Skocz do zawartości

[zębatki] oceniamy stan zużycia


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

Wreszcie dorosłem do wymiany korby, która kaleczyła mi kostkę. Przy okazji doszły dwa zęby więcej na blacie i nowy łańcuch. Żeby nie było zbyt pięknie - przeskakuje na najmniejszej koronce. Przebieg na nowym liczniku 1000km, nie jestem pewien czy uwzględnia to przebieg sprzed wymiany licznika.

Co myślicie o najmniejszej? Wymieniać całą kasetę do kompletu z resztą napędu?

23b429ce1821a4f3med.jpg

W ramach bonusu jeszcze wygięty ząb na czwórce:

335d4c6451f8d2a5med.jpg

 

Edytowane przez davos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Z tego co widać jeździsz głównie środkiem kasety, więc tak jak pisze @lichak kaseta powinna przyjąć nowy łańcuch. Jeżeli nie masz wstrętu do prac ręcznych, to przed założeniem nowego łańcucha zdejmij kasetę i spiłuj te drobne zadziorki które pojawiły się na zębach. Dzięki temu unikniesz w przyszłości niekulturalnej pracy łańcucha na kasecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie zastanawiam, czy te małe zadziorki to nie jest wina problemow z idealnym-tip-top wyregulowaniem przerzutki :)
no więc pilniki w dłoń i jazda ! :)

to moje pierwsze 11s, trochę kultura pracy mnie, delikatnie mówiać, nie zachwyca :)
do tej pory uzywam 9s (Sora w szosie zmienia po 4tys km tak, ze zyczylbym sobie, zeby XTk w MTB tak zmienial, a Sram S7 w drugim MTB jest niezniszczalny. 10 lat tylko zmieniam łańcuchy i kaset jak już są nieprzyzwoicie zuzyte) i chodzą idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

Czy mógłby ktoś zerknąć na zdjęcia kasety poniżej, czy kwalifikuje się ona już do wymiany.

https://zapodaj.net/690e314fdd02c.jpg.html

https://zapodaj.net/0a0a4cc0987c7.jpg.html

https://zapodaj.net/b4acac639bb59.jpg.html

Kaseta to CS-HG50-10s, mam wolny łańcuch XT i zastanawiam się czy nie lepiej od razu zmienić kasetę również na XT.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek kasety masz trochę podjechany. Ja jednak bym spróbował tą kasetę z nowym łańcuchem, może się przyjmie, zwłaszcza że idzie zima później będzie mokre przedwiośnie, szkoda teraz zakładać nową kasetę bo szybko może być zjedzona. Jeżeli na początku łańcuch będzie strzelał na koronkach 4-5-6 to pojeździj trochę (ok. 100 km) miękko z kadencji, jest szansa że kaseta ułoży się pod nowy łańcuch. No i najpierw zdejmij kasetę z koła i pilnikiem gładzikiem spiłuj te zadziory które pojawiły się na szczytach zębów, zwłaszcza na koronkach 4-5-6, to poprawi kulturę zmiany przełożeń.

A co do kasety XT, to jeżeli będziesz do dobrej i drogiej kasety stosował niskie i średnie łańcuchy Shimano to taka kaseta też długo nie pożyje.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

W tej chwili nie ma absolutnie żadnego problemu, przełożenia idealnie idą w górę i w dół, bez zgrzytów, bez opóźnień itd.
Domyślam się, że wszystko jest ok póki jest spasowanie do starego łańcucha i może się to zmienić przy nowym łańcuchu.
Aktualnie mam wolny nowy łańcuch XT CN-HG95, który chciałbym teraz założyć i na lato wymienić ponownie łańcuch XT już z kasetą XT.
Sam łańcuch nie ma jakiejś powalającej ceny, więc można go dwukrotnie kupić. Nie ukrywam, że jeżdżę 12 miesięcy, w każdą porę roku, napęd czyszczony często, aktualnie napęd przejechane ma około 3500km, gdzie 60% to miasto, 40% teren.

Do tego wszystkiego na korbie jest aktualnie również XT, który jest w dobrej kondycji i stąd zastanawianie się co robić dalej.
Domyślnie producent zastosował kasetę CS-HG50-10s + KMC Z10-10s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wszystko działa sprawnie to masz do wyboru, dojeździć przez zimę kasetę ze starym łańcuchem a na wiosnę kupić nową lepszą kasetę, albo spróbować starą kasetę z nowym łańcuchem, to trochę wydłuży życie kasety ale nie jakoś bardzo długo bo już jest na środku trochę podjechana. Ja bym chyba dorżnął tą kasetę na starym łańcuchu przez zimę i na wiosnę założył nowy komplet (ale zadziorki spiłuj i tak :) ).

Co do łańcuchów, KMC z serii Z to są kiepskie budżetowe łańcuchy, nieporównywalnie lepsze (IMO także od łańcuchów Shimano) są KMC z serii X, dla Ciebie jeżeli zdecydujesz się na kasetę XT lub SLX to świetnym wyborem byłby łańcuch KMC X10.93, lub nieco droższy ale lepszy ze względu na pełną powłokę antykorozyjną KMC X10EL. Masz już nowy łańcuch XT, więc jeżeli do nowej kasety dokupiłbyś 2 łańcuchy KMC X10 i często rotował 3-ma łańcuchami (co ok. 300-400 km) to bardzo znacząco byś wydłużył życie całego napędu. Łańcuchy KMC w zestawie mają spinki co mocno ułatwia ich wymianę a można ją stosować też do łańcucha Shimano. Przy czym ważne jest żeby nie wymieniać łańcuchów automatycznie wg. kolejności, tylko zakładać na rower ten łańcuch który jest najkrótszy. Po prostu po umyciu łańcucha wieszasz go z innymi na gwoździu i wybierasz najkrótszy, nie raz będzie to ten łańcuch który właśnie zdjąłeś z roweru.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź. Udało mi się znaleźć w bardzo okazyjnej cenie kasetę XT, dlatego zmienię już teraz kasetę + łańcuch, do tego dokupię dodatkowo łańcuch lub dwa na zmianę i myślę, że zda to egzamin. Wnioski na przyszłość, częściej kontrolować i częściej zmieniać łańcuchy.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wszystko wygląda dobrze, kaseta powinna przyjąć nowy łańcuch, te 4 kkm zrobiłeś chyba w b. dobrych warunkach pogodowych. Jeżeli Ci się chce, to możesz spiłować pilnikiem gładzikiem te zadziorki które się pojawiły na zębach środkowych koronek. To trochę poprawi kulturę zmiany przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Waza napisał:

Wszystko wygląda dobrze, kaseta powinna przyjąć nowy łańcuch, te 4 kkm zrobiłeś chyba w b. dobrych warunkach pogodowych. Jeżeli Ci się chce, to możesz spiłować pilnikiem gładzikiem te zadziorki które się pojawiły na zębach środkowych koronek. To trochę poprawi kulturę zmiany przełożeń.

To prawda, w deszczu raczej nie jeżdżę, a nawierzchnie to raczej ubite drogi polne/leśne. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...