bartek_86 Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca Witam, proszę powiedzcie mi czy jest możliwość aby z korbay -suportu wydobywały się trzaski w losowych sytuacjach (nie ma znaczenia czy naciskam mocniej na pedały czy też słabiej, czy siedzę na siodelku czy też jadę na stojąco na pedalach) Trzaski są tak irytujące że masakra, tak jak pisałem wydobywają się losowo na nierównościach, trzaski są kropla w kroplę jak te na tym filmiku: Robiłem już wszystko, zdemontowałem sztyce siodelka, odtluscilem smar który był, wyczyściłem i odtluscilem wnętrze ramy w który wchodzi sztyca, nasmarowałem ponownie, zacisk sztycy również odtłuszczony nasmarowany ponownie - ZERO POPRAWY Zacząłem jeździć podskakując na rowerze I zauważyłem że to raczej nie siodle i sztyca iż nie ma wpływu na trzaski czy siedzę na siodelku czy też nie, po rostu występują cały czas.. Zauważyłem również że ruszając rowerem naciskając na klamki hamulca i przeginając siłowo przód, tył czy też na boki mogę wywołać te trzaski, nie muszę jechać rowerem żeby strzelało... Najlepsze że nawet jak czasem złapie za siodelko aby podnieść rower trzask też się pojawia ale tylko raz potem jest cisza.. i tak losowo cały czas trzeszczy, już jeździć mi się odechciewa tym tapczanem.. Pytam o korbe iż jest to jedna z dwóch rzeczy których nie rozebrałem w tym rowerze, jak ściągam łańcuch ruszam korba na boki czy też nią kręcę to nie ma żadnego luzu, kręci się płynnie Proszę podpowiedzcie co robić, może ktoś miał taki przypadek? Rozbierałem również tylnie koło, nasmarowałem na nowo bebenek, również beż poprawy.. Ewidentnie te trzaski słychać jak by z ramy pod siodelkiem gdzieś lub w dolnej, tylnej części roweru Próbowałem rozebrac tą korbe ale niestety nie mam tej śruby ( nakretki) żeby ją ściągnąć acz kolwiek nie czce mi się wierzyć że te dźwięki wydobywają się z korby skoro nie muszę pedałować ani na nią naciskać aby je wywołać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca (edytowane) To może być dość czasochłonne "śledztwo" w poszukiwaniu tego dźwięku U mnie skrzypienie powodowały 2 luźne śruby, które łączą blaty korby Sztycę trzeba posmarować w miejscu w którym koniec sztycy styka się z rurką podsiodłową - to jest miejsce, które cały czas pracuje gdy siedzisz na siodełku. Ja to robię tak, że sprawdzam na jaką głębokość wchodzi sztyca w rurę podsiodłową, potem odtłuszczam rurę podsiodłową (jak na filmie) i nakładam smar (obficie) na odpowiedniej głębokości - nie w całej rurze. Warto też zdemontować hak przerzutki, wyczyścić, odtłuścić, lekko nasmarować powierzchnię styku z ramą i założyć. Tu jest fajna checklista, która zawiera 100 pozycji do sprawdzenia Edytowane 28 Lipca przez locomotiv12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpogor Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca (edytowane) Hej, też mam Marina jak na filmie i takie same 'trzaski'. Sporo czasu minęło, zanim wyczaiłem, że tak jak piszesz, to coś w osi siodełko-sztyca-mocowanie sztycy-rura podsiodłowa. W międzyczasie zmieniłem siodełko, mocowanie sztycy i nadal ten dźwięk się powtarza, od sporadycznych trzasków do intensywnego stukania po tygodniu, dwóch. Motorem tego zjawiska jest na pewno nacisk na siedzenie, bo kiedy staję na pedałach i kręcę na stojąco, to tego dźwięku nie ma. Dodatkowo wywołuje go przesunięcie tyłka w osi przód-tył. Pomaga doraźne wyjęcie siodełka, wyczyszczenie końcówki sztycy, wyczyszczenie zacisku i rury podsiodłowej. Nie próbowałem jeszcze smarowania, ale od 1 miesiąca, odpukać, to coś mnie nie prześladuje. Dodam, że rower mam 1roczny i w międzyczasie wymieniłem cały napęd, więc korba raczej odpada. Edytowane 28 Lipca przez mpogor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_86 Napisano 28 Lipca Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca Niestety tak jak pisałem, u mnie te trzaski są nawet jak nie siedzę na siodelku.. Widzę że temat częsty i trudny w diagnozie 🫤 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Lipca Mod Team Udostępnij Napisano 29 Lipca Zacznij od smarowania sztycy. Najlepiej użyć do tego anti seize. Znam przypadki, że sztyca bez nacisku nadal co jakiś czas trzeszczała lub cykała. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_86 Napisano 29 Lipca Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca Zdemontowalem sztyce i zacisk, trzaski nadal występują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 29 Lipca Udostępnij Napisano 29 Lipca @bartek_86 To musisz szukać dalej 🙂 Sprawdź cały napęd - mocowanie tarcz do korby, śruby mocujące korbę, zdemontuj i wyczyść hak przerzutki i zamontuj ponownie a przede wszystkim sprawdź czy masz dokręcone osie kół 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_86 Napisano 29 Lipca Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca Kolego Locomotiv12 jesteś WIELKI!!! 😁 Temat rozwiązany ! Usterka tak smieszna że jestem zły sam na siebie że tyle z tym walczyłem.. Mało tego już w pierwszym poście dobrze mówiłeś (ale Cię olałem bo co mi ktoś będzie mówił że hak przezutki jest luźny jak nie jest bo widzę 😁 ) Ten hak przezutki to również śruba pod sztywna oś, przez co jak koło jest przykręcone to nie da się zauważyć czy też wyczuć że ta śruba jest obluzowana, A DOKRĘCIŁEM JĄ O 1/4 OBROTU BEZ ŻADNEGO OPORU 😲 jak ręką odjął, rower jeździ bezszelestnie 😁 Oczywiście zaraz rozebralem to odtluscilem i złożyłem na nowo z odrobiną smaru. Cisza! 😁 Jeszcze raz wielkie dzięki! Nie przypuszczał bym że to się może poluzować (ale tak to jest jak się nie rozbierze całego roweru i nie pozna jego budowy) A w dodatku rama tak przenosi te trzaski ze myslalem że to ze sztycy lub z suportu.. Tak w ogóle jak teraz widzę jak to jest rozwiązane (to podczas wkręcania ośki równie dobrze jak będzie zbyt słabo ten hak przykręcony to może się odkręcać czyż nie?) A kilka razy tylne koło ściągałem 😀 A jeszcze jedno pytanie mam, bo ogólnie na całym rowerze jest opisane co z jakim momentem dokręcać (posiadam klucz dynamometryczny i wszystko dokręcam tak jak piszę) natomiast na tym haku to chyba jedyne miejsce gdzie nie pisze z jakim momentem go dokręcić) Więc dokręciłem na 8Nm nie wiem czy nie za lekko? Bo na sztywnej ośce jest 10Nm to nie wiem czy ten hak też tak nie powinien być dokręcony? Dorzucę zdjęcia może komuś też coś skrzypi/ strzela😁 Ja osobiście proponuję zacząć szukać takiej usterki od haka 😁 w ogóle najlepiej chwycic kpl imbusów i torksow i każda śrubkę dotknąć aby sprawdzić czy nie jest po prostu luźna(oczywiście nie dokręcać w opór każdą ile wlezie) Jeszcze raz dzięki Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 29 Lipca Udostępnij Napisano 29 Lipca @bartek_86 Cieszę się, że udało Ci sie szybko rozwiązać problem 🙂 Co do haka przerzutki - piszesz, że wchodzi do niego sztywna oś więc hak sam w sobie nie ma dodatkowych mocowań do ramy dlatego dokręcasz oś takim momentem jak zalecił producent i masz załatwiony temat momentu dokręcenia osi i haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szamysz83 Napisano 3 Sierpnia Udostępnij Napisano 3 Sierpnia @bartek_86 a tak z ciekawości zapytam: głośne te trzaski miałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.