/time-trial-rolling-resistance-data https://velo.outsideonline.com/where-the-rubber-meets-the-road-what-makes-cycling-tires-fast/ https://goodpolysk.best/product_details/11818407.html Fajny test opon gravelowych na GF: https://granfondo-cycling.com/best-gravel-tire-review/ Wyniki są podawane przy testach danych opon. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Zapatrzenie w tabelki Rolling Resistance zakrawa już na nowa religię 🤣. Zwłaszcza wśród niedzielnych grawelowców i miszczuf ścieżek rowerowych. Nie wiem czy ich testy, (ich czyli BicycleRollingResistance) przeprowadzane na przerobionym bębnie od pralki, są miarodajne... Osobiście wole posiłkować się opiniami użytkowników, lub dyskretnie spojrzeć na czym jeżdża zawodnicy szybsi ode mnie. Tym bardziej w zakresie opon do MTB, gdzie poza magicznymi watami występuje jeszcze szereg innych składowych decydujących o przydatności tychże. Bo w temacie szosy, nie trzeba być naukowcem-noblistą żeby oddzielić ziarno od plew i wiedzieć co jest szybkie a co nie jest. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia (edytowane) 21 godzin temu, TheJW napisał: GP5000 z tego co słyszałem są też podobno bardzo delikatne i podatne na uszkodzenia. Ale to samo czytałem przed zakupem Corsy, a jeżdżę na nich już chyba trzeci tysiąc i poza standardowymi dziurkami od kamyczków nie zauważam nic niepokojącego. Też słyszałem takie opinie...ale moją gp5000tr na mleku trzepie ostro i raz widziałem , że mleczko coś zalepiło. Są bruki, szutry, kiepskie asfalty...chętnie bym już rozwalił jakąś bo chciałbym spróbować czegoś nowego. Ale twardy przeciwnik. @KNKS te ich tabelki traktuje poglądowo i nie raz rozmijały się z rzeczywistością, czy własnymi spostrzeżeniami. Co innego zbadanie oporów na bębęnku, a co innego średnie nawierzchnie, różne asfalty i cykliczne rozpędzanie i hamowanie. Edytowane 2 Sierpnia przez nossy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Ja po zużyciu Corsy dam w końcu szansę tej GP5000. Są drogie, ale co tam, spróbować nie zaszkodzi. Potem Pirelli P Zero. Zawsze można wrócić do tego, co ma się już sprawdzone. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Miałem jeden komplet GP5000 TL 28c a obecnie w szosie mam GP5000 STR 30c. Ogólnie świetne oponki. TL były nieco cięższe ale wolniej się zużywały. Zrobiłem na nich ponad 5000 km i nic nie złapałem. Na STR póki co jedno przebicie zatkane knotem. Po 3000 km znaczniki prawie już wytarte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.