Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wpadła mi w ręce przypadkowo kaseta M7000 11-42. Brakuje 11T, ale najbardziej mi zależy na pałąku. Na moje nieznające się oko chyba wygląda OK? Jednak jak inne zębatki nadają się inne do użytku, to będzie super. Będę wdzięczny za pomoc z oceną :)

IMG_20220224_213236.jpg

IMG_20220224_213210.jpg

IMG_20220224_213159.jpg

Napisano

Kaseta wygląda jakby była poskładana z dwóch oddzielnych kaset, w środkowej części jest widoczne zużycie. Jak dla mnie cała kaseta wygląda bardzo dobrze szczególnie to co jest na pająku, mam dwie M7000 o różnych przebiegach, jedną mam która już dawno przebiła wartość przebiegu 15 tyś. kilometrów i nadal przyjmuje nowe łańcuchy, druga jest nowsza i ma najechane ledwie 2 tyś. kilometrów. Moim zdaniem jest to jeden z lepszych produktów od Shimano.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dzięki. Zastanawiałem się czy nie wykorzystać tej kasety jako dawcy dla obecnie wykorzystywanej kasety, jeśli chodzi o 6 największych zębatek. Jeśli jednak cała wygląda ok, to też bym wykorzystał :) Tylko zastanawiam się czy jako dawcę, czy dokupić 11T.

Napisano

Ten kto eksploatował tą kasetę, źle dobrał przełożenia (prawdopodobnie za mała ilość zębów w korbie). Góra kasety (pająk) praktyczne nówka, natomiast reszta zębatek posiada już wyraźne ślady zużycia. Proponuję, przed założeniem (jak jeszcze masz rozebraną kasetę) spiłuj zadziory widoczne na zębach (powinna się poprawić kultura zmiany przełożeń).

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dzięki. 

Tak sobie myślę by wziąć ostatnie 6 zębatek i dołożyć 5 najmniejszych nowych. Chyba w zapasie mam kilka, a resztę bym dokupił. Wtedy wyszła by małym kosztem prawie nowa kaseta. 

Obecnie jeżdżę na takiej samej M7000 i nie wiem, czy wykorzystać tę kasetę ze zdjęcia jako dawcę- wymieniać na bieżąco zębatki zurzyte? Czy dobić obecną kastę, a z tej złożyć nową na przyszłość? :)

Napisano

Jeżeli masz nowe łańcuchy to z dwóch kaset zrób jedną "nową" - jeśli łańcuch/chy maja już jakiś przebieg to dojedź obecna kasetę.

  • +1 pomógł 1
Napisano
2 godziny temu, Lezia napisał:

Góra kasety (pająk) praktyczne nówka, natomiast reszta zębatek posiada już wyraźne ślady zużycia.

To góral jeżdżony po mieście, zresztą jak 90% górali.

Na miasto wykorzystuję 32x11-28/ wystarczy

Napisano
5 godzin temu, Lezia napisał:

Jeżeli masz nowe łańcuchy to z dwóch kaset zrób jedną "nową" - jeśli łańcuch/chy maja już jakiś przebieg to dojedź obecna kasetę.

Jeżdżę na dwa łańcuchy, które już trochę mają w ogniwach. Chyba wezmę z tej kasety 6 największych zębatek, mam 17T i 19T w zapasie i dokupię 11, 13 i 15 - będzie nowa kaseta :) na przyszłość. 

  • Mod Team
Napisano

Mój łańcuch to złom, niestety przespałem moment jego wymiany i zeżarł mi kasetę. Kupiłem używany łańcuch (3000 km) myśląc, że może się to jakoś przyjmie. Niestety dół kasety nie chce współpracować z nowym-używanym łańcuchem. W teorii mógłbym jeździć na tym zestawie co mam aż do zajechania, ale boje się dalej używać tego łańcucha, bo już raz pod obciążeniem mi się zerwał.

Wymyśliłem sobie kupno używanej kasety w lepszym stanie. Trafilem na taką ultegrę:

https://www.olx.pl/d/oferta/kaseta-shimano-ultegra-cs-r8000-11-30-CID767-IDNvGww.html

Która wygląda nieźle, oprócz dwóch nadłamanych zębów i jest w cenie też nie najgorszej. Mam przeczucie, że mój nowy-używany łańcuch może się na niej przyjąć. Mam tylko obawy co do tych dwóch ostatnich koronek, czy nie będzie na nich jakiś trzasków. Co myślicie? Nigdy nie miałem takiego uszkodzenia na kasecie.

 

Napisano
W dniu 25.02.2022 o 15:10, Pixon napisał:

Nigdy nie miałem takiego uszkodzenia na kasecie.

Miałem podobne uszkodzenie (ale zaznaczam w MTB) też na koronkach z małą ilością zębów, przy każdej zmianie przełożenia czuć było, że inaczej łańcuch wskakuje na zębatkę. Jak już wszedł to jechało się normalnie. Ale..... zawsze z tyłu głowy miałem myśl, że jak depnę to coś się stanie. Dla spokoju psychiki wymieniłem kasetę bo nie potrafiłem tak jeździć.

Zwróć uwagę , że uszkodzone zęby są na małych koronkach (uszkodzenia powstały prawdopodobnie z powodu złej techniki zmiany biegów, pod obciążeniem).

  • Mod Team
Napisano

Pojawił mi się inny pomysł. Podmienię te ostatnie zębatki ze swojej obecnej 105. Ja na tych zębatkach praktycznie nie jeżdżę.

Napisano

Cs-hg500-10

Dostałem jakiś czas temu przy zakupach innych części. Nadaje się do czegoś czy raczej już kończy żywot? Z tego co widzę to większość biegów poza najczęściej używanymi jest ok. 

20220228_155853_Easy-Resize.com.jpg

20220228_155841_Easy-Resize.com.jpg

20220228_155900_Easy-Resize.com.jpg

20220228_155933_Easy-Resize.com.jpg

Napisano

Kaseta już "trochę" przejechała. W takich przypadkach doradzam, że nic nie szkodzi spróbować założyć kasetę, trochę pojeździć (50-100km)  być może łańcuch się ułoży. Jeśli nie - sprawa jasna.

Napisano (edytowane)

Panowie kupiłem retro mtb. Wyczyściłem napęd, oceńcie proszę czy kwalifikuje się do wymiany. 

Łańcuch poszedł do kosza, wyciągnięty. 

 

 

20220305_092227 (Kopiowanie).jpg

20220305_092247 (Kopiowanie).jpg

20220305_092256 (Kopiowanie).jpg

20220305_110721 (Kopiowanie).jpg

20220305_110732 (Kopiowanie).jpg

20220305_110734 (Kopiowanie).jpg

20220305_110737 (Kopiowanie).jpg

Edytowane przez medik
Napisano

Kaseta powinna przyjąć nowy łańcuch (na pewno warto spróbować) - spiłuj lekko zadziory widoczne na zębach.

Natomiast zębatki z korby - raczej kiepsko wyglądają.

Napisano

Tak samo myślałem, żeby dać kasecie szansę. 

A z korbą będzie kłopot, to STX, nie ma szans żeby znaleźć nowe blaty.

Napisano
W dniu 25.02.2022 o 13:20, vincek napisał:

Jeżdżę na dwa łańcuchy, które już trochę mają w ogniwach. Chyba wezmę z tej kasety 6 największych zębatek, mam 17T i 19T w zapasie i dokupię 11, 13 i 15 - będzie nowa kaseta :) na przyszłość. 

Chciałbym podpytać, czy takie rozwiązanie będzie ok? Czy te dokupowanie odpuścić? 

Napisano

Proszę o ocenę kasety. Swego czasu pisałem o problemach z regulacją Deore M5100 i problem się obecnie nasila przy zmianie przełożeń: podskakiwanie łańcucha na wyższych biegach a na niższych znowu problem z nabraniem łańcucha przy zmianie przełożenia. 

Na przeglądzie gwarancyjnym był minimalnie prostowany hak, ale nic to nie pomogło. Łańcuch nowy. Stary miał między 0.5-0.75% wydłużenia. 

Czy winna temu kaseta? Przebieg ~2 tys. km. 

IMG_20220305_202500-01-01.jpeg

IMG_20220305_201953-03.jpeg

IMG_20220305_202456-01-01.jpeg

Napisano

@Wolny_sprinterStan kasety nie jest jeszcze tak tragiczny żeby miał powodować problemy z zmianą przełożeń. Jeśli założyłeś nowy łańcuch musisz mu dać trochę czasu żeby się ułożył (w zależności jak jeździsz 100-150km).  

Jak miałeś jeszcze stary łańcuch to podczas jazdy przeskoczył Ci łańcuch (jak mocniej nacisnąłeś na pedały) ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...