Skocz do zawartości

[opony] do szosy na początek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Wracam na szosę po wielu latach przerwy i co i rusz zaskakują mnie "nowości" :) zakupiłem już rower (używane Pinarello fp2) z założonymi przez poprzednika oponami Pirelli P Zero w szerokości 30mm i muszę przyznać że jestem pod bardzo pozytywnym wrażeniem. Niestety opona przednia jest odrobinę za szeroka i delikatnie przyciera. Chciałbym zmienić ją na coś minimalnie węższego 26-28mm. Z tego co zbadałem temat to najczęściej polecaną oponą jest Continental GP5000. Jest to jednak opona dość droga (zwykle w przedziale 40-50e / sztukę). 

No i tu pytanie, czy osobnik taki jak ja, dość ciężki (95kg) ze słabą kondycją, jeżdżący po asfalcie (czasem zdarzy się przypadkowy szutrzyk) odczuje dużą różnicę (a jeżeli tak to jaką) pomiedzy oponą typu GP5000 czy P zero a na przykład Continentalem Ultra sport III który jest ponad 2 razy tańszy? 

Drugie pytanie, czy ktoś się orientuje jak Pitelli p zero wypadają z szerokością i wysokością w porownaniu do konkurencji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem w zeszłym roku na Continental Grand Prix. Mimo że kupiłem nowe opony dość szybko pojawiły się pęknięcia na boku, musiałem je reklamować. Wymieniłem je na Grand Prix 5000 i są to opony bardzo dobre mogę polecić. GP 5000 to topowa opona Continentala dlatego jest taka droga, a co do Pirelli to słyszałem że u nich opony są troszkę szersze niż u konkurencji. Możesz wziąć na początek Continental Ultra Sport albo Pirelli P Zero Road. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie mi się w głowie pojawiło, bo planowałem wymienić tylko przednią oponę a tylną zostawić, innymi slowy miał bym z przodu np Continentala ultra sport 28mm a z tyłu pirelli  zero 30mm, czy są jakieś przeciwwskazania co do takiego połączenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chcę i nie chcę, pytanie czy kartofel jak ja zauważy różnicę ;) bo jak dla początkującego różnice będą małe, to można zawsze co innego doinwestować. Tak więc czy dla poczatkujscego kartofla bez kondycji kartoflane opony nie będą odpowiednie? No i wlasciwie w czym tkwi różnica? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pietrash napisał:

Ja jeździłem w zeszłym roku na Continental Grand Prix. Mimo że kupiłem nowe opony dość szybko pojawiły się pęknięcia na boku, musiałem je reklamować. Wymieniłem je na Grand Prix 5000 i są to opony bardzo dobre mogę polecić. GP 5000 to topowa opona Continentala dlatego jest taka droga, a co do Pirelli to słyszałem że u nich opony są troszkę szersze niż u konkurencji. Możesz wziąć na początek Continental Ultra Sport albo Pirelli P Zero Road.

Mam jedną oponę vittoria rubino pro g2.0 to bliżej jej z szerokością do opony 30 mm jak deklarowane 28 mm. Za to Pirelli p zero ma większą średnicę deklarowana o 0.7 mm. Tak jest w przypadku Pirelli 28 mm. Ja obie polecam które tutaj wymieniłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Byderobo napisał:

 Tak więc czy dla poczatkujscego kartofla bez kondycji kartoflane opony nie będą odpowiednie?

Idąc tym tokiem myślenia, kup najtańsze z Ali... Byle były okrągłe i gumowe 😅.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Byderobo napisał:

No i wlasciwie w czym tkwi różnica?

W oporach toczenia. Im jesteś słabszy tym większe mają znaczenie bo jeździsz wolniej więc stanowią one większą część wszystkich oporów na rowerze. Dodatkowo generujesz mniej mocy więc procentowo będzie to też większa wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedzi, ostatecznie różnica cenowa między GrandPrixami i GP5000 była na tyle niewielka, że zdecydowałem się na te berdziej polecane. Tak więc będę miał okazję sam się przekonać jakie to cudeńka są ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku przestrodze i z pytaniem zwracam się do Was.. Przestroga jest prosta: jak się w głowie burdel ma to należy wszystko sprawdzać 10 razy. .. Wymieniałem opony tylko i wyłączenie z powodu tego, że obecnie założonym zdarzało się przycierać. I byłem na 10000% pewien, że mam założone 30mm, no ale niestety ostatecznie wymieniłem 28mki na 28mki. Jedno co pozytywnego zauważyłem to, że na tym samym ciśnieniu continentale są około 1,5mm węższe i niższe niż Pirelli. I tu pojawia się pytanie:

Czy nowe opony "rozczłapią" się do rozmiaru starych? Czy jest szansa, że będą trzymały rozmiar i szczęśliwym zbiegiem okoliczności osiągnę zamierzony efekt? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...