Skocz do zawartości
  • 0

Opony do gravela


Gość Artur

Pytanie

Gość Artur

Witam zaczynam przygodę z kolarstwem, zakupiłem rower Kross esker 7.0. Jest to typowy gravel. Nie chciałem typowego szosowca, gdyż w mojej okolicy są słabe asfalty, ścieżki rowerowe po kostce brukowej itd . Na Krossie mam obręcze 622x24 a opony schwalbe Swiss dt G540, szerokość 40c. Niestety przesadziłem z grubością opony i nie idzie na tym się rozpędzić, opór toczenia bardzo duży. Myślałem żeby założyć opone 28c , ale jestem zielony w temacie. Czy taka opona może być na obręcz 622x24? Czy ktoś poleci dobra oponę i dedykowana dętkę do niej bo zupełnie nie wiem co kupić . Z góry dziękuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

"28" to typowa szerokość opony szosowej. Możesz założyć na te obręcze co masz ale na siuterek będzie kiepsko. Ja w swoim gravelu mam 44 i lata jak odrzutowiec. Kwestia doboru odpowiedmiej opony / bieżnika/konstrukcji/ mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

"Szybkość" opony nie zależy tylko i wyłącznie od szerokości opony ale też od mieszanki użytej do jej produkcji gumy jak też bieżnika. Czasem może się okazać, że opona 40c będzie szybsza od 28c. Mam w jednym rowerze semislicki Hutchinson Overide 35c, wcześniej je miałem w swoim poprzednim "bieda-grawelu" i są to lekkie i szybkie opony i dadzą radę awaryjnie przelecieć po szutrze. W obecnym grawelu mam Maxxis Receptor 40c i też są to naprawdę szybkie opony na asfalcie, przy okazji świetnie sobie radzące w lekkim terenie, leśnych drogach, szutrach, płytach jumbo, itp. - jechałem na nich maraton grawelowy i świetnie sobie radziły nawet na piachu. Miałem też tanie, drutowe slicki szosowe 28c i uważam, że Overide 35c są lepsze, równiw szybkie a dzięki szerokości i niższemu ciśnienieniu bardziej komfortowe i dadzą rady w lekkim terenie. Popatrz sobie na strone bicycleerollingresistance.com, porównaj opory opon grawelowych z szosowymi i zobaczysz, że często te wąskie ale gorsze jakościowo szosowe będą miały wyższe opory niż dobre grawelowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Test z 2020 roku. Opona znana i popularna,  na grupach gravelowych swego czasu chwalona i polecana. Model na swoje lata i inna sprawa, już dawno schalbe ma nowsze i ciekawsze. 

Kross pewnie wziął duża partie na pierwszy montaż bo model leciwy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wiem przez kogo chwalona i polecana. Chyba przez osoby które nie jeździły na szybkich oponach. Sam się dałem na nią nabrać i był to ostatni raz kiedy próbowałem podważać wyniki z ww strony. A producenci ją montują bo jest tania i na tym jej zalety się kończą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wiem co ma Pytacz na kołach bo  napisał jakby sam wybrał jakieś 40 szwalbe ( maratony GT? Bo coś pomieszane z nazwami na obręczach DT )      Krzysztof w porównaniu z GP5000 to każda grawelowa opona będzie dla Ciebie kotwicą. 😉   Allround ma toczenie jak sliki Vittorii te tereno zero itp :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Są trzy opony gravelowe które rozważałem i nadal biorę je pod uwagę bo np. do Toskanii na GP5000 nawet w wersji AS bym się nie wybrał. Będą ciut wolniejsze ale nadal bardzo szybkie:

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/challenge-strada-bianca-pro-htlr-40

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-rs

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-terra-speed-45

Tak swoją drogą zastanawia mnie dlaczego ludzie wydają tysiące złotych na to żeby urwać 1 kg z wagi roweru a potem oszczędzają 100-200 zł na oponach. 1 kg dodatkowej wagi roweru to 1-2% straty z generowanej mocy. Czyli jak ktoś jedzie z mocą 150W to strata wynosi 1.5W-3.0W w zależności od okoliczności. Dlatego topowe opony są tak ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Fajnie, ale dlaczego zakładasz,  że dla innych liczy się szybkość a nie trakcja. Masa ludzi jeździ gravelem po niezłych uach i ma w nosie opory toczenia, szukają czegoś innego.

Ja akurat też lubię szybkie opony bo gravelem robię asfalt szutry i pozarowki co najwyżej. Stąd u mnie schwalbe g-one speed rg a wcześniej conti speed.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dlatego trzeba kupować opony szybkie ale jednocześnie dostosowane do indywidualnych wymagań. G-one speed nie ma sensu bo nie jest ani szybka ani nie zapewnia dobrej trakcji. Bardzo podobny bieżnik ma Conti Terra Speed tyle że na komplecie opon mamy 20W do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...