Skocz do zawartości

[Adapter wspornika kierownicy] regulacja wysokości kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Postanowiłem podwyższyć kierowcę w moim rowerze trekkingowym przynajmniej do wysokości siodełka. Jestem wysoki, mam długie nogi, więc i siodełko muszę mieć dość wysoko. Przy takim układzie kierownica jest już dla mnie za nisko i bolą mnie plecy. Rozmiar roweru jest dobrze dobrany. Posiadam w nim mostek ahead regulowany. Kupiłem ostatnio w internecie adapter wspornika by trochę podnieść wysokość kierownicy. Postępowałem zgodnie z instrukcją i wspomagałem się filmikami z youtube. Najpierw dokręciłem na maksa główną śrubę, która idzie w stery, a na końcu zacisnąłem śrubki wspornika i kierownicy.  Niestety kiedy sprawdzałem sztywność kierownicy przytrzymując koło przednie nogami zauważyłem, że kierownica nie jest sztywno i próbując nią skręcać ma trochę luzu. Czy ktoś z was miałby pomysł co może być przyczyną? Byłem w najbliższym serwisie rowerowym, ale tam w sumie sami nie wiedzieli o co chodzi. 

https://allegro.pl/oferta/adapter-przedluzka-wspornika-kierownicy-a-head-12705604602

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem w dobrze dobranym rowerze trekingowym masz kierownicę na wysokości siodełka ? Wklej fotkę albo chociaż link do modelu. Zwykle te rowery wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu i jest jeszcze możliwość podniesienia kierownicy wyżej bez kombinacji.

MY22-Attend-RS-2-GTS_Color-A-Black.thumb.jpg.a77149999257bb4c884d4986d0e91da8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mam kierownicy na wysokości siodełka. Siodełko jest wyżej bo mam długie nogi. Jedyna regulacja wysokości jaką jest możliwa to zmiana kąty nachylenia mostka jak na zdj które wstawiłeś. ustawiłem je jak najbliżej siebie. 

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-trekkingowe/rower-trekkingowy-indiana-x-road-5-0-m23-28-cali-meski-czarny?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwko21BhAPEiwAwfaQCAFs-LHV_6fpJb5RAc1t1iwuQ3yOUtcciw7V5SFAkRe3JIm4B-PgsBoCn_oQAvD_BwE

 

To jest mój model w linku 

32 minuty temu, chrismel napisał:

Jakim cudem w dobrze dobranym rowerze trekingowym masz kierownicę na wysokości siodełka ? Wklej fotkę albo chociaż link do modelu. Zwykle te rowery wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu i jest jeszcze możliwość podniesienia kierownicy wyżej bez kombinacji.

MY22-Attend-RS-2-GTS_Color-A-Black.thumb.jpg.a77149999257bb4c884d4986d0e91da8.jpg

No właśnie nie mam kierownicy na wysokości siodełka. Siodełko jest wyżej bo mam długie nogi. Jedyna regulacja wysokości jaką jest możliwa to zmiana kąty nachylenia mostka jak na zdj które wstawiłeś. ustawiłem je jak najbliżej siebie. 

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-trekkingowe/rower-trekkingowy-indiana-x-road-5-0-m23-28-cali-meski-czarny?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwko21BhAPEiwAwfaQCAFs-LHV_6fpJb5RAc1t1iwuQ3yOUtcciw7V5SFAkRe3JIm4B-PgsBoCn_oQAvD_BwE

 

To jest mój model w linku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, beniowsky napisał:

Witam wszystkich. Postanowiłem podwyższyć kierowcę w moim rowerze trekkingowym przynajmniej do wysokości siodełka. Jestem wysoki, mam długie nogi, więc i siodełko muszę mieć dość wysoko. Przy takim układzie kierownica jest już dla mnie za nisko i bolą mnie plecy. Rozmiar roweru jest dobrze dobrany. Posiadam w nim mostek ahead regulowany. Kupiłem ostatnio w internecie adapter wspornika by trochę podnieść wysokość kierownicy. Postępowałem zgodnie z instrukcją i wspomagałem się filmikami z youtube. Najpierw dokręciłem na maksa główną śrubę, która idzie w stery, a na końcu zacisnąłem śrubki wspornika i kierownicy.  Niestety kiedy sprawdzałem sztywność kierownicy przytrzymując koło przednie nogami zauważyłem, że kierownica nie jest sztywno i próbując nią skręcać ma trochę luzu. Czy ktoś z was miałby pomysł co może być przyczyną? Byłem w najbliższym serwisie rowerowym, ale tam w sumie sami nie wiedzieli o co chodzi. 

https://allegro.pl/oferta/adapter-przedluzka-wspornika-kierownicy-a-head-12705604602

przedłużkę odpuść... mostek do góry na maksa i wymiana kiery - np. TA coś z większym kątem gięcia (w rozsądnej cenie) wymaga już zmiany mostka - ale przy Twoim wzroście i wynikającej z niego wadze, kiera 31,8 to absolutne minimum 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wolek napisał:

Kupiłeś za mały rower, do ilu się wcześniej przymierzałeś? 

Kupiłem największy rozmiar trekkingu jaki mogłem dostać czyli rama 23 cale. Przymierzałem kilka ale generalnie w salonach rowerowych rowerów o takich rozmiarach jest bardzo mało lub wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na zdrowy chłopski rozum (niezależnie od tego co wypisuje producent) rower jest za mały. Z przedłużką jest ten problem że może się coś poluzować i o wypadek nie trudno. Więc najsensowniejszym rozwiązaniem jest zakup kierownicy z dużym wznosem jak radzi kolega powyżej. Może coś takiego: https://allegro.pl/oferta/kierownica-retro-czarna-15371337557?bi_s=ads&bi_m=showitem:desktop:top:active&bi_c=MmU0MzgxOTgtMGRkNC00NzY4LThkYTctZjg3ZjY2MjU3MDJhAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=b529af11-2156-4ebd-86d4-5f30a91c31bf ale trzeba poszukać. Drugie wyjście to spróbuj jednak dorwać gdzieś inny rower w rozmiarze XL/XXL i przymierz się do niego. Gdyby okazało się że będzie dobry to możesz rozważyć wymianę. Jeżeli mam rację co do rozmiaru tego który masz to nigdy nie będzie Ci się jeździło na nim wygodnie nawet jak podniesiesz kierownicę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy ktoś z Was zauważył, że wg specyfikacji z mediaexpert ten rower ma jednocześnie mostek Zoom TDS-D299N czyli pod kierownicę 25,4 oraz kierownicę o nic nie wyjaśniającym symbolu A-6012 z mocowaniem  31.8. Takie cuda….

@beniowsky koledzy podają dobre propozycje. Możesz:

1. Kupić pasującą do Twojego mostka kierownicę o większym wzniosie. Może to być kierownica jednocześnie gięta mniej lub bardziej do tyłu - jak w propozycjach od @Bartosz50 i @chrismel (przy czym zwróć uwagę, że ergotec od @Bartosz50 ma niewielki wznios 32-35 mm - pewnie podobny do kierownicy, którą już masz). Możesz też kupić kierownicę z większym wzniosem, ale bez znacznego gięcia do tyłu, jak w tej, co masz teraz. Tu masz np ze wzniosem 50 mm https://www.bike24.com/p288330.html

2. Kupić mostek o większym zakresie regulacji. Ten Twój ma zakres 0-60 stopni i długość 105 mm. Są mostki o nieco innej konstrukcji, które możesz ponieść nawet na 70-80 stopni - jak ten https://www.bike24.com/p2828717.html?sku=2839574

Tylko wybierając mostek do posiadanej już kierownicy albo kierownicę do posiadanego mostka zwróć uwagę na średnicę mocowania. Zważywszy na niekonsekwencję w specyfikacji, o której piszę na początku, zobacz, czy masz kierownicę 25,4 mm czy 31,8 mm.

Wymieniajac od razu mostek i kierownicę też patrz na ten parametr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest nie potrzebne ryzyko. Niech się tam coś poluzuje i rower zamiast skręcić pojedzie np. wprost pod nadjeżdżający samochód z naprzeciwka. A Ty masz kierownicę w rękach i nic nie możesz zrobić.

BTW. Niezależnie od podniesienia kierownicy możesz spróbować porozciągać uda z tyłu. To one odpowiadają w większości przypadków za ból kręgosłupa przy pochylonej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@beniowsky to akurat prosta sprawa - układ kierowniczy jest krytyczny dla funkcjonowania roweru. Każda awaria w tym miejscu oznacza nagły koniec jazdy, w niemal 100% upadek i ryzyko wybicia zębów, połamania się itp.. Nagły luz na sterach to nie jest coś, z czym możesz sobie poradzić, wyciwiczoną techniką wyprowadzić rower „na prostą” i się zatrzymać bez uszczerbku na zdrowiu. Podobnie jest w przypadku złamania kierownicy. Nawet zwykły poślizg koła na mokrym czy piaszczystym podłożu w przypadku przedniego koła jest zazwyczaj poważniejszy niż koła tylnego….

Dlatego też każdy dodatkowy element w układzie kierowniczym, który jest tam „nadmiarowo” i trzyma się na tyle, na ile mocno skręciłeś te dodatkowe śruby, jest po prostu niepotrzebnym czynnikiem zwiększającym ryzyko. Normalnie w systemie ahead masz kasowanie luzu poprzez ścisk zaprojektowanych do tego podkladek, kapsla sterów z wykorzystaniem oparcia o rurę sterową. Jak do tego układu wprowadzisz dodatkowe elementy w postaci przedłużki to wszystko pracuje trochę inaczej i liczba miejsc, gdzie może coś pójść nie tak, rośnie…

Przyszly mi jeszcze do głowy dwie kwestie. Gdybyś kiedyś rozważał wymianę widelca w tym rowerze, to możesz sprawdzić, jaka jest obecnie długość rury sterowej. Być może w innym, nowym, nieprzyciętym widelcu ta sterówka będzie nieco dłuższa, nawet 2-3 cm. To też można wykorzystać do podniesienia pozycji kierownicy (na dłuższej sterówce zakładasz więcej podkladek i od razu mostek jest wyżej),

A druga sprawa - skoro jesteś wysoki i masz długie nogi, to w za małym rowerze, na jaki wygląda Twój, będziesz miał ekstremalnie wysuniętą sztyce. Sprawdź, czy czasem nie wysuwasz sztycy ponad limit, albo blisko limitu. Jazda ze sztycą na granicy albo wysuniętą ponad limit grozi uszkodzeniem sztycy a nawet ramy. Jeżeli masz tak u siebie, to warto rozważyć wymianę sztycy na dłuższą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, beniowsky napisał:

@HSM

Dzieki wielkie za pomoc. W takim razie rozejrzę się za wymiana mostka lub kierownicy. Możesz powiedzieć czemu wszyscy odradzają mi ten adapter, o którym założyłem wątek? 

Ten adapter wygląda głupio ale działa. To zwykłe przedłużenie rury sterowej.  Wizje że nagle zostajesz z kierownicą i pakujesz się pod tira jest lekko przesadzona, moim zdaniem większe zagrożenie niesie wylajtowana kierownica, czy mostek który może się złamać.

Napisałeś że dokręciłeś na  maksa śrubę która idzie w stery, tak nie powinno być.

Zaczął bym od montowania samego adaptera na rurę sterową, upewnił się że wszystko jest sztywne, a potem postępował tak jak w przypadku montaże tradycyjnego mostka. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2024 o 11:47, chrismel napisał:

Z przedłużką jest ten problem że może się coś poluzować i o wypadek nie trudno.

Taka przedłużka jest montowana na rurze sterowej dokładnie w taki sam sposób, jak typowy mostek a-head. Luz na sterach też reguluje się w ten sam sposób, jedynie śruba jest dłuższa (śruba ta służy tylko do regulacji, więc w kwestii bezpieczeństwa nie ma znaczenia). Jeśli wszystko zamontuje się prawidłowo, to nic nie ma prawa się poluzować. A jeśli ktoś się boi tego system mocowanie, to niech w ogóle nie używa mostków a-head. To trochę tak, jakby ktoś argumentował, że łańcuch złożony ze 116 ogniw jest bardziej niebezpieczny niż taki ze 106 ogniw, bo w tym dłuższym może się coś poluzować. Każde ogniwo jest zakute takim samym sworzniem, w taki sam sposób i jeśli to połączenie jest wykonane poprawnie to nic złego nie ma prawa się wydarzyć, niezależnie od liczby ogniw.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RabbitHood napisał:

No to twoje zdanie jest mylne.

Mylne bo? No właśnie przydało by się jakieś uzasadnienie. 

Jak wspomniał marvelo, zasada działania tego adaptera jest taka sama jak mostek a-head. Nie ma nic niebezpiecznego w tym rozwiązaniu.

Nie raz mi się zdarzało że miałem niedokręcony mostek, do katastrofy nie dochodziło, zazwyczaj po skrzywieniu kierownicy hamowałem i tyle, zębów nie traciłem, pod Tira nie wpadłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
19 godzin temu, clavdivs napisał:

Ten adapter wygląda głupio ale działa. To zwykłe przedłużenie rury sterowej.  Wizje że nagle zostajesz z kierownicą i pakujesz się pod tira jest lekko przesadzona, moim zdaniem większe zagrożenie niesie wylajtowana kierownica, czy mostek który może się złamać.

Napisałeś że dokręciłeś na  maksa śrubę która idzie w stery, tak nie powinno być.

Zaczął bym od montowania samego adaptera na rurę sterową, upewnił się że wszystko jest sztywne, a potem postępował tak jak w przypadku montaże tradycyjnego mostka. 

 

 

Tzn sugerujesz, że ta długa śruba od adaptera, która idzie w stery powinna być na luzie bez dokręcenia? Instrukcja montażu tego adaptera jest taka, że najpierw powinienem wkręcić te długa śrubę w stery, a potem dopiero docisnąć śruby zaciskowe adapteru i mostka. Tak mi też tłumaczył gościu w rowerowym.  W każdym razie próbowałem już dwóch sposobów: albo najpierw śruba albo najpierw te zaciski od mostka i w każdym przypadku jest luz na kierownicy przy sztywnym kole.

20 godzin temu, HSM napisał:

@beniowsky to akurat prosta sprawa - układ kierowniczy jest krytyczny dla funkcjonowania roweru. Każda awaria w tym miejscu oznacza nagły koniec jazdy, w niemal 100% upadek i ryzyko wybicia zębów, połamania się itp.. Nagły luz na sterach to nie jest coś, z czym możesz sobie poradzić, wyciwiczoną techniką wyprowadzić rower „na prostą” i się zatrzymać bez uszczerbku na zdrowiu. Podobnie jest w przypadku złamania kierownicy. Nawet zwykły poślizg koła na mokrym czy piaszczystym podłożu w przypadku przedniego koła jest zazwyczaj poważniejszy niż koła tylnego….

Dlatego też każdy dodatkowy element w układzie kierowniczym, który jest tam „nadmiarowo” i trzyma się na tyle, na ile mocno skręciłeś te dodatkowe śruby, jest po prostu niepotrzebnym czynnikiem zwiększającym ryzyko. Normalnie w systemie ahead masz kasowanie luzu poprzez ścisk zaprojektowanych do tego podkladek, kapsla sterów z wykorzystaniem oparcia o rurę sterową. Jak do tego układu wprowadzisz dodatkowe elementy w postaci przedłużki to wszystko pracuje trochę inaczej i liczba miejsc, gdzie może coś pójść nie tak, rośnie…

Przyszly mi jeszcze do głowy dwie kwestie. Gdybyś kiedyś rozważał wymianę widelca w tym rowerze, to możesz sprawdzić, jaka jest obecnie długość rury sterowej. Być może w innym, nowym, nieprzyciętym widelcu ta sterówka będzie nieco dłuższa, nawet 2-3 cm. To też można wykorzystać do podniesienia pozycji kierownicy (na dłuższej sterówce zakładasz więcej podkladek i od razu mostek jest wyżej),

A druga sprawa - skoro jesteś wysoki i masz długie nogi, to w za małym rowerze, na jaki wygląda Twój, będziesz miał ekstremalnie wysuniętą sztyce. Sprawdź, czy czasem nie wysuwasz sztycy ponad limit, albo blisko limitu. Jazda ze sztycą na granicy albo wysuniętą ponad limit grozi uszkodzeniem sztycy a nawet ramy. Jeżeli masz tak u siebie, to warto rozważyć wymianę sztycy na dłuższą.

Chyba się pogubiłem. Masz na myśli wysuwanie sztycy od siodełka ponad limit?

Spróbuje zrobić w wolnej chwili test pięty na pedale.. może rzeczywiście siodełko jest ciut za wysoko

Edytowane przez beniowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, beniowsky napisał:

Masz na myśli wysuwanie sztycy od siodełka ponad limit?

Kilka osób zwróciło Ci uwagę, że ten rower jest najprawdopodobniej dla Ciebie za mały. Jeżeli w za małym rowerze chcesz ustawić prawidłowo na wysokość siodełko, to - zwłaszcza jeśli masz długie nogi - musisz sporo wysunąć sztycę. W takich sytuacjach może się zdarzyć, że sztyca będzie wysunięta blisko limitu, albo ponad limit. Jazda ze sztycą wysuniętą ponad limit grozi uszkodzeniem sztycy i/lub ramy. Jazda ze sztycą wysuniętą blisko limitu to też rzecz, której także bym unikał. Na sztycę  jej zacisk i ramę działają duże siły. Im bardziej ją wysuniesz, ty większą dźwignię tworzysz. Dlatego warto to sprawdzić i w razie potrzeby wymienić sztycę na dłuższą, która w prawidłowym ustawieniu będzie siedziała w rurze podsiodłowej głębiej.

Edytowane przez HSM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...