Skocz do zawartości

[zębatki] oceniamy stan zużycia


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
21 godzin temu, MariuszXXX napisał:

Cześć, chcę kupić kasetę M7000, używana niby 200km, jest to możliwe? niestety mam tylko takie zdjęcia.

Nie wygląda źle.

3 godziny temu, Sansei6 napisał:

Nie rozumiem czemu ludzie kupują używane kasety, to aż taki duży zysk oszczędności nad nową?

Robię to dość często. Jak się dobrze przyjrzeć, to zwykle widać problemy. A oszczędność bywa taka, że kasetę za 200zł idzie kupić za 40-50. Co ma znaczenie jak się szuka jakichś egzotycznych zestawień do, np. szosówek.

W dniu 19.01.2020 o 12:22, Jurek63 napisał:

Śmietnik,czy jeszcze przyjmie nowy łańcuch?

A to jest śmietnik - 15T i 17T totalnie zajeźdżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Do oceny kross evado 5.0 2013, sorry za jakosc,zdjecia w nieprzychylnym garazu po porannej mokrej zimowej jezdzie, przez zimowe jazdy o dziwo pierwszy sezon w "zupie solnej"głównie lancuch wyglada jak wyglada, troche zmienił barwy klubowe  dzieki za porady, łancuch był wymieniony na nowy jakis czas temu załozony na stare koronki na przodzie i tyle

IMG_20200211_222707.jpg

IMG_20200211_222529.jpg

I jeszcze jedno tylnej 6rz innego roweru mtb nie wiem który rocznik jaki przebieg, czy była mocna noga, ale rzekomo katowany poniekad Dzieki

IMG_20200227_151416.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Szczerze to nie wiem jak można świadomie doprowadzić napęd do takiego stanu. Wystarczy po jeździe wytrzeć napęd i przesmarować. Masakra...

Co do tematu to łańcuch w kosz, a zębatki powinny w obu rowerach jeszcze pociągnąć, bo tragedii z nimi nie ma, o ile uda ci się je odrdzewić.

Edytowane przez bogus92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu na nowym łancuchu, HG53 bodaj przerywa przy mocniejszym przyspieszaniu w 1 rowerze 3x9 Spróbuje w wolnej chwili odrdzewić moze sokie z cytryny te koronki, a na wycieranie akurat po jezdzie i smarowanie to nie mam niestety czasu bo czasami rower sluzył słuzbowo, a w bloku tez nie mam warunków zeby zasyfić mieszkanie a w piwnicy ciasno ciemno, w tym drugim i tak musze chyba wymienic korbe bo tam nawet sruba od ramienia jest spawana i lozyska w pedalach juz zle chodzą, i niestety widze ze chyba w 3x6 nie ma wyboru innych przerzutek bardzo jak jakies tourney za 20zł, i tak myslalem o zmianie na wiecej rzedów jakby rama pozwoliła, bo z manetkami do 6rz tez wybów jak za prl i te modele o zgrozo.. chyba ze co źle wertuje internet

Edytowane przez bereal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, wymieniłem łańcuch oraz kasetę. Niestety przy dzisiejszej jeździe jak stawałem w korby to całe czas coś przeskakiwało (co mną trochę szarpało i było dość niebezpieczne). Dodatkowo przy ruszaniu na światłach łańcuch spadł mi chyba z 5 razy, więc problem pojawiał się przy większej wkładanej mocy w pedały, lecz na małym blacie tego problemu nie było. I dodam też, że na starym łańcuchu tego problemu nie było.

Stwierdziłem, że problemem może być uszkodzony ząbek na blacie (był on już kiedyś naprostowywany i jest prosto, ale jest trochę zjechany). Pytanie czy mam rację i muszę wymienić blat czy szukać przyczyny gdzieś indziej? Załączam również zdjęcia do oceny.

C46CAE59-92A7-47E7-BEA9-1EEF307F16C1.jpeg

C66F3133-3737-4F2C-B446-CBE83037D064.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie teoretycznie - zdjęcia podeślę jutro jak by co. Po wymoczeniu łańcucha w benzynie i przeczyszczeniu tylnej zmieniarki łańcuch przeskakuje mi na dwóch ulubionych zębatkach. Wszyscy wiemy, co to znaczy. Organoleptycznie stwierdziłem, że są one ostre jak nóż. Teraz pytanie: można zajechać kasetę szimano przez 2,5tyś km? Jeśli tak to widze poważny problem z napędami 1xX - ja mam przynajmniej wybór, żeby teraz jeździć na innej zębatce z przodu i wykańczać resztę z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh no to straszna bieda. Jako, że łańcuch na wyciągniętego nie wygląda (mieżony suwmiarką i przymiarem) zajadę na nim jeszcze kilka zębów z tyłu i pomyślę nad wymianą kompletu.

Przynajmniej czegoś się nauczyłem - trzeba jeździć na większej ilości kombinacji przód x tył; częściej myć kasetę; spaść z wagą tak jeszcze z 30kg.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...