Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nikt, nic?

Przeskoki występują na 7, 8 i 9 biegu, więc w sumie pewnie wynikają ze zużycia kasety, bo na tych biegach najczęściej jeżdżę.

Planuję wymienić na pewno kasetę i łańcuch, jednak nie wiem czy nie powinienem też korby lub samych zębatek na korbie, a przynajmniej tej środkowej.

 

Napisano

Jak dla mnie wygląda zdrowo. Losowe przeskoki mogą być spowodowane np. przez kiepską spinkę. Jeśli jest skuty pinem, to też warto się przyjrzeć. Możesz też sprawdzić zakres dolny i ponownie wyregulować przerzutkę - na pewno nie zaszkodzi.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@marveloTeraz to mnie zastrzeliłeś. Jutro zejdę do piwnicy i sprawdzę spinkę. Byłem przekonany, że widziałem tam Shimano, ale może wymyślam. Kolejny powód, żeby wymienić ten napęd i w końcu wiedzieć co tam jest i jaki ma przebieg. 

Edytowane przez Donayo
Napisano (edytowane)

Na ostatnim zdjęciu faktycznie widać spinkę (na samym dole), taką typu "KMC Missing Link", ale Shimano do 9-ek takich nie robiło. Więc jeśli jest na niej napis Shimano, to może jest to spinka do węższego łańcucha (11-rz?) i jest za ciasna?

Spinka łańcucha Shimano Quick-Link SM-CN900 11 speed (bikestacja.pl)

P.S.

Na czwartym zdjęciu (prawy dolny róg) widać chyba napis KMC na spince. Więc być może jest to spinka właściwa dla łańcucha (KMC na pewno ma spinka na 9-rz), ale może być tak, że ktoś założył nową spinkę do mocno zużytego już łańcucha i w tym miejscu zmienia się podziałka łańcucha, powodując przeskakiwanie na niektórych zębatkach.  

Edytowane przez marvelo
Napisano

Jesteś śledczym? :D

Spinka rzeczywiście KMC.

Co więc najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Wymienić sam łańcuch ze spinką i sprawdzić czy się przyjmie na kasecie?

Czy środkowy blat na korbie nie jest mocno zajechany? Mam wrażenie, że widzę tak "zęby rekina". A jeśli jest, wymieniać tylko jego czy od razu całość?

Napisano

Zacząłbym właśnie od wymiany samego łańcucha. Ta kaseta nie wygląda źle, choć jakieś niewielkie zadziory widać na niektórych zębatkach.

Jak się nie przyjmie, to nowa kaseta, choć tą starą szkoda wyrzucać i moim zdaniem z pewnością z jakimś łańcuchem (może nie nowym, a trochę zużytym) powinna chodzić jeszcze długo bez problemu.

Jeśli będzie skakać na korbie to na 99% nie na blacie i nie na najmniejszej, bo blat z racji dużych rozmiarów może być już mocno zjechany a i tak przyjmuje nowy łańcuch, a najmniejsza wygląda tutaj jak nowa. 


 

  • +1 pomógł 1
Napisano

@marveloDziękuję. Kupię więc łańcuch i zobaczę jak będzie. Kaseta zostanie, jeśli łańcuch się przyjmie, a jeśli nie to ją wymienię, bo jednak te przeskoki są dość irytujące i niebezpieczne na najczęściej używanych zębatkach. Starą może zostawię na jakieś zimowe wypady czy do innego roweru, zobaczę.

Z przodu rzeczywiście, środkowa zębatka używana najczęściej, największą czasami, najmniejsza prawie wcale, stąd jej nowy wygląd.

Napisano (edytowane)

Co myślicie? Korba pracowała trochę ze zużytym łańcuchem. Zmieniam naped i wymieniam kasetę i przerzutkę tył (no i łańcuch oczywiście) i zastanawiam się na blatami.

20240211_144953.jpg

20240211_150349.jpg

20240211_150341.jpg

Edytowane przez motobecane_
Napisano

Wywal te blaty jak najprędzej, tylko poproszę do mojego śmietnika (adres na priv) ;-). 

A tak na poważnie, to nic im nie jest i spokojnie możesz zakładać nowy łańcuch. 

  • Haha 1
Napisano

Widać , że dużo po płaskim  . Dla mnie może być. Zresztą zawsze można wymienić najmniejsze i dojeżdżać dalej kasetę. Zwłaszcza ,że" góra " w bardzo dobrym stanie.

  • +1 pomógł 1
Napisano

hej, u mnie korba + kaseta z trenażera, kasetę z "koła" pokażę jak zejdę do garażu:)

korba ma za sobą już ponad 14 tys. km - głównie duży blat - wielkopolska.

a kaseta trenażerowa ma za sobą 6 tys. km :)

IMG_7590.jpeg

IMG_7591.jpeg

IMG_7593.jpeg

IMG_7594.jpeg

Napisano

Łańcuch przeskakuje od czasu do czasu na dwóch najmniejszych zębatkach. Koronki są zużyte? Czy w tym przypadku raczej przerzutka jest winna albo wyciągnięty łańcuch?

Dodatkowe pytanie, przerzutka Shimano Acera, jest w niej regulacja "śrubą B" niby odległości przerzutki od największej koronki, tylko że ta regulacja działa jakoś inaczej niż w droższych przerzutkach, kręcąc tą śrubą przesowa się tylko ten metalowy srebrny pierścień między korpusem przerzutki a hakiem przerzutki a przerzutka dalej tak samo wychylona, jak to powinno działać?

Rudra_20240224_131222_lmc_8.4.jpg

Napisano

Już raz pytałem i ocena była, że spoko, ale mam problem. nowy łańcuch mocno hałasuje właśnie na blatach korby i czuć na pedałach wibracje. Łańcuch, kaseta, przerzutka są nowe. Blaty wyglądają tak, jak na zdjęciu. Dotrze się to, czy łańcuch się znisczy i tyle z tego będzie? 

20240301_131631.jpg

20240301_131359.jpg

Napisano

Zawsze łańcuch się "dociera" , poczekaj tak ok 50-100km - jeśli po tym czasie dalej będzie nienormalnie głośny to zębatki są do wymiany.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...