Marco06 Napisano 25 Kwietnia 2021 Napisano 25 Kwietnia 2021 Wymieniam korbę, suport, i łańcuch. Nie wiem czy ruszać też kasetę ( Hg-31-8l), wygląda ok, ale prawie wszystkie koronki mają ok 1-2mm luzu. Czy to normalne? Cytuj
Mod Team bogus Napisano 25 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2021 Zębatki kasety nie mają prawa się ruszać względem siebie. Powodem jest zwykle źle dokręcenie kasety. Z drugiej strony jak wymieniasz korbę, suport i łańcuch to aż szkoda zostawić starą kasetę. Cytuj
Marco06 Napisano 25 Kwietnia 2021 Napisano 25 Kwietnia 2021 Czyli na pewno, muszę je dokręcić. Chociaż wczoraj próbowałem, ale chyba mam g...ny klucz z kompletu za 40zł. Jakbyście mogli jeszcze ocenić ich stan czy wystarczy dokręcić tylko dokręcić czy raczej już wymienić? Cytuj
Mod Team bogus Napisano 25 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2021 Kaseta nie wygląda źle. Pamiętaj, że kaseta powinna być dokręcona momentem 40 Nm, nie więcej i raczej nie mniej, albo niewiele mniej. Cytuj
Marco06 Napisano 25 Kwietnia 2021 Napisano 25 Kwietnia 2021 Dlatego, chciałem ją zostawić, ale luzy wydawały mi się niedopuszczalne. Poza tym kręci się "ładnie" i cicho 😉. Kupię porządną nasadkę i spróbuję dokręcić. Możecie polecić jakieś konkretne klucze? Cytuj
Marco06 Napisano 25 Kwietnia 2021 Napisano 25 Kwietnia 2021 To kaseta ze starego Peugeota, którego też chcę "odświeżyć" nie znalazłem informacji o modelu kasety. Możecie ocenić jej stan, mi wydaje się ok, poza kilkoma zadziorkami do ew. zeszlifowania. Ale głównie chodzi o to, że: chodzi głośno ("metaliczny terkot") w porównaniu do mojej starej HG31, ale płynnie, oraz przy obrocie, bardzo delikatnie pociąga ośkę, minimalnie ale jednak. Pytanie czy powinienem wymienić całą piastę, czy może tylko bębenek? Bo nie wiem co odpowiada, za ten opór? łożysko, siła skręcenia osi piasty? 2 minuty temu, Marco06 napisał: To kaseta ze starego Peugeota, którego też chcę "odświeżyć" nie znalazłem informacji o modelu kasety. Możecie ocenić jej stan, mi wydaje się ok, poza kilkoma zadziorkami do ew. zeszlifowania. Ale głównie chodzi o to, że: chodzi głośno ("metaliczny terkot") w porównaniu do mojej starej HG31, ale płynnie, oraz przy obrocie, bardzo delikatnie pociąga ośkę, minimalnie ale jednak. Pytanie czy powinienem wymienić całą piastę, czy może tylko bębenek? Bo nie wiem co odpowiada, za ten opór? łożysko, siła skręcenia osi piasty? Zapomniałem dodać, ze piasta to : Shimano FH-RM40-8 Cytuj
Mod Team bogus Napisano 25 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2021 Kaseta w miarę, natomiast co do "pociągania ośki" to kwestia serwisu piasty/bębenka. Podstawa to smar w odpowiednich miejscach i poprawne skręcenie piasty. Kaseta nie ma tu nic do rzeczy. Cytuj
Marco06 Napisano 25 Kwietnia 2021 Napisano 25 Kwietnia 2021 Czyli nie "kombinować" z wymianą bębenka? Przeczyścić i porządnie (odpowiedni moment) skręcić? Domyślam się, że nie oś nie powinna mieć żadnego luzu? A jeśli chodzi o głośność? nie przejmować się tym? Może ten typ tak ma?😉 Cytuj
Mod Team bogus Napisano 25 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2021 Jeden bębenek jest cichy a drugi głośny. Zależy od typu i konstrukcji, a także ilości zastosowanego smaru. Wymiana bębenka to ostateczność. Najpierw serwis, bo niby jaki byłby cel jego wymiany jak nawet nie wiesz co jest powodem przytrzymywania ośki. Cytuj
Sansei6 Napisano 25 Kwietnia 2021 Napisano 25 Kwietnia 2021 U mnie kiedyś samo czyszczenie pomogło. Cytuj
Marco06 Napisano 25 Kwietnia 2021 Napisano 25 Kwietnia 2021 Odkręciłem kasetę i jest luz (przód tył) tzn. koronki mają dużo luzu na bębenku. Myślę, że dokręcenie niewiele pomoże, chyba, że tak ma być? Dwie najmniejsze zeszły oddzielnie a reszta jest spięta "bolcami" i ma dużo luzu (można je przesuwać względem siebie 1-2mm) Cytuj
Mod Team bogus Napisano 25 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2021 To normalne. Jak dokręcisz luz powinien zniknąć. Cytuj
Oleqq Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 (edytowane) Witam wszystkich, Czy moja kaseta mówi powoli do widzenia, czy jeszcze coś z niej będzie? https://www.dropbox.com/sh/250c9hh2yr3zxbu/AABIHR42x2vVMKQqTQEp24Kxa?dl=0 pozdrawiam Edytowane 26 Kwietnia 2021 przez Oleqq Cytuj
Lezia Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 Ja bym ją dojechał do końca, a potem do wymiany. Jak wygląda korba? Cytuj
MikeSkywalker Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 Mówi do widzenia Także zajeździć z obecnym łańcuchem i śmietnik. Cytuj
Oleqq Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 Tak zrobię, a jeśli możecie jeszcze doradzić na jaką wymienić? Szukać m771? Cytuj
Oleqq Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 34 minuty temu, Lezia napisał: Ja bym ją dojechał do końca, a potem do wymiany. Jak wygląda korba? Zdjęcia korby, wydaję mi się, że tu jest lepiej. https://www.dropbox.com/sh/250c9hh2yr3zxbu/AABIHR42x2vVMKQqTQEp24Kxa?dl=0 Cytuj
Lezia Napisano 27 Kwietnia 2021 Napisano 27 Kwietnia 2021 Wygląda , że jak dojedziesz kasetę to dwie najbardziej używane zębatki będą też do wymiany. Myślę , że jak już będzie nowa kaseta i łańcuch najlepiej będzie wszystko wymienić. Proponuję wtedy też dodać drugi łańcuch, żeby jeździć na dwa łańcuchy. Cytuj
Marco06 Napisano 5 Maja 2021 Napisano 5 Maja 2021 W dniu 25.04.2021 o 12:30, bogus92 napisał: Kaseta nie wygląda źle. Pamiętaj, że kaseta powinna być dokręcona momentem 40 Nm, nie więcej i raczej nie mniej, albo niewiele mniej. Witam, niestety kaseta nie przyjęła nowego łańcucha. Przeskakuje prawie na wszystkich biegach i to przy nie dużym nacisku na pedały. Zamówiłem hg51. Cytuj
Kajmaczek78 Napisano 5 Maja 2021 Napisano 5 Maja 2021 @Marco06 W większości przypadków właśnie tak się dzieje, zawsze niby warto spróbować, ale zazwyczaj kończy się to i tak na wymianie kasety jak i łańcucha... W moim przypadku oczywiście się tak najczęściej kończył, może miałem pecha :d Cytuj
tomaszzzz Napisano 10 Maja 2021 Napisano 10 Maja 2021 Cześć wszystkim, tym postem chciałem się przywitać ze wszystkimi na forum i przy okazji poprosić o o ocenę stanu pająka cannondale. Mocno ujechany? Jest sens się ładować w zakup? Reszta zdjęć na dysku: https://drive.google...ZLD?usp=sharing Cytuj
abdesign Napisano 10 Maja 2021 Napisano 10 Maja 2021 Długie kilometry za nim i jeszce dłuższe przed nim. 1 Cytuj
Kamx Napisano 10 Maja 2021 Napisano 10 Maja 2021 Siema. Możecie ocenić stan tej kasety? Czy jest bardzo zużyta? I pytanie 2. Czy do tej kasety będą pasowały zębatki od m771? Cytuj
neverBF Napisano 17 Maja 2021 Napisano 17 Maja 2021 (edytowane) W dniu 29.03.2021 o 21:14, neverBF napisał: Wracam do tej korby, 32t zakupiona "prawie nowa" ma podobnie "szerokie" dolki miedzy pletwami. Czy to znaczy, ze jednak moj blat byl ok? Wstawiam porownanie ( na gorze nowa) Edytowane 17 Maja 2021 przez neverBF Cytuj
Maciejevsky00 Napisano 17 Maja 2021 Napisano 17 Maja 2021 Uszanowanko, drodzy forumowicze Mam BTWIN Rockrider ST520 z fabrycznym napędem od Srama: trzyrzędową korbę S2000 z tarczami 42/32/22 i ośmiorzędową kasetę PG820 z zakresem 11-32. Mój styl jazdy jest raczej spokojny i turystyczny - 90% po płaskim asfalcie, czasem jakiś szuter lub górki. Czeka mnie wymiana łańcucha (tutaj wejdzie KMC X8.93), ale przy okazji sprawdziłem zębatki. O ile (na moje oko) tyle zębatki są w porządku, tak mam obawy co do przednich zębatek, szczególnie do zębatki środkowej. Czy ten zestaw jeszcze pojeździ? Pozdrawiam serdecznie 😉 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.