Kamael9 Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca Cześć. Nabyłem sobie Eskera z obręczami DT Swiss G 540 - 24mm. Chciałem od razu zmienić oponki na coś szybszego (Vittoria Terano Zero 38c) a tu zdziwienie bo nie dałem rady założyć. Nic podszedłem do serwisu, bo sobie myślę że może to moje lewe ręce (choć nigdy takiego problemu nie miałem) i stwierdzili, że opony nie wejdą i że oni się już z tym spotkali że te obręcze tak mają. Czy ktoś spotkał się z tym w tych obręczach? Ewentualnie co mi zostaje, wymiana obręczy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca Zmień serwis, prosta rada. Co znaczy nie wejdą? Nie możesz ich założyć, czy są założone ale nie wskakują na rant? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamael9 Napisano 27 Lipca Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca Nie da się ich włożyć na obręcz. Brakuje naprawdę sporo miejsca. Sam się męczyłem cholernie i faktycznie jest jakiś problem. Może to kwestia jednak opon... choć te co były fabrycznie też są bardzo ciasno, ale jednak są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca Może to też być kwestia opaski na obręczy i umiejętności zakładania. Oponę ZAWSZE trzeba zsuwać do środka, gdzie obręcz ma mniejszą srednicę niż przy krawędzi. Nie ma możliwości, żeby opona nie pasowała do obręczy. DT Swiss to akurat firma, która pojawia się właśnie w tematach jakich obręczy użyć, żeby opony wchodziły gładko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca Może ktoś dużo warstw taśmy na obręcz nawinął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamael9 Napisano 27 Lipca Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca Taśma jest pojedyncza, choć fakt mogłaby być troszeczkę cieńsza i bardziej elastyczna. Nic na razie zwrócę opony, wybiorę coś innego, zmienię taśmę i zobaczę czy problem się powtórzy. Ale jeśli prawdę mówili w serwisie że to nie pierwszy raz z tą obręczą, to słabo ze strony dt Swiss... Nawet jak wcisnę "na chama" to nie rozwiązuje to problemu. Jeżdżę dość długie dystanse i słabo mi się widzi brak możliwości zmiany opony np. 80 km od domu 🤦♂️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca Spróbuj założyć inne opony niż Vittoria - niektóre osoby kupujące np. na Bike24.com zgłaszają z tą oponą podobne problemy do Twojego. Przy zakładaniu nowej opony użyj płynu do mycia naczyń, którym trzeba posmarować stopkę opony lub specjalistyczny płyn, np. Schwalbe Easy Fit 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca 3 godziny temu, Kamael9 napisał: Taśma jest pojedyncza, choć fakt mogłaby być troszeczkę cieńsza i bardziej elastyczna. Nic na razie zwrócę opony, wybiorę coś innego, zmienię taśmę i zobaczę czy problem się powtórzy. Ale jeśli prawdę mówili w serwisie że to nie pierwszy raz z tą obręczą, to słabo ze strony dt Swiss... Nawet jak wcisnę "na chama" to nie rozwiązuje to problemu. Jeżdżę dość długie dystanse i słabo mi się widzi brak możliwości zmiany opony np. 80 km od domu 🤦♂️ Z Tufo było podobnie. Montaż był potwornie ciężki, natomiast potem opona się nieco rozciągała i już kolejny montaż był dużo łatwiejszy. Nie wiem jakie masz doświadczenie, natomiast żyjemy w czasach wszechobecnego Tubeless. Montaż większości opon jest po prostu ciężki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca (edytowane) Zakładałem bezdętkowe opony Schwalbe G-One Allround, Schwalbe G-One R, Kenda Booster Pro GCT, Specialized Renegade, Specialized FastTrack, Specialized RhombusPro - nie było problemów z zakładaniem i ściąganiem Zakładałem też Vittoria Barzo i było trochę ciężej ale dramatu nie było - wszystko na obręcz DT XR391 Ważne jest to aby za każdym razem ułożyć ranty opony na środku obręczy Edytowane 28 Lipca przez locomotiv12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca Chyba rzeczywiście z Vittoriami jest ciężej niż z innymi bo niedawno ściągałem Vittoria Terreno Dry 35c, z którymi kupiłem rower i się dość mocno namordowałem, żeby je ściągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca Tu masz filmik z kilkoma patentami na zmianę opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 28 Lipca Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lipca Najlepsze jest to, że kiedyś nawet łyżek nie miałem, a zakładałem oponę bez problemu. Teraz bez łyżek nie ma opcji, a ostatnie zdjęcie opony okazało się trudniejsze niż jej założenie, co pośrednio potwierdziło się po wizytach w 2 serwisach (akurat wymieniali szprychy) - w jednym ślady na naklejce obręczy świadczyły o walce, być może z użyciem jakiegoś śrubokręta, żeby łyżek nie połamać (być może już po fakcie, i szkoda było kolejnych ) ; w drugim prawdopodobnie wymienili dętkę, którą uszkodzili (chyba, że od nowości były założone dwie różne, ale wątpię)... Największy problem miałem ze zsunięciem opony do środka obręczy (po prostu bardzo mocno się przykleiła do rantu), a do najsłabszych nie należę, i uścisk mam dość mocny - kobieta, czy dziecko/nastolatek byliby bez szans w tej walce z oponą (zakwasy w palcach/dłoniach najlepiej o tym świadczą)... W końcu z pomocą małego płaskiego śrubokręta z multitool'a jakoś puściła (łyżki były za grube), a potem założenie opony tworzącej jakby 25 -30 cm cięciwę, to prawie pikuś, choć nie było miękkiej gry , i łyżką trzeba było podważać na chama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca Słyszałem o skrajnych przypadkach gdy opona nie che się odkleić od obręczy to trzeba na nią (oponę) stanąć nogą i pougniatać - wtedy ręka nie boli. Będąc w środku lasu z dziurawym kołem ludzie chwytają się różnych sposobów - ważne aby były skuteczne 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 28 Lipca Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lipca Wydaje mi się, że próbowałem stawać, ale bez skutku, a jednak szprychy wolałem mieć całe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca Na szczęście, przynajmniej w kategorii opon szosowych, są prawdzwie opony pod dętkę. Vittoria Corsa N.ext to taka "szmata", że sama ucieka z obręczy. GP5000 całkiem podobnie. Dla porównania zmieniałem je między sobą kilka razy i sam proces zmiany opon, to jakieś 15 minut na komplet. Najgorsze opony jakie zakładałem to Tugo Gravel Speedero. Najgorsze obręcze to WTB, zarówno w wersji Gravel jak i MTB. To że oponę trzeba naciągać łyżką, bo ostatnie 30 cm nawet nie chce się ruszyć, jest niestety standardem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 28 Lipca Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lipca Dlatego denerwujące są filmiki, w których ludzie niemal jedną ręką, z papierosem w zębach i zamkniętymi oczami, zakładają z tekstem "patrz jak to się robi dzieciaku" Nawet na jakimś starym filmie niejaki Szaj nie wspomina słowem o zsuwaniu do środka/odklejaniu opony od obręczy, bo ta jego opona to schodzi praktycznie od patrzenia, i widać miał jeszcze za mało doświadczenia z ciasnymi tubeless'ami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca Magia internetu. Oglądając wszystkie "Dream Build", zawsze jest czysto, wszystko działa jak trzeba od pierwszego razu, opony wskakują same, a przyjemność jest taka że się popija kawę/ piwo w międzyczasie. Potem człowiek się bierze za swój rower i jest jak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamael9 Napisano 28 Lipca Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca Panowie dzięki za Wasze historie jakkolwiek ciekawe, to kompletnie nie na temat Podjechałem jeszcze do znajomego, który ma warsztat już kawał czasu i potwierdził mi diagnozę - opony nie do założenia. Czy to wada fabryczna opon nie wiem, ale brakuje zdecydowanie za dużo aby je wcisnąć. Opony zwracam, zamówię coś innego i zobaczymy. A gdyby ktoś się trafił kto użytkuje DT Swiss g 540 to chętnie się dowiem czy mieliście problem z tą obręczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 29 Lipca Udostępnij Napisano 29 Lipca Posiadam te obręcze, ale nie mam doświadczenia z zakładaniem na nie różnych opon. Od początku jeżdżę na miejskich oponach z dyskontu Action (zwijane, 35mm), z tego co pamiętam wchodziły dość ciasno, ale dramatu nie było, jednakże łyżki do opon były w użyciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.