Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Sansei6 napisał:

Coś nowości jeździłeś na tym jednym łańcuchu? Nówka może trochę skakać na niektórych zębatkach...co się stało z tymi największymi zębatkami?

 

Godzinę temu, Lawstorant napisał:

Ktoś tutaj na rowerze ładnie się wspina. Na moja to na największych zębatkach łańcuch będzie przeskakiwał jak głupi. Jeżeli używasz ich często to do wymiany.

Kupiłem dwuletni rower, gdzie od nowości nic nie było w nim wymieniane. Łańcuch ma jakieś 1.5% wyciągu a kaseta wygląda jak wygląda... Ale cena była bardzo okazyjna więc i tak się opłacało. W takim razie kupię kasetę+łańcuch. Ewentualnie czy jeśli bym kupił 3 największe zębatki to wtedy raczej nowy łańcuch by podszedł bez problemu? Bo cała kaseta to 200 zł a zębatki 32-37-46 to koszt 120 zł także jakaś oszczędność jest.

Edytowane przez kanto
  • Mod Team
Napisano

Przy 200 zł za całą kasetę te 120 zł to żadna oszczędność, zwłaszcza przy ryzyku, że nie będzie działało poprawnie.

Kup nową kasetę i łańcuch, wtedy masz spokój na sporo kilometrów. Sprawdź wcześniej w jakim jest zębatka korby, bo z nią też może być problem.

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Przednia zębatka na pewno da radę choćby ze względu na to że masz dodatkowo prowadnicę łańcucha, więc nie będzie spadał. Jednak mimo wszystko jest już trochę zmęczona. Ja wymienilbym komplet dla spokoju, jeśli tylko masz możliwość.

Edytowane przez bogus92
Napisano

Cześć. Przymierzam się do wymiany łańcucha - przymiar wpada na 0,75% (na 1 % - nie). Przejechane prawie 9000 km, od zakupu roweru. Proszę o ocenę kasety/korby. Czy coś jeszcze przy okazji łańcucha należy wymienić?

 

kaseta.jpg

korba.jpg

Napisano
Godzinę temu, bogus92 napisał:

Kaseta nie przyjmie raczej nowego łańcucha. Korba jeszcze pojeździ.

 

25 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Kaseta zajechana, także na pewno do zmiany, korba powinna łyknąć nowy napęd. 

Dzięki za szybką odpowiedź. To jeszcze takie pytanie - czy w takim razie, przy obecnym stanie korby, warto to już robić (łańcuch + kaseta)? czy lepiej dorżnąć łańcuch, kasetę i korbę póki nic nie przeskakuje i wymienić wszystko na nowe razem? Jak do tego się mają kółka tylnej przerzutki. Też wymienić pod nowy łańcuch?

  • Mod Team
Napisano

Kółka tylnej przerzutki wytrzymują zwykle znacznie więcej niż kaseta i łańcuch, więc spokojnie mogą zostać, jeśli to ich pierwsza kaseta z łańcuchem.

Jeśli chodzi o dojechanie napędu to wybór należy do Ciebie. Ja chyba bym tak zrobił i wymienił od razu tarcze korby.

  • Mod Team
Napisano

Raczej zajeździć. Korba pewnie przyjmie nowy łańcuch, ale widać już upływ kilometrów. Kaseta o dziwo bez tragedii.

Z drugiej strony spróbować zawsze można, gdyby nie zadziałało to masz już łańcuch na wymianę w przyszłości.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

czołem,

taka sytuacja:

Jeżeli chodzi o łańcuch miarka na 0,75 wpada a na 1% z przeskokiem wchodzi. Zaczęły się pojawiać strzały. Jeszcze z miesiąc temu 0,75 nie wchodziło.

Mam drugi łańcuch, miałem jeżdzić na zmianę ale wyszło jak wyszło.

Nowa kaseta 230zł, koronki na sztuki jeszcze nie sprawdzałem. Generalnie trochę mi się wydatów nazbierało więc jakby można było ją dojeżdzić to chętnie zostawię.

 

 

IMG_20200426_150956.jpg

Edytowane przez Clip

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...