Skocz do zawartości

[obręcz] DT Swiss g 540 - 24mm


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Nabyłem sobie Eskera z obręczami DT Swiss G 540 - 24mm. Chciałem od razu zmienić oponki na coś szybszego (Vittoria Terano Zero 38c) a tu zdziwienie bo nie dałem rady założyć. Nic podszedłem do serwisu, bo sobie myślę że może to moje lewe ręce (choć nigdy takiego problemu nie miałem) i stwierdzili, że opony nie wejdą i że oni się już z tym spotkali że te obręcze tak mają. 

Czy ktoś spotkał się z tym w tych obręczach?

Ewentualnie co mi zostaje, wymiana obręczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ich włożyć na obręcz. Brakuje naprawdę sporo miejsca. Sam się męczyłem cholernie i faktycznie jest jakiś problem. Może to kwestia jednak opon... choć te co były fabrycznie też są bardzo ciasno, ale jednak są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to też być kwestia opaski na obręczy i umiejętności zakładania.

Oponę ZAWSZE trzeba zsuwać do środka, gdzie obręcz ma mniejszą srednicę niż przy krawędzi.

Nie ma możliwości, żeby opona nie pasowała do obręczy. DT Swiss to akurat firma, która pojawia się właśnie w tematach jakich obręczy użyć, żeby opony wchodziły gładko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśma jest pojedyncza, choć fakt mogłaby być troszeczkę cieńsza i bardziej elastyczna. Nic na razie zwrócę opony, wybiorę coś innego, zmienię taśmę i zobaczę czy problem się powtórzy. Ale jeśli prawdę mówili w serwisie że to nie pierwszy raz z tą obręczą, to słabo ze strony dt Swiss...

Nawet jak wcisnę "na chama" to nie rozwiązuje to problemu. Jeżdżę dość długie dystanse i słabo mi się widzi brak możliwości zmiany opony np. 80 km od domu 🤦‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj założyć inne opony niż Vittoria - niektóre osoby kupujące np. na Bike24.com zgłaszają z tą oponą podobne problemy do Twojego.

Przy zakładaniu nowej opony użyj płynu do mycia naczyń, którym trzeba posmarować stopkę opony lub specjalistyczny płyn, np. Schwalbe Easy Fit

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kamael9 napisał:

Taśma jest pojedyncza, choć fakt mogłaby być troszeczkę cieńsza i bardziej elastyczna. Nic na razie zwrócę opony, wybiorę coś innego, zmienię taśmę i zobaczę czy problem się powtórzy. Ale jeśli prawdę mówili w serwisie że to nie pierwszy raz z tą obręczą, to słabo ze strony dt Swiss...

Nawet jak wcisnę "na chama" to nie rozwiązuje to problemu. Jeżdżę dość długie dystanse i słabo mi się widzi brak możliwości zmiany opony np. 80 km od domu 🤦‍♂️

Z Tufo było podobnie. Montaż był potwornie ciężki, natomiast potem opona się nieco rozciągała i już kolejny montaż był dużo łatwiejszy.

Nie wiem jakie masz doświadczenie, natomiast żyjemy w czasach wszechobecnego Tubeless. Montaż większości opon jest po prostu ciężki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem bezdętkowe opony Schwalbe G-One Allround, Schwalbe G-One R, Kenda Booster Pro GCT, Specialized Renegade, Specialized FastTrack, Specialized RhombusPro - nie było problemów z zakładaniem i ściąganiem

Zakładałem też Vittoria Barzo i było trochę ciężej ale dramatu nie było - wszystko na obręcz DT XR391

Ważne jest to aby za każdym razem ułożyć ranty opony na środku obręczy

Edytowane przez locomotiv12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Najlepsze jest to, że kiedyś nawet łyżek nie miałem, a zakładałem oponę bez problemu. Teraz bez łyżek nie ma opcji, a ostatnie zdjęcie opony okazało się trudniejsze niż jej założenie, co pośrednio potwierdziło się po wizytach w 2 serwisach (akurat wymieniali szprychy) - w jednym ślady na naklejce obręczy świadczyły o walce, być może z użyciem jakiegoś śrubokręta, żeby łyżek nie połamać (być może już po fakcie, i szkoda było kolejnych ;)) ; w drugim prawdopodobnie wymienili dętkę, którą uszkodzili (chyba, że od nowości były założone dwie różne, ale wątpię)... Największy problem miałem ze zsunięciem opony do środka obręczy (po prostu bardzo mocno się przykleiła do rantu), a do najsłabszych nie należę, i uścisk mam dość mocny - kobieta, czy dziecko/nastolatek byliby bez szans w tej walce z oponą (zakwasy w palcach/dłoniach najlepiej o tym świadczą)... W końcu z pomocą małego płaskiego śrubokręta z multitool'a jakoś puściła (łyżki były za grube), a potem założenie opony tworzącej jakby 25 -30 cm cięciwę, to prawie pikuś, choć nie było miękkiej gry :no:, i łyżką trzeba było podważać na chama :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o skrajnych przypadkach gdy opona nie che się odkleić od obręczy to trzeba na nią (oponę) stanąć nogą i pougniatać - wtedy ręka nie boli.

Będąc w środku lasu z dziurawym kołem ludzie chwytają się różnych sposobów - ważne aby były skuteczne 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście, przynajmniej w kategorii opon szosowych, są prawdzwie opony pod dętkę.

Vittoria Corsa N.ext to taka "szmata", że sama ucieka z obręczy. GP5000 całkiem podobnie. Dla porównania zmieniałem je między sobą kilka razy i sam proces zmiany opon, to jakieś 15 minut na komplet.

Najgorsze opony jakie zakładałem to Tugo Gravel Speedero. Najgorsze obręcze to WTB, zarówno w wersji Gravel jak i MTB.

To że oponę trzeba naciągać łyżką, bo ostatnie 30 cm nawet nie chce się ruszyć, jest niestety standardem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dlatego denerwujące są filmiki, w których ludzie niemal jedną ręką, z papierosem w zębach i zamkniętymi oczami, zakładają z tekstem "patrz jak to się robi dzieciaku" :voodoo::icon_wink:

Nawet na jakimś starym filmie niejaki Szaj nie wspomina słowem o zsuwaniu do środka/odklejaniu opony od obręczy, bo ta jego opona to schodzi praktycznie od patrzenia, i widać miał jeszcze za mało doświadczenia z ciasnymi tubeless'ami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za Wasze historie jakkolwiek ciekawe, to kompletnie nie na temat :D

Podjechałem jeszcze do znajomego, który ma warsztat już kawał czasu i potwierdził mi diagnozę - opony nie do założenia. Czy to wada fabryczna opon nie wiem, ale brakuje zdecydowanie za dużo aby je wcisnąć. Opony zwracam, zamówię coś innego i zobaczymy. 

A gdyby ktoś się trafił kto użytkuje DT Swiss g 540 to chętnie się dowiem czy mieliście problem z tą obręczą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam te obręcze, ale nie mam doświadczenia z zakładaniem na nie różnych opon. Od początku jeżdżę na miejskich oponach z dyskontu Action (zwijane, 35mm), z tego co pamiętam wchodziły dość ciasno, ale dramatu nie było, jednakże łyżki do opon były w użyciu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...