Mod Team Puklus Napisano 20 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 A więc zacznijmy :Wspomnę tylko ze materiały pobrane ze strony Strona Rowerowa u Zbooya bardzo dobra strona na którą każdy rowerzysta powinien zaglądnąć.To co widzimy to oczywiście są zębatki jakieś kasety po podanym przebiegu, jak widać po znacznym przebiegu zębatka jest dość zdeformowana co upośledza prace napędu.Jeżeli chodzi o naprawę zębatek można to zrobić na 2 sposoby:- jeżeli jest możliwość rozebrania całkowicie, kasety/korby, możemy naprawić zębatkę pilnikiem okrągłym o średnicy ok 8-9mm.- jeżeli nie mamy możliwości rozebrania kasety, jest zanitowana na amen np XT można to zrobić wiertarką i kamieniem szlifierskim o takiej samej średnicy ok 9mmOczywiście jeżeli mamy kasetę z przedziału 30-50zł nie ma to sensu bo naprawić całą kasetę to naprawdę dużo roboty.Musimy dążyć do przywrócenia zboczu zęba pierwotnego kształtu jak to pokazuje rysunek powyżej. Wzorować sie należy najmniej zużytą zębatkę ( najlepiej nową tylko nie 11t bo ona jest trochę inna ) lub ewentualnie druga stroną zbocza.To by było w sumie tyle, zainteresowani doczytają sobie na stronie zbooya co i jak. Wystarczy kliknąć index i odszukać kasety/szlifowanie.Również w tym temacie można swobodnie podsyłać linki do zdjęć swoich zębów w celu uzyskania odpowiedzi czy przyjmie nowy łańcuch. Kółeczka z przerzutek i ogólnie wszelkie koła zębate współpracujące z łańcuchem można tu zamieszczać, rowerowe oczywiście. W razie ewentualnych pytań czy sugestii piszcie do mnie na PW.Dorzucę Jeszcze zasady Pisania w tym temacie:1. Wrzucamy zdjęcia napędu czyli zębatek, zdjęcia mają być ostre, wyraźne, jasne i zrobione prostopadle do zębatek. Przykładowe zdjęcia: Zdjęcie poprawne ; zdjęcie nie poprawne 2. Nie dodajemy zdjęć ścian, dywanów, trawników, etc, gdzie na 2 planie w cieniu przypadkiem stoi rower. 3. Nie zadajemy zbędnych pytań typu : "A gdzie jeździłeś ze tak zużyłeś napęd? ", a także dyskusje ograniczamy do minimum, żeby było przejrzyście.4. Wrzucamy Zdjęcie, zadajemy pytanie, nie opisujemy swojego życia, nie piszemy eseii. Krótko, zdjęcia - pytania. W skrócie jak by ktoś nie rozumiał po polsku - zakaz polemiki, poza najważniejszymi pytaniami. Dopuszczone są pytania jak wygląda, czy warto czy nie warto. Na ile km wygląda. Jaki łańcuch ewentualnie zastosować do obecnego stanu kasety. Można w skrócie opisać ile km na jakim łańcuchu i w jakich warunkach było użytkowane. Generalnie wszystko, co tyczy się konkretnie stanu pytanego elementu. Za uporczywe nietrzymanie się zasad, trolowanie i nie rozumienie co znaczą powyższe punkty przewiduję nagrody. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cbool Napisano 7 Września 2017 Udostępnij Napisano 7 Września 2017 Cześć! Łańcuch na 100% kwalifikuje się do wymiany, to wiem - przymiar nie tylko wpada ale robi to z dość dużym zapasem luzu. Muszę się pokajać, bo jeżdżąc nie zauważyłem specjalnych oznak zużycia. Dopiero kilka dni temu napęd zaczął pykać i to tylko gdy zmniejszam siłę z którą pedałuje. Przy stałym nacisku na pedały jest ok. Zastanawiam się, czy wraz z wymianą łańcucha nie powinienem pomyśleć również o kasecie i zębatkach korby. Czy nowy łańcuch nie będzie mieć problemów z poprawną pracą? Rower jest w użyciu przez cały rok, więc może poprzestać na samym łańcuchu, przejeździć zimę i pomyśleć nad wymianą całego napędu na wiosnę? https://www.dropbox.com/sh/ieip9xgl0zpdt46/AADAqS8K2q3AaKR3lgs6-cMra?dl=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Września 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 7 Września 2017 Łooo panie a kto to panu tak zajeździł W kosz. W korbie tez powoli zębatki do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cbool Napisano 8 Września 2017 Udostępnij Napisano 8 Września 2017 A sama kaseta jeszcze pojeździ przez dłuższy czas, tzn czy jest sens wymieniać łańcuch i korbę a kasetę zostawić? Zmiana korby na FC-M4050 nie spowoduje problemów z ułożeniem, linią łańcucha? Obecnie jest Suntour XCT 48x38x28 na kwadrat 113mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 8 Września 2017 Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Właśnie kasetę masz zajeżdżoną tak że nie ma mowy żeby przyjęła nowy łańcuch. @Puklusowi chodziło o to że kaseta jest do natychmiastowej wymiany, a w najbliższym czasie trzeba będzie również wymienić tarcze korby, zwłaszcza małą i środkową, albo kupić nową korbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol1994czx Napisano 9 Września 2017 Udostępnij Napisano 9 Września 2017 Witam, proszę o ocenę zużycia napędu. https://i.imgur.com/L6R361D.jpg https://i.imgur.com/Je9ygMT.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Września 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 9 Września 2017 Korba ujdzie jeszcze, ale kaseta w kosz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol1994czx Napisano 9 Września 2017 Udostępnij Napisano 9 Września 2017 Przymierzam się do zakupu nowego łańcucha, a więc żeby napęd prawidłowo działał to muszę przede wszystkim kasetę wymienić? Czy da się określić szacunkowo przebieg korby w km? ( kupiłem niedawno rower za nieduże pieniądze i chce ocenić na podstawie ilości zrobionych kilometrów opłacalność zakupu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Września 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 9 Września 2017 Sądząc po kasecie, zakładając ze nie było nic dotykane obstawiam ok 3-4 tysięcy. Ale nie da sie tego określić, musimy znać dane jak waga właściciela, preferencje jazdy, styl jazdy, częstość dbania o napęd ... etc zmiennych jest za dużo by cokolwiek poprawnie stwierdzić. Powiem tyle ze korba póki co nie powinna sprawiać kłopotów. Sądząc po kasecie, zakładając ze nie było nic dotykane obstawiam ok 3-4 tysięcy. Ale nie da sie tego określić, musimy znać dane jak waga właściciela, preferencje jazdy, styl jazdy, częstość dbania o napęd ... etc zmiennych jest za dużo by cokolwiek poprawnie stwierdzić. Powiem tyle ze korba póki co nie powinna sprawiać kłopotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdaskoKross Napisano 18 Września 2017 Udostępnij Napisano 18 Września 2017 Mam napęd 1x9. Campa c9 kaseta alivio 2015. Na wcześniejszej piascie bieżnia była wyjechana po zmianie piasty z Alu bebenkiem i wsadzeniu wszywek napęd rzadko ale zdarzy mu się strzelić. Mam nadzieję ze to nie wina alu bebenka czy też zapadek/bieżni. Do tego dochodzi dźwięk(charkot) podczas pedałowania na biegu 2,3,4,5,6 Myślałem że to przez linię łańcucha lecz na 1x1 i 1x9 dźwięk ustępuje. Zastanawiam się czy to nie wina tego ,ze kaseta na zębach (jakby to sprecyzować bez zdjecia...) wystają zadziory po bokach które może nachodzą na wewnętrzne ścianki łańcucha powodując charkot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 19 Września 2017 Udostępnij Napisano 19 Września 2017 Zastanawiam się czy to nie wina tego ,ze kaseta na zębach (jakby to sprecyzować bez zdjecia...) wystają zadziory po bokach które może nachodzą na wewnętrzne ścianki łańcucha powodując charkot. U mnie kaseta ma 4000 km przebiegu,drugi łańcuch też się już kończy, a na trzech najczęściej używanych koronkach kasety pojawiły się taki zadziory na zębach jak u Ciebie. Właśnie planowa je spiłować, ale zastanawiam się jaki jest sens takiego zabiegu i czy wpłynie on pozytywnie na kulturę i precyzję działania napędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 20 Września 2017 Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Spiłowanìe zadziorków, o których piszecie radykalnie poprawia kulturę pracy napędu. Ja robię to regularnie na swoich kasetach i dzięki temu pracują dobrze przez wiele kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 20 Września 2017 Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Spiłowanìe zadziorków, o których piszecie radykalnie poprawia kulturę pracy napędu. Dzisiaj biorę się do piłowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdaskoKross Napisano 20 Września 2017 Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Kupiłem przymiar do łańcucha łańcuch nie jest wyciągnięty. Spilowalem zadziory po bokach kasety. Wydaje mi się,że dźwięk ustąpił (wspomniany charkot) Ponadto zauważyłem ze biegi wchodzą plynniej. Ale coś czuję ze to kwestia wymiany na aparat XT z wyjechanego slxa Kupiłem przymiar do łańcucha łańcuch nie jest wyciągnięty. Spilowalem zadziory po bokach kasety. Wydaje mi się,że dźwięk ustąpił (wspomniany charkot) Ponadto zauważyłem ze biegi wchodzą plynniej. Ale coś czuję ze to kwestia wymiany na aparat XT z wyjechanego slxa Jednakże nic puki co nie strzela i nie charkocze. Łańcuchy campy C9 Mega odporne na rozciąganie i zużycie. Prędzej zajade koronki kaset i korb niż campa się zuzyje... Ale wszystko też tkwi w technice jazdy i zmiany biegów co pewnie wiecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 20 Września 2017 Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Nie przeceniaj przerzutek. Oczywiście te wyższej klasy działają lepiej, zwłaszcza jak mają już trochę kkm i pracują w parze z dobrymi manetkami. Ale można być zaskoczonym jak świetnie mogą pracować nawet niższej klasy przerzutki jeżeli co jakiś czas spiłuje się zadziorki na kasecie i regularnie wymienia pancerzyki i ew. linki. Jedno kosztuje kilkanaście minut pracy a drugie kilkanaście-kilkadziesiąt zł, a efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdaskoKross Napisano 20 Września 2017 Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Tak ale słabsze przerzutki łapią bardziej i szybciej luzy ponad to sprężyna nalinajaca fabrycznie napina słabiej np. Acera<Slx Spilowanie daje zdecydowanie wiele plusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medyk81 Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Witam wszystkich. Zakupiłem bez łańcucha. Jeśli cały napęd do wymiany to co do jazdy rekreacyjnej kupić. Łańcuch wybrałem KMC x8 (oryginalnie był HG40). https://photos.app.goo.gl/yYOCV9RMXZ4S7kO23 https://photos.app.goo.gl/Tc9f2W4Wvpyp79Sv1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdaskoKross Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Do rekreacji możesz kupić connexa niższych półek. Albo taniego siemano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medyk81 Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 A kaseta/blaty do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Z tego co widać spod brudu,to korba i kaseta powinna przyjąć nowy łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamilos121 Napisano 28 Września 2017 Udostępnij Napisano 28 Września 2017 Witam . Chciałbym zapytać o stan kasety , przyjmie nowy łańcuch ? https://zapodaj.net/dabd75a00a489.jpg.html https://zapodaj.net/39c999d9603c2.jpg.html https://zapodaj.net/0a01a6eb0627d.jpg.html https://zapodaj.net/993714dc5f993.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 Nie pokazałeś 11stki, która jest najbardziej narażona na wytarcie. Ale po za tym kaseta wygląda dobrze. Jeżeli dodatkowo spiłujesz pilnikiem gładzikiem te drobne zadziorki na zębach kasety, to kultura pracy napędu znacząco wzrośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 9rzędowe XT do oceny, przyjmie nowy łańcuch i na ile oceniacie zużycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 Zęby trochę rozklepane ale równomiernie, widać że był wykorzystywany cały zakres kasety. Kaseta zadbana i powinna bez zbytnich ceregieli przyjąć nowy łańcuch. Sugeruję nowy łańcuch KMC X9.93 lub tańszy X9.73, jeżeli koniecznie Shimano to proponuję nie niższy niż HG93. Tak jak wyżej, zachęcam do spiłowania zadziorków z zębów kasety. Jeżeli na którejś koronce nowy łańcuch by jednak strzelał, to nie należy się zrażać, niewielki przebieg jazdy z miękkiego obrotu (do 100 km) na pewno spowoduje że kaseta ułoży się do łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 Dzięki za opinię, X9.73 już czeka, mam zaufanie do tych łańcuchów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.