Skocz do zawartości

[Oli, Panasonic, Bafang] który silnik wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Stoję przed zakupem pierwszego elektryka typu cross, którym rekreacyjnie zamierzam jeździć po terenach górskich (także Alpy) - turystycznie w cyklach jedno bądź dwutygodniowych. Zwracam uwagę na zasięg, moment obrotowy i dostęp do części bądź serwisu w późniejszym okresie użytkowania. Chciałbym także, aby silnik był możliwie cichy w eksploatacji i bezoporowy. Wybrałem cztery modele z silnikami centralnego napędu:

1. OLI SPORT - 250W / max 700W, 83 Nm (nie wiem czy jest bezoporowy) z baterią SAMSUNG Li-Ion 36V / 720 Wh (20 Ah) z baterią w cenie 7500 zł.

2. BAFANG M500 - 250W / max 700W (bezoporowy) z baterią SAMSUNG Li-Ion 25Ah (900Wh) w cenie 8670 zł.

3. PANASONIC GX Power Plus - 250W / max 450W, 75 Nm (nie wiem czy jest bezoporowy) z baterią LG Li-Ion 36V / 720 Wh (20 Ah) z baterią w cenie 8950 zł.

4. PANASONIC GX Ultimate, 250W / MAX 600W,  95 Nm (bezoporowy) z baterią SAMSUNG Li-Ion 36V / 720 Wh (20 Ah) w cenie 9350 zł.

Dylemat jest taki, że rower z silnikiem Oli kusi ceną, ale wywołuje obawy o serwis i hałas. Bafang jako jedyny posiada baterię 900 Wh chociaż spotkałem opinie, że nie jest tak sprawny energetycznie jak inne i tej większej baterii nie da się odczuć to jednak wydaje mi się, że różnica w zasięgu na Bafangu z baterią 900Wh a każdym innym wymienionym tu silnikiem z baterią 720 Wh nie zrówna się. Nie potrafię się odnieść do tego czy baterie LG lub Samsunga mają nad sobą jakaś istotną przewagę. I na koniec czy silnik Panasonica GX Ultimate jako najdroższy wnosi tyle, że warto dołożyć do zakupu 700zł w stosunku do BAFANGA czy nawet 1800 w stosunku do OLI SPORT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie jeździłem na żadnym z nich ale dla siebie brałbym Panasa. 

O tym pierwszym chyba nikt nie słyszał ,a  bafang to jednak 2ga liga .

75Nm to już potężny moment ale w Alpach nie jeździłem,  może tam 90 się przyda . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Miałem okazję przejechać się każdym z tych silników. Zupełnie inna charakterystyka pracy i dźwięku. Responsywność Oli i Panasonic zdecydowanie przed Bafangiem. Obawiam się tylko prądożerności Panasonica. Zdaje się coś za coś, chociaż jak czytałem Bosch robi to lepiej, ale nie w tych pieniądzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez silnika prawie wcale, tyle co z górek i żeby się zmęczyć, bo ze wspomaganiem nawet na minimum to bardzo zwinna bestia i aż chce się jechać ;) Problemów nie zanotowałem, ale rowery (mamy dwa) przejechały dopiero po niewiele ponad 500 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co przemówiło za wyborem Kellysów? Widzę w modelu Cristy 30P dla siebie przyjemnie tani osprzęt i w tej cenie z Panasonikiem właściwie tylko Crussis wypada podobnie z droższym osprzętem na Sramie. Nad jakościa serwisu Kellys się zastanawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co przemówiło za wyborem Kellysów?

Poza silnikiem rozmiar ram i kół, niewiele jest e-rowerów górskich z małymi ramami, a jeszcze mniej z kołami 27,5". Wcześniej miałem dwie jazdy testowe na ecobike'u Mauler i to była mordęga. Wielka, niesterowna ciężka krowa.

Edytowane przez burz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia z bafangami: Są ok jeśli nie wymagasz dużo :)

Jestem użytkownikiem bbs02b i bbshd moc 750 i 1000 W. W pracy mam styczność z bafangami m200 i m300. 

Nie wiem jak wygląda sytuacja z obsługą serwisową m500 ale zestawy dokładane z bbs i bbshd są absolutnie liderem rynku jeśli chodzi o łatwość obsługi serwisowej i dostępność oraz cenę części.  Plusami bafangów jest to że są dobrze uszczelnione i mechanicznie są bardzo odporne na uszkodzenia. 

Serwisując te silniki nie można czegoś zepsuć, czyli np uszkodzić przy demontażu czy montażu poszczególnych komponentów silnika. Oczywiście poza sytuacjami absolutnej bezmyślności czy nadużywania siły.

Silniki dokładane chodzą bardzo cicho a montowane w rowerach fabrycznie chodzą cicho. Są zdecydowanie o wiele cichsze niż wszystkie inne gotowce razem wzięte. 

To z plusów.

Minusy? Silniki bafanga oferują co do mocy mniej niż sugeruje producent. Odczuwalnie są słabsze niż deklarowane wartości np mocy. 

Producent podaje że np m200 ma 65Nm a m300 80Nm ale realnie nie "ciągną" i w bardziej wymagających warunkach trzeba się niestandardowo dużo napracować. 

Oczywiście być może inne modele są zwyczajnie lepsze ale zakładając że te cztery pracują w taki sposób to najprawdopodobnie wszystkie również cierpią na niemoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...