Skocz do zawartości

[ok. 7500 zł] Gravel wyprawowy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Szukam wygodnego gravela do ok. 7000-8000 zł. Aktualnie jeżdżę na HEAD PICTION II - fajny osprzęt, ale niestety pozycja na tym rowerze nie dla mnie (taka wyścigowa, jestem za bardzo pochylony). Chcę jeździć w pozycji bardziej wyprostowanej (coś bliżej MTB), rower musi być pod bikepacking (jeżdżę rzadziej ale dłuższe trasy, nie ścigam się, nie jeżdżę na czas). Napęd 1x tylko jak kaseta daje szanse podjechać pod górę (w Head miałem 42T, 11-42 i kasetę wymieniałem na 11-46 i to dla mnie minimum....), ale może też być 2x

Zastanawiam się pomiędzy:

Riverside Touring 920 (bardzo mi się podoba, ale minusem dla mnie jest ta prądnica w przednim kole - mam telefon którego i tak tym nie naładuje, a pewnie nie będzie prosto zdjąć koła przez tą prądnice)

Kross Esker 6.0 2024 

Co polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://bikeinsights.com/

Im bardziej wyprostowanej pozycji oczekujesz tym mniejszy będziesz miał wybór na naszym rynku. Poniżej kilka przykładów rowerów żebyś mógł sobie porównać geometrię ram i doprecyzować sobie wymagania.

https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-polygon-bend-r7

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2024-four-corners-2

https://www.bike24.com/p2655761.html

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Riverside jest doskonale wyposażonym rowerem z gatunku ni to grawel, ni to touring - takie polaczenie roweru terenowego z barankiem i szosowym/grawelowym napędem dodatkowo optymalizowanego pod możliwości transportowe (milion mocowań w ramie, widelcu, możliwość założenia specjalnie projektowanego bagażnika, rama obliczona na 170 kg), Na takich rowerach jeździ się długie trasy ale szybciej niż w sakwiarsko-oblężniczym stylu i z większym bagażem niż na lekko w credit card bikepacking. Na bikepacking.com jest jego dobra recenzja z czasów wprowadzenia do oferty, gdzie szybko został wyprzedany.

Podejrzewam, że to dynamo da radę naładować telefon, ale nie po 1 godz. jazdy tylko po całym dniu, a zresztą możesz je wykorzystywać do ciągłego ładowania jakiegoś powerbanka i dopiero z niego ładować telefon. Nie wydaje się, żeby było problematyczne przy zdejmowaniu koła. Rozpinasz kostkę i dalej wszystko jest normalnie. Natomiast koło zaplecione na takiej pieścił jest bardziej upierdliwe w serwisie. Zwykłą ogarnie każdy. Taką tylko ci, co mieli do czynienia z dynamo, czy piastami wielobiegowymi.

Decathlon na tej samej ramie co 920 sprzedaje inne touringi np. 900. Tylko one mają nieco inny charakter - prosta kierownica i napęd mtb/turystyczny.

Przykladem takiego roweru jest też Kona Sutra LTD (tylko tu już jest napęd mtb, co dla Ciebie może być zaletą - dostępność większych kaset, blaty zdecydowanie poniżej 40T, a w takim rivalu najmniejszy blat to chyba 38T):

To było do dostania przy okazji ostatnich zawirowań własnościowych Kony na wyprzedażach, więc w Twoim budżecie. Dziś raczej w okolicach 9-10 tys.

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze taka malutka sugestia. Gdybyś brał pod uwagę Salsa Fargo to można do niego założyć genialne opony: https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020 Są szybsze niż większość opon gravelowych. I jeszcze błotniki wejdą :)

Na tych oponach są bite rekordy w Tour Divide. Poniżej fotka roweru na którym kolega pobił życiowy rekord w Unbound Gravel. Moim zdaniem w przyszłości w tym kierunku pójdzie więcej graveli. Sam się nad taką jego wersją poważnie zastanawiam.

DJgravel.thumb.jpg.1dc60279b3e0508609480e9c0a6a3aa6.jpg

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mnie oświecić jaki sens ma stosowanie tak pokaźnego rozmiaru opon w połączeniu ze stożkiem 60mm ? Do tego widelec Lauf niweczący resztki sztywności. Dziwna konstrukcja. Ten Twój kolega coś na tym wygrał ?

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega w przenośni. Chłopak przez kilka lat startował bez większych sukcesów. Potem nawiązał współpracę z Joshem Poertner-em z firmy Silca i wspólnie wykombinowali rower na którym przyjechał 10-ty. A w Unbound Gravel to świetny wynik jak się rywalizuje z mistrzami świata i olimpijskimi. Stożek jest po to żeby zoptymalizować aerodynamikę (robili testy w tunelu) bo to jest bardzo szybki wyścig (średnia ponad 30 km/h). Ale Ty widzę tkwisz w stereotypowym myśleniu że żadna poważna szosa nie przyjmie ponad 28C. I nawet jak wklejam fotkę roweru Pogacar-a z 33.3 mm to Cię nie przekonuje. Czas odświeżyć wiedzę i zweryfikować poglądy.

Edytowane przez chrismel
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może pokażesz mi to kolarstwo szosowe na oponach rodem z mtb i na korbie 38T ? Może akurat kręcicie się  z Tadejem gdzieś po okolicy 😁. Zrobimy rundkę i zobaczymy. Może zaraz polecę po 35c i przestane jeździć na blacie 😉.

A ten od stożków, Lauf'a i opon z mtb w końcu to kolega czy nie kolega ? Opowiadał ci te historie przy treningu/na piwku czy wyssałeś te opowieści z kciuka podczas oglądania Eurosportu ? Pisałeś że kolega, teraz że kolega w przenośni, a zaraz będzie że coś tam oglądałeś na YouTube ale krzywo przetłumaczyłeś...

Czas wstać od telewizora, wyłączyć YouTube i wyjść z matrixa 🙄.

Tak zapytam, ty w ogóle posiadasz szosę ?

Edytowane przez KNKS
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, chrismel napisał:

+1 dla Marina, chyba najlepszy wybór przy tym czego szukasz. Wygodna pozycja, napęd 1x12, kaseta 10-52, pełno punktów montażowych, plus stalowa rama, miejsce na szeroką oponę. Niestety cena ponad budżet, ale można coś taniej trafić (sklepu nie znam, tylko podrzucam link)

Rower Marin Four Corners 2 28, szary - Sklep internetowy MTBIKER

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, martin_1001 napisał:

Mam już mostek odwrócony do góry i zastosowałem krótszy. Ale HEAD ma pozycję raczej aero i zmiana mostka na jeszcze większy wznios będzie śmiesznie wyglądała...

 

 

Moze pomoze sztyca z offset 0mm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, Dzięki wszystkim za pomoc. Poukładałem to sobie, o kilku rowerach nie wiedziałem :)

Generalnie zastanawiam się teraz pomiędzy tym Riverside Touring 920 (cena jest teraz promocyjna 7499 minus 10%) a Marin Four Corners 2 (przekracza mój budżet, ale nie jakoś drastycznie).

różnica w cenie między nimi to 2500 zł, warto dopłacić do Marina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

różnica w cenie między nimi to 2500 zł, warto dopłacić do Marina?

Skupiłbym się na Twoim miejscu na napędzie. Riverside ma trochę dziwną kombinację, mała zębatka z przodu i kaseta która nie ma oszałamiającej rozpiętości. Prawdę powiedziawszy tak małą zębatka w gravelu przy zwykłej jeździe bez bagaży w mało wymagającym terenie to trochę może przeszkadzać, zmieniając zębatkę na większą pozbawisz się miękkich przełożeń. Marin, dzięki swojej kasecie pozwoli jechać dużo szybciej, a przy podjazdach niczym nie odstaje bo ma równie miękkie przełożeń jak riverside. 

Marin jest dużo droższy natomiast bardziej uniwersalny, bo sprawdzi się zarówno do codziennej wygodnej jazdy na lekko i świetnie spisze się na wyprawach, bo ma wszystko co potrzeba.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycofuję poprzednią opinię. Pomyliłem Riversida 920 z innym modelem.

Do poważnej turystyki 920 raczej bardziej wart uwagi niż FC 2, szczególnie w tej cenie. Prawda, że napęd ma mniejszy zakres, ale w turystyce da się przeżyć bez większych prędkości, szczególnie z bagażem nie jedziemy szybko. Kaseta 11-42 z przednią zębatką 32 lub 34, w zależności od terenu, ogarnie sprawę.

Zresztą za nadwyżkę kasy można zmodyfikować napęd i dać piastę bez dynama.

920 ma lżejszą i odporniejsza na warunki pogodowe ramę, kąt główki przyjaźniejszy na podjazdy i wyplaszczony odcinki, a długość górnej rury pozwala na modyfikację pozycji mostkiem chyba większą niż w FC 2. No i w razie czego dobrze się też sprawdzi z prostą kierownicą. Poza tym świetne bagażniki dedykowane, oprócz punktów montażowych do sakwy wewnątrz ramy. I chyba szersze obręcze, bo aż 27 wewn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mogę się zgodzić, że napęd w Riversidzie jest jego słabszą stroną - wszak porównujemy 1x11 11-42 z małym blatem 32t (z możliwością zmiany na 38t od SRAMa lub 40t nie od SRAMa z nowocześniejszym i w sumie udanym apeksem i to w wersji mulet 1x12 40t z górską kaseta 10-52. Tu 11 rzędowy rival zawsze będzie odstawał - czy to w zakresie, czy braku albo bardzo miękkich przełożeń, czy prędkości (w rivalu nie dokręcisz łatwo do 50 km/godz. jak w apeksie, choć podejrzewam, że mało kto takimi rowerami dokręca do 50 km/godz.). Zresztą w przywołanej przeze mnie wcześniej recenzji tego 920 na bikepacking.com pisano, że właśnie napęd wydaje się „undergeared”. Na dziś - połowę 2024 r. - dodałbym jeszcze, że szkoda, że jest to poprzednia generacja (tzn. nie 1x12 bo zawsze łatwiej modyfikować coś z bieżącej oferty)…

Ale w zakresie ramy muszę stanowczo zaprotestować. Zestawienie zwykłego w sumie cromo 4130 (rama i widelec) z lekkim ale solidnym alu (rama) i karbonem (widelec) jest nieporozumieniem. Nie chodzi tylko o różnicę w wadze, ale zaawansowanie produkcyjne. Decathlon pozwala na obciążenie roweru do 170 kg. Marin do chyba 135 kg. I nie chodzi o to, czy rzeczywiście to wykorzystasz, ale to z jakim zapasem te ramy projektowano. Dec dodatkowo daje na te ramy dożywotnią gwarancję… Do tego dochodzi możliwość włożenia szerszych opon (29x2,25 vs 29x2.0), montażu nie tylko zwykłego bagażnika, ale rewelacyjnego bagażnika heavy duty zaprojektowanego przez Deca tylko do ram serii 500/900 touring. 

No i wreszcie w cenie 920 jest sporo rzeczy, które swoje kosztują, a nie są bandowanymi oemami: dynamo DEORE XT, system udostępniania napięcia na USB, czy wreszcie siodełko Brooks Cambium.

@martin_1001 musisz przemyśleć, czy napęd w 920 (po ew. zmianie blatu na np. 38t) będzie Ci odpowiadał (najlepiej obiektywnie porównując z obecnymi napędami, albo rozważanym apeksem, z wykorzystaniem jakiegoś kalkulatora przełożeń).  Bo jeśli tak, to 920 jest moim zdaniem bezkonkurencyjny nie tylko cenowo ale jako propozycja bez dalszych kompromisów. W tej chwili na stronie Deca jest jakiś kod na 10% zniżki na zakupy przez aplikację. Nie wiem czy 920 się na to łapie.

Edytowane: pisząc powyższe uwagi, nie widziałem, nowego wpisu @Miro1970

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...