Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć 🙂

Mam rower MTB z 98 roku, pełna grupa Alivio. Przez te wszystkie lata 3-krotnie wymieniałem łańcuch w komplecie z kasetą, ale stara korba jakoś dawała radę z tym nowym zestawem. Tym razem jednak, przy 4-tej wymianie muszę zmienić też korbę. Korba ma oznaczenie FC-MC16 i nie ma nawet sensu wstawiać jej zdjęć - zęby na środkowym blacie jak w pile do drewna, łańcuch przeskakuje tylko mocniej nadepnę. Chciałbym wymienić korbę na coś z epoki, najlepiej taką samą. Zależy mi na kolorystyce srebrna tarcza + korby srebrne/chrom, bo rower jest cały w chromie lub polerowanej stali/aluminium i przyciąga uwagę, czarna korba będzie wyglądać koszmarnie. Znalazłem na olx ogłoszenie sprzedarzy takiej właśnie korby. Sprzedawca mylnie napisał, że to Altus:

UŻYWANA: https://www.olx.pl/d/oferta/korba-shimano-altus-CID767-IDJUQSZ.html

Moje pytanie brzmi, czy ta korba przyjmie nowy łańcuch? Sprzedawca zapytany o to stwierdził cytuję "Wątpię". Nie chcę kupować złomu... jest na pewno o niebo lepsza niż moja. Porównywałem wzrokowo stan konkretnych zębów z nową nieużywaną korbą i nie widzę jakiegoś strasznego zużycia ale jestem laikiem, dla mnie ząb to ząb ma być gruby 😉 Nowa korba do porównania w archiwalnym ogłoszeniu poniżej, dość specyficzny kształt zębów i zróżnicowanie ich wysokości może być mylone ze zużyciem:

NOWA: https://archiwum.allegro.pl/oferta/korba-shimano-alivio-retro-fc-mc16-i7544433750.html

Nie oczekuję jakiejś super jakości pracy napędu, nie mam zamiaru pedałować nie wiadomo jak mocno bo mam kolana zniszczone. Chciałbym po prostu móc korzystać ze środkowego blatu na lekkich podjazdach bez przesoków łańcucha, bo teraz muszę zrzucać na mały blat i wyprzedzają mnie nawet dzieci.

 

Edytowane przez roweroscar
Napisano (edytowane)

Cześć. Mam dwa stare rowery (rok produkcji ok. 1997) MTB na podobnym osprzęcie (oba 3x6). Chciałbym wykorzystać lepsze komponenty i z dwóch rowerów złożyć jeden. Proszę o opinię które komponenty są mniej zużyte. Czy jest szansa, że przyjmą nowy łańcuch?
Sorry, za koszmarnie ufajdane napędy - nie miałem pod ręką nic do czyszczenia, jedynie przetarłem trochę szmatką i benzyną.

Wstawiam linki do galerii, w których są zdjęcia korb i wolnobiegów danego roweru:

1. Czerwony:
Czerwony - Dysk Google

2. Czarny:
Czarny - Dysk Google

Edytowane przez errow
Napisano
3 godziny temu, Lezia napisał:

W mojej opinii nie ma sensu wydawać kasy na tylko trochę lepszy "złom". Kup nową korbę - nie kosztuje majątku.

Dzięki za radę, ale nie o to pytałem - tylko czy korba z ogłoszenia ma szansę pracować z nowym łańcuchem...

Najchętniej bym tak zrobił jak napisałeś, ale nowe napędy pod 7 rzędowy łańcuch na kwadrat są niemal wszystkie czarne - niemal, bo można znaleźć jakąś paskudną nitowaną chińszczyznę.

 

Napisano
48 minut temu, roweroscar napisał:

Dzięki za radę, ale nie o to pytałem - tylko czy korba z ogłoszenia ma szansę pracować z nowym łańcuchem.

Korba swoje już przeleciała, niestety pewności nie będziesz mieć nigdy czy się ułoży. 30zł nie majątek możesz spróbować ( jest szansa, że środkowa i mała zębatka przyjmie łańcuch).

Jednak proponuję cały czas kupno nowej korby.

Napisano

To raczej tylko złudzenie. Ramiona korb wyższej klasy, kute z dobrych stopów aluminium, mogą być nieco cieńsze i zwykle nie wystają aż tyle poza otwór osi pedału, co te tańsze. Nie spotkałem się z sytuacją, by przy poprawnie dobranej osi suportu ramię uderzało o ramę. Może przy jakichś bardzo nietypowych ramach, albo przy korbach 180 mm (są takie?). Ta Sugino ma 175 mm, a ile ma Twoja obecna?

Z nowych w srebrnym kolorze (choć duża zębatka czarna) mogę polecić portugalską Mirandę.

https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-trzyrzedowy-3-42-34-24-170-mm-10711210648 

Napisano

Obecna ma 170mm.

Wiem, że to chyba niewłaściwy topic na to pytanie, ale czy korba z napędu 9-rzędowego i łańcuch z napędu 9-rz będą działać z 7-rzędową kasetą HG i przerzutką 7-biegową? 

Napisano

Da sie tak jezdzic... Ja mam stary naped 3*9 wrzucony do jeszcze starszego roweru 3*7...tylko ze uzywam go na dojazdy do pracy, na zakupy...ogolnie to jezdzic sie da, ale licz sie z tym, ze czesc biegow nie bedzie działać, czasem przeskoczy lancuch itd.

Napisano

Jak oceniacie stan tej kasety? Czy jest sens brać używaną, jeśli ma być połączona z nową korbą, przerzutką i nowym łańcuchem KMC?

Ceny nowych kaset są teraz kosmiczne, a ta jest 3x tańsza, ale trochę się obawiam używanej. Czy może jednak dopłacić 100 zł i kupić nową?

image 01.jpg

image 02.jpg

Napisano (edytowane)

Jak wyzej. Powinno chodzic, ale u mnie np na 5 koronce, akurat niewymienialnej osobno czasem lancuch sobie przeskoczy...az sie prawdopodobnie wszystko dopasuje. Tu jakies male zadziory na 4 i 5 koronce sa..ale bez tragedii. Ogolnie co nowe to nowe ;)

Edytowane przez neverBF
Napisano

Ok dzięki za rzucenie okiem :) Jasne, gwarancji nie ma, że wszystko będzie hulać. No cóż, zastanowię się i najwyżej dla spokoju ducha dopłacę do nowej, skoro reszta napędu też ma być nowa.

Napisano
W dniu 10.05.2021 o 12:07, tomaszzzz napisał:

Cześć wszystkim, tym postem chciałem się przywitać ze wszystkimi na forum i przy okazji poprosić o o ocenę stanu pająka cannondale. Mocno ujechany? Jest sens się ładować w zakup?

Reszta zdjęć na dysku:

https://drive.google...ZLD?usp=sharing

4.png

Wrócę jeszcze do tych zębatek Cannondale.

https://drive.google...ZLD?usp=sharing

Założyłem je na korbę. Blat działa bez zarzutu, problem pojawia się na małej zębatce:

https://drive.google...iew?usp=sharing

W momencie schodzenia łańcucha z zębatki, ta próbuje go ciągnąć jeszcze w górę i pojawia się zgrzyt.

Da się jeździć nic nie przeskakuje, ale hałas jaki wydaje rower na podjeździe jest mało ekskluzywny...

Na stojaku, przy regulacji tego nie słychać, ale po wpięciu w pedały albo pod mocnym naciskiem ręki już tak.

Jeżdżę na trzy łańcuchy, ten ma przejechane może z 400 km, przymiar pokazuje zdecydowanie mniej niż 0,5 % wciągnięcia.

Same zębatki na moje oko wyglądają ok, mała jest w lepszym stanie niż duża, nie czuć żadnych zadziorów.

Czy problemem ewidentnie jest stan zębatki, czy coś jeszcze może tu wchodzić w grę?

Napisano

Witam, czy kaseta nadaje się do wymiany ?

Po wymianie wyciągniętego łańcucha na nowy przeskakuje. Myślałem że to:

suport - przełożyłem na starą

kółka przerzutki

bębenek lub piasta

Ale nic z tych rzeczy, przerzutka dobrze wyregulowana. 

img_20210610_215635294_optimized.jpg

img_20210610_215835469_optimized.jpg

img_20210610_215802486_optimized.jpg

img_20210610_215911316_optimized.jpg

Napisano

Cześć, Forum, to jest mój pierwszy post tutaj i od razu z prośbą o ocenę napędu.
Napęd widoczny na zdjęciach: link został zdjęty z roweru po tym, gdy łańcuch    
zużył się na tyle, że nie było praktycznie możliwości jazdy, a wcześniej        
zakładany nowy łańcuch przeskakiwał bardziej niż ten zużyty. Możliwe, że ten    
wcześniejszy łańcuch był nieodpowiedni, stąd proszę o ocenę napędu. Informacja  
przyda się, gdyż kaseta została zakupiona w 2020 X za 40zł, obecnie kosztuje    
125zł: link . iwcn

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...