Jendrass Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca (edytowane) Stałem się posiadaczem roweru crossowego w ww. piastami. To jeden z 2 słabych punktów w specyfikacji zakupionego roweru. Osie w piastach zostały fabrycznie za mocno skręcone, to przy okazji postanowiłem sobie do nich zerknąć. Na początek do przedniej. Piasta z bardzo małą ilością smaru na bieżniach i kulkach. Najwięcej smaru było na ośce Było miejsce na jeszcze jedną kulkę i po dołożeniu został milimer luzu. To dołożyłem. Przed dołożeniem było ok. 6 mm luzu. Dobrze zrobiłem? Zostało mi do sprawdzenia tylne koło. Pytanie: zdejmujecie kasetę do demontażu piasty? Czy macie jakieś patenty? Trzecie pytanie: gdybym kiedyś chciał zmienić te piasty to co dać zamiast? Bo uszczelnienie tych piast jest kiepskie. Będę jeździł rekreacyjnie - żadnego sportu ani wyczynu. Obręcze to Alex SD20. Edytowane 31 Lipca przez Jendrass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia dokładając kulke źle zrobiłeś bo efekt może być taki że teraz nie będą pracowały kulki tam gdzie było przewidziane na nie miejsce, zobacz w manualu shimano ile ich powinno być, kulki nie mogą być upchane ciasno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bashey_pl Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia W przedniej HB-TX505 ma być 10 kulek w tylnej FH-TX505 9 kulek. Ostatnio je serwisowałem i tak było. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 1 Sierpnia Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 12 godzin temu, Jendrass napisał: Stałem się posiadaczem roweru crossowego w ww. piastami. To jeden z 2 słabych punktów w specyfikacji zakupionego roweru. Osie w piastach zostały fabrycznie za mocno skręcone, to przy okazji postanowiłem sobie do nich zerknąć. Na początek do przedniej. Piasta z bardzo małą ilością smaru na bieżniach i kulkach. Najwięcej smaru było na ośce Było miejsce na jeszcze jedną kulkę i po dołożeniu został milimer luzu. To dołożyłem. Przed dołożeniem było ok. 6 mm luzu. Dobrze zrobiłem? Zostało mi do sprawdzenia tylne koło. Pytanie: zdejmujecie kasetę do demontażu piasty? Czy macie jakieś patenty? Trzecie pytanie: gdybym kiedyś chciał zmienić te piasty to co dać zamiast? Bo uszczelnienie tych piast jest kiepskie. Będę jeździł rekreacyjnie - żadnego sportu ani wyczynu. Obręcze to Alex SD20. Jeżeli chodzi o ilość kulek, to jak wyżej: nie poprawiaj fabryki. Fotki które wstawiłeś są po rozebraniu piasty czy serwisie? Bo jeżeli to pierwsze, to smaru jest tam wystarczająco dużo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass Napisano 1 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia Po rozebraniu piasty - w miskach i między kulkami smaru prawie nie było. Kulki były delikatnie przemazane smarem. A są to łożyska wolnoobrotowe. Co do poprawiania fabryki - ok ale tylko jeśli to wyjdzie mi "na zdrowie". Termin "postarzanie produktu" niestety nie wzbudza już emocji, a interes producenta jest odmienny od interesu konsumenta. Producent ma produkować a konsument kupować. To zrozumiałe, tak długo jak nie muszę kupować piasty raz na sezon. Na poprzednich przejeździłem 15 lat. Wiem, wiem - obecnie to marzenia. Ale jeśli zgadzamy się na takie praktyki jak "postarzanie produktu", to gadki o ekologii włóżmy między bajki. Rozebrałem tylną piastę. Mam takie spostrzeżenia - smar jest zupełnie inny. Tamtem był żółto-zielonkawy (taki jak wapniowy motorex lub shimano) a ten jest mleczno-białawy. Smaru jest bardzo dużo w porównaniu z przednią piastą. Jest wypełniona cała przestrzeń między kulkami. Między kulkami (9 szt.) NIE MA TAKIEJ PRZERWY, tak jak w przedniej piaście. Góra 1 mm. Może w przedniej piaście było też 9 kulek? Jak do przedniej piasty dołożyłem po jednej kulce to został jeszcze 1 mm luzu. Nie za bardzo - z punktu widzenia mechanicznego - widzę sens tak dużej przerwy między kulkami w jednej piaście a w drugiej nie. Przypomnę - są to łożyska "bardzo" wolnoobrotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.