Lukario Napisano 26 Lipca Udostępnij Napisano 26 Lipca Dzień dobry Bardzo proszę o pomoc w wyborze pierwszego elektryka. Mam ponad 100 kilo wagi ( przy 175cm) i chcę jeździć na wycieczki rowerowe z dzieckiem w foteliku i dojeżdżać do pracy po dość stromych górkach. Budżęt to plus minus 8 tyś. Zainteresował mnie kellys e-carson 30 choć widziałem 2 silniki do niego (panasonic i shimano). Proszę o podpowiedź czy to dobry wybór lub co będzie lepsze. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca Grubas to powinien jeździć więcej rowerem a nie ebajkiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca Lepszy ruch na elektryku, niż żaden E-Carson powinien się sprawdzić, widzę że w tej cenie można mieć baterię 725 a to rzadkość. Silnik Panasonica jest chyba najmniej popularny jeśli o e-bike chodzi, Shimano znany, popularny, części bez problemu dostępne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca Idź na całość https://www.pepper.pl/promocje/rower-elektryczny-bergamont-e-trailster-150-expert-rozml-i-inne-wrocily-865804 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca (edytowane) Ten Kellys ogólnie szłu nie robi ale da radę . Trzeba zastanowić się nad silnikiem . Owszem shimano jest bardziej popularne . Panas właściwie do tej pory nie występował na polskim rynku więc trudno coś o nim powiedzieć . Tzn o działaniu i trwałości . Tylko że shimano to model E5000 ! To jest silnik do rowerów miejskich , rekreacyjnych , może turystycznych , na pewno nie górskich . Max moment obrotowy to 40Nm . Mało ! W moim Boschu taki moment jest w trybie eco , a ty piszesz o sporych podjazdach . Biorąc pod uwagę dość twardy napęd ( czyli brak bardzo lekkich biegów ) ten silnik się nie sprawdzi . Panas ma z kolei moment 90Nm . To już potęga . Trzeba się liczyć z tym że im mocniejszy silnik tym szybciej zużywa aku , a ta jest pojemna , poza tym nikt nie każe ci jeździć na max wspomaganiu . Wręcz przeciwnie , powinieneś używać minimalnego jeszcze efektywnego trybu . Jeszcze z minusów: 1 panas ma bardzo pojemny aku i ładowarkę 2A . Czyli ładowanie będzie trwało długo , myślę że 7-8 godź . 2 Hamulce , najsłabszy model shimano . Mam takie i działają , w sumie nie mam zastrzeżeń tylko ja ważę jakieś 30kg mniej . Nie twierdzę że ciebie nie zatrzymają ale na pewno będziesz szybciej zużywał klocki i łatwiej możesz je przegrzać . Trzeba też się zorientować jak łatwo wyjmuje się aku , chyba że będziesz ładował w rowerze . Edytowane 27 Lipca przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca Idź w tym kierunku https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-hybrid-8.0-625-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca Gdyby autor szukał roweru MTB czy ogólnie terenowego to fajny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca 10 godzin temu, WaGiant napisał: Jeszcze z minusów: 1 panas ma bardzo pojemny aku i ładowarkę 2A . Czyli ładowanie będzie trwało długo , myślę że 7-8 godź Jego ładowanie trwa maksymalnie do 6 godzin, gdy aku jest pusty, ale do takiego stanu staramy się przecież nie doprowadzać. Ja ładuję po przejechaniu 90-110 km, gdy licznik pokazuje, że mam jeszcze ok. 35-40 proc. naładowania. Wtedy trwa to około 3-3,5 godziny do pełna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leotdipl Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca Co wy z tym Panasonikiem? Od 2018 roku na zachodzie ten silnik jest produkowany (O/Niemcy). A fakt że tak długo czekał na debiut w PL to inna para kaloszy ... Odnośnie ładowania. Im mniejszym prądem ładujemy = tym lepiej! Najlepsze jest niskie napięcie ładowania, które nie degraduje baterii - z powodów chemicznych i temperaturowych. Macie aplikacje AcuBattery na smartfonie? Nie? To ściągnięcie, i skorzystajcie z Pomocy. Wiele się dowiecie n/t. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukario Napisano 27 Lipca Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 11 godzin temu, WaGiant napisał: Ten Kellys ogólnie szłu nie robi ale da radę . Trzeba zastanowić się nad silnikiem . Owszem shimano jest bardziej popularne . Panas właściwie do tej pory nie występował na polskim rynku więc trudno coś o nim powiedzieć . Tzn o działaniu i trwałości . Tylko że shimano to model E5000 ! To jest silnik do rowerów miejskich , rekreacyjnych , może turystycznych , na pewno nie górskich . Max moment obrotowy to 40Nm . Mało ! W moim Boschu taki moment jest w trybie eco , a ty piszesz o sporych podjazdach . Biorąc pod uwagę dość twardy napęd ( czyli brak bardzo lekkich biegów ) ten silnik się nie sprawdzi . Panas ma z kolei moment 90Nm . To już potęga . Trzeba się liczyć z tym że im mocniejszy silnik tym szybciej zużywa aku , a ta jest pojemna , poza tym nikt nie każe ci jeździć na max wspomaganiu . Wręcz przeciwnie , powinieneś używać minimalnego jeszcze efektywnego trybu . Jeszcze z minusów: 1 panas ma bardzo pojemny aku i ładowarkę 2A . Czyli ładowanie będzie trwało długo , myślę że 7-8 godź . 2 Hamulce , najsłabszy model shimano . Mam takie i działają , w sumie nie mam zastrzeżeń tylko ja ważę jakieś 30kg mniej . Nie twierdzę że ciebie nie zatrzymają ale na pewno będziesz szybciej zużywał klocki i łatwiej możesz je przegrzać . Trzeba też się zorientować jak łatwo wyjmuje się aku , chyba że będziesz ładował w rowerze . Czas ładowania to nie problem, szczególnie, że dość łatwo ściąga się baterię. Czytałem tu na forum opinie, że Panas lepszy od Shimano. Osobiście wolałbyś Bosha ? 12 godzin temu, MikeSkywalker napisał: Lepszy ruch na elektryku, niż żaden E-Carson powinien się sprawdzić, widzę że w tej cenie można mieć baterię 725 a to rzadkość. Silnik Panasonica jest chyba najmniej popularny jeśli o e-bike chodzi, Shimano znany, popularny, części bez problemu dostępne. Wydając tych kilka lub jak sprawdzam sklepy 10+ tysięcy liczę, że części to odległa bajka. 11 godzin temu, XC100S napisał: Idź w tym kierunku https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-hybrid-8.0-625-1 Nie do końca o to mi chodzi ale widzę ,że znasz stronki mniej oczywiste. Dzięki za podpowiedź 13 godzin temu, RabbitHood napisał: Grubas to powinien jeździć więcej rowerem a nie ebajkiem. Zapewne masz rację. Jestem jednak w tak żałosnej formie, że potrzebuję wspomagacza a i dziecku chce zapewnić rozrywkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukario Napisano 27 Lipca Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 38 minut temu, leotdipl napisał: Co wy z tym Panasonikiem? Od 2018 roku na zachodzie ten silnik jest produkowany (O/Niemcy). A fakt że tak długo czekał na debiut w PL to inna para kaloszy ... Odnośnie ładowania. Im mniejszym prądem ładujemy = tym lepiej! Najlepsze jest niskie napięcie ładowania, które nie degraduje baterii - z powodów chemicznych i temperaturowych. Macie aplikacje AcuBattery na smartfonie? Nie? To ściągnięcie, i skorzystajcie z Pomocy. Wiele się dowiecie n/t. Mówisz że śmiało można brać zamiast Shimano? Dzięki za podpowiedź z apką, na pewno skorzystam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca (edytowane) Panasa bierz śmiało. Edytowane 27 Lipca przez burz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca A tam, opowiadasz - każdy zdrowy zawodnik w górą pół roku odzyska formę. bez wspomagacza szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 27 Lipca Udostępnij Napisano 27 Lipca A ze wspomagaczem przyjemniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leotdipl Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca (edytowane) @LUKARIO, dokładnie nazwa brzmi AccuBattery. Sam posiadam wersję AccuBattery Pro. Zjadłem jedno "c" 😁 WAGIANT napisał ... Panas ma z kolei moment 90Nm . -dokładnie to 95 Nm (Kellys źle podał) To już potęga . Trzeba się liczyć z tym że im mocniejszy silnik tym szybciej zużywa aku , a ta jest pojemna , poza tym nikt nie każe ci jeździć na max wspomaganiu . Wręcz przeciwnie , powinieneś używać minimalnego jeszcze efektywnego trybu. I to jest SEDNO dla twojego wyboru. "Nikt ci nie każe jeździć na Max wspomaganiu". Czyli istotna jest kaseta, i z przodu blat. Dobry zestaw przełożeń ! Jest tutaj najistotniejszy. Silnik Panasonic 95 Nm i bateria 720 Wh będą dodatkami. Kellys 30 P SHIMANO CS-HG201-9 lub CS-GH400-9 (11-36T) 11-36 ? Dla mnie za mało. Blat 38 może być. Najgorsze są słabe hamulce i tarcze 160. Edytowane 28 Lipca przez leotdipl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukario Napisano 28 Lipca Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca @leotdipl widzisz a ja właśnie skupiłem się na mocy i baterii. Jak widać muszę jeszcze poczytać w tym temacie. Dzięki za podpowiedź. Masz jakieś podzespoły warte polecenia tak ad hog? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca (edytowane) Kellys 30 P to rower trekkingowy, a nie góral, zapewne dlatego kaseta 11-36. Na górki Tayen r50, kaseta 11-46, a przód 34. @Lukario i bardzo dobrze, że skupiasz się na mocy silnika i pojemności baterii (z twoją wagą i planowanym fotelikiem dla dziecka... ale rozważ, czy jakikolwiek fabryczny rower udźwignie twoje ponad 100 kg, wagę dziecka z fotelikiem 15-20 kg plus 25 kg samego roweru, co daje co najmniej 145 kg. Carson ma obciążenie maks. 140 kg). Edytowane 28 Lipca przez burz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leotdipl Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca (edytowane) 150 kg https://www.bike-discount.de/de/radon-relate-8.0-625-1 2.499 EUR Specyfikacja -> Ausstattung Ode mnie. Bosch 85 Nm, Aku Bosch 625 Wh, Amor powietrzny z blokadą, kaseta 10-51, blat 38, 1x12, dobre hamulce z tarczami 180/180mm, waga roweru od 25 kg - bez pedałów - taka polityka sprzedaży 150 kg -> 130 kg (Körpergewicht + Fahrrad + Ausrüstung) + 20 kg Zuladung (Gepäckträger) Po naszemu Max. 150 kg -> przy czym 130 kg = (waga rowerzysty + waga roweru + waga wyposażenia) + 20 kg załadunku (bagażu) PS. Cena do obserwacji - Z czasem stanieje do 1.999,- EUR Minus to nie zbyt szerokie opony 2,15" (55 mm) Edytowane 28 Lipca przez leotdipl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca (edytowane) Opony to nie problem. Wymienisz na jakie zechcesz. W te 25 kg wagi roweru bym jednak nie wierzył, pewnie plus 2-3 kg. Edytowane 28 Lipca przez burz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukario Napisano 28 Lipca Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 3 godziny temu, burz napisał: Kellys 30 P to rower trekkingowy, a nie góral, zapewne dlatego kaseta 11-36. Na górki Tayen r50, kaseta 11-46, a przód 34. @Lukario i bardzo dobrze, że skupiasz się na mocy silnika i pojemności baterii (z twoją wagą i planowanym fotelikiem dla dziecka... ale rozważ, czy jakikolwiek fabryczny rower udźwignie twoje ponad 100 kg, wagę dziecka z fotelikiem 15-20 kg plus 25 kg samego roweru, co daje co najmniej 145 kg. Carson ma obciążenie maks. 140 kg). Liczyłem że te parę kilo to nie problem. Szczególnie, że staram się trochę własnej masy zgubić. 2 godziny temu, leotdipl napisał: 150 kg https://www.bike-discount.de/de/radon-relate-8.0-625-1 2.499 EUR Specyfikacja -> Ausstattung Ode mnie. Bosch 85 Nm, Aku Bosch 625 Wh, Amor powietrzny z blokadą, kaseta 10-51, blat 38, 1x12, dobre hamulce z tarczami 180/180mm, waga roweru od 25 kg - bez pedałów - taka polityka sprzedaży 150 kg -> 130 kg (Körpergewicht + Fahrrad + Ausrüstung) + 20 kg Zuladung (Gepäckträger) Po naszemu Max. 150 kg -> przy czym 130 kg = (waga rowerzysty + waga roweru + waga wyposażenia) + 20 kg załadunku (bagażu) PS. Cena do obserwacji - Z czasem stanieje do 1.999,- EUR Minus to nie zbyt szerokie opony 2,15" (55 mm) Dziękuję. Znasz jakieś ciekawe strony bądź producenta z Holandii? Akurat mam kogoś kto może mi rower stamtąd przywieźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leotdipl Napisano 28 Lipca Udostępnij Napisano 28 Lipca 3 godziny temu, burz napisał: Opony to nie problem. Wymienisz na jakie zechcesz. W te 25 kg wagi roweru bym jednak nie wierzył, pewnie plus 2-3 kg. Napisano wyraźnie - OD 25 kg 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.