ksetar Napisano 26 Lipca Udostępnij Napisano 26 Lipca Szukam pierwszego roweru gravelowego - budżet do 5k. Ograniczeniem jest dostępność modeli w odpowiednim rozmiarze - mam 159 cm. Rozważam OCTANE ONE GRIPP 2. Poniżej specyfikacja, cena 3.5k. Warto? Inne propozycje modeli? Wykorzystanie: częste wycieczki po drogach względnie dobrych oraz szutrowych po ok 100km + codzienne użytkowanie w mieście. Możliwość przymocowania bagażnika na plus. Specyfikacja: Rama: Custom formed and butted 6061 aluminum frame, 142x12 dropouts Widelec: alloy, dropouts 9x100, tapered steerer1-1/8”-1.5”, post mount Stery: Octane One tapered 1&1/8"-1.5" IS42/IS52, sealed bearing Mostek: Octane One Road 80(S), 100(M), 100(L), 110 (XL) 31,8 Kierownica: Octane One Flare 420 (S), 440 (M), 460 (L,XL) Gripy: Selle Italia Gran Fondo bar tape, black Sztyca: Octane One alloy 27,2mm Siodło: Selle Italia X3 Hamulec przedni: Hayes CX Comp mechanical disc brake 160mm Hamulec tylny: Hayes CX Comp mechanical disc brake 160mm Klamki: Microshift Advent 10 speed SB-M100A Obręcze: Shining AS-210P 700c 32h, tubeless ready Szprychy: Spokes w/14mm nipples Piasta przednia: Octane One by KT, sealed bearings, 9x100mm, 32h Piasta tylna: Octane One by KT, sealed bearings, 10x135mm, 32h Opony: Vittoria Tereno Dry 700x38c Korba: FSA VERO PRO 1x, 40t Suport: FSA, BSA square 68mm, 110.5mm Pedały: - Łańcuch: KMC X10-1 10sp Przerzutka tylna: Microshift Advent X RD-M6205GM, 10 speed Manetka: Microshift Advent X SB-M100A 10 speed Kaseta: CS-H104 MICROSHIFT 11-48t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 26 Lipca Udostępnij Napisano 26 Lipca W zasadzie za taką cenę to wygląda całkiem nieźle. Szkoda tylko że napęd Microshift. Nie oceniam jak działa, bo nie wiem, natomiast Shimano zawsze jest lepsze pod kątem części zamiennych czy ewentualnych modyfikacji. Hamulce nieco dyskusyjne, natomiast na pewno lepsze niż jakieś Chińskie No Name czy inny Promax. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 26 Lipca Udostępnij Napisano 26 Lipca Dołóż odrobinę i kup coś co ma hamulce hydrauliczne. Późniejsza zmiana jest całkowicie nieopłacalna i bardzo kosztowna. Jak się wkręcisz w jeżdżenie to prędzej czy później będziesz żałowała że nie wybrałaś tej opcji od razu. Tutaj masz przykład takiego roweru: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-30-grx-2x12-pd38833/ Gravelowa grupa napędowa a co za tym idzie hydrauliczne hamulce, sztywne osie. Korba jest poza grupowa no ale z tym da się żyć ewentualnie w przyszłości można zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 26 Lipca Udostępnij Napisano 26 Lipca No nie wiem czy prawie podwojenie budżetu mieści się w stwierdzeniu "dołóż odrobinę". Nie jestem także pewny, czy każdy potrzebuje GRX i hydraulikę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 26 Lipca Udostępnij Napisano 26 Lipca (edytowane) W tytule posta jest 5k. Przy GRX bym się nie upierał. Przy hydraulice, szczególnie dla kobiety tak. Sam przez to przeszedłem i uważam że montaż mechaniki do baranka to kiepski pomysł. Mam trekkinga z mechanicznymi v-brake i jestem w stanie bez trudu zablokować obydwa koła, przy dowolnej prędkości na dowolnej nawierzchni. W gravelu miałem mechanikę z bardzo dobrymi klockami kool stop i ciężko to nazwać hamulcami. Prawidłowa nazwa powinna brzmieć mechanizm spowalniający. Edytowane 26 Lipca przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 26 Lipca Udostępnij Napisano 26 Lipca (edytowane) Aspre, Eskery na GRX są poniżej 5k tylko ciężko z dostępnością rozmiaru 48 z tego co widzę. Esker na Apexie też jest poniżej 5k na hydraulice. Co do propozycji w 1 poście moim zdaniem ten wygląda sporo lepiej różnica 500 zł. https://skleprower.pl/rower-gravel-ns-bikes-rag3-sram-apex-1x11-p-578.html SRAM 1x11 + sztywne ośki. Edytowane 26 Lipca przez keltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Lipca Udostępnij Napisano 26 Lipca Lepiej zacznij od zmierzenia przekroku bo na większości ram to się po prostu zawiesisz a na tym octane one to już na pewno. Będziesz potrzebować albo czegoś z dużym slopingiem albo stricte damskiego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 26 Lipca Udostępnij Napisano 26 Lipca No niestety zwłaszcza, że statystycznie kobiety mają krótsze nogi od męskich. Przy takim wzroście to chyba nie ryzykowałbym kupowania roweru onlajn. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 26 Lipca Udostępnij Napisano 26 Lipca Godzinę temu, chrismel napisał: W tytule posta jest 5k. Przy GRX bym się nie upierał. Przy hydraulice, szczególnie dla kobiety tak. Sam przez to przeszedłem i uważam że montaż mechaniki do baranka to kiepski pomysł. Mam trekkinga z mechanicznymi v-brake i jestem w stanie bez trudu zablokować obydwa koła, przy dowolnej prędkości na dowolnej nawierzchni. W gravelu miałem mechanikę z bardzo dobrymi klockami kool stop i ciężko to nazwać hamulcami. Prawidłowa nazwa powinna brzmieć mechanizm spowalniający. Mój błąd. Nie zauważyłem kwoty w tytule tematu. W takim razie się podpisuję pod tym co napisałeś: szukać hydrauliki, bo to zupełnie inna jakość. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 26 Lipca Udostępnij Napisano 26 Lipca (edytowane) 2 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: W zasadzie za taką cenę to wygląda całkiem nieźle. Szkoda tylko że napęd Microshift. Nie oceniam jak działa, bo nie wiem, natomiast Shimano zawsze jest lepsze pod kątem części zamiennych czy ewentualnych modyfikacji. Hamulce nieco dyskusyjne, natomiast na pewno lepsze niż jakieś Chińskie No Name czy inny Promax. Microshift to jest standard Shimano, a więc z podzespołami Shimano to będzie normalnie działać, a i odwrotnie, natomiast Shimano w tej klasie ze swoją jakością i wykonaniem to się może w buty schować Jeżeli mam do wyboru Shimano , a Microshifta, to wybieram Microshifta Edytowane 26 Lipca przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksetar Napisano 26 Lipca Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i sugestie! Zdecydowanie przyglądnę się zaproponowanemu modelowi https://skleprower.pl/rower-gravel-ns-bikes-rag3-sram-apex-1x11-p-578.html Przyznam, że największym ograniczeniem może być dla mnie właśnie rozmiar i przed tym jak zdecyduje się kupić cokolwiek online przejdę się do kilku sklepów, poprzymierzam, może wypozyczę z decka jakiś model żeby trochę wyrobić sobie też zdanie co do własnych oczekiwań i wygody. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.