motobecane_ Napisano 1 Marca Udostępnij Napisano 1 Marca @Lezia dzięki, spróbuję:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba82 Napisano 20 Marca Udostępnij Napisano 20 Marca (edytowane) Cześć, może ktoś ocenić stan blatu? Edytowane 20 Marca przez Kuba82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 20 Marca Udostępnij Napisano 20 Marca Ja bym zostawił i zrobił próbę. Jest możliwe, że blat przyjmie nowy łańcuch. Kaseta jest nowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 20 Marca Udostępnij Napisano 20 Marca Ten blat przyjmie nowy łańcuch bez żadnego problemu. Jeszcze wiele tysięcy kilometrów przed nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HatefulEvil Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca Panowie, bo ostatnio się dowiedziałem, że napędy 1x12 (mam nx'a) do najtrwalszych nie należą. Łańcuch chyba mi się ostro wyciągnął, że już 1% wchodzi - przebieg jakos 2k km. Po każdej jeździe opłukuje z pyłu i rzadziej błota rower zraszaczam ogrodowym i raczej syfu nie mieliłem - co najwyżej kilka razy było słychać, że już suchy. Zamówiłem inny przymiar, bo nie wiem czy obecnego kiedyś nie wygiąłem trochę i 3 różne łańcuchy na testy nx gx i kmc. Chcę je woskować i przerzucać co 200/300 km - pytanie czy już kasety nie musiałbym wymienić jak chce 3 łańcuchy na niej zajechać. Załączam zdjęcia. Może ktoś będzie z nich w stanie ocenić czy jeszcze się nada reszta napędu. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 21 Marca Mod Team Udostępnij Napisano 21 Marca Nie wygląda źle. Ja bym próbował. Akurat w moim mniemaniu napędy Eagle są trwałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca 7 godzin temu, HatefulEvil napisał: Panowie, bo ostatnio się dowiedziałem, że napędy 1x12 (mam nx'a) do najtrwalszych nie należą. Łańcuch chyba mi się ostro wyciągnął, że już 1% wchodzi - przebieg jakos 2k km Życzę powodzenia we współpracy nowego łańcucha z najmniejszymi zębatkami kasety, gdzie już są wyraźne zadziory. Macie te swoje "trwałe" napędy 1x z mikroblacikami 30 z (a niech tam będzie i 34 z) mielone po asfalcie na najmniejszych koronkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca Kaseta spoko, jeszcze popracuje, ale łańcuch @HatefulEvil to grubo przeciągnąłeś, widać to na przednim blacie jak wygniecione są wierzchołki zębów. Pomyśl o nowym. Następnym razem gdy zobaczysz, że łańcuch "wisi" na wierzchołkach zębów a we wrębach na dole prześwituje światło, to to jest najlepszy sygnał jak bardzo jest wyciągnięty, przymiar jest niepotrzebny. A w rzeczy samej najlepiej mierzyć długą suwmiarką przez "n" ogniw a potem rachunek na procentach😉. To metody techników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca (edytowane) Kaseta spoko, jeszcze popracuje. Ale już chyba tylko ze starym łańcuchem, do całkowitego unicestwienia całego napędu za prawie 1000 zł. Co za szajs ten Eagle! Edytowane 21 Marca przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HatefulEvil Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca 5 godzin temu, marvelo napisał: Życzę powodzenia we współpracy nowego łańcucha z najmniejszymi zębatkami kasety, gdzie już są wyraźne zadziory. Macie te swoje "trwałe" napędy 1x z mikroblacikami 30 z (a niech tam będzie i 34 z) mielone po asfalcie na najmniejszych koronkach. A jakbym zmienił 3 ostatnie koronki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca (edytowane) @HatefulEvil piszesz: A jakbym zmienił 3 ostatnie koronki? Przecież 2 ostatnie są w b.dobrym stanie. Przy okazji zrobię zdjęcie zużytej zębatki kasety, a jeszcze jeździła ze starym łańcuchem. Z grubsza wygląda to tak jak twój blat przedni: starte szpiczaste zęby. @HatefulEvil przestań się martwić na zapas, załóż nowy łańcuch i w trasę. Gdy będzie hałasował to wtedy działaj: albo wymień wszystko na nowe, albo dożynaj na starym łańcuchu. Ja ciągle jestem zdania, że naprawdę zużyty jest blat przedni, a ten stary łańcuch do wywalenia. Edytowane 21 Marca przez Turysta05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca W dniu 31.01.2024 o 11:31, TheJW napisał: Jak myślicie, przelata jeszcze ten sezon? Teraz tylko wd40 pryskaj i rozmaczaj ten smar co jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca 😄😂🤣 @Electronite ale masz oko👍. Już nie muszę robić zdjęć😉. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba82 Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca W dniu 20.03.2024 o 08:24, Lezia napisał: Ja bym zostawił i zrobił próbę. Jest możliwe, że blat przyjmie nowy łańcuch. Kaseta jest nowa? Kaseta i łańcuch nowe, a na dwóch najmniejszych zębatkach i na dużej z przodu, czuć na pedałach takie jakby chrobotanie, sam napęd nie wydaje niepokojących odgłosów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 23 Marca Udostępnij Napisano 23 Marca (edytowane) W dniu 21.03.2024 o 23:27, Turysta05 napisał: A jakbym zmienił 3 ostatnie koronki? Przecież 2 ostatnie są w b.dobrym stanie. Przy okazji zrobię zdjęcie zużytej zębatki kasety, a jeszcze jeździła ze starym łańcuchem. Ten napęd też do końca działał bez problemu na starym łańcuchu, choć niektóre zębatki już wyglądają jak zęby rekina (kaseta Suntour nawet nowa ma je nieco ostrzejsze niż Shimano). Po założeniu nowej kasety i łańcucha mały blat korby (42 zęby) bez problemów dogaduje się z nowym łańcuchem. Ale czym innym jest możliwość przenoszenia napędu przez nawet bardzo zużyte zęby i dopasowany, stary łańcuch, a czym innym nawet niewielkie zadziory na najmniejszych zębatkach, które już uniemożliwią współpracę z nowym łańcuchem. Dla zębatek przednich, zwłaszcza powyżej 38-40 zębów, tolerancja na akceptację nowego łańcucha jest bardzo duża, nawet gdy zęby są już wyraźnie zaostrzone lub wręcz ich prawie nie ma. Dlatego jeśli chce się jeździć na kilku łańcuchach zamiennie, lepiej ten nowy założyć za wcześnie niż za późno. Jak widać, napęd Eagle 1x12 z blatem 32 zęby i 2000 km na łańcuchu SRAM to za dużo. Nie wyobrażam sobie, by jakiś tani, ósemkowy KMC X8 zrobił po takim przebiegu już takie szkody w zębatkach jak ten SRAM (który pewnie kosztuje znacznie więcej). Przy rotacji łańcuchów w warunkach terenowych lepiej to robić co kilkaset kilometrów, choć w szosie zdarzało mi się dobijać do 2000 km przed założeniem nowego do kompletu i nie było problemu z przyjęciem się łańcucha. P.S. Te trzy najmniejsze zębatki kasety 12-ki są pewnie droższe niż cała moja kaseta 8-ka. Napęd 1x12? Nie, dziękuję. Kijem tego nie dotknę. Edytowane 23 Marca przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 23 Marca Udostępnij Napisano 23 Marca Nie kwestionuję zasadności napędów wielorzędowych, bo wygoda jest. Problem to kosmiczne ceny drenujące kieszenie rowerzystów którzy chcą z tego korzystać, i tak: kaseta 7 rzędowa kosztuje tyle co wolnobieg 7rz, a przecież wolnobieg ma sprzęgło zapadkowe i łożyska, a więc jest technologicznie droższy w wykonaniu, to kaseta już przedraża, ale to dopiero początek, startujemy od 50-60zł. Za każdą następną zębatkę w kasecie dopłacamy średnio 50zł (i więcej) aż w końcu dochodzi do ceny kasety 12rz ~500zł a nawet powyżej 1ooo zł. Czy wrócą dobre, dawne ceny? Wygląda, że jednak tak, bo Chińczyki zauważyli trend rynku i tłuką te zębatki na precyzyjnych prasach, obróbka plastyczna, najtańsza i najlepsza (struktura materiału). Kiedyś to była domena Japończyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki11 Napisano 26 Marca Udostępnij Napisano 26 Marca Prośba o ocenę stanu kasety Shimano CS-HG41 8 aw: Prośba o ocenę stanu przednich blatów Shimano: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niebieskiczerwony Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Bardzo dobry stan kasety i blatów. Próbowałbym z nowym łańcuchem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki11 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Tak właśnie zrobiłem, dotarł nowy Shimano CS HG-71, to chyba odpowiedni łańcuch do grupy Deore LX/Alivio. Dziękuję za ocenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niebieskiczerwony Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Nie wypowiem się, czy to odpowiedni łańcuch. Słyszałem, że łańcuchy Shimano są drogie względem oferowanej trwałości. Ja używam do swojego 8-rzędowego napędu łańcuchów Wippermann Connex i nigdy takiego łańcucha nie zerwałem w przeciwieństwie do Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki11 Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mattpl Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia (edytowane) Hej zerknie ktoś na kasetę 105r7000 jakieś 15000km, 6 łańcuchów. Na 2/3 koronkach zauważyłem takie dziwne szpile, zastanawiam się czy tak ma być czy jednak zmiana. Nic nie skacze, stosuję wosk. Druga kaseta na trenażerze widzę że ma podobne zęby ale trenażer z kasetą zakupiony używany więc ciężko mi stwierdzić czy od początku tak to wygląda czy może też już zajechane https://r2.easyimg.io/rjplc464h/img_20240424_200342.jpg Edytowane 24 Kwietnia przez mattpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Zdjęcie słabe, najlepiej sam ocenisz gdy w sklepie obejrzysz nową. Zwróć uwagę, że niektóre zęby są zukosowane na szpic, niektóre sfrezowane na grubości (są cieńsze), to specjalnie aby lepiej przerzucało łańcuch. Jeśli nowy łańcuch układa się bez luzów to można jechać dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mattpl Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia (edytowane) No właśnie te w szpic po ok. 2 na koronkę mnie zaniepokoiły+ to że nie są na wszystkich koronkach Inne zdjęcia https://ibb.co/6Zb4K4s https://ibb.co/zNmkPrH https://ibb.co/qFfNJTB https://ibb.co/3kCqjRn https://ibb.co/6Zb4K4s Edytowane 24 Kwietnia przez mattpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kantaro Napisano 30 Kwietnia Udostępnij Napisano 30 Kwietnia Rower kupiony maj 2018 i do tej pory użytkowany głownie latem: szosówka plus ostatnio niewymagająca jazda po lesie. Zastanawiałem się czy po tylu latach nie odświeżyć sprzętu. Zamierzałem kupić 2 łańcuchy (130zł), a może nawet od razu korbę (FC-M371 - 150zł) i kasetę (CS-HG400 - 60zł) tylko zanim to zrobię chciałbym zapytać czy ma to na chwile obecną sens? Może kupić tylko dwa łańcuchy i jeździć dalej, a może dojechać na tym łańcuchu jeszcze ten sezon i dopiero jak miarka 0.75 zacznie wpadać na całości wymienić łańcuch? jak oceniacie zużycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.