bart50 Napisano 31 Lipca 2024 Napisano 31 Lipca 2024 Dzień dobry, Stoję przed zakupem pierwszego elektryka typu cross, którym rekreacyjnie zamierzam jeździć po terenach górskich (także Alpy) - turystycznie w cyklach jedno bądź dwutygodniowych. Zwracam uwagę na zasięg, moment obrotowy i dostęp do części bądź serwisu w późniejszym okresie użytkowania. Chciałbym także, aby silnik był możliwie cichy w eksploatacji i bezoporowy. Wybrałem cztery modele z silnikami centralnego napędu: 1. OLI SPORT - 250W / max 700W, 83 Nm (nie wiem czy jest bezoporowy) z baterią SAMSUNG Li-Ion 36V / 720 Wh (20 Ah) z baterią w cenie 7500 zł. 2. BAFANG M500 - 250W / max 700W (bezoporowy) z baterią SAMSUNG Li-Ion 25Ah (900Wh) w cenie 8670 zł. 3. PANASONIC GX Power Plus - 250W / max 450W, 75 Nm (nie wiem czy jest bezoporowy) z baterią LG Li-Ion 36V / 720 Wh (20 Ah) z baterią w cenie 8950 zł. 4. PANASONIC GX Ultimate, 250W / MAX 600W, 95 Nm (bezoporowy) z baterią SAMSUNG Li-Ion 36V / 720 Wh (20 Ah) w cenie 9350 zł. Dylemat jest taki, że rower z silnikiem Oli kusi ceną, ale wywołuje obawy o serwis i hałas. Bafang jako jedyny posiada baterię 900 Wh chociaż spotkałem opinie, że nie jest tak sprawny energetycznie jak inne i tej większej baterii nie da się odczuć to jednak wydaje mi się, że różnica w zasięgu na Bafangu z baterią 900Wh a każdym innym wymienionym tu silnikiem z baterią 720 Wh nie zrówna się. Nie potrafię się odnieść do tego czy baterie LG lub Samsunga mają nad sobą jakaś istotną przewagę. I na koniec czy silnik Panasonica GX Ultimate jako najdroższy wnosi tyle, że warto dołożyć do zakupu 700zł w stosunku do BAFANGA czy nawet 1800 w stosunku do OLI SPORT? Cytuj
WaGiant Napisano 31 Lipca 2024 Napisano 31 Lipca 2024 Co prawda nie jeździłem na żadnym z nich ale dla siebie brałbym Panasa. O tym pierwszym chyba nikt nie słyszał ,a bafang to jednak 2ga liga . 75Nm to już potężny moment ale w Alpach nie jeździłem, może tam 90 się przyda . Cytuj
bart50 Napisano 3 Sierpnia 2024 Autor Napisano 3 Sierpnia 2024 Dzięki. Miałem okazję przejechać się każdym z tych silników. Zupełnie inna charakterystyka pracy i dźwięku. Responsywność Oli i Panasonic zdecydowanie przed Bafangiem. Obawiam się tylko prądożerności Panasonica. Zdaje się coś za coś, chociaż jak czytałem Bosch robi to lepiej, ale nie w tych pieniądzach. Cytuj
burz Napisano 3 Sierpnia 2024 Napisano 3 Sierpnia 2024 Obawiam się tylko prądożerności Panasonica Przy sprawdzonym na Mazowszu zasięgu w trybie eco ok. 170 km (aku 725Wh) to chyba z Panasem nie jest źle Cytuj
bart50 Napisano 4 Sierpnia 2024 Autor Napisano 4 Sierpnia 2024 Nie brzmi to źle A dużo przy tym przejechałeś powyżej 25km/h bez korzystania z silnika? Jakieś problemy z tym Panasonikiem? Cytuj
burz Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 Bez silnika prawie wcale, tyle co z górek i żeby się zmęczyć, bo ze wspomaganiem nawet na minimum to bardzo zwinna bestia i aż chce się jechać Problemów nie zanotowałem, ale rowery (mamy dwa) przejechały dopiero po niewiele ponad 500 km. Cytuj
bart50 Napisano 4 Sierpnia 2024 Autor Napisano 4 Sierpnia 2024 A co przemówiło za wyborem Kellysów? Widzę w modelu Cristy 30P dla siebie przyjemnie tani osprzęt i w tej cenie z Panasonikiem właściwie tylko Crussis wypada podobnie z droższym osprzętem na Sramie. Nad jakościa serwisu Kellys się zastanawaim Cytuj
burz Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 (edytowane) A co przemówiło za wyborem Kellysów? Poza silnikiem rozmiar ram i kół, niewiele jest e-rowerów górskich z małymi ramami, a jeszcze mniej z kołami 27,5". Wcześniej miałem dwie jazdy testowe na ecobike'u Mauler i to była mordęga. Wielka, niesterowna ciężka krowa. Edytowane 4 Sierpnia 2024 przez burz Cytuj
bart50 Napisano 4 Sierpnia 2024 Autor Napisano 4 Sierpnia 2024 Macie doświadczenie z rozmiarem S? My z 170 i 165 cm u lepszej połowy odpuściliśmy górale na rzecz ramy low, bo haczyliśmy oboje na 17 calach. Cytuj
burz Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 Jesteśmy parą podobnego wzrostu do was, dlatego kupiliśmy Tayeny rozmiar S na kołach 27,5. Jest idealnie. Rowery "analogowe" to mój 17" i żony 16" ASL. Cytuj
bart50 Napisano 4 Sierpnia 2024 Autor Napisano 4 Sierpnia 2024 Dzięki. Montowaliście do nich bagażniki, czy użytkujecie jako "czyste" MTB? Cytuj
burz Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 (edytowane) Bez dodatków, poza oświetleniem, u mnie uchwytem do Garmina i błotniczkami typu MTB Rockshox Fender chroniącymi lagi. Może w przyszłości będzie jakiś lekki bagażnik dla żony, kto wie. Edytowane 4 Sierpnia 2024 przez burz Cytuj
bart50 Napisano 4 Sierpnia 2024 Autor Napisano 4 Sierpnia 2024 Na koniec spytam jak oceniacie hałaśliwość Ultimate? Miałem okazje tylko do krótkiej przejażdżki. Cytuj
burz Napisano 4 Sierpnia 2024 Napisano 4 Sierpnia 2024 Nie żyłowałem jak na razie i według mojej obecnej wiedzy - nie jest głośny czy o upierdliwym tonie. Cytuj
tobo Napisano 6 Sierpnia 2024 Napisano 6 Sierpnia 2024 Z mojego doświadczenia z bafangami: Są ok jeśli nie wymagasz dużo Jestem użytkownikiem bbs02b i bbshd moc 750 i 1000 W. W pracy mam styczność z bafangami m200 i m300. Nie wiem jak wygląda sytuacja z obsługą serwisową m500 ale zestawy dokładane z bbs i bbshd są absolutnie liderem rynku jeśli chodzi o łatwość obsługi serwisowej i dostępność oraz cenę części. Plusami bafangów jest to że są dobrze uszczelnione i mechanicznie są bardzo odporne na uszkodzenia. Serwisując te silniki nie można czegoś zepsuć, czyli np uszkodzić przy demontażu czy montażu poszczególnych komponentów silnika. Oczywiście poza sytuacjami absolutnej bezmyślności czy nadużywania siły. Silniki dokładane chodzą bardzo cicho a montowane w rowerach fabrycznie chodzą cicho. Są zdecydowanie o wiele cichsze niż wszystkie inne gotowce razem wzięte. To z plusów. Minusy? Silniki bafanga oferują co do mocy mniej niż sugeruje producent. Odczuwalnie są słabsze niż deklarowane wartości np mocy. Producent podaje że np m200 ma 65Nm a m300 80Nm ale realnie nie "ciągną" i w bardziej wymagających warunkach trzeba się niestandardowo dużo napracować. Oczywiście być może inne modele są zwyczajnie lepsze ale zakładając że te cztery pracują w taki sposób to najprawdopodobnie wszystkie również cierpią na niemoc. Cytuj
klechulec Napisano 10 Listopada 2024 Napisano 10 Listopada 2024 A czy wszystkie Bafangi mają brak czujnika nacisku, momentu? Mówię o silnikach w gotowych rowerach, a nie konwersjach, np Romet E-Rambler? Cytuj
Turysta05 Napisano 10 Listopada 2024 Napisano 10 Listopada 2024 (edytowane) Wszystkie BAFANG centralne mają pomiar momentu w korbie pedałów. Silniki w piaście (kole) nie. Konwersja to taki rower który sobie sam przerobisz. Fabryczny nie. Edytowane 10 Listopada 2024 przez Turysta05 Cytuj
klechulec Napisano 12 Listopada 2024 Napisano 12 Listopada 2024 dzięki, o to mi właśnie chodziło Cytuj
ArtGD Napisano 14 Listopada 2024 Napisano 14 Listopada 2024 (edytowane) Bafang M300 nie ma pomiaru momentu w korbie. Edytowane 14 Listopada 2024 przez ArtGD Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.