Neverlucky97 Napisano 29 Lipca Udostępnij Napisano 29 Lipca Cześć, jak w temacie planuje kupić swoją pierwszą szosę, obecnie jeżdżę na rowerze brata który ze względu na wzrost właściciela jest na mnie za duży (10 cm różnicy). Jednakże zrobiłem na nim trochę kilometrów i wiem że wkręciłem się w jazdę na rowerze i jestem zdecydowany na zakup. Planuje wydać max. 7500 zł wliczając w to pedały oraz ew. wymiane opon ( z tego co przeglądałem forum jest to często zalecane przez użytkowników). Trasy jakie planuje robić to głownie asfalty więc gravela nawet nie rozważam, dystanse 40-80 km, ze sporadycznymi wypadami powyżej 100 km, jeżdżę głównie po podhalu więc podjazdy i zjazdy są codziennością. Dotychczas rzuciły mi się w oczy trzy rowery: SENSA Romagna Disc 105: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-105-pd41754/?v_Id=227523&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-5y1BhC-ARIsAAM_oKlv878fSUUmkHrVOMV4jvyDGdqmg8WbBGXBsCo32C8LqYhYKQXLihsaAux1EALw_wcB KROSS Vento DSC 5.0 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-kross-vento-dsc-5-0-pd37052/?v_Id=228474&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-5y1BhC-ARIsAAM_oKn3tZ_pH25PZ0yvjzf111mi5QmYoD1oisMo-uU2VE3C--YsiifPi7caAn48EALw_wcB CANYON Endurance 6 https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/al/endurace-6/3718.html Proszę o radę czy warto jest płacić za Canyona czy może warto wybrać którąś z tańszych opcji i w niej wymienić np, opony i też będzie git. Z góry dzięki za odpowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neverlucky97 Napisano 29 Lipca Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca A, i nie podałem swojego wzrostu, mierzę 175 cm, waga około 82 kg. I dodam jeszcze że nie interesuje mnie walka o każdą dziesiątą część km/h, stawiam bardziej na wygodę, w dalszej kolejności na prędkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 29 Lipca Udostępnij Napisano 29 Lipca Chcesz kupić rower z najlepszym stosunkiem zastosowane graty/cena i nie zależy ci na naklejce na ramie to trzeba brać sensę. Albo tę z linku jaki wrzuciłeś albo jest też wersja na gorszej korbie za ładnych parę stów mniej https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-sle-105-2x12-2024/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivanik Napisano 29 Lipca Udostępnij Napisano 29 Lipca Dzień dobry. Podepnę się po temat. Też szukam jakieś Szosy lub Gravela { + wąskie opony } a wzrost i wagę mam identyczną. SENSA fajna ale brakuje mi tu schowanych kabli jak np. w ESKER 6.0 z tej promki: https://www.pepper.pl/promocje/rower-gravel-kross-esker-60-28-m-867321 SENSA nie jest też zbyt lekkim rowerem z tego co widzę. Jeżdżę jednak 95% asfalt i nie wiem czy zakup Gravela ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 30 Lipca Udostępnij Napisano 30 Lipca Cytat SENSA nie jest też zbyt lekkim rowerem z tego co widzę. Normalna masa aluminiowego roweru na tarczach. Cytat ale brakuje mi tu schowanych kabli Podobają ci się do czasu pierwszego serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neverlucky97 Napisano 30 Lipca Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca @Mihau_ , czyli rozumiem że nie ma sensu dopłacać np. do Canyona. Byłbyś w stanie doradzić w temacie opon, widziałem pod kilkoma wątkami burzliwe dyskusje użytkowników na temat wyższości jednych opon nad drugimi ale koniec końców bez żadnych konkretnych wniosków. A więc czy fabryczne opony w SENSA Romagna Disc 105 są aż tak tragiczne, że trzeba je wymieniać żeby sensownie jeździć na tym rowerze, czy to może opinia na wyrost, którą zauważyłem w innych wątkach. I jeżeli polecałbyś wymianę to na jakie. I chciałbym jeszcze się dowiedzieć jakie pedały - czym się kierować, może jest jakiś uniwersalny model godny polecenia, wstępnie myślałem nad dwustronnymi aby móc też pojeździć bez wpinania w bloki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 30 Lipca Udostępnij Napisano 30 Lipca Cytat więc czy fabryczne opony w SENSA Romagna Disc 105 są aż tak tragiczne, że trzeba je wymieniać żeby sensownie jeździć na tym rowerze, czy to może opinia na wyrost, którą zauważyłem w innych wątkach Jeździć się da ale z moich doświadczeń wynika, że są bardo delikatne i łatwo się przebijają. A na co wymienić to zależy od budżetu, najtaniej i sensownie ultrasporty III, pewnie za 80/sztuka znajdziesz. Cytat I chciałbym jeszcze się dowiedzieć jakie pedały - czym się kierować, może jest jakiś uniwersalny model godny polecenia, wstępnie myślałem nad dwustronnymi aby móc też pojeździć bez wpinania w bloki. Chcesz kupić szosę to kup pedały szosowe. Jakieś dwustronne kombinacje to tylko niepotrzebne, pośrednie wydatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plou Napisano 30 Lipca Udostępnij Napisano 30 Lipca 12 godzin temu, Mihau_ napisał: Podobają ci się do czasu pierwszego serwisu. Procentowo to dość mało osób serwisuje swój rower w takim zakresie żeby to miało przeszkadzać. Wiem że to kwestia gustu ale zdecydowanie ładniej prezentuje się taki czysty kokpit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca Owszem, większość odda rower do serwisu, a tam wymiana łożysk steru wyniesie ponad 700 zł, przynajmniej tyle słyszałem ostatnio u mnie w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plou Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca To chyba na jakieś platynowe z diamentowymi wkładkami wymieniali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca A myślisz, że ile powinna kosztować taka wymiana kiedy w jej zakres z automatu wchodzi wymiana linek, regulacja przerzutek i serwis hamulców? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca Godzinę temu, plou napisał: To chyba na jakieś platynowe z diamentowymi wkładkami wymieniali Nic nie wymienisz jak nie odepniesz wszystkiego od klamek, a potem regulacja, odpowietrzanie, ponowne upychanie kabli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plou Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca To współczuje w takim razie, bo mnie taka przyjemność z początkiem marca kosztowała jakąś połowę tej kwoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca Tk jak mówi @plou.Nie róbmy zagadnienia z wydumanego problemu obsługi zintegrowanych kokpitów. Tym bardziej że jest to standard we wszystkich nowych szosach na karbonie, od 105 i Rival'a w górę. Do tego odchodzi problem linek i przewodów bo połączenie klamkomanetki ze zmieniarkami (czy to Sram czy Shimano) leci bezprzewodowo, tak więc zostają tylko hamulce. Dla profesjonalnego mechanika to nie jest żaden problem, a dla majsterkowicza to nie czarna magia. Poza tym jak często zaglądamy do sterów ? Raz na 10000km ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca @KNKS problem nie jest "obsługa kokpitu" tylko koszt obsługi kokpitu Poza tym mowa tu o aluminiowym, 11kg gravelu za 5800 a nie szosie na elektronice za dziesiątki tysięcy, relacja ceny obsługi do wartości sprzętu jest trochę inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca Aż zerknąłem w archiwum Stravy... Mój poprzedni rower, Scott Foil RC (II gen). Przebieg do momentu sprzedaży 16200km. Serwis sterów wykonany raz, przy 9700km. Powtarzam SERWIS, nie wymiana. Przy odsprzedaży stery dalej działeły jak ta lala. Rzeczywiście - lawina kosztów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca Zwiększone koszty nie ograniczają się do wymiany sterów tylko wszystkiego co przez tę główkę przechodzi, linki przerzutek, przewody hydrauliczne - do nich zaglądasz częściej niż do łożysk. Zwrócę też uwagę, że chłopaki zaczynają przygodę z szosą a testowanie ustawień czy konieczność wymiany komponentów będzie utrudniona. Integracja tak ale kiedy dokonujesz świadomego wyboru i wiesz czego chcesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 31 Lipca Udostępnij Napisano 31 Lipca (edytowane) Cały sęk polega na tym , że producenci zakładają do rowerów stery z łożyskami röznej jakości . Z dokręceniem też bywa różnie, ale ile na warsztacie było takich co naprawdę ciężko chodziło, a ile przez to skręcenie nie wytrzymało i się rozpadło? I tak w zależności co w środku siedzi i jak siedzi to można mieć pecha i zmieniać łożyska, czy cały set po tysiącu lub po 100 tys km Edytowane 31 Lipca przez kaido2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.