Skocz do zawartości

[7500] Szosa endurance


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jak w temacie planuje kupić swoją pierwszą szosę, obecnie jeżdżę na rowerze brata który ze względu na wzrost właściciela jest na mnie za duży (10 cm różnicy). Jednakże zrobiłem na nim trochę kilometrów i wiem że wkręciłem się w jazdę na rowerze i jestem zdecydowany na zakup. Planuje wydać max. 7500 zł wliczając w to pedały oraz ew. wymiane opon ( z tego co przeglądałem forum jest to często zalecane przez użytkowników). Trasy jakie planuje robić to głownie asfalty więc gravela nawet nie rozważam, dystanse 40-80 km, ze sporadycznymi wypadami powyżej 100 km, jeżdżę głównie po podhalu więc podjazdy i zjazdy są codziennością. 
Dotychczas rzuciły mi się w oczy trzy rowery:

SENSA Romagna Disc 105:
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-105-pd41754/?v_Id=227523&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-5y1BhC-ARIsAAM_oKlv878fSUUmkHrVOMV4jvyDGdqmg8WbBGXBsCo32C8LqYhYKQXLihsaAux1EALw_wcB

KROSS Vento DSC 5.0

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-kross-vento-dsc-5-0-pd37052/?v_Id=228474&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-5y1BhC-ARIsAAM_oKn3tZ_pH25PZ0yvjzf111mi5QmYoD1oisMo-uU2VE3C--YsiifPi7caAn48EALw_wcB

CANYON Endurance 6 

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/al/endurace-6/3718.html

Proszę o radę czy warto jest płacić za Canyona czy może warto wybrać którąś z tańszych opcji i w niej wymienić np, opony i też będzie git.
Z góry dzięki za odpowiedzi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

Podepnę się po temat. Też szukam jakieś Szosy lub Gravela { + wąskie opony } a wzrost i wagę mam identyczną. SENSA fajna ale brakuje mi tu schowanych kabli jak np. w ESKER 6.0  z tej promki:

https://www.pepper.pl/promocje/rower-gravel-kross-esker-60-28-m-867321

SENSA nie jest też zbyt lekkim rowerem z tego co widzę.

Jeżdżę jednak 95% asfalt i nie wiem czy zakup Gravela ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ , czyli rozumiem że nie ma sensu dopłacać np. do Canyona. Byłbyś w stanie doradzić w temacie opon, widziałem pod kilkoma wątkami burzliwe dyskusje użytkowników na temat wyższości jednych opon nad drugimi ale koniec końców bez żadnych konkretnych wniosków. A więc czy fabryczne opony w SENSA Romagna Disc 105 są aż tak tragiczne, że trzeba je wymieniać żeby sensownie jeździć na tym rowerze, czy to może opinia na wyrost, którą zauważyłem w innych wątkach. I jeżeli polecałbyś wymianę to na jakie. 
I chciałbym jeszcze się dowiedzieć jakie pedały - czym się kierować, może jest jakiś uniwersalny model godny polecenia, wstępnie myślałem nad dwustronnymi aby móc też pojeździć bez wpinania w bloki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

więc czy fabryczne opony w SENSA Romagna Disc 105 są aż tak tragiczne, że trzeba je wymieniać żeby sensownie jeździć na tym rowerze, czy to może opinia na wyrost, którą zauważyłem w innych wątkach

Jeździć się da ale z moich doświadczeń wynika, że są bardo delikatne i łatwo się przebijają. A na co wymienić to zależy od budżetu, najtaniej i sensownie ultrasporty III, pewnie za 80/sztuka znajdziesz. 

Cytat

I chciałbym jeszcze się dowiedzieć jakie pedały - czym się kierować, może jest jakiś uniwersalny model godny polecenia, wstępnie myślałem nad dwustronnymi aby móc też pojeździć bez wpinania w bloki. 

Chcesz kupić szosę to kup pedały szosowe. Jakieś dwustronne kombinacje to tylko niepotrzebne, pośrednie wydatki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Mihau_ napisał:

Podobają ci się do czasu pierwszego serwisu. 

Procentowo to dość mało osób serwisuje swój rower w takim zakresie żeby to miało przeszkadzać. 

Wiem że to kwestia gustu ale zdecydowanie ładniej prezentuje się taki czysty kokpit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, plou napisał:

To chyba na jakieś platynowe z diamentowymi wkładkami wymieniali :D 

Nic nie wymienisz jak nie odepniesz wszystkiego od klamek, a potem regulacja, odpowietrzanie, ponowne upychanie kabli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tk jak mówi @plou.Nie róbmy zagadnienia z wydumanego problemu obsługi zintegrowanych kokpitów. Tym bardziej że jest to standard we wszystkich nowych szosach na karbonie, od 105 i Rival'a w górę. Do tego odchodzi problem linek i przewodów bo połączenie klamkomanetki ze zmieniarkami (czy to Sram czy Shimano) leci bezprzewodowo, tak więc zostają tylko hamulce.

Dla profesjonalnego mechanika to nie jest żaden problem, a dla majsterkowicza to nie czarna magia. Poza tym jak często zaglądamy do sterów ? Raz na 10000km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż zerknąłem w archiwum Stravy... Mój poprzedni rower, Scott Foil RC (II gen). Przebieg do momentu sprzedaży 16200km. Serwis sterów wykonany raz, przy 9700km. Powtarzam SERWIS, nie wymiana. Przy odsprzedaży stery dalej działeły jak ta lala. Rzeczywiście - lawina kosztów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększone koszty nie ograniczają się do wymiany sterów tylko wszystkiego co przez tę główkę przechodzi, linki przerzutek, przewody hydrauliczne - do nich zaglądasz częściej niż do łożysk. Zwrócę też uwagę, że chłopaki zaczynają przygodę z szosą a testowanie ustawień czy konieczność wymiany komponentów będzie utrudniona.

Integracja tak ale kiedy dokonujesz świadomego wyboru i wiesz czego chcesz.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały sęk polega na tym , że producenci zakładają do rowerów stery z łożyskami röznej jakości . Z dokręceniem  też bywa różnie, ale ile na warsztacie było takich co naprawdę ciężko chodziło, a ile przez to skręcenie nie wytrzymało i się rozpadło? I tak w zależności co w środku siedzi i jak siedzi to można mieć pecha i zmieniać łożyska, czy cały set po tysiącu lub po 100 tys km :)

Edytowane przez kaido2
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...