Skocz do zawartości

[7000-8000zł] Gravel, ale głownie droga szosowa


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, przymierzam się do kupna pierwszego "porządniejszego" roweru. Wybór padł na gravel, a to dlatego, że głównie jeżdżę szosą, ale nie chcę rezygnować z dróg gorszej jakości, szutru, czy dróg polnych.

Po małym researchu zdecydowałem się, że dla mnie odpowiedni będzie napęd 2x dlatego poszukiwania zawęziłem tylko do takiego napędu.

W tej cenie spodobał mi się Unibike Geos i słyszałem o nim dobre opinie, a z podobną specyfikacją trudno jest mi w tej cenie coś znaleźć. Trafiłem jeszcze na nieco tańszego Krossa Eskera 6.0 z Grx, ale przyznam, że Geos bardziej mi się podoba.

Mam pytanie czy rzeczywiście warto postawić na tego Geosa, czy lepiej wybrać coś innego w okolicach tych 7-8k?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebujesz do tego gravela. Kup sobie szosę z możliwością montażu opon cirka 32c i okazjonalne zjazdy z asfaltu ogarniesz a na co dzień nie będziesz tyle tracił co na gravelu

I nawet ci budżetu na karbon wystarczy https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-team-elite-se-pd36745/?v_Id=204113 a nie jakiegoś 11kg eskera

czy geosa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krystian23 napisał:

@Mihau_ wyleczyłeś mnie, rzeczywiście chyba nie potrzebuję gravela. Dzięki za link do roweru, ale zacząłem jeszcze szukać po frazie "szosa endurance" i trafiłem na Canyon Endurance 7. Zmieszczą się opony nawet 35mm. Miałeś może styczność z tym rowerem? Warto?

Ten superior ma miejsce na opony 40, właściwie gravel 😜 i jest złoty (a skromny).

12 godzin temu, Mihau_ napisał:

a na co dzień nie będziesz tyle tracił co na gravelu

to można na zasadzie rower w rower porównać bo są gravele do ścigania i są szosy do turystyki, a zdolności zjazdu z asfaltu determinują głównie opony a nie rama. Pojedzie gravelem czy szosą endurance na żwir czy kamienie to prawdopodobieństwo przebicia jest duże, zrobi to samo na gravelowych 40mm i problem prawie znika. Wsadzisz opony szosowe, które wytrzymają żwir i kamienie to będą miały opory toczenia jak dobre gravelowe 40tki. Różnice w geometrii to zobaczy jak zacznie jeździć szybko asfaltem a najlepiej po zakrętach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jednak rama determinuje również możliwość zjazdu z asfaltu. Mam endurace'a cf, mam cube'a nuroada. Nawet jak włożysz takie same opony do obu, to na cubie człowiek czuje się po prostu znacznie pewniej. Endurace jest znacznie zwinniejszy, ale też znacznie łatwiej wpada w poślizg na błocie/wilgotnym podłożu. Piaskowy odcinek też łatwiej przejechać na nuroadzie.

Edytowane przez hulk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniekąd o tym piszę. Zjedziesz z asfaltu i pojedziesz na asfalcie jednym i drugim, szosa na szutrze poświęcisz pewność prowadzenia i może amortyzacje ramy ale nie przy jeździe 20km/h, gravelem na szosie poświęcisz zwinność na zakrętach czy pozycję ale znowu nie przy jeździe 30km/h. Dużo zmieniają opony, i na asfalcie i na szutrze. Sam mam szosę a pierwsze jazdy "szutrowe" uskuteczniałem na Focu Izaco z oponami Schwalbe Lugano z jakimś wzmocnieniem. Nie było ani łatwo ani zbyt przyjemnie ale po puszczy Kampinoskiej trochę pojeździłem co zachęciło mnie do pełnosprawnego gravela. A tym pełnosprawnym gravelem na GP5000 z powodzeniem jeździłem na ustawki szosowe jak nie miałem wyjścia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mihau_ napisał:

Canyon jest spoko ale to jednak aluminium. Raz, że jednak waga wyższa a dwa 7k za rower + 320 za wysyłkę więc finalnie 7320 vs 8 za karbonowego superiora, osobiście bym się ani minuty nie zastanawiał

Jak chcesz coś kupić tanio to popatrz na ten https://www.rosebikes.pl/rose-blend-road-2710002?product_shape=matt+salmon

Z tym Superiorem mam tylko jeden problem; w cholerę mi się nie podoba ☹️.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...