Mod Team bogus Napisano 14 Sierpnia 2024 Mod Team Napisano 14 Sierpnia 2024 @Krypto.Szosowiec kaseta wygląda w porządku, jeszcze pojeździ. @irowerem zębatki zdecydowanie do zmiany. 1 Cytuj
Lezia Napisano 20 Sierpnia 2024 Napisano 20 Sierpnia 2024 Nic nie szkodzi jej założyć, jest szansa, że dogada się z łańcuchem. Jeżeli chcesz taką kupić to cena musi być zachęcająca🤣 Cytuj
montell81 Napisano 20 Sierpnia 2024 Napisano 20 Sierpnia 2024 180 zł. Warto tyle wydać? Zawsze to ryzyko. Z drugiej strony nowe to ok. 260 zł. Cytuj
Gość Napisano 20 Sierpnia 2024 Napisano 20 Sierpnia 2024 (edytowane) Ja bym nie kupił używanej kasety, za 80 zł mniej niż kosztuje nowa, zwłaszcza na takim poziomie cenowym. Kupisz, łańcuch będzie skakał i co z nią zrobisz? No i druga sprawa: kupujesz używaną kasetę. Przecież ona cudownie się nie "resetuje", tylko realnie kupujesz kasetę która zapewni Ci odpowiednio mniejszy przebieg. Dobre rozwiązanie żeby opchnąć rower, natomiast jeżeli chcesz na nim jeździć, to ja tu logiki nie widzę. Gdyby jeszcze w tej cenie był łańcuch z którym jeździła. Edytowane 20 Sierpnia 2024 przez Krypto.Szosowiec Cytuj
Electronite Napisano 20 Sierpnia 2024 Napisano 20 Sierpnia 2024 Przeciez ona jest wyjechana do zera. 6 i 7 bieg nie istnieja. 1 Cytuj
Lezia Napisano 21 Sierpnia 2024 Napisano 21 Sierpnia 2024 Dziwne....widać zużycie, ale żeby ta kaseta była już złomem? Jeżdżę na gorszej kasecie i nie mam zamiaru jeszcze jej wymieniać. Co do zakupu to jest to nie opłacalne (chyba, że za przysłowiowe piwo)😀 Cytuj
Lezia Napisano 22 Sierpnia 2024 Napisano 22 Sierpnia 2024 Jeśli pytasz czy przyjmie nowy łańcuch - to jest taka szansa. Cytuj
lakim Napisano 26 Sierpnia 2024 Napisano 26 Sierpnia 2024 Proszę o ocenę i poradę w sprawie kasety, tarcz mechanizmu korbowego i kółeczka dolnego przerzutki. po zerwaniu i wymianie łancucha na nowy przeskakuje na najlzejszym biegu na kasecie. Cytuj
locomotiv12 Napisano 26 Sierpnia 2024 Napisano 26 Sierpnia 2024 W dniu 5.08.2024 o 16:16, Rybz666 napisał: https://postimg.cc/gallery/BQvPpSv zdjęcia robione akurat po powrocie z wyprawy w deszczową pogodę dlatego ślady piasku, natomiast pytanie o stan kasety i blatu, przyjmie nowy łańcuch? Moim zdaniem kaseta jest na tyle zużyta, że nie przyjmie już nowego łańcucha Cytuj
Lezia Napisano 27 Sierpnia 2024 Napisano 27 Sierpnia 2024 (edytowane) @lakim 1. Kaseta - dziwnie jeździsz, że najlżejsze przełożenie masz praktycznie najbardziej zajechane z całej kasety. Czasami trzeba przejechać i 100km żeby łańcuch "dogadał" się z kasetą. 2. Korba (blat) - wygląda ok. (nie pokazałeś małej zębatki) 3. Kółka przerzutki - podjechane ale koszt ich wymiany to parę złociszy. Edytowane 27 Sierpnia 2024 przez Lezia poprawa Cytuj
lakim Napisano 27 Sierpnia 2024 Napisano 27 Sierpnia 2024 @Lezia Cytat 1. Kaseta - dziwnie jeździsz, że najlżejsze przełożenie masz praktycznie najbardziej zajechane z całej kasety. Czasami trzeba przejechać i 100km żeby łańcuch "dogadał" się z kasetą. przeskakuje na najlżejszym przełożeniu. po właczeniu sprzęgła jest ok...do wymiany kaseta? Cytat 2. Korba (blat) - wygląda ok. (nie pokazałeś małej zębatki) mała zębatka: Cytuj
Lezia Napisano 27 Sierpnia 2024 Napisano 27 Sierpnia 2024 Przejedź ok 100 km i jeśli dalej przeskakuje to kaseta do wymiany (nie wiem co to za kaseta - może można wymienić jedną zębatkę?) Mała zębatka korby jeszcze OK. Cytuj
motobecane_ Napisano 25 Września 2024 Napisano 25 Września 2024 co myślicie o średniej i dużej zębatce? dodam, że łańcuch na rowerze był bardzo wyciągnięty. Cytuj
marvelo Napisano 25 Września 2024 Napisano 25 Września 2024 Ponieważ zębatki te mają duże rozmiary, jest szansa że nowemu łańcuchowi takie zużycie na zębach (no, na środkowej trochę widać) nie będzie przeszkadzać. W szosówce zakładałem nowe łańcuchy już prawie na igiełki (tarcze 52/42) i nic nie przeskakiwało jeszcze przez wiele kilometrów. 1 Cytuj
spidelli Napisano Sobota o 14:49 Napisano Sobota o 14:49 Ponownie do oceny - chcę się dobrać do suportu (FSA) więc jest opcja, żeby i korbę FSA wymienić - o ile jest to konieczne: Koledzy @pecio, @Dokumosa, @kaido2, @sznib, @Punkxtr, @KrissDeValnor i kto jeszcze bardziej doświadczony poproszę o opinie. Dzięki! Cytuj
kaido2 Napisano Sobota o 15:03 Napisano Sobota o 15:03 @spidelli, zęby wygladają ok. Raczej nic nie skacze jak stajesz w korby? A jak się suport rozpadł to normalny HTll + te plastikowe redukcję pod srednicę 19 .Jak łożyska nie mają luzów , to tylko nasmaruj. Cytuj
spidelli Napisano Sobota o 15:25 Napisano Sobota o 15:25 Rower wisi już 2 miesiące wypatroszony na haku jak dorsz w wędzarni, jak teraz ruszę korbą to "czuć" kulki na korbie Cytuj
kaido2 Napisano Sobota o 16:14 Napisano Sobota o 16:14 (edytowane) No to nastała sahara. Jak nie mają lozyska luzu to nasmaruj, a jak mają, to suport może być nawet chiński za 2 dychy + odpowiednie dystansy pod korbę.Ewentualnie? Zakup cały komplet Goldixa z odpowiednimi tarczami, a tą korbę ożeń. Wielu stoi przed dylematem " skąd tarcze?"," skąd korbę?" ,"co teraz?" , bo kupiło gravela, szosę ,gdzie to ładowano, a do wielu ładowano. Serwisowo FSA tanio nie wychodzi to raz, a dwa weź to gdzieś kup , a inna rzecz łożyska FSA są uuujowe Edytowane Sobota o 16:15 przez kaido2 Cytuj
spidelli Napisano Sobota o 16:40 Napisano Sobota o 16:40 Ja się zastanawiam, czemu żenią te korby do rowerów, o cenę raczej nie chodzi, bo suporty FSA są ze 3x droższe, o linię łańcucha? Z drugiej strony fajnie, bo mam 3 Mariny z dziurą w suporcie, można je na taki stojak specjalny nakładać i prosty serwis jak smarowanie łańcucha czy regulację przerzutek zrobić Cytuj
pecio Napisano Sobota o 16:41 Napisano Sobota o 16:41 Do "zębów rekina" jeszcze daleko 😁. Spokojnie można się jeszcze na tym szlajać. Wymień tylko suport . Korbę masz pod ośkę 24 ...chyba ? Bo zdjęcia oszczędnie potraktowane. Kup jakieś tańsze Shimano HT , spokojnie obskoczy. Lub jakiegoś chinola jak radzi @kaido2 . 1 Cytuj
spidelli Napisano Sobota o 16:44 Napisano Sobota o 16:44 Jak dla siebie, to porządnie, jak na sprzedaż to chinol Cytuj
pecio Napisano Sobota o 16:48 Napisano Sobota o 16:48 (edytowane) Jak porządnie to kup Tokena . U mnie bardzo długo wytrzymują w turystyku / gravelu. Innych pokroju CC ,CK 😁 nie będę polecał bo to przerost formy nad treścią . Po zrobieniu 16 kkm w Tokenie jak otwarłem łożyska to była "fabryka " - czyściutki smar. Nic nie robiłem a po zamknięciu bieżni dałem tylko świeży smar pod plastikowe zaślepki te co mają kontakt z korbami. Ten smar izoluje od syfu. Edytowane Sobota o 16:54 przez pecio Cytuj
kaido2 Napisano Sobota o 18:36 Napisano Sobota o 18:36 (edytowane) @spidelli, jezdże na chinolach i nie widzę sensu przepłacania za Shimano A Goldix za 18 PLN jeździ w wybitnym syfie i to celowo Żenią, bo glówny zysk obrano na eksploatacji. Suporty FSA są 3x droższe do tego słaba dostępność, więc kupisz jak się zacznie sypać, a sypią się dość szybko , bo zazwyczaj w okolicy 10-u koła. Blaty do żywotnych też nie należą i jak zajedziesz to kupisz minimum za 150 PLN sztuka, bo będziesz w kropce, a zamienników brak. FSA to chiński producent i jak bierzesz coś od nich w ilościach przemysłowych to pogonią Ci to w przyzwoitej cenie niewiele większej od kosztów produkcji , stąd w wielu markach te komplety, a że ma się szybko psuć , to same plusy @pecio średnica osi tej korby FSA,- 19 Edytowane Sobota o 18:46 przez kaido2 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.