Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wymieniam korbę, suport,  i łańcuch. Nie wiem czy ruszać też kasetę ( Hg-31-8l), wygląda ok, ale prawie wszystkie koronki mają ok 1-2mm luzu. Czy to normalne? 

  • Mod Team
Napisano

Zębatki kasety nie mają prawa się ruszać względem siebie. Powodem jest zwykle źle dokręcenie kasety.

Z drugiej strony jak wymieniasz korbę, suport i łańcuch to aż szkoda zostawić starą kasetę.

Napisano

Czyli na pewno, muszę je dokręcić. Chociaż wczoraj próbowałem, ale chyba mam g...ny klucz z kompletu za 40zł.  Jakbyście mogli jeszcze ocenić ich stan czy wystarczy dokręcić tylko dokręcić czy raczej już wymienić?

DSC_1644 3.jpg

DSC_1647 2.jpg

Napisano

Dlatego, chciałem ją zostawić, ale luzy wydawały mi się niedopuszczalne. Poza tym kręci się "ładnie" i cicho 😉. Kupię porządną nasadkę i spróbuję dokręcić. Możecie polecić jakieś konkretne klucze?

Napisano

To kaseta ze starego Peugeota, którego też chcę "odświeżyć" nie znalazłem informacji o modelu kasety. Możecie ocenić jej stan, mi wydaje się ok, poza kilkoma zadziorkami do ew. zeszlifowania. Ale głównie chodzi o to, że: chodzi  głośno ("metaliczny terkot") w porównaniu do mojej starej HG31, ale płynnie, oraz przy obrocie, bardzo delikatnie pociąga ośkę, minimalnie ale jednak. Pytanie czy powinienem wymienić całą piastę, czy może tylko bębenek? Bo nie wiem co odpowiada, za ten opór? łożysko, siła skręcenia osi piasty?

DSC_1653 1.jpg

DSC_1655 1.jpg

2 minuty temu, Marco06 napisał:

To kaseta ze starego Peugeota, którego też chcę "odświeżyć" nie znalazłem informacji o modelu kasety. Możecie ocenić jej stan, mi wydaje się ok, poza kilkoma zadziorkami do ew. zeszlifowania. Ale głównie chodzi o to, że: chodzi  głośno ("metaliczny terkot") w porównaniu do mojej starej HG31, ale płynnie, oraz przy obrocie, bardzo delikatnie pociąga ośkę, minimalnie ale jednak. Pytanie czy powinienem wymienić całą piastę, czy może tylko bębenek? Bo nie wiem co odpowiada, za ten opór? łożysko, siła skręcenia osi piasty?

DSC_1653 1.jpg

DSC_1655 1.jpg

Zapomniałem dodać, ze piasta to : Shimano FH-RM40-8

  • Mod Team
Napisano

Kaseta w miarę, natomiast co do "pociągania ośki" to kwestia serwisu piasty/bębenka. Podstawa to smar w odpowiednich miejscach i poprawne skręcenie piasty. Kaseta nie ma tu nic do rzeczy.

Napisano

Czyli nie "kombinować" z wymianą bębenka? Przeczyścić i porządnie (odpowiedni moment) skręcić? Domyślam się, że nie oś nie powinna mieć żadnego luzu? A jeśli chodzi o głośność? nie przejmować się tym? Może ten typ tak ma?😉

  • Mod Team
Napisano

Jeden bębenek jest cichy a drugi głośny. Zależy od typu i konstrukcji, a także ilości zastosowanego smaru. Wymiana bębenka to ostateczność. Najpierw serwis, bo niby jaki byłby cel jego wymiany jak nawet nie wiesz co jest powodem przytrzymywania ośki.

Napisano

Odkręciłem kasetę i jest luz (przód tył) tzn. koronki mają dużo luzu na bębenku. Myślę, że dokręcenie niewiele pomoże, chyba, że tak ma być?  Dwie najmniejsze zeszły oddzielnie a reszta jest spięta "bolcami" i ma dużo luzu (można je przesuwać względem siebie 1-2mm)

Napisano

Wygląda , że jak dojedziesz kasetę to dwie najbardziej używane zębatki będą też do wymiany.

Myślę , że jak już będzie nowa kaseta i łańcuch najlepiej będzie wszystko wymienić.

Proponuję wtedy też dodać drugi łańcuch, żeby jeździć na dwa łańcuchy.

  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 25.04.2021 o 12:30, bogus92 napisał:

Kaseta nie wygląda źle.

Pamiętaj, że kaseta powinna być dokręcona momentem 40 Nm, nie więcej i raczej nie mniej, albo niewiele mniej.

Witam, niestety kaseta nie przyjęła nowego łańcucha. Przeskakuje prawie na wszystkich biegach i to przy nie dużym nacisku na pedały. Zamówiłem hg51.

Napisano

@Marco06 W większości przypadków właśnie tak się dzieje, zawsze niby warto spróbować, ale zazwyczaj kończy się to i tak na wymianie kasety jak i łańcucha... W moim przypadku oczywiście się tak najczęściej kończył, może miałem pecha :d

 

Napisano

Siema.

Możecie ocenić stan tej kasety? Czy jest bardzo zużyta?

I pytanie 2. Czy do tej kasety będą pasowały zębatki od m771?

20210510_205142.jpg

Napisano (edytowane)
W dniu 29.03.2021 o 21:14, neverBF napisał:

 

IMG-20210329-WA0012.jpg

 

Wracam do tej korby, 32t zakupiona "prawie nowa" ma podobnie "szerokie" dolki miedzy pletwami. Czy to znaczy, ze jednak moj blat byl ok? Wstawiam porownanie ( na gorze nowa)

IMG-20210517-WA0014.jpg

Edytowane przez neverBF
Napisano

Uszanowanko, drodzy forumowicze :)

Mam BTWIN Rockrider ST520 z fabrycznym napędem od Srama: trzyrzędową korbę S2000 z tarczami 42/32/22 i ośmiorzędową kasetę PG820 z zakresem 11-32. Mój styl jazdy jest raczej spokojny i turystyczny - 90% po płaskim asfalcie, czasem jakiś szuter lub górki.

Czeka mnie wymiana łańcucha (tutaj wejdzie KMC X8.93), ale przy okazji sprawdziłem zębatki. O ile (na moje oko) tyle zębatki są w porządku, tak mam obawy co do przednich zębatek, szczególnie do zębatki środkowej. Czy ten zestaw jeszcze pojeździ?

Pozdrawiam serdecznie 😉

st520_tyl.jpg

st520_przod.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...